Jump to content

Probleme la rece


andrei_23
 Share

Postare recomandată

Salut... Verifica-ti sonda de temperatura... daca nu ai cum sa o duci la un tester fa asa: porneste motorul... scoate mufa de la sonda de temperatura... daca e buna turatia trebuie sa creasca... daca nu e buna scade turatia si trebuie sa o schimbi. Costa cam un mil. Aceasta sonda are un rol f important in functionarea motorului si multe probleme apar de la ea... Succes!

<{POST_SNAPBACK}>

da, da' cum se leaga asta de partea cu 'personalitatea' acceleratiei? inainte, cand luam piciorul de pe acceleratie simteam cum pedala 'se duce' un pic in jos, abia apoi se ridica. acum, daca ridic piciorul, face ca o dacie veche pe care o am pe la munca - te scoate prin parbriz daca nu esti atent. apoi temperatura pe bord este ok, cand e motorul rece sta la rece, cand s-a incalzit sta atza la 90, adica exact la fel ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, da' cum se leaga asta de partea cu 'personalitatea' acceleratiei? inainte, cand luam piciorul de pe acceleratie simteam cum pedala 'se duce' un pic in jos, abia apoi se ridica. acum, daca ridic piciorul, face ca o dacie veche pe care o am pe la munca - te scoate prin parbriz daca nu esti atent. apoi temperatura pe bord este ok, cand e motorul rece sta la rece, cand s-a incalzit sta atza la 90, adica exact la fel ca inainte.

<{POST_SNAPBACK}>

Sonda ii spune calculatorului ce temp. are motorul ca sa stie cum sa faca amestecul de benzina cu aer... TURATIA motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suri, nu prea am inteles ce vrei sa spui cu personalitatea acceleratiei. Cum adica se ducea acceleratia in jos dupa ce luai piciorul de pe ea? :)

Si eu suspectez senzorul de temperatura. Incerca sa pornesti dimineata, cu motorul rece, fara sa ai sonda de temperatura conectata. Daca sonda de temperatura nu mai transmite liniar temperatura lichidului poti avea probleme similare celor relatate de tine.

Mai bine deconecteaza senzorul si verifica cu un multimetru rezistenta intre contactele 1 si 3 ale senzorului. La 20 de grade trebuie sa ai intre 2,25 K-3K iar la 80 ar trebui 275-375 ohmi. Insa pentru verificare continuitatii informatiei transmise de senzor ai nevoie de VAG-COM..

P.S. Temperatura afisata pe bord nu are nici o relevanta deoarece se foloseste alta sonda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suri, nu prea am inteles ce vrei sa spui cu personalitatea acceleratiei. Cum adica se ducea acceleratia in jos dupa ce luai piciorul de pe ea? :)

Si eu suspectez senzorul de temperatura. Incerca sa pornesti dimineata, cu motorul rece, fara sa ai sonda de temperatura conectata. Daca sonda de temperatura nu mai transmite liniar temperatura lichidului poti avea probleme similare celor relatate de tine.

Mai bine deconecteaza senzorul si verifica cu un multimetru rezistenta intre contactele 1 si 3 ale senzorului. La 20 de grade trebuie sa ai intre 2,25 K-3K iar la 80 ar trebui 275-375 ohmi. Insa pentru verificare continuitatii informatiei transmise de senzor ai nevoie de VAG-COM..

P.S. Temperatura afisata pe bord nu are nici o relevanta deoarece se foloseste alta sonda...

<{POST_SNAPBACK}>

e un pic mai complicat - sa zicem ca motorul este in sarcina, turat si acceleratia apasata pina la un anume punct. vreau sa reduc viteza si ridic piciorul de pe acceleratie (impropriu spus, de fapt reduc apasarea pe pedala) care revine trasa de arc, pastrind totusi contactul (atingerea) intre talpa si pedala. ei, putin inainte de a ajunge sus de tot pedala isi 'intrerupe' ridicarea pentru scurt timp, chiar coborand singura un pic, apoi revine si urca pina sus. pe acest scurt interval nu se mai simte presiunea exercitata de pedala (trasa in sus de arc) pe talpa. sper ca am fost destul de explicit, avind in vedere ca relatez o observatie subiectiva :).

este oarecum similar cu ce povestea andrei23 un pic mai sus: Am observat insa ceva: mai demult( cand pornea bine) cand puneam contactul simteam cum pedala de acceleratie este trasa in jos (socul automat) acum de cand am problema asta nu se mai trage pedala in jos :shock: . Dar.. azi s-a tras iar in jos, o singura data si a pornit bine; asta a fost numai o data ca dupa aceea a revenit problema....

unde este localizat acest senzor de temperatura? inteleg ca cu el scos motorul ar trebui sa mearga rotund, deci sa tina relantiul ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles ce vrei sa spui, desi eu nu am observat nimic de genul acesta la masina mea. Este posibil sa nu fi fost suficient de atent.

Faptul ca ti se "agata" oarecum pedala de acceleratie se datoreaza motorasului de reglare a ralantiului. Cand pedala de acceleratie se apropia de cursa maxima (adica libera) motorasul de ralanti deschidea putin clapeta, detensionand cablul de acceleratie care avea ca efect miscarea pedalei de acc. Observatia lui Andrei se referea strict la pornire. Atunci principalul suspect este acel motoras, dupa pornire (si incalzirea motorului), motorasul nu mai are nici un rol.

In schimb, senzorul de temperatura isi indeplineste rolul in tot timplul functionarii motorului. In functie de temperatura motorului se modifica avansul de aprindere, plus raportul aer/benzina. Suspectez senzorul deoarece spuneai ca "iti da in nas" dupa incalzirea motorului. Ar mai putea fi: filtrul de benzina, aer chiar si clapeta f. murdara etc...

P.S. In general, senzorul de temperatura este dispus in jurul termostatului. Daca ti-ai trece la semnatura si codul motorului am sa-ti indic exact unde sa-l cauti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul motorului chiar nu-l stiu - in talon nu este trecut. pe o fisa de service la augsburg era trecut la cod motor ABSADZ, deci ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana in 1994 codul motorului de 1800/90cp a fost ABS, dupa 1994 ADZ.

Masina mea face cum spune suri de cand am luat-o (avea 7000km) si nu are nici o problema la clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat capacul de la delcou si sonda de temperatura apoi am reglat motorul cu un stroboscop si merge beton... am prins 180km/h (fortata) dar pana in 165-170 se duce lejer... e din 92 si are 500.000 km (segmentat numai o data). :) Si mi-a scazut si consumul... inainte 12l/100km in oras 8l/100km inafara... Acum 6-6,5 inafara si max 10 in oras... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers la augsburg, diagnosticat: motoras regulator de relanti. comandat germania (nu e pe stoc :nono: ), livrare 5-7 zile, pret aproximativ 180 euro (tva inclus). cu ocazia asta s-a lamurit si sursa zgomotului (fashait ca de radio neacordat) care se auzea in habitaclu atunci cand puneam contactul, iar radioul era oprit: motorasul de relanti care mesteca de ziceai ca acum se rupe ceva in el :beerchug: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut,

Am si eu o mica nelamurire legata de pornirea la rece acum iarna pe frig. Am auzit tot felul de povesti. Cum e mai bine sa pornesti? Ii dai o cheie scurta "ca sa rupi uleiul" si dupa inca una, sau tii pana porneste?

Cum e mai bine? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

180? De EURO? mama! Dar in targ la Radu nu ai fost ca le vinde sh cu 100 ron. Eu am luat tot corpul injector (motoras, clapeta, potentiometru) cu 100 de ron. Aproppo la Ausburg nu ma mai duc. Au preturile mai mari ca la reprezentanta... Mai intrebati si voi pe forum ca de aia suntem aici sa ne ajutam cu sfaturi, cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CVA G3 vezi ca ai raspuns la un post din 2005...poate atunci 180E nu era asa mult. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai15mai- Ai mai pus si aici aceiasi intrebare. Te rog rezuma-te la un singur topic.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!