Jump to content

Modificare unilaterala contract Casco la masinile in leasing - Introducere fransiza obligatorie pe fiecare dauna


Vizitator
 Share

Postare recomandată

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alxrro

    24

  • Diesel

    22

  • Cristian

    21

  • Burady

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ani cand au aparut la Allianz asigurarile alea imense, toata lumea zicea ca celelalte companii de asigurari se vor alia si ele acestor tarife. Si uite ca nu e asa.

Altfel spus: poate pentru Porsche orice asigurator vei alege (pentru ca esti obligat sa-ti faci Casco) vei avea aceasta franciza, dar tu ca persoana fizica te poti duce la orice asigurator si iti zic sigur ca pentru un anumit procent vei elimina aceasta franciza.

Oricum tu ai un procent de ~4% pe polita pe care persoanele fizice nu o pot obtine nici daca se dau peste cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea Domnul sa fie asa si sa ai gura aurita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri am fost la BCR Asigurari si am aflat ca au 2 fransize in standard de 10% la furt total si dauna totala. Acestea sunt recomandate la efectuarea politei dar pot fi eliminate prin aplicarea in calculatia politei a unor coeficienti suplimentari. Pentru ca masina (O1) e deja veche (avand o uzura de 60% conform celor 6 ani vechime) totusi, am obtinut o prima f buna de 6.96% din valoarea asigurata pentru ca am ales 20% fransiza la furt total (furturile de Skode sunt mici in Romania si mai ales in Cluj) si fransiza 0 la dauna totale. Anul trecut am avut la Generali o cota de 7% (la o valoare asigurata mai mare) si fransiza ZERO la toate daunele, deci e super OK.

Repet, eu nu mi-as face CASCO daca m-as simti protejat de RCA-ul din Romania. Am trecut prin problema asta si va asigur ca e spinoasa si horror in acelasi timp...

Atunci prefer sa fiu linistit...cu fransize 0 la daune partiale si totale. Iar 20% din val in caz de furt total sunt gata sa imi asum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am indraznit sa ma gandesc la aceasta ipoteza deoarece in cei 9 ani de cand am masina personala nu am folosit CASCO decat de 2 ori, pentru schimbarea parbrizului.

Acum, bineinteles, exista si un risc, de aceea fiecare trebuie sa se gandeasca bine si sa actioneze in consecinta. Eu am incercat doar sa descriu o ipoteza. De asemenea sumele prezentate de mine se pot modifica. Pana la urma, decat sa dau 100 EURO/luna la CASCO, mai bine imi pun 200 EURO/luna deoparte, in cei 4 ani de leasing strangandu-se aprox. 10.000 de EURO.

Pai nu ai folosit CASCO decat de doua ori ...dar ai fost asigurat in tot acest timp. In plus ai beneficiat de reduceri substantiale pt anii in care nu ai avut daune.

Conteaza si asta nu??

Nu uita ca, conditiile de trafic s-au schimbat si ele in 9 ani de zile. Sunt mult mai multe masini pe strada, drumuri un pic mai bune si se conduce deseori cu viteza mai mare dar haotic in acelasi timp. Mie imi suna a riscuri mai mari...tie cum iti suna?

Uite o alta ipoteza pornind de la ipoteza ta. Economisesti 200€ pe luna iar dupa 5 luni de la inceperea economiilor (neplata Casco) prinzi o zona de polei, masina e ca pe patinoar, nu o mai poti controla si iei un stalp la viteza mica. Bineinteles, daune de cel putin 3500€ (iti sare un airbag, capota, spoiler, radiatoare -AC etc). De unde scoti camasa cu economiile facute pana in acel moment...? Nu mai vorbesc ca, in urma unui astfel de incident, 80% din cei neasigurati CASCO dupa ce si-ar repara masina pe banii lor s-ar duce frumos sa-si faca un CASCO in continuare pentru ca sunt patiti... E doar un exemplu, pot fi multe alte situatii...

Eu inteleg o forma de risc calculat aceea in care atunci cand ai o perioada in care circuli mai mult sa ai CASCO (iti platesti ratele) (de exemplu intr-un concediu lung )si intr-o perioada in care nu circuli prea mult (mie mi se intampla periodic) sa nu mai platesti CASCO si sa-ti mai asumi din riscuri.

Dar sa ai o masina care costa de noua minim 10000€, sa circuli permanent neasigurat CASCO in Romania mi se pare un risc ASUMAT 100% si nu CALCULAT (parerea mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, eu nu mi-as face CASCO daca m-as simti protejat de RCA-ul din Romania. Am trecut prin problema asta si va asigur ca e spinoasa si horror in acelasi timp...

Atunci prefer sa fiu linistit...cu fransize 0 la daune partiale si totale. Iar 20% din val in caz de furt total sunt gata sa imi asum.

cita dreptate ai cu RCA-ul; eu de fiecare data am apelat la Casco sa fac masinile de servici urmind ca ei sa recupereze banii de la RCA (ordin intern sa ii zicem) pentru ca stim ce nazuri fac astia cind vrei sa iei masina...nu au platit...nu sint de acord cu reparatia asta ...sau mai bine schimbam caroseria decit sa dam dauna totala ...nu e un service agreat si alte mizerii tipic romanesti.

Astia nu stiu decit sa iti scoata bani din buzunar, dar sa faca o intelegere cu service-urile nu ai sa vezi vreodata...

"...aaa la service ala nu va puteti duce pt ca nu avem contract cu ei ca au preturi mari..."

Ar fi foarte simplu daca toti asiguratorii ar avea contract cu aceleasi service-uri, iar platile interne nu ar trebui sa ne afecteze deoarece am cotizat la rindul nostru fara drept de apel.

Mutind niste bani dintr-un buzunar in altul nu stiu cit e de ok : pt a vopsi o usa, bara, aripa dai 400 lei, un parbriz e 6-900 (poate si mai mult...) si uite asa daca esti norocos te apropii de valoarea primei de asigurare daca avariile sint relativ minore.

da' ce te faci daca iti face unu' masina praf si te lasa cu ochii in soare sau chiar tu ca bun si nemaipomenit sofer faci o greseala sau pur si simplu eviti sa dai peste un om chiar daca te bagi intr-un sant ?!?!?

Pina la urma circulatia pe drumurile din Romania e destul de riscanta si mi se pare normal sa urce astia cotele dar nici nu trebuie sa facem ca politistul care isi pune pe noptiera un pahar cu apa si unul gol...poate ii e sete, poate nu.

Bafta multa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ai folosit CASCO decat de doua ori ...dar ai fost asigurat in tot acest timp.

Si la ce mi-a folosit?

In plus ai beneficiat de reduceri substantiale pt anii in care nu ai avut daune.

Nope. Calculand pentru masina anterioara, o Skoda Octavia 1 Combi, uitandu-ma acum in contabilitate, doar de curiozitate, vad ca prima de asigurare platita in iunie 2003 este de 65 EURO, identica cu cea din decembrie 2004, precum si cu cea din martie 2006. Ca apoi am vandut-o. Deci din iunie 2003 pana in martie 2006 prima mea de asigurare a ramas fix constanta, desi, cum am spus, in toti acesti ani doar am schimbat un parbriz.

dar nici nu trebuie sa facem ca politistul care isi pune pe noptiera un pahar cu apa si unul gol...poate ii e sete, poate nu.

Multumesc de comparatie. :rolleyes: Voiam sa cred ca am un IQ mai ridicat :Driver:

In final, cum ziceam, fiecare e liber sa-si calculeze cum ii e mai bine. Eu doar am vrut sa dau niste exemple. Cu care, bineinteles, fiecare poate fi sau nu de acord.

Si, pana la urma, hai sa ne intoarcem de unde a plecat, de fapt, topicul actual, si sa vedem ce atitudine putem lua in cazul in care distinsele si marile nume dintre asiguratorii romanesti vor baga francize pe fiecare dauna. Ca pana la urma suntem o comunitate, si inca una destul de mare si care este in continua crestere. Poate ar trebui sa ne comportam ca atare si sa incercam sa avem si noi un cuvant de spus in domeniul auto din frumoasa noastra tara, nu sa ne lasam la cheremul oricarui dealer, asigurator sau service, dand din umeri si zacand ca asta e, n-avem ce face, o inghitim si pe asta. Si mie mi-ar placea sa am o asigurare, dar in niste conditii de bun simt, nu avand niste termeni care incep sa ma fac sa calculez daca chiar merita sau nu asigurarea respectiva (si care termeni se pot schimba cand vrea muschiul unuia sau altuia, noi fiind doar spectatori si contribuabili).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tine am gindit si eu pina sa imi fac asigurarea, dar mergind mult, am schimbat un parbriz (la oferta, ce e drept) si cum pietricele am tot luat m-am gindit ca nu e bine sa am abonament la dealerii de parbrize; cu parbrizul nou, mers instant la asigurator :rolleyes:

Masina mea fiind pe persoana fizica, care este, a fost mai simplu sa aleg asiguratorul, fctie de prima si conditii, dar in cazul utilizatorilor cred ca e mai complicat; daca astora cu leasingul le vine pe chelie sa spuna ca vor lucra numai cu asiguratorul X???

PS: treaba asta se pare ca au imprumutat-o de la firmele de inchirieri auto unde iti blocheaza o suma in eventualitatea unei daune

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca astora cu leasingul le vine pe chelie sa spuna ca vor lucra numai cu asiguratorul X???

PS: treaba asta se pare ca au imprumutat-o de la firmele de inchirieri auto unde iti blocheaza o suma in eventualitatea unei daune

Le vin tot felul de idei glumete, dar asta nu inseamna ca trebuie sa stam drepti si sa ne conformam. Ca si de asta se comporta asa, ca vad ca le merge.

Pe de alta parte, asa cum am scris anterior, nu vreu sa fiu inteles gresit, daca as gasi o firma de asigurari serioasa, cu care ma pot intelege in niste conditii OK, nu am nimic impotriva unei asigurari, ba chiar mi-as dori una. Dar in masura in care firma careia eu ii platesc destul de mult lunar imi baga si niste francize destul de mari pe fiecare dauna si imi modifica cele stabilite prin contract cand vrea muschiuletul lor ... nu ma mai joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la ce mi-a folosit?

Nope. Calculand pentru masina anterioara, o Skoda Octavia 1 Combi, uitandu-ma acum in contabilitate, doar de curiozitate, vad ca prima de asigurare platita in iunie 2003 este de 65 EURO, identica cu cea din decembrie 2004, precum si cu cea din martie 2006. Ca apoi am vandut-o. Deci din iunie 2003 pana in martie 2006 prima mea de asigurare a ramas fix constanta, desi, cum am spus, in toti acesti ani doar am schimbat un parbriz.

Ai avut masina pe leasing?

OK..nu ai avut reducere dar probabil ca nici nu ti-a majorat polita.

La ce ti-a folosit asigurarea? Daca pui intrebarea asta...ce sa zic, ai beneficiat de un serviciu chiar daca nu ai avut daune...trebuie sa fii constient de acest lucru.Daca nu agreezi ideea de asigurare, atunci chiar nu are rost sa ne 'racim gura' degeaba...

Nu ai nevoie, nu iti faci...ca de asta se numeste polita facultativa de avarii si furt.

Daca nu agreezi ideea de Casco, nu te intereseaza nici daca are fransize nici daca n-are...ca nu ai treaba cu asta.

Ideea este ca sunt inca multe firme care inca nu au fransize impuse la tipuri de despagubiri...ai de unde alege inca.

Si mie mi-ar placea sa am o asigurare, dar in niste conditii de bun simt, nu avand niste termeni care incep sa ma fac sa calculez daca chiar merita sau nu asigurarea respectiva (si care termeni se pot schimba cand vrea muschiul unuia sau altuia, noi fiind doar spectatori si contribuabili).

In cazul concret cu leasing si Generali, polita este semnata de societatea de leasing, care este de fapt proprietarul masinii. Cel care plateste ratele la leasing este doar utilizator care are optiunea de a cumpara sau nu bunul la valoarea reziduala la sfasirtul derularii contractului. Nu mai e nimic de discutat aici.

Daca toti vor oferi doar CASCO cu fransiza obligatorie in viitor, asta e o alta poveste. E normal sa-ti faci niste calcule inainte la orice contract indiferent ca e de vanzare-cumparare sau de prestari servicii. E o chestie de optiune personala daca vrei sau nu sa devii parte intr-un contract daca el nu e obligatoriu prin lege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai rasfoiesc sa gasesc postul celui care spunea de faptul ca lumea utilizeaza asigurarea pt fiecare zgirietura infundatura geam crapat etc. (subiectul a mai fost dezbatut in fuga la intilniri) ; problema e ca pentru chestiile astea minore orice politist te poate "penetra" legal, fara drept de apel: "de unde stiu eu domne ca nu ai facut un accident si ai fugit de la locul savirsirii faptei??? ia luati o amenda mica si sa va reparati masina ca uitati ce se poate intimpla... "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind...

Eu am rezolvat problema printr-o sesizare scrisa la CSA si iata ce am primit astazi de la leasing - atasat. Precizez ca daunalitatea mea era in jur de 1200 RON pe 1.5 ani.

post-6136-1195737611_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am dovedit!!!!!!!! :ph34r: :ph34r: :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci nu iti mai fa CASCO si rezolvi problema francizei.

Nu depinde de mine. Asa cum cu siguranta ai citit anterior, masina o am in leasing, asa ca am si CASCO, indiferent de ce vreau eu.

Si, pe de alta parte, nu inteleg unele reactii de-a dreptul indignate. Fratilor, eu doar mi-am spus parerea si am prezentat o teorie. Care poate o fi buna sau nu ... nu sunt mare specialist pe partea economica pentru a-mi da seama, atat m-a dus capul. Dar daca eu sunt mai redus si nu inteleg avantajele contractelor CASCO de la noi din tara asta e ... Daca nu sunteti de acord cu mine ... OK, fiecare cum crede de cuviinta, nu vad de ce o astfel de atitudine aproape ostila i-as zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place ca toti o fac pe bunul samaritean. Ca doar de asta am casco si platesc la el o gramada de bani, sa ii bage asiguratorul pe toti in buzunar, iar eu sa stau cu spoilerele zgariate si sparte de dobitocii care nu stiu sa parcheze o masina. Alex, eu ma pregatesc sa le trimit un raspuns, daca vrei sa concepem ceva impreuna discutam pe pm sau la telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, eu inca nu am primit nimic de la ei legat de franciza, asa ca nu am momentan nici un motiv sa ma iau de ei. Daca o sa primesc fii sigur ca "ma bag", ca sa zic asa. Dar, din cate am inteles, nu esti singurul care a primit franciza. Asteptam reactii si de la ceilalti colegi, sa vedem cam cati se strang si sa ne gandim cum se poate reactiona. Mi se pare o nedreptate ce ati patit si trebuie facut ceva si adoptata o atitudine.

Pe de alta parte vreau sa repet , ca sa nu fiu gresit inteles de unii dintre colegi, asa cum vad ca se intampla: nu am nimic impotriva unei asigurari, ba chiar mi se pare un lucru normal si pe care mi-l doresc. Dar nu in niste conditii "romanesti", in care firmele te trateaza ca pe un gunoi aflat la mana lor si care fac cu tine ce vor si te jecmanesc cat pot. Asigurarea nu trebuie sa devina o povara lunara, ca tocmai asta e ideea, sa platesti lunar o suma rezonabila pentru a beneficia de o protectie, mai mare sau mai mica, in cazul vreunui accident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta am sustinut si eu, sa nu fie vazuta ca un mijloc de imbogatire rapida prin orice mijloace a firmelor de asigurare. Am ajuns aproape sa fiu facut hot pe topicul asta pentru ca am folosit asigurarea casco pentru a-mi rezolva anumite probleme, care culmea nu erau din vina mea. Nu-mi place modul in care au deviat discutiile pe topicul asta, asa ca orice post off-topic va fi ascuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece daunalitatea asigurarilor auto este in crestere depasind sumele incasate din prime, asiguratorii au fost nevoiti creasca primele de asigurare. De asemenea, introducerea fransize a fost facuta nu pentru a reduce cheltuielile (desi pana la urma tot acolo se ajunge) ci pentru a responsabiliza clientul si a reduce daunalitatea (ca un exemplu ii pot da pe soferii care parcheaza in mijlocul strazii, fara sa ii pese ca cineva ii poate lovi masina pentru ca " am casco dom'ne"). Acest lucru l-au inceput cei de la Allianz si ulterior cei de la Generali. La acest trend vor fi nevoite sa se alinieze toate societatile si asta pentru a nu inregistra pierderi uriase ce pot duce chiar la faliment.

@alxrro spunea mai sus ca la daunele pe care le are pe an de aproximativ 1000 EUR el plateste asigurare de 2000 EUR. Ce sens mai are sa isi faca asigurare? Hmm...poti judeca asa daca esti sigur?! ca o sa ai aceste daune in fiecare an si nimic mai mult. Dar eu am o intrebare: ce se intampla daca, Doamne fereste, te rastorni cu masina? Poti suporta valoarea masinii?

Mai sutinea cineva mai sus ca asiguratorii fac profit de pe urma asiguratilor. :Driver: Pai tu daca iti faci o firma o faci sa iesi pe pierdere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine cu daunalitatea. Dar....mi se pare fransiza foarte mare.

De exemplu vad ca ai si tu Octavia 1, daca cineva iti zgarie bara fata....vopsitul e sub 350E. Si multe alte daune minore. Ma intreb, cat la % din daune sunt sub aceasta suma minima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2BB, sunt de acord cu tine. Hai sa-ti fac un calcul. Eu am leasingul si deci casco din mai 2006, adica exact 18 luni, timp in care am platit 800 de euro si am avut daune de 650. De aici rezulta un profit brut de 150 euro, adica 18,75%. Mie mi se pare o activitate foarte profitabila, chiar nu era cazul sa mai introduca fransiza. Dar eu am folosit (abuziv zic unii mai sus) polita casco, alxrro spune ca n-a schimbat decat un parbriz, deci la el e si mai mare profitul.

Asa cum a zis si alextz, odata cu introducerea acestei fransize voi fi nevoit sa rezolv toate avariile produse masinii mele din banii mei, pentru ca nu voi plati 350 euro fransiza pentru o operatiune care costa 150 euro. Ma refer aici la vopsitul unui element, de gen spoiler, aripa sau usa. Asa ca voi plati asiguratorului sute de euro pe an degeaba. Asta e marea problema, nu daca obtine el profit sau nu, ca nu e firma mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fransiza nu este fixa ci este procentuala. Eu am avut dauna la masina (oglinda sparta, zgarieturi) si desi lucrez la o companie de asigurari si nu am fransiza pe polita, nu am reparat-o pe casco (iti spun sincer ca pentru 2-3 mil nu am avut chef de umblat pe la politie).

2BB, sunt de acord cu tine. Hai sa-ti fac un calcul. Eu am leasingul si deci casco din mai 2006, adica exact 18 luni, timp in care am platit 800 de euro si am avut daune de 650. De aici rezulta un profit brut de 150 euro, adica 18,75%. Mie mi se pare o activitate foarte profitabila, chiar nu era cazul sa mai introduca fransiza. Dar eu am folosit (abuziv zic unii mai sus) polita casco, alxrro spune ca n-a schimbat decat un parbriz, deci la el e si mai mare profitul. Asa cum a zis si alextz, odata cu introducerea acestei fransize voi fi nevoit sa rezolv toate avariile produse masinii mele din banii mei, pentru ca nu voi plati 350 euro fransiza pentru o operatiune care costa 150 euro. Ma refer aici la vopsitul unui element, de gen spoiler, aripa sau usa. Asa ca voi plati asiguratorului sute de euro pe an degeaba. Asta e marea problema, nu daca obtine el profit sau nu, ca nu e firma mea.
Corect. In cazul tau asiguratorul a obtinut profit. Tu trebuie sa te gandesti ca, pe langa tine, mai sunt altii care au aceeasi dauna cu tine si mai mult, exista daune totale si furturi. Daca aduni toate acestea o sa constati ca nu este chiar asa de profitabil. Tu te gandesti ca platesti degeaba, dar nu este asa. Tu te acoperi de un risc (avarie, furt ) care este incert si care se poate sau nu se poate intampla (pe asta se bazeaza asiguratorul). Daca tu platesti 800 EUR pe an si ai avarii de 650 EUR consideri ca ai pierdut banii (va povestesc ceva off-topic: exista asigurati care la expirarea politei vin sa ceara banii inapoi pentru ca nu au avut niciun accident :vaidecapulmeu: ). Totusi, trebuie sa te gandesti ce s-ar intampla, asa cum am spus si mai sus, daca ai avea o dauna totala. Fransiza este aplicata peste tot in lume la noi chiar este o noutate.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fransiza e suma fixa, 350 euro pe dauna, si a fost introdusa acum, la un an si jumatate dupa incheierea politei de asigurare facultativa, care e incheiata pe 5 ani. O sa scanez hartia de la Porsche Leasing si o s-o atasez aici, sa vedeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitati un lucru...franciza este valabila la ORICE dauna. Deci cum ma "responsabilizeaza" ei pe mine? Eu sunt om corect si nu am nici un eveniment (bine, nu e cazul meu :vaidecapulmeu: asa in general). Si am o singura data un eveniment din ala mai nasol, pentru care spuneti voi ca se face de fapt CASCO-ul...da eu am franciza de 200 EUR. Asta inseamna ca din valoarea reparatiei, mi se vor scadea acei 200 EUR pe care ii suport tot eu. Pai de asta platesc eu CASCO o gramada de bani pe luna? Ca atunci cand am un incident sa mai scot ceva bani din buzunar? Pai nu-i de ajuns ca platesc rate, ca am avut un necaz cu masina...mai platesc si in plus? Iar chestia cu profit-ul nu tine...profitul vine din altele: investitia banilor respectivi (activitati de bursa sau de alt gen...), faptul ca un procent mic de oameni din totalul care isi fac CASCO au si incidente (si daca ar fi 50% si tot le-ar ramane bani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!