Jump to content

Ulei Motor Leon,completare,schimb


dinculescu
 Share

Postare recomandată

Pai avand in vedere ca tocmai am facut revizia de 10.000 km si au pus sub ochii mei un bidon de 4 litri si inca un sfert dintr-un bidon de 1 litru, am motive sa cred ca sunt necesari 4,3 litri :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Completati doar dupa ce motorul a stat cel putin 2 ore si nu puneti peste masura max. ca altfel distrugeti catalizatorul.

Salut

Acum 2 sapt am fost la un service, si mi-am schimat uleiul si filtrul. Dupa ce au pus uleiul si am pornit motorul pt 1 min (sa se umple si filtrul), nivelul pe joja era un pic peste maxim. Acum, pentru ca masina a stat in parcare timp de o sapt jumatate (am fost plecat si nr provizorii au expirat), am verificat nivelul uleiului si am vazut ca este cu juma de cm peste maxim (sunt 100% sigur ca masina nu este inclinata in nici un fel).

Este cazul sa ma intorc la service sa-mi mai scoata/scurga un pic ulei?

PS : scuze daca am fost un pic off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gsmatei

Da,trebuie sa mergi neaparat inapoi sa-ti scoata c-am aprox. 200ml.Nu numai ca risti sa-ti distrugi catul dar iti va iesi si uleiul in plus pe toate incheieturile din cauza presiunii.Exista 2 variante de-ati scoate uleiul in plus din motor:

cea clasica,pe la surub dar nu se recomanda ca se distruge saiba de cupru sau...

cea moderna,in service-urile mai noi au un aparat de extras uleiul din motor pe la joja cu ajutorul unui furtun subtire,se face totul curat,dureaza cateva secunde si nu se distruge saiba de cupru,cum ziceam.

Eu unul,sunt de parere ca mai bine adaug eu 100-200ml. decat sa merg cu 500ml. in plus.Ca un fapt divers la motorul meu de 2.0 FSI in carte este trecut 5 litri(daca nu ma insel) dar la mine intra max. 4-4,5 litri de ulei cu tot cu filtru.

PS:Nu esti OT. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la completare!Completati doar dupa ce motorul a stat cel putin 2 ore si nu puneti peste masura max. ca altfel distrugeti catalizatorul.

Sa presupunem ca ai mers 300 km continuu, se aprinde becul galben de la ulei, opresti, completezi si dupa 15 min. pleci mai departe. La ce riscuri te expui daca nu astepti cele doua ore?

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tot prin presupunere ai uitat sa verifici uleiul inainte de a pleca la un asemenea drum,lucru ce e contraindicat asa ca vei completa "legat la ochi";nu poti decat sa aproximezi cat ulei iti trebuie,atunci te expui singur,indirect la 2 riscuri:ineci catalizatorul si uleiul iti poate iesii din cauza presiunii afara pe unde poate(asta in cazuri extreme).Bine inteles nu distrugi catul daca ai mers,sa zicem cateva sute de km. dar nici sa te bazezi pe aceasta idee nu este sanatos;legat de cele 2 ore,lucru stiut de aproape fiecare,este timpul minim necesar de care are nevoie uleiul ca sa coboare inapoi in baia de ulei altfel risti ca prin completarea la cald sa adaugi prea mult ulei.Nu cred ca e o mare filozofie insa este un lucru foarte serios(important) pt. orice sofer.Eu cred ca daca fiecare isi verifica nivelul uleiului regulat nu se poate ajunge intro asemenea situatie.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am rezolvat problema!

Azi am pierdut o ora cautand un service unde sa pot face operatiunea de scoatere a surplusului de ulei din motor.

Astfel, la birou fiind, am incercat sa :

- sun la statii omv sa aflu ce statii au aparat de aspirare a uleiului si daca sunt in functine => la 3 statii am sunat, nimeni nu stia ce-i acel aparat.

- sun la CICLOP Magheru, pentru ca este cel mai aprope de mine. Dupa 3 tipe, care mi-au dat fiecare cate un numar la care sa sun, am ajuns sa vb cu un mecanic, care mi-a zis ca ma ajuta, contra 70 RON (nu avea "aspirator" deci mai trebuia sa stau si o ora pe langa masina). No Fucking Way, pentru ca pe manopera la schimbul de ulei am dat 24 RON.

- sun la 2 serviceuri din zona floreasca, zona in care locuiesc, unde mi-au zis ca abia luni ma pot ajuta

- sun la serviceul unde am schimbat uleiul, undeva in comuna Bragadiru, sa-l sun pe (de acum fostul) amicul care are serviceul pentru a-l injura => nu mi-a raspuns.

Rezolvarea a venit ca sugestie de la un coleg astfel:

- cumparat de la prima farmacie : Punga urinara (vine cu un furtunel de plastic lung de ~50 cm) + seringa 20ml = ~4 RON

- tras cu seringa din motor a peste 300ml ulei (cam de 23 de seringi umplute 3/4)

Acum am ulei pe joja exact in buza de maxim.

PS : @alteacupra - merci mult

Modificat de gsmatei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alteacupra: faptul ca torni ulei rece (temp camerei) peste componente incinse din motor si sa zicem suficient cat sa ajunga in zona hasurata, afecteaza cu ceva motorul, pe termen scurt sau lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Roger

Nu afecteaza cu nimic motorul.

@gsmatei

Frate am ras cu lacrimi,esti tare!Nu de alta dar imi si inchipui cum aratai tragand uleiul din motor in fata/spatele casei(blocului) cu seringa si punga urinara.RESPECT!Ce nu face omu' pt. "dragostea" lui. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca mi s-a recomandat sa mai scot din ulei pana nivelul pe joja ajunge la 3/4, azi ma apuc din nou de scos ulei folosind aceeasi metoda.

pentru amuzamentul lui @alteacupra si in ideea unui semi-DIY atasez o poza cu "instalatia", v2, pe care o voi folosi azi

img_49095_22682.jpg

in poza se poate vedea

- cum arata initial punga urinara (trebuie eliminat/taiat tot de la ea, mai putin furtunul)

- seringa de 20 ml (este cam cea mai mare seringa pe care o puteti gasi la farmacii - nu am incercat la cele veterinare)

- baza acului am folosit-o ca "reductie" pt ca furtunul este mai gros decat shtutzul seringii (am taiat baza acului cu un sfic)

- lipseste din poza o clema de hartie cu care sugrum furtunul intre doua "extractii"

Modificat de gsmatei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa presupunem ca ai mers 300 km continuu, se aprinde becul galben de la ulei, opresti, completezi si dupa 15 min. pleci mai departe. La ce riscuri te expui daca nu astepti cele doua ore?

In manualul Altea scrie clar, ca daca nivelul uleiului pe joja este in intervalul C (A maxim, C minim), uleiul trebuie completat cu aproximativ 1 litru. Daca se aprinde becul, presupun ca deja ai uleiul la nivelul minim. Deci daca pui 0.5 litru de ulei nu ai cum sa ajungi peste nivelul maxim, dar pui suficient de mult ca sa poti continua calatoria. Si acasa - dupa ce lasi masina cateva ore sa scurga tot uleiul - poti verifica linistit nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de ulei ce masoara: nivelul sau presiunea in pompa de ulei? Inclin sa cred ca masoara presiunea in pompa de ulei.

Am facut un drum mai lung cu masina in afara tarii(~3000km) si deoarece nu gasisem ulei identic cu ce era in motor si conform sfaturilor celor de la service ar fi fost contraindicat sa completez cu ulei diferit si mai ales necorespunzator VW 50501 am mers fara a completa. Desi nivelul de ulei a scazut sub minim, se pare ca pompa a functionat la parametri admisi in limite normale. In acelasi timp senzorul de presiune la ulei nu a indicat avarie si nu a avertizat completare de ulei.

Ajuns in tara, am completat cu aproximativ 1l pana la nivelul minim.

Parerea mea e ca senzorul de presiune al pompei de ulei este unul dintre cei mai importanti senzori, impreuna poate cu cel al alternatorului sau al servo-directiei. Cu toate astea nu inteleg legatura intre senzor si indicatorii de nivel de pe joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la leonul meu nu am senzor de nivel al uleiului. Asta e clar. De aici si eu am dedus ca de fapt se masoara presiunea la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajuns in tara, am completat cu aproximativ 1l pana la nivelul minim.

... Cu toate astea nu inteleg legatura intre senzor si indicatorii de nivel de pe joja.

Daca nu ai destul ulei, nu are de unde sa faca presiune, pt ca nu mai poate sa traga suficient ulei. Deci are legatura nivelul de pe joja cu senzorul de presiune. Probabil si sub nivelul minim mai functioneza un timp pompa in parametrii normali, dar mi se pare dubios, ca dupa ce ai completat 1l de ulei sa ajunga doar la nivelul minim. La masinile pe care am vazut, nivelul de pe joja intre minim si maxim insemna aproximativ 1l. Deci ca sa ajungi la maxim trebuia sa completezi 2l. In total sunt necesar aproximativ 4-5l de ulei la un schimb. Deci dupa spusele tale mergeai in conditii in care aproape jumatate din cantitatea totala de ulei lipsea si nu s-a aprins martorul. Oare functioneaza senzorul respectiv? Se poate verifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da intr-adevar aici e si dilema mea. Din pacate nu as putea sa intreb care este cantitatea minima de ulei(in litri) la care pompa de ulei functioneaza in parametrii normali. Pentru ca la pompa de ulei caracteristicile sunt date de presiune si nu de litraj. Probabil ca presiunea e data si de tipul/calitatea uleiului...cine stie.

Cert este ca am mers(din pacate la risc) cu joja practic "uscata" iar dupa o completare de mai exact 0.7l am ajuns cu uleiul pe joja la nivelul minim. Deoarece schimbul trebuie sa il fac chiar sapt asta nu am mai completat pana la maxim. Dar inclin sa cred ca ar mai fi trebuit sa pun aproximativ 1l pana la maxim.

Modificat de bbusiness
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerul de service a confirmat ca pompa se amorseaza cu un minim de 2 litri de ulei in baie. Sub cantitatea asta exista riscul distrugerii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru masina din semnatura ce fel de ulei mi-ar trebui? Stiu ca imi trebuie 5w-40 dar nu stiu norma VW care e buna pentru motorul meu.

Am sunat si pe la service-uri dar nu erau siguri ce norma mi-ar trebui, 502.00, 505.00. Din ce am mai citit eu pe net am vazut ca mi-ar fi bun 502.00 sau 505.01 - motor pe benzina supraalimentat.

In manual, ca sa verifici nivelul uleiului parca zicea sa lasi masina mai mult timp pe loc drept, dupa aia sa o pornesti si sa astepti pana se incalzeste motorul si dupa aia o opresti la loc, o lasi 2 minute si dupa aia verifici nivelul ? Voi asa faceti ?

Eu mi-am verificat nivelul asa si era chiar la jumatate; ultima data cand am verificat chiar la rece parca era un pic mai jos dar nu mai tin minte exact ca a trecut ceva vreme de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul si sunt in dilema. La 1.4 mpi nu a completat nimeni cu ulei?

Precizez ca doar in oras vede uneori 4-5000 rpm iar in afara mai tot timpul in depasiri, pe langa asta merg la drum intins deobicei la peste 3500 rpm sau pe autostrada 4-5000 rpm.

Si totusi nu papa. S-au nu mi s-a parut sa pape. Intre revizii verific cam de 2-3 ori nivelul de ulei.

Mentionez ca masina are 1 an si 60.000 km. Ulei de la service :mobil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Andrei Amariutii

Salutare

Pentru cei care erau interesati de uleiurile REPSOL, importatorul oficial in Romania este Valtec (au sediul pe sos. de centura, Sos. Odaii nr. 105-107 Bucuresti), pentru mai multe informatii intrati pe www.repsoloil.ro

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu am schimbat ieri cu Motul X-lite 0W-30. Am auzit doar lucruri bune de acest ulei, in plus motorul este mult mai silentios acum.

Modificat de GtSport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Leon FR 2.0 TFSI si am urmatoarea problema:

Ma apropii de 40.000 km si trebuie sa-i fac revizia dar nu stiu ce ulei sa folosesc....

La revizia de la 10.000 si la cea de 20.000 km am avut ulei mobil1 esp formula 5W-30 nicio problema cu motorul nicio picatura mancata de ulei toate bune...

Apoi la 30.000 km am pus castrol long life III 5W-30 si dupa circa 6000 km verific joja si surpriza batea vantul la o verificare mai atenta observ ca pe la busonul de ulei aveam pierderi si se pare ca au fost destul de mari in fine am completat atunci cu peste un litru dar dupa alte cateva sute am observat ca din nou aveam scurgeri pe la buson... am schimbat si busonul si pierderile s-au redus....dar ma gandesc ca problema pe care o am sa fie de la ulei (mobil vs castol). Ce imi recomandati, ati mai intalnit astfel de problema?

Ps: schimb intre 3000 si 4000 si destul de rau intra 5000 si 6500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Mobil1 0w-40 la FR si pana acum(am 23000 km) nu am avut probleme,nu mi s-a aprins niciodata becul de ulei. Prima revizie am facut-o la 13000 si a doua o sa o fac probabil pe la 25000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Silviu, am mai vazut promblema ta la octavia 2 cu motorul 2.0 FSI 150 de CP. A fost a unui amic f bun care a tunut f mult sa afle d ce iese ulei pe acolo, masina s-a comportat exmplar timp de 3 ani de zile doar ca avea acea scurgere. Misterul nu a fost elucidat. A schimbat busonul dar dupa inca 1 an a facut la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu intotdeauna completez la motorul meu (1.9 TDI BXE, 105 CP) cam 1 litru intre revizii, dar asa este normal, chiar scrie si in manualul masinii.

Eu bag numai Castrol EDGE 5W-40 special pentru motoare PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!