Jump to content

Merita Sa Pui Gpl Pe Polo?


mariusihu
 Share

Postare recomandată

salutare la toata lumea cum in wekendul asta a plouat de-a rupt am tot navigat pe net si la un moment dat am gasit ceva oferte de instalatii de gaz GPL pt motor euro 4 cu "numai 600 de euro"...voi ce parere aveti sa pun sau nu asa ceva pe un polo n 3 din 2004 cu motor de 1.2....

astept sfaturile voastre multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sincer nu ii vad eficienta GPL-ului pe motor de 1.2 :angry:

GPL-ul face ca motorul sa nu mai lucreze in parametrii lui normali, scurteaza viata acestuia.

Bafta :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greu de raspuns. eu sunt un lung utilizator de gpl pe dacie (de aia clasica de 55CP), personal nu am observat vreo pierdere de putere desi am pus la 2 masini si nici vreo uzura iesita din comun datorita gpl-ului. acum, e adevarat ca "NU se compara", dar totusi, prinicipul de functionare e acelasi...nu? pe de alta parte am un polo pe care nu am gpl ca mi e cumva sa l gauresc si sa l mutilez cu intrega instalatie de gaz. plus ca nu stiu daca amortizarea investitiei (nu prea cred ca instalatia e 600 de euroi-mai degraba 1000-1500) se face in timp util, si avand in vedere fabulatia populara in privinta GPL-ului (arderi uscate, scaderea duratei de viata a motorului, scaderea puterii, arderea uleiului...etc) probabil ca si valoarea de revanzare scade in mod paradoxal odata cu montarea instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde pui instalatia si butelia??? ca sa mai ai spatiu in portbagaj, va trebui sa utilizezi o butelie de camping :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sal,

Am condus un polo cu motor de 1.4 16v cu GPL. Mergea OK.

Instalatia asta secventiala ptr Euro 4 in Craiova este in jur de 20 mil, si are butelia rotunda, se pine in locul rotii de rezerva.

Trecerea pe gaz o face automat dupa ce ajunge mototul la 20 grade - in cazul in care sunt mai putin de 20 grade afara - altfel porneste direct pe gaz.

Are comutator digital pentru selectarea regimului gaz sau benzina si e destul de compacta.

La polo asta era pusa intre motor si habitaclu, nici nu se vedea la prima vedere.

Pentru cei care au rezerva "mini" e chiar f putin deranjant in materie de spatiu.

Consumul creste cu aprox 20-30% dar .. pretul / km scade destul de mult.

Daca faci peste 25.000 Km/an - eu cred ca merita.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Gata Am comiso .....am pus GPL pe Polo .....deocamdata instalatia e noua nam mers decat vreo 20 de km cu ea .....Primele impresii ...: PUNCTE TARI instalatia aproape nici nu se vede spatiu din portpagaj e acelasi (am pus rezorvor in locul rotii de rezerva).. puterea a ramas aceeasi

PUNCTE SLABE pretul cam mare (22 de mil 500)...plus ca se aude un rontait cam ca la diesel din cauza faptului ca se monteaza niste injectoate suplimentare care fac zgomot asta cand e pe gaz daca comuti pe benzina e la fel ca inainte ..... acum sunt curios cu consumul pe mine unu ma mancase masina asta rau tocmai de aia am si trecuto pe gaz ....dupa ce ii fac consumul revin cu impresii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata Am comiso .....am pus GPL pe Polo .....deocamdata instalatia e noua nam mers decat vreo 20 de km cu ea .....Primele impresii ...: PUNCTE TARI instalatia aproape nici nu se vede spatiu din portpagaj e acelasi (am pus rezorvor in locul rotii de rezerva).. puterea a ramas aceeasi

PUNCTE SLABE pretul cam mare (22 de mil 500)...plus ca se aude un rontait cam ca la diesel din cauza faptului ca se monteaza niste injectoate suplimentare care fac zgomot asta cand e pe gaz daca comuti pe benzina e la fel ca inainte ..... acum sunt curios cu consumul pe mine unu ma mancase masina asta rau tocmai de aia am si trecuto pe gaz ....dupa ce ii fac consumul revin cu impresii

i-am facut si consumul (extraurban)7.4 l de gaz

deja vad ca au inceput probleme sa aprins sonda lamba azi ma duc cu ea sa vad ce sa intamplat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut Mariusihu, cum mai este cu gaz ? Ce impresii ne mai poti relata ? Costuri intretinere instalatie, defectiuni pe care le-ai avut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 4 ani...probabil nu mai exista motorul ala intreg. parerea mea e ca e o mare greseala sa pui gpl. un polo in firea lui consuma 6,5% benzina. multi au ceva minor la masina si nu rezolva,gen sensor de temperatura a apei sau lambda,le creste consumul dar nu rezolva problema si hop, mai azvarl 30mil pe o tampenie de instalatie.

As fi vrut sa stiu ce a facut cu roata de rezerva daca spune ca a bagat rezervorul de gpl in locul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"dupa 4 ani...probabil nu mai exista motorul ala intreg"

Pe ce te bazezi cand spui lucrul asta? asa crezi sau ai cercetat? Ma refer la studii de caz, nu asa pareri.

"consuma 6,5% benzina" consum acceptat in extra urban, insa ce te faci cu consul urban ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prieten,mecanic al unui parc de masini taxi. l-am intrebat franc si mi-a spus , mi-a aratat chiulasele de solenta,matiz si logan date pe gpl. dupa 35-40mii km, adica ~2 ani de taximetrie, erau praf literalmente. supapele de evacuare erau "inflorite", aveau un aspect de roata dintata pe taler.

in afara de asta endless'n'endless probleme,pornici grele,consumuri, dereglari,brrrr...

dar tu imi poti raspunde, ce sens are sa pui gpl pe o masina care daca e reglata,are sensorii buni si e intretinuta consuma 6,5% mediu benzina? spune tu sincer, ce sens are? cat s-ar dori,sa consume 6% gpl? asa ceva nici nu se poate,deci cum poate sa mi spuna mie cineva ca iese mai bine overall pe gpl, (costul intalatiei,montajul,reglari,spatiul si-asa mic sacrificat etc)?

in bucuresti iti trebuie doar un tdi mic. am mers si eu cu probleme prin bucuresti, cate-o juma de zi,nu doar tranzit, ci alergatura cu probleme, la spital, fundeni,centru grigorecu,iar centru ,fundeni,grozavesti efectiv o juma de zi si nu mi-a trecut de 7,5 consumul.

nu am AC dar gandeste-te ca in relanti motorul consuma cam 0,4l/h. insa conteaza enorm stilul de condus. plecari cu zvac pentru a frana brusc 20m mai tarziu.. te cred,poate ajunge la 10%. dar un polo reglat bine si condus cu metoda nu poate depasi 10%.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca instalatiile nu au fost reglate cit de cit corect intradevar poti avea probleme...si daca nici intretinerea nu a fost facuta la timp ...sint destui timpiti care vor sa mearga cu niste bujii 70-80k si se intreaba de ce au relantiul de kkt si multe alte povesti...filtru de gaz pietrificat dupa 40-50k...

Dar asta inseamna montatori total pe linga...si utilizatori la fel...

Daca in schimb sint reglate macar cit de cit sa nu dea eroare sonda lambda NU ai probleme...stiu taxiuri cu 300-350k fara probleme...si nu sint intretinute cine stie ce...

Ce spui tu de consum e ok pe exterior...intradevar nu e f mare diferenta...dar decit un 8-9 benzina oras mai bine un 10-11 GPL mai ales la mers 80% oras si peste 15k/an...

Sa lasam cazurile extreme de montator cu 1-2 neuroni si proprietar la fel...

In rest nu ai probleme cu GPL decit poate la peste 200-250k mers pe GPL dar cu conditia sa nu ai grija de ea...alfel poate duce la fel ca la mers numai benzina...

Kilometrii astia normal se fac in minim 5-6 ani daca nu spre 10ani...deja intre timp schimbi masina :)

Apropo de consum...mers distante scurte si motor ~rece VS mers distante mai lungi cu motor cald ...diferenta de 1.5-2l cel putin...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a aratat chiulasele de solenta,matiz si logan date pe gpl. dupa 35-40mii km, adica ~2 ani de taximetrie, erau praf literalmente. supapele de evacuare erau "inflorite", aveau un aspect de roata dintata pe taler.

[...]

consuma 6,5% mediu benzina? spune tu sincer, ce sens are? cat s-ar dori,sa consume 6% gpl?

[...]

am mers si eu cu probleme prin bucuresti, cate-o juma de zi,nu doar tranzit, ci alergatura cu probleme, la spital, fundeni,centru grigorecu,iar centru ,fundeni,grozavesti efectiv o juma de zi si nu mi-a trecut de 7,5 consumul.

nu am AC dar gandeste-te ca in relanti motorul consuma cam 0,4l/h. insa conteaza enorm stilul de condus. plecari cu zvac pentru a frana brusc 20m mai tarziu.. te cred,poate ajunge la 10%. dar un polo reglat bine si condus cu metoda nu poate depasi 10%.

E ciudat pentru ca in Bucuresti sunt zeci si sute de taximetristi cu GPL care fac peste 40k pe an si nu au astfel de probleme. Nu spun ca nu apare usura suplimentara dar nu cred ca e asa ingrozitoare.

6,5% benzina in Bucuresti ai doar daca ai conditii bune de trafic. Probabil tu ai avut astfel de conditii dar nu as generaliza. Sa zicem ca nu esti totusi departe de adevar si ca nu stai constant in traficul cel mai nasol (adica circuli la ore rezonabile si reusesti sa stai sub 7,5%), tot e diferenta mare de costuri intre benzina si GPL. 7,5%@5,6lei vs. 9%@2,9lei. Chiar si cu costul instalatiei rezultatul e evident.

Eu faceam vara trecuta drumul de !20km pana la munca (taiat Bucurestiul in doua) cu ~7-7,5% in trafic de ora 7-7:30 dimineata. Adica unul rezonabil. Daca mergeam la 8-9... Dumnezeu cu mila. Acum fac drumul de 5km prin trafic mult mai liber cu... 7-7,5% cand e cald si 10% pe gerul de zilele astea, pentru ca pana se incalzeste cum trebuie motorul am si ajuns. Deci e discutabil, nu as exclude din start GPL-ul decat poate pentru spatiul ocupat :).

Apropo, cine stie ce cap sec s-a ocupat de instalatia GPL la respectiva companie de taxi.

P.S. Mie imi spune 0.6l/h intr-o zi calda de vara. Iarna pe ger mai creste. Deci ard cate 4lei pe ora doar stand :).

Modificat de bausto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taximetrstii fac ~100km pe schimb ... => 70-80k/an minim...

Lasam la o parte taxiurile, pe cei care au masina de servici pt oras si personala o folosesc in concediu si weekenduri, si pe aia care fac 40k in 5 ani :)

In rest la o medie de 15-20k /an preponderent oras, o secventiala se amortizeaza in 1-1.5 ani...

Iar povestile cu stricatul supapelor, catalizator etc sint aparute de la instalatii pe carburatie, sau secventialelor prost reglate...asta e de la amestec sarac, in special din cauza proprietarilor ce vor sa mearga cu aer si freaca montatorul la cap "sa-i mai ia din debit" :) ...ca sint montatori care sub o limita nu trec si altii care o "gituie" dupa cum vrea clientul e alta poveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am comis-o si eu cu o instalatie Landi . Pot spune ca merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ce se mai aude despre gpl pe polo? vreau sa imi iau un polo 62n 1.4 75 de cai, pe care sa dau maxim 1400 de euro adus di Germania si sa ii pun o instalatie gpl, fac zilnic 40 de km, drum extraurban. Mai mult de 90 la ora nu voi merge iar drumul este drept. Voi scoate un consum de 6.5-7? M-am saturat sa bag motorina de 50 de lei la motor de 3.000 odata la 2 zile pentru naveta mea de 40 de km zilnic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cu un polo de 1.2 12v extraurban (Constanta-Botosani) 4 persoane in masina , port-bagaj full am scos 6.4% si pe unde se putea am mers si cu 130...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Mi-am pus si eu o instalatie Landi si dupa aproximativ 700 km sunt multumit

Consumul este cu 1.2 l/100km mai mare decat imi arata comp de bord( pe care nu l-am verificat niciodata cu metoda plin-plin)

Eu zic ca merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

 

Am si eu un 9n 1.2 12v din 2005 si ma gandesc ff serios sa pun GPL in locul rotii de rezerva.

 

Sunt dispus la un -10% putere si +15% consum, fac 24000 km pe an si renteaza pe foaie...

 

Cautand pe net, gasesc fff multe modele, variante, tipuri de instalatii si fiind habarnist, nu stiu la ce sa ma uit.

 

M-am consultat cu diversi si observ ca cei contra GPL sunt doar cei care nu au si nu au avut niciodata gaz....N-am auzit pe nimeni cu gpl sa se planga.

 

Am auzit ca sunt modele de instalatii la 3500ron care garanteaza 500 000 km pe injectoare si instalatie...E adevarat?? :))

 

Dupa ce model/tehnologie sa ma uit?

 

A avut cineva probleme cu masina dupa 1-2-3-4 ani cu instalatia???

 

Multumesc si sper ca n-am fost off topic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara! Am cumparat de aproximativ 2 saptamani un VW Polo 1.2, 12v, 51kw, cod motor BZG, an 2007, si ma tenteaza sa pun GPL pe el. Are cineva montata instalatie de GPL pe aceasta masina? Cum este consumul de GPL fata de benzina? Merita investitia?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca crezi ca recuperezi banii respectivi pe care ii investesti in instalatie... merita.

O data cu montarea instalatiei de gaz pierzi din spatiul din intrior. Trebuie sa faci multi km sa amortizezi investitia. Verifica cat scade sau cat creste valoarea masinii cu o astfel de instalatie in cazul in care peste 2-3 ani vrei sa te scapi de masina. Instalatia trebuie omologata de rar.

Sunt niste costuri destul de mari.

Despre cat e de fiabila treaba nu te pot ajuta pentru ca nu am montat asa ceva si la un calcul simplu nu mi merita.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu un Polo 9N 1.2 AZQ. Un prieten si-a montat GPL pe Golf 4 1.4 benzina si mi-a zis ca el chiar face economie cu GPL-ul.

Am cautat info la firme care pun GPL si cei mai seriosi peste care am dat mi-au zis ca NU e deloc recomandat GPL pe motoarele cu 3 pistoane. Mi-au zis ca ei pot monta GPL dar nu e recomandat deoarece in timp pot aparea probleme mari la motor/chiulasa pe aceste tipuri de motoare.

In alte cuvinte, extraurban scot 5, 5,5l/100km cu mers decent si nu chiar de batrani INSA in oras ma rupe consumul rau de tot (ce-i drept am talpa destul de groasa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Apar si eu dupa o vreme...Am avut gpl pe patru masini din care doua era vw golf. Daca instalatia este secventiala nu sunt probleme de fiabilitate.Computerul stie mai bine sa adapteze injectia.

Insa , la motoare asa mici , ma indoiesc ca  s-ar amortiza investitia daca nu faci cel putin 20.000 km ppe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
danny_nick90

Am montat instalatia GPL (suplimentar am montat si un sistem de ungere al supapelor, nu stiu daca are vreun beneficiu, dar pentru 200 lei cat a costat nu mi-am facut griji) de cand avea masina 186000km. Acum are 237000km si nu am nicio problema nici cu instalatia nici cu motorul. Am schimbat filtrele acesteia la timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!