Jump to content

Uleiul Unui Motor Tinut Frecvent La Turatii Mari


DanielK
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Din cauza unei conjuncturi de ordin profesional, sunt nevoit sa fac in fiecare zi drumul Bucuresti-Pitesti si retur (200 km/zi). Avand in vedere ca este autostrada, motorul meu sta constant aproape intregul interval la o turatie de 3000 ture, aprox o ora (150km/ora in vireza a 6-a). Masina are aprox 5000 km, cu rodaj ca la carte in primii 1500. In conditiile date, nu prea mai merg prin oras.

Zilele trecute am verificat nivelul uleiului, care era ok, insa (ceea ce ma determinat sa deschid acest topic) acesta era un pic cam negru, dupa parerea mea (nu sunt un mare specialist, dar nici pifan).

Acum vin si va intreb, cerandu-va cateva sfaturi:

- ce se intampla cu motorul in astfel de cazuri (tehnic vorbind)?

- exista un ulei recomandat pentru astfel de utilizari/turatii?

- sa reduc intervalul dintre schimburi de ulei? si la cat?

- ce alte componente sunt afectate mai intens la o astfel de utilizare?

Va multumesc!

Daca locul de plasare a topicului nu este adecvat, rog un moderator sa-l mute, asfel incat sa ma lamuresc in aceasta privinta!

Modificat de DanielK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, uleiul la TDI se inegreste repede. E normal.

In al doilea rand, 3000 rpm nu mi se pare foarte turata (mai ales la motorul tau).

Eu unul n-as micsora intervalul, dimpotriva. Oricum, este in garantie, fa-i service-ul in mod normal.

Singurul sfat pe care-l am, poate-l sti, sa nu opresti motorul imediat dupa ce termini "forja" (se intampla mai ales la Peco). Lasa-l macar un minut, doua la ralanti, astfel protejezi turbina care este incinsa. De asemenea, motorul trebuie "incalzit" inainte de "forja". Cred ca sti si asta. Deci, sa ai grija inainte si dupa.

Daca masina va fi utilizata in felul asta eu unul cred ca vei "prinde" muuulti km fara probleme.

:( Safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspuns!

La ce turatie intra turbina in functiune la motorul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este tot timpul in functiune. Poate vrei sa zici cand baga presiune mare? De pe la 1800-1900 rpm turbina ofera o presiune crescuta.

Referitor la ulei? E simplu, in strainatate in aceleasi conditii l-ai schimba la 30.000km sau mai mult, asta daca ai merge cu ulei LL. Eu iti recomand sa schimbi uleiul la 15.000km pentru ca esti inca in garantie. Singura chestie importanta e sa nu tii motorul constant in aceeasi turatie, adica sa nu folosesti exclusiv tempomatul si sa accelerezi puternic din cand in cand.

Motorul tau este departe de a fi iesit din rodaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ulei de tip LongLife, pentru care schimbul se poate face la perioade mai mari (30.000 km in loc de 15.000, ca la un ulei obisnuit).

O intrebare pentru Alextz: de ce nu trebuie tinut motorul mult timp la o turatie constanta (mai ales o turatie maricica de 3000 rpm), ci mai trebuie turat din cand in cand?

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si rascitit acest topic de pe tdiclub de m-am saturat. Si eu unul am aplicat ce se scrie in el. Nu am subturat motorul in rodaj si chiar i-am dat destul de mult. Pana acum nici o problema. Eu o zic ca pe o recomandare a mea, dar poate altii au alte pareri.

LL adica LongLife cum a zis alxrro dar se poate face schimbul pana la 50.000km sau 2 ani. Conteaza de cum conduci, masina iti va spune cand este necesar sa-l schimbi.

---->LINK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot e vorba de un motor tinut la turatii mari, desi nu e cazul celor 3000 rpm, ma refer la cele cu adevarat "forjate", adica care sunt tinute frecvent aproape de zona rosie a turometrului, mai am de adaugat ceva apropo de uleiul de motor.

Un ulei cat mai subtire la temperatura de regim, de ex. 0w20, 0w30, ofera performante mai mari, adica economie de combustibil, ceva putere in plus, in detrimentul uzurii motorului. Un ulei mai gros, de tipul 0w40 sau 0w50, are o aderenta mai mare pe cilindrii, protejand mai bine partile "expuse" ale motorului, in detrimentul economiei de combustibil si al puterii.

Si ca o regula generala, uleiul si filtrele unei masini forjate trebuie schimbate mai des, dar nu exagerat de des. Ma refer la calitatile de "detergent" ale uleiului "fresh". De exemplu, in loc de 10k la 7k.

Daca gresesc corectati-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci foarte mult, Alextz!

Foarte interesant ce spun baietii aia pe forumul ala din State (chiar daca poate un pic cam vechi - 2003 - tot interesant). Mai ales ca imi zdruncina decisiv parerile mele (poate nu puse la curent) ca un motor se rodeaza la drum lung, cu un regim relativ constant de turatie.

Iar asta cu evitarea folosirii cruise control-ului chiar nu o stiam.

Si cand te gandesti ca in cartea masinii, la rubrica Rodaj scrie sec: "A se evita in primii 1500 km sa se depaseasca trei patrimi din viteza maxima constructiva a autovehicolului"!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles de la un batran mecanic ca, culoarea mai meagra a uleiului e super buna ca veste, asta insemnand ca el isi face bine treaba si ca, curata foarte bine, asta nu inseamna ca trebuie schimbat. Daca ai regim LongLife eu zic sa il schimbi la 30.000 km asa cum scrie in carte. Imagineaza-ti ce i-am facut eu la masina cand am venit in RO: 3000 km cu 140 km/h media, si alti 3000 cu aceiasi km/h la intoarcere. Uleiul e mai inchis la culoare acuma si e si normal sa fie asa pt ca atunci cand am plecat spre romania aveam 5000 km si uleiul era destul de limpede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3000rpm nu este o turatie mare iar faptul ca masina este utilizata des pe regim extraurban constituie un factor avantajos pentru motor (te apropii de utilizarea celor din vest) si piese cere nu sunt supuse stresului inerent al mersului prin oras. De aia e mai buna o masina cu multi (nu exagerat) km facuti pe autostrada decit una cu putini km facuti in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca in a 6-a la 150 km/h ai 3000 rpm? mie mi se pare cam mult.

oricum, parerea mea este ca un mers intins, la turatia de 3000 rpm este un regim bun pt. motor. mult mai bun decat sa mergi prin oras si sa faci zeci de porniri de pe loc.

nu are nimic ca uleiul e negru. cred ca asa e la toata lumea. important e ca el sa-si faca treaba. iei putin pe deget de pe joja, si-l freci intre degete. trebuie sa-l simti unsuros, sa nu fie ca apa...

daca masina merge mai mult pe autostrada, poti folosi ulei LL cu schimb(ulei+filtru) la 30.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si mie mi s-a parut cam mult 3000 rpm. Dar nu m-am gandit prea mult la asta! Mai ales ca o masina cu 5 trepte la 150 tot cam 3000 rpm are in treapta a 5-a. Nu stiu, voi vedea! Nu cred ca e ceva in neregula. Este totusi o masina buna cu 5000 km la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DanielK Nu neaparat. Eu am cutie in 5 trepte dar la 3000 de turatii am doar 100 km/h. Si nu e defect, am verificat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kovari tu ai benzina..el diesel :( si eu am 3000 la 100km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea, in a 6-a la fix 3000 rpm am fix 160 km/h. In perioada rodajului prelungit pana la peste 3000 km si mers cu foarte mare grija, uleiul parea ca nou. Dupa rodaj majoritatea km i-am facut pe curse mai lungi (Galati-Buc, si Galati- Valcea) si asa am ajuns acum la aproape 10.000 km. Uleiul este intr-adevar si la mine mai negru, dar si-a pastrat calitatile amintite de AudiA4. In schimb dupa aceste curse a inceput sa si scada nivelul (am completat acum cateva zile) lipsa fiind de aprox. 300 ml dar din greseala am completat cu aprox. 450 ml si asa nivelul a trecut putin peste maxim - sper sa nu fie o problema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cantitate nu stiu exact insa stiu sigur ca e problema destul de mare daca ai pus ulei peste limita...scrie si in manualul masinii...poti distruge catalizatorul din cate stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kovari, pe labga faptul ca motorul tau e benzinar iar al colegului e diesel, e si diferenta de capacitate, putere, cuplu, etc. in astfel de comparatii trebuie ca motoarele sa fie cu caracteristici apropiate. ce face diferenta sunt rapoartele cutiei de viteze.

trebuie sa verific si eu ce viteza am la 3000 rpm in a 5-a(doar 5 trepte are cutia).

in orice caz, revenind la subiectul topicului, regimul de functionare descris de DanielK nu e unul anormal care ar putea sa dauneze motorului. ca merge 1 ora la 3000 rpm si 150km/h chiar nu e o problema, deoarece in acelasi timp se asigura si o racire corespunzatoare a apei si uleiului. cum am mai zis, singura conditie care mai ramane este ca uleiul sa fie de calitate si conform normei care se cere pt. motorul respectiv. mie mi-ar placea ca km pe care ii am de facut zilnic sa-i pot face in asemenea conditii. mai daunator pt. masina in general e mersul prin orasele aglomerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenim la ulei? Sau discutam despre cutii de viteza si la ce rpm ai 150km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca in a 6-a la 150 km/h ai 3000 rpm?

Si la mine e la fel, 3,000 rpm in a 6-a inseamna ceva intre 150 si 160 pe bord. E un motor de numai 140 cp totusi, nu de 170 sau mai mult.

Si ca sa vorbim despre ulei: si eu merg constant la vitezele astea ZILNIC, iar masina merge perfect pina acum. In Germania merg constant la 3,500 rpm.

Cind am de facut drumuri lungi (peste 600 km), merg cu 3,000 - 3,500 intr-a 6-a. Asemenea drumuri fac cam minim 4 la fiecare 2 saptamini.

Modificat de somebody
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, poate ca ar trebui desprins de aici un topic despre rpm/viteza.

cutia mea e in 5 trepte. in a 5-a la 150km/h am 2800rpm. la 3000rpm am 160km/h.

motorul e de 131cp, nici macar de 140! deci nici eu nu vorbeam despre motoare de 170cp.

nu stiu ce concluzie sa trag, poate stiu altii.

AM ZIS DOAR DISCUTII DESPRE ULEI. VREI UN ALT TOPIC...IL DESCHIZI DUPA CE CAUTI IN PREALABIL PE FORUM.

AI UN WARN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!