Jump to content

Norma poluare


danyrazvan
 Share

Postare recomandată

din cate stiu cele pe motorina din 94 in sus ies euro 2 , cele pana in 94 ies euro 1 , esti la limita acolo , in mod normal ar trebui sa iasa euro 2 , dar la rar nu se stie niciodata

eu am g3 fabricatie 93, cu motor diesel, inmatriculat in decembrie, si norma de poluare euro 2. totul depinde de <baietii> de la rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cosmin_golf

    23

  • GTI_85

    21

  • MrPigos

    17

  • akileon

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

scuze sa nu va suparati dar pun si eu o poza cu eticheta din porbagaj

Acelasi tip de motor am si eu si a iesit E2 asa ca stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve ppl:)

Nou pe forum, dar direct la inmatriculare/norma de poluare... Asta este, domnul Tariceanu ne-a cam taiat cracile de sub picioare. Oricum sunt Clujean si pot sa va spun ca imi pun sperantele in Emil Boc, care ne-a fost un primar excelent, pentru asta sta dovada ce a lasat in urma lui, un Cluj vizibil schimbat. Am bookmark-uri cu material video pe care el se declara total impotriva taxei, care este "imorala", "ilegala".

http://www.tv-net.ro/Stiri-Taxa-auto-Boc-Guvernul-+15

ca exemplu.

Iata ca am cumparat un Golf III Europe 1600 cmc, 55kW, 70hp, motor ABU, fabricat si inmatriculat pentru prima data in 94. Am citit absolut toate posturile din acest topic, si daca la inceput m-ati speriat unii, care din pacate au luat Euro 1 sau Non-euro, pe la sfarsit mi-am dat seama cam ce se intampla. Golf 3-urile pe benzina au trecut toate, chiar daca din a doua incercare. M-am pus la treaba si am facut un tabel in Excel, sa vad care Golfuri iau si care nu iau Euro 2. Am atasat fisierul excel, pentru cine e interesat: 21 Golf 3-uri care au luat Euro 2 din care 4 cred ca Diesel si restul toate pe benzina, 2 sau 3 Golf 3-uri au luat Euro 1, si daca bine-mi dau seama 2 erau GTD din 94 si unul a luat non-euro.

Motorizarile Euro 2(cele la care s-a trecut si tipul motorului):

AAM benzina 92

ABD benzina

ABD benzina 95(schadstoffarm E2)

ABU GL benzina (schadstoffarm E2)

AAM benzina 93

AEK benzina

AEK benzina 95

ABS benzina 91

ABU benzina 93

AEA benzina 94

1Y D diesel

Acum, din ce am citit mi-am dat seama ca RAR se uita in Elsa Win probabil, si cauta catalizator+sonda lambda, iar daca gaseste in lista, poate le cauta si sub masina (asa recomanda Elsa Win, caci e la moda in germania sa se demonteze, pentru un consum mai mic). Am atasat si un preview cu lista motoarelor, din elsawin, scrie clar care au catalizator si sonda lambda. Elsa Win deci e probabil reperul, de la care se acorda norma de poluare, dupa care se procedeaza la testarea emisiilor, care e o total alta treaba, trebuie sa te incadrezi in datele din Elsa Win, din cate am vazut in posturile voastre, CO sub 0,5 sau 0,3 in gol, turatie mare sau mica, lambda intre 0.97 si 1.03 (asa cere VW) si bineinteles CO2, la care inca nu mi-am dat seama care e nivelul potrivit. E important ca uleiul sa fie la min 80 grade! Si timpul de incalzire al catalizatorului este de min 2 minute. Altfel rezultatele nu sunt valide.

De asemenea, exista Golf 3-uri fara catalizator, cu catalizator nereglat, si cu catalizator reglat. Sunt 3 categorii diferite si "Abgasuntersuchung"-ul (testul de emisii) se efectueaza la interval diferit, sau cel putin asa se facea.

Cheers!

P.S.: In Feb 19 intru si eu la RAR, nu pot sa spun ca nu mi-e frica, dar asta e... Sa speram ca anul nou aduce macar o taxa micsoata:D

Si iata si masinuta:

norma_de_Poluare.xls

post-38840-1231091947_thumb.png

post-38840-1231092708_thumb.jpg

Modificat de Lestat7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

te-as ruga sa mai adaugi la lista si motorul 2E (1993) de pe masina din semnatura, care l-au trecut la Rar ca si Euro 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, iata lista updatata:

Motorizarile Euro 2(cele la care s-a trecut si tipul motorului):

AAM benzina 92

ABD benzina

ABD benzina 95(schadstoffarm E2)

ABU GL benzina (schadstoffarm E2)

AAM benzina 93

AEK benzina

AEK benzina 95

ABS benzina 91

ABU benzina 93

AEA benzina 94

2E benzina 93 (2E/ADY pe wikipedia)

1Y D diesel

Daca e interesat cineva de datele motorului (vezi tabel Elsa Win, este trecut clar daca are Catalizator si sonda Lambda+unele au o nota la catalizator cum ca nu e aparatura standard in orice stat), sa zica, cred ca le am pe toate de Golf III, benzina sau diesel. Repet: atentie la catalizator + sonda Lambda la cumpararea G3urilor din Germania, le cam scot astia din cand in cand.

+ O mica lista a normelor de poluare trecute pe taloanele germane, care au luat Euro 2:

Euro 2

Schadstoffarm Euro 2

D3

Schadstoffarm E2

E2 (din cate am vazut)

Unele norme din germania nu coincid cu cele din .ro, insa e bine de stiut ca acestea sunt mai mult norme pentru stabilirea taxelor de poluare la ei nu atat norme care indica cantitatea noxelor. Schadstoffarm, cum cred ca s-a precizat si mai devreme, inseamna mot-a-mot "sarac in emisii", ca low emissions.

Modificat de Lestat7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@silviu, multumesc mult trebuie sa ma duc si eu la rar sa vad care e treaba

dar sant mai linistit daca ai si tu motor ca al meu si e euro 2

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut emotii mari o iesi euro2 sau nu dar toata treaba la mine a fost doar din codul motorului, la gaze trebuia sa se incadreze in anumite limite (le avea scrise pe o foaie cel de la rar) iar dupa ce a facut testele am intrebat iar cel cu furtunul a zis ca se incadreaza in E2 cum de altfel era si codul motorului, asa a fost la mine acum presupun ca depinde si de localitate, eu am facut la Focsani rar ul

Succes, Silviu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

miercuri ma duc si eu si sper sa mi-o scoata E3 la fel ca in cartea masini...si daca o scoate la E2 o sa fie taxa cat masina vi s-ar parea corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este Golf 3 sa fie Euro3, ce ai tu in actele nemtesti este o norma fiscala ce nu coincide neaparat la noi cu Euro3 :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai spus si de catre altii, nu exista golf 3 cu euro3, tot ce se numeste golf 3 are norma de poluare euro2, E3 din brief este o norma fiscala. Si daca aveai trecuta norma de poluare in brief era scris clar "EURO 2", eu asa am avut trecut, la multe alte golfuri nu am vazut sa fie trecuta norma de poluare, doar acea norma fiscala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amedeo din pacate pentru tine , masina o sa fie euro 2 , iar taxa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O completare la lista de mai sus: 1,8 benzina ADZ EURO 2 asa a iesit la RAR. Amedeo cu tristete iti spun o sa iasa cum sa scris mai sus EURO 2, iar la taxa.....pff

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va grabiti cu inmatricularea...ati vazut ca e somata Romania sa readuca taxa de inmatricularea la cea veche,netriplata.Imi cer scuze de off topic !

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata o lista updatata:

AAM benzina 92

ABD benzina

ABD benzina 95(schadstoffarm E2)

ABU GL benzina (schadstoffarm E2)

AAM benzina 93

AEK benzina

AEK benzina 95

ABS benzina 91

ABU benzina 93

AEA benzina 94

ADZ benzina

2E benzina 93 (2E/ADY pe wikipedia)

1Y D diesel

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deabea astept maine... :vaidecapulmeu: la 8 merg la RAR si sper totusi sa iasa ceva

m-am uitat si eu ce scrie pe eticheta din portbagaj si scrie EU3 ALE

daca nu am sa ma obisnuiesc cu iedeea ca o sa trebuiasca sa platesc 2 masini in una singura :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avea si varianta sa mai astepti, poate se revine la vechea taxa ca de scos de tot cum se mai aud zvonuri nu prea cred. Tu decizi, oricum dupa ce faci RAR-ul parca e valabil 60 de zile Certificatul de Autenticitate poate se schimba ceva in astea 2 luni desi ma indoiesc pentru ca stim cu totii, cand modifica ceva in favoarea lor o fac peste noapte (stim ca se poate) dar cand sunt obligati sa modifice ceva in detrimentul lor personal atunci o lungesc mult si bine. Ce sa spun, presupun ca in cazul in care platesti acum taxa aceasta iar apoi se va modifica (revenire la cea veche) o sa restituie statul diferenta de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat cu RAR-u am o masina :) acum astept sa imi vina cartea...cat despre taxa am auzit ca o sa o intorduca in impozit...pana atunci sa ne mearga masinile fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avea si varianta sa mai astepti [...]

Se poate si asa sau sa o platesti, ca oricum daca scade taxa primesti banii inapoi. Oricum se pare ca presiunile facute de UE asupra Romaniei vor aduce taxele la valoarea ante-triplarii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care au platit taxa s-ar zvoni ca nu o sa mai plateasca banii in impozit pana cand se v-a acoperi suma platita la inmatriculare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la taxa triplata, probabil, ca asa mi-ar conveni sa scada din impozitul meu (eu am platit taxa normala). Oricum, ar fi dragut sa scada si mai mult ca initial, ca sa mai iau si eu niste bani inapoi :) Ideea e ca sigur o sa scada, avand in vedere presiunile de la UE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma a iesit Euro 2 sau Euro 3? Nici eu nu stiu de vreun Golf Mk3 Euro 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristi_niki_2001
Pana la urma a iesit Euro 2 sau Euro 3? Nici eu nu stiu de vreun Golf Mk3 Euro 3.

Ma fratilor, nu exista Golf3 cu Euro3. Golf4 pana in 2001 e Euro2. In brief e D4, dar iese Euro2. Ma refer la motorul de 1.4 si 1.6. Abia din 2001, motorul de 1.4 iese direct Euro4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar cristi m-am convins si eu...a mea e din 98 si e euro2...asta este...insa lumea spera...de taxa astia nu mai dau nimic...ca vreau si eu sa inmatriculez masina...si la aia triplata :) ma face cat masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca taxa va deveni una anuala, un impozit, deci merita sa astepti macar 1 luna. S-ar putea abroga OUG-ul triplarii, dar slabe sanse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!