Jump to content
Sign in to follow this  
CatalinN

Diferente Consum, Si Nu Numai

Recommended Posts

CatalinN

Salut

intrebare probabil generala la masinile cu climatronic, nu neaparat A3 8P.

Exista diferente de consum notabile la folosirea ECON? Tot ce am observat este ca daca pun ECON turatia scade undeva pe la 750rpm de pe la 900rpm pe AUTO.

Si intrebarea nr.2 este daca la folosirea ECON aerul vine prin aceleasi filtre (de polen, cu carbon sau cum or fi ele) pentru ca am sesizat ca pe ECON filtrarea nu este asa eficienta, dar poate fi doar senzatia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adibos3

din cate stiu pe ECON nu iti mai lucreaza compresorul ed AC, ci iti baga un simplu aer ventilat de afara, si logic trece prin aceleasi filtre. banuiesc ca aerul este introdus in masina prin aceleasi circuite.. nu stiu..e o parere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

da, Adi are dreptate. dif de consum sunt. e ca si cum ai apasa butonul de AC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

daca tot veni vorba, am observat ca desi afara sunt 5 oC iar climatronicul il tin setat pe 23 oC, totusi functioneaza si compresorul, trebuie sa pun eu pe ECON ca sa se opreasca. Nu inteleg de ce merge compresorul de AC atata vreme cat masina trebuie sa INCALZEASCA, nu sa RACEASCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel
Nu inteleg de ce merge compresorul de AC atata vreme cat masina trebuie sa INCALZEASCA, nu sa RACEASCA.

Ca sa nu ti se abureasca geamurile masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
George Burciu

Da din pacate trebuie apasat buton ECON pentru a nu mai functiona compresorul chiar daca afara sunt temperaturi chiar mai mici de 0 grade.E cam aiurea dar asta nu e o problema grava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hro

nu e aiurea de loc, compresorul raceste aerul, condenseaza vaporii si umezeala, iar acesta va fi incalzit si bagat in habitaclu, si masina ta nu se va aburi.diferenta de consum de o juma de litru, poate, nu se justifica pentru a nu te simti confortabl in masina ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
George Burciu

Eu nu prea il folosesc in sezonul rece pentru ca nu simt nevoia.Si masina nu se abureste nici daca tin clima pe auto si cu econ apasat.Nu e vorba de consum ca nu mi-am luat masina cu motor de 1900 ca sa imi fie frica de consumul de 1 litru sau jumate de litru in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
darkblack

Stiu ca atunci cand am cumparat AC pt acasa, meseriasii aia mi-au spus sa nu-l folosesc sub 5 grade C ca s-ar putea strica. Nu e la fel si cu AC de masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
luci-ct

In cartea masinii spune urmatoarele: sub 5 grade compresorul de ac se opreste automat pentru a nu se produce vreo defectiune. deci butonul ECON nu mai reprezinta nimic in cazul asta. cel putin asa scrie la Seat...nu cred sa fie vreo diferenta intre celelalte marci VAG

Edited by luci-ct

Share this post


Link to post
Share on other sites
CatalinN
In cartea masinii spune urmatoarele: sub 5 grade compresorul de ac se opreste automat pentru a nu se produce vreo defectiune. deci butonul ECON nu mai reprezinta nimic in cazul asta. cel putin asa scrie la Seat...nu cred sa fie vreo diferenta intre celelalte marci VAG

Confirm si eu, cu ceva delay, ca odata cu vremea rece nu mai porneste compresorul, asa ca tasta ECON din punctul meu de vedere va deveni mobila for ever. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
hro

for ever pana la primavara

Share this post


Link to post
Share on other sites
globalbss

asa e, nici mie nu-mi functioneaza compresorul cand e frig afara!

dar nu-mi dau seama de ce ni se recomanda ca iarna sa pornim din cand in cand ac pt a nu se usca nu stiu ce garnituri pe acolo...

de cate ori am incercat sa-l pornesc asta iarna n-am reusit.

cudat, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CatalinN

Cred ca la audi nu mai e valabil. din punctul meu de vedere econ nu-si mai are rostul pentru ca sunt convins ca, climatronicul, e programat sa porneasca atunci cand e nevoie. am abservat ca porneste cand e rece daca dai cu apa pe parbriz, daca pui recirculare, etc. si in restul anotimpurilor oricum sta pornit tot timpul A/C-ul, asa ca...

Share this post


Link to post
Share on other sites
hro

econ e bun cand aerul de afara e suficient de rece pentru a nu fi nevoie de compresor dar suficient de cald, adica mai mult de 5 grade, pentru a tine pornit compresorul daca ramane pe auto

Edited by hro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan Portase

Eu unul la A3 1,9 TDI PD 105 CP, la mers prin Bucuresti circa 3 ore pe zi si vara si iarna nu am observat nicio economie daca am ECON apasat. Motorul este destul de puternic sa simta acel compresor, chiar daca acesta porneste in regim maxim (vara). Aici nu e vorba de caii putere (care se obtin la turatii mari si nu la relanti) ci de cuplu. Cu cat cuplul unui motor este mare (peste 200Nm) si se obtine mai repede (incepand de la turatii joase), cu atat acel motor nu va "trage din greu" la pornirea compresorului. Ba mai mult, daca tin ECON apasat si ploua si este umezeala si mai e si rece motorul, mi se aburesc geamurile. Sa nu mai spun de combinatia cea mai nastrusnica, atunci cand ploua si dai pe recirculare si apesi si ECON. E jale. Se aburesc geamurile in cateva secunde.

Oricum unitatea de comanda a climatronicului monitorizeaza foarte multi senzori, printre care si cel al temperaturii exterioare. Asa ca nu e nevoie sa ne batem noi capul daca e sa nu frig afara si trebuie sa pornim sau nu compresorul ...

A/C-ul are si functia de dezumidificare. Vaporii de apa se condenseaza pe acel "radiator" (vaporizator se cheama de fapt) si apa rezultata se scurge sub masina (vara se vede). Ei, acum ce rol ar mai avea A/C-ul la temperaturi de sub 5 grade? Niciunul. Ba mai mult, daca ar functiona, vaporii ar condensa si s-ar transforma imediat in gheata, care s-ar mari si ar forta foitele radiatorului ducand la distrugerea agestuia. (oricum nici eficienta prea mare nu ar avea compresorul, deoarece freonul are nevoie de caldura sa faca frig (paradoxal, nu ? ... dar char asa e)

Compresorul poate functiona tot timpul, deoarece debitul de freon este controlat de o electrovalva, care la randul ei este comandata de unitatea climatronicului. Cu cat aceasta electovalva este mai deschisa (vezi vara atunci cand te urci in masina lasata la soare) cu atat compresorul lucreaza intr-un regim mai mare, deci preia o parte mai mare din forta motorului si rezulta un consum sensibil mai mare (cred ca doar max 0,5l / 100km). Cand se ajunge in masina la temperatura dorita, electrovalva se va apropia de pozitia inchis (nu se inchide total, din cate stiu) si compresorul va da un debit de freon mic, doar de mentinere a temperaturii. Iarna, cand sunt peste 5 grade, compresorul tot functioneaza dar la un debit mic (cu un consum foarte mic) pentru functia de dezumidificare.

Sper ca v-am lamurit si v-am facut capul calendar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

bravo domnu`, iata ca mai sunt oameni documentati pe vwf, cine a spus ca s-au retras toti???

foarte utile informatiile (cel putin pt mine).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrixu

Desi nu sunt prea tehnic pot confirma ochiometric cele confirmate de Razvan Portase referitoare la ECON si cum se aburesc geamurile.

Despre clima pe AUTO, la drum de 400km dus cu clima pornita, intors fara, consumul a fost cu 0.6 mai mare.

Diferentele sunt mai mari cand motorul este rece.

Daca iarna aceasta plecam cu clima pornita si motorul rece, in traficul de Militari spre centru aveam un consum mai mare cu 1-1,5L% fata de mersul fara clima pornita (la traficul de aici am experimentat tot felul de prostii).

Am observat deasemena ca atunci cand clima e pornita masina se comporta un pic mai lent in depasiri in forta de unde am dedus ca se fura din cuplu.

Toate cele de mai sus au fost pe AUTO.

Folosind ECON pe frig am observat ca nu consuma mai mult dar motorul se incalzeste mult mult mai greu (in cazul traficului de oras). Am lasat motorul sa ajunga la 90 grade si am pornit econ. Daca stau mai mult de 2-3 minute temperatura scade vazand cu ochii.

Nu pot da si explicati tehnice decat logice dar sunt sigur ca multi oameni mai tehnici pot explica fenomenul

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

poi la blana ECU oricum iti deconecteaza compresorul, asa ca asta cu depasirile cade :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrixu

Probabil, numai ca realitatea ma contrazice :lol:. Asta pe AUTO. Dar deviem incet de la subiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan Portase

Si eu tot in traficul din Militari experimentez diverse minunatii ...

Diesel-ul se incalzeste greu datorita faptului ca randamentul motorului este mai mare. Adica se pierde o cantitate mai mica de energie prin degajarea de caldura. Sau cu alte cuvinte, caldura produsa (degajata) de motor este pierdere de energie.

E si normal ca atunci cand este motorul rece si avem clima pe 23 de grade (de ex.) si pe AUTO, ventilatia sa nu plece imediat. Ati vazut ca are o intarziere. Unitatea (calculatorul) climatronicului monitorizeaza temperatura lichidului de racire al motorului (antigel - a nu se confunda cu freonul), iar daca aceasta este sub o anumita valoare, nu cupleaza vetilatorul pentru habitaclu. Ventilatorul porneste abia dupa ce unitatea climatronicului sesizeaza ca lichidul de racire are o temperatura care poate face fata la incalzirea habitaclului la parametrii ceruti.

Cand este frig si vrei in masina 23 de grade si stai in tafic cu motorul la relanti este normal sa scada temperatura (cade acul) lichidului de racire, deoarece motorul (la relanti) nu produce suficient de multa caldura, aceasta degajadu-se prin radiatorul de clima in interiorul masinii. Cu alte cuvinte: tu vrei mai mult, dar motorul nu poate.

Din aceasta cauza constructorul a conceput pentru diesel un sistem de incalzire electrica a lichidului de racire al motorului pentru a preintampina incalzirea foarte lenta (sau deloc) a motorului pe durata anotimpurilor reci.

Si acest sistem consuma energie electrica (consum care este demn de luat in seama), energie produsa de alternator, deci consum de carburant (nu va ganditi la litri).

Eu personal, pentru a mai reduce consumul, folosesc urmatoarea combinatie:

Dimineata pornesc motorul cu AUTO si ECON selectate.

Apoi apas pe recirculare si imediat pe ECON (pentru ca, dupa cate stim, daca apesi pe recirculare se dezactiveaza automat ECON).

Merg pe recirculare (ca si-asa in coloana si in traficul din Bucuresti e mai bine, decat cu gaze de la altii in masina ta) si pe ECON pana incep sa se abureasca si DACA se aburesc geamurile. Atunci scot ECON (adica dau drumul la compresor) dar las recircularea.

E recomandabil sa nu se circule chiar tot timpul cu recircularea. Mai trebuie sa intre si niste aer CURAT de afara din cand in cand. Vedeti sa nu fiti in spatele unui camion cand scoateti recircularea ...

Ei si acum explicatia: cand este pe recirculare, climatronicul preia aerul din masina, care a fost cat-de-cat incalzit. Nu mai consuma atata energie ca si cum l-ar lua rece de afara. Rezulta niste caldura in plus pentru motor, care se incalzeste mai repede, ajunge la temperatura optima de functionare mai repede si deci consuma mai putin.

Avantaje: consum mai mic (nu stiu cu cat dar sigur este mai mic) si mult mai putin praf in masina.

Dezavantaje: pentru fumatori. (eu nu sunt fumator) daca se doreste sa se aprinda o tigara, trebuie scoasa recircularea si deschis putin geamul. Astfel se previne intrarea fumului de tigara in instalatia de clima si degajarea de catre aceasta a unor mirosuri neplacute in viitor.

Sper sa va fie cu folos.

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

ce faci tu dimineata cu auto+ econ apoi recirculare apoi econ dar mai tarziu scoti econ etc ca deja am pierdut sirul, nu are niciun efect masurabil asupra incalzirii motorului, a consumului sau a performantelor. Mult mai mult conteaza daca bate vantul din fata sau din spate, daca stai la semafor un minut sau doua minute, daca ai plecat de-acasa nemancat sau ai mancat pe saturate (implicit esti mai greu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan Portase

@sharanel:

Vad ca esti din BN.

Traficul din Bucuresti nu se compara cu traficul de la tine sau de oriunde din tara. Daca tu stai cate un minut sau doua la semafor, in Bucuresti se sta in coloana, in trafic, cate 2-3 minute (fara sa faci nimic), iar semafoare prinzi cate 5 pana sa treci in partea cealalta a intersectiei ...

Consum am avut si 49,9 l la 100 km, dar asta e o alta discutie.

Eu ce-am spus mai sus este intru totul adevarat si testat timp de 5 luni. Au fost zile reci, in care nu mi-a ajuns temperatura motorului la 90 de grade nici cand am ajuns la serviciu. Adica pe o distanta de 5 km, parcursa in 45 - 50 de minute, cand motorul sta mai mult la relanti.

Daca vrei sa mergem pana la extrem, fa urmatorul test (eu l-am facut). Opreste de tot clima (sa se stinga inclusiv afisajul) si vezi cam cat de repede se incalzeste motorul fata de atunci cand ai AUTO pornit.

Asa ca, fara suparare, daca vrei sa-i spui cuiva ca nu are dreptate, sa o faci oferind contraargumente.

Si in plus: masina e de la firma si nici nu ar trebui sa ma intereseze consumul ... dar fac asta din curiozitate si poate si din cauza ca inginerii au pasaricile lor ... no offence.

P.S.:

Am intrat pe siteul tau si ti-am admirat masina. Frumoasa; mi-a placut. Si cum arata si ce are sub capota ...

M-am mai uitat si la altceva in afara masinii: oras frumos, liber, locuri de parcare la bloc ... etc ... alta lume (parca alta tara) ...

Toate bune!

Edited by Razvan Portase

Share this post


Link to post
Share on other sites
misu tdi

este adevarat ca, iarna la temperaturi scazute cind motorul este rece, abia pornit, AC ajuta la incalzirea habitaclului mai repede, pina se ridica temperatura motorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan Portase

nu, nu A/C sau compresorul acestuia ajuta la incalzirea in habitaclu.

sub 5 grade nici nu porneste compresorul.

ca sa se incalzeasca mai repede lichidul de racire (antigelul), cu care se incalzeste si in habitaclu, exista un sistem electric cu electrozi, cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri