Jump to content

Troncane Planetara In Cutie


philip.robz
 Share

Postare recomandată

Inainte de a deschide acest topic am citit celelalte probleme legate de planetara de pe forum dar nu am gasit nimic asemanator.Despre ce este vorba: in mers indiferent de viteza atunci cand iau piciorul de pe acceleratie se aude un troncanit puternic in partea din fata dreapta . am verificat planetara pe rampa , am miscat-o cu mana in toate directiile si am observat ca la intrarea in cutia de viteze are un joc considerabil si se mai aude si acel troncanit dar bineinteles la un nivel mai mic. Discutand si cu alte persoane am inteles ca poate fi vorba de capatul de planetara care intra in cutia de viteze . cum se poate inlocui acest "cap" ?. Care sunt etapele de demontare si ce trebuie avut in vedere la o astfel de lucrare ? vreau sa mentionez ca troncanitul a aparut in urma cu cateva zile cand se auzea sporadic dar s-a intensificat treptat iar acum asa cum am spus se aude ori de cate ori iau piciorul de pe acceleratie. de asemeni la plecarea de pe loc sau la schimbatul treptelor simt cum "smuceste", aspect ce dureaza de mai mult timp dar pe care l-am ignorat. La viraje nu am probleme si nu se aud zgomote. in urma cu aproximativ un an am schimbat capul de planetara de la roata de pe aceeasi parte iar mecanicul mi-a spus ca a constatat un joc cam mare al planetarei in cutie dar eu nu l-am luat in seama din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetarele au un joc in lungul axei lor, pentru a permite transmiterea miscarii de rotatie atunci cand rotile trec peste denivelari. Este posibil ca siguranta din capatul dinspre cutie sa fi sarit. Daca doar vrei sa inspectezi capatul fara a da planetara jos, slabesti cele 6 suruburi cu capat torx ce vin la cutie, desfaci cele 2 suruburi ce prind fuzeta de telescop si, daca nu ma insel contragreutatea de pe puntea fata. Pentru a o da jos, trebuie sa desfaci mai intai piulita de la capatul dinspre roata.

Capatul dinspre cutie trebuie sa se miste fata de axa planetarei. In capatul axei are o siguranta ce tine partile aflate in miscare. Daca umbli la acel angrenaj ai grija la montarea corecta a coliviei cu bile si a miezului in interiorul carcasei capatului de planetara. Verifica ca, capatul sa fie mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt promtitudine. sa inteleg ca de fapt capatul planetarei din cutie se aseamana cu cel de la roata avand acelasi sistem de bile si ca trebuie sa demontez planetara si de la roata ca s-o pot scoate din cutie . nu-mi mai amintesc cum se scoate capatul planetarei din fuzeta ,stiu ca are o siguranta dar nu mai stiu cum se desface. ajuta-ma te rog si cu aceste informatii sa fiu lamurit pe deplin. Un cap de planetara pt roata costa in jur de 100 lei si probabil ca si celalalt costa cam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cutie iese o piesa ca o palnie,o flansa de care e fixata planetara cu 6 prezoane, daca o prinzi bine in mana si o misti,nu are voie sa aiba joc DE LOC,daca cutia e ok,daca are joc mare , in cutie e uzata o bucsa de alama de la iesirea din cutie,eventual este uzat si rulmentul ,daca nu are joc atunci e capul de planetara,succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vezi exact de unde se aude zgomotul ridici partea dreapta fata pe cric si asiguri masina bine (o pui pe un suport ). pornesti motorul si bagi in viteza 2. dai drumul usor la ambreiaj. acelasi lucru poti face si pe partea stinga. daca se aude zgomotul in ambele situatii atunci vinovat e diferentialul din cutie.

succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, capatul dinspre cutie este tot pe bile, acestea ruleaza pe canale in forma de V care permit deplasarea axului. Bilele sunt mentinute in pozitia respectiva prin intermediul unei "colivii", la fel ca in cazul capatului dinspre planetara. Daca vrei sa scoti planetara de pe masina trebuie sa desfaci piulita de la roata(capul de planetara), cele 6 suruburi de la capatul dinspre cutie, suspenzi masina, scoti cele 2 suruburi de la telescop, eliberezi fuzeta, tragi intr-o parte de fuzeta, cineva ridica de plantara astfel incat sa poata fi scoasa de pe caneluri.Acest procedeu necesita reverificarea unghiurilor la roti.

Mai exista o varianta, sa desfaci in locul celor 2 suruburi de la telescop pivotul din fuzeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa va spun ce-am rezolvat intre timp: Am verificat ambele roti suspendandu-le pe rand si am stabilit ca zgomotul se auzea de la roata din dreapta dar era un sunet produs de rulmenti iar de la planetara nu se mai auzea nimic. Am desfacut capul planetarei din fuzeta si intradevar rulmentii din fuzeta erau praf . Mai departe am verificat capul planetarei de la cutie si am observat ca jocul era foarte mare motiv pentru care am desfacut si acesta piesa. Colivia , bilele, miezul aveau urme de uzura pronuntate astefel incat am cumparat un cap de planetara nou . Dupa ce le voi monta voi vedea daca se mai aude acel troncanit desi eu sper ca nu . Am verificat si flansa ce iese din cutie dar acesta nu avea joc . Dupa ce termin voi posta cu rezultatul lucrarii. urati-mi noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut ....sunt si eu tot din buzau si am aceiasi problema la ambele planetare ( stanga si drepta ) la partea care intra in cutie ... vreau sa stiu cum ai rezolvat problema post-34445-1232916207_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca post-ul dinainte e din Nov 2007.

un joc mic trebuie sa aiba. cit de mare e jocul?

daca jocul este pronuntat ori sint prea uzate capetele de planetara ori este de la diferential.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jocul este foarte mare ...... cam 30% din cursa rotii :vaidecapulmeu: . Daca este sa fie din diferential cat de grav poate sa fie ? adica trebuie sa dau cutia jos ?.....si cam cat costa ...diferentialu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cam mare jocul pe care il ai . daca e de la diferential te costa mai mult reparatia (trebuie data jos cutia) decat o cutie din dezmembrari.

uite aici cate ceva despre diferential

http://www.brokevw.com/020diff.html

http://www.brokevw.com/020rebuild4.html

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut.

Am o mare problema. M-a lasat masina in mijlocul intersectiei ca-n filmele cu prosti...

Mai exact, a iesit planetara de pe partea soferului, din cutie. Nu stiu cum s-a intamplat asta, cert e ca toate cele 6 suruburi care o tineau s-au slabit sau s-au rupt (nu-mi dau seama exact) si planetara a ramas mai departata de cutie. Am impins-o afara din intersectie dar se auzea ca ceva troncanea acolo si n-am vrut sa o fortez pana la un mecanic, asa ca am lasat-o in curte la un supermarket. Daca ma costa mai mult de 3-400 de euro sa o fac mai bine o scot in strada si ii dau foc blank.gif. Nasol e ca s-a stricat fara niciun anunt in prelabil. A mers perfect si cand eram la semafor am incercat sa plec de pe loc si a sarit din viteza. Am zis ca n-am bagat eu bine, desi am simtit ca a intrat bine intr-a intaia. Cand am incercat a doua oara...parca nu mai cupla ambreiajul. Initial am zis ca e cablu de la ambreiaj...s-o fi rupt si aia e...dar dupa ce am scos-o din intersectie am auzit un troncanit cand rula...asa ca m-am uitat la planetara si am vazut ce se poate observa in poza de mai jos. Cam ciudat sa sara asa dintr-o data, nu credeti?

Va rog sa va dati si voi o parere...

Astept un sfat de la voi. Multumesc

post-68562-0-53364800-1322424118_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa scapi numai cu inlocuirea suruburilor, eventual inlocuirea planetarei dinspre cutie desi nu cred. Cauza cred ca a fost slabirea suruburilor si nu ai observat.

Cel mai bine o duci tractata la mecanic sa desfaca si sa vada exact despre ce este vorba.

Ti-am pus 2 pdf sa vezi mai bine cum este pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a spart colivia care susține bilele din capătul planetarei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus-o la un mecanic. Cred ca zilele astea o sa aiba timp sa se uite la ea. Asa mi-a zis si el la o prima vedere... ca s-ar putea sa scap doar cu refacerea filetelor in care intra cele 6 suruburi si inlocuirea lor, dar nu e sigur. Trebuie sa o desfaca sa vada exact ce e acolo. Va tin la curent. Multumesc pentru pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi baieti.

Am fost la mecanic. El a zis ca planetara e in regula si ca nu s-a spart nimic pe acolo. A refacut cele 6 filete si a pus suruburile la loc. Eu unul nu sunt foarte convins ca o sa tina mult reparatia asta si nu as vrea sa mi se intample aceeasi chestie in mers la viteza mare. Problema mai e ca intra foarte greu intr-a intaia si deloc intr-a doua. Asta cred ca se poate rezolva din timonerie...dar ma mai gandesc daca merita facuta sau nu. E si asa ruginita vai de capu' ei....asa ca dupa 471k km cred ca a ajuns la capat de linie. O sa ma orientez la alta masina, cel mai probabil tot din grupul VAG. Ceva sugestii? :)

Numai bine!

Victor

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica nedumerire la masina mea, de cateva zile mi se aude un zgomot ciudata de la roata dreapta fata banuiesc eu, in momentul cand pornesc de pe loc se aude uneori un carait sub masina dar nu tot timpul. In general daca o accelerez putin mai tare se aude daca pornesc usor de pe loc nu se aude tot timpul sau daca se aude se aude slab. Din cate banuiesc eu numai de la planetara se aude si cred ca de la capatul care intra in cutie ca simpt cu zmuceste schimbatorul daca tin de el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ultimu_neuron

Cred ca ai probleme cu tampoanele motorului si probabil si din timonerie.

Daca intra in 1, 2 dupa ce apesi putin pe schimbator prima data verifica tampoanele.

Problema asta a avut-o un amic cu golf 3 si dupa ce a schimbat tampoanele situatia s-a imbunatatit simtitor, iar dupa ce a schimbat si timoneria acum schimba vitezele cu varful degetelor.

Vezi ca are paul_ral un topic despre schimbarea timoneriei si acolo gasesti toate codurile de piese. cel mai probabil o sa le gasesti cel mai usor pe original, dar avand in vedere ca masina este destul de veche o sa ai reduceri de 15-20% nu mai stiu exact cat.

De schimbat nu este greu iti trebuie un canal ca sa poti lucra usor si eventual pe cineva sa te mai ajute.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult lupo_bv pentru sfat!

Intr-adevar prima viteza o gasesc intre unde ar trebui sa fie in mod normal si marche arriere...pe la jumatea cursei, dar a doua nu intra deloc. Inainte sa am problema asta schimbatorul mergea perfect. Intra foarte usor in toate vitezele si nu trebuia sa-l imping pana la final ca simteam cum se ducea singur cand era aproape in viteza... deci niciun fel de problema. Tampoanele arata bine, nu simt vibratii nici la relanti nici in ture, nici la accelerare sau frana de motor.

Am vazut DIY-ul lui Paul, foarte complet si foarte folositor. E uimitor cate upgrade-uri OEM si-a facut la masina. Am si canal, are si cine sa ma ajute, dar cred ca ramane cum am zis mai sus...i-o las mecanicului meu pentru piese si imi iau alta. Imi pare rau pentru motorul ei, ca merge super si trage excelent. Ii trebuie doar juma de litru de ulei la mie si 9-10 litri de benzina in oras :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra bine inainte numai ca acum cand a umblat mecanicul la planetara, inevitabil a batut in capul ei dinspre roata ca sa o scoata si probabil motorul s-a deplasat putin pe suporti, suficient ca sa se descentreze timoneria. La amicul meu chiar era vizibil ca statea motorul intr-o parte si la el a intervenit problema in doua etape: mai intai nu a putut scoate roata si a batut in ea, rezultatul a fost ca a inceput sa intre greu in viteze, a doua etapa a fost cand a schimbat pivotul si a fost intepenita piulita, iarasi batai si tot tacamul, rezultatul a fost ca nu mai intra deloc in 1,2.

La costat in jur de 6 bulioane sa remedieze problemele de care am zis mai sus, nu mai stiu exact suma, dar pe acolo.

Despre valorificare tu stii mai bine, dar daca-ti iei tot Golf 3 trebuie sa ai mare grija ca sunt unele birjarite rau si sa nu iei una cu probleme mai mari ca a ta.

PS

Chiar daca arata bine tampoanele incearca sa misti de motor inainte-inapoi si vezi daca sta fix sau se misca.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am descoperit insfarsit ce imi troncane la masina...planetara de pe dreapta :(

imi da cineva cateva informatii:

1. din cate stiu eu pot sa schimb numai planetara dreapta nu trebuie sa o schimb si pe stanga....gresesc sau nu?

2. cam cat costa o planetara noua?

3. daca iau una second hand la ce ar trebui sa mai uit la planetara sa stiu daca e buna sau nu?

de montat clar nu o sa o montez eu ca is cam paralel cu mecanica, dar as vrea sa stiu daca iau una second hand ca e buna nu io duc numa si mio monteaza pe masina ca e buna sau nu si ma trezesc dupa 3 zile cu aceasi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula planetara bate la viraj maxim stanga sau dreapta si cateodata in mers liniar. Nu trebuie sa schimbi toata planetara ci doar capul dinspre cutie sau dinspre roata, si de preferat ar fi sa iei piese noi, nu prea poti sa iti dai seama daca o planetara sh este buna decat in sarcina pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!