Jump to content

Antigel


mariusihu
 Share

Postare recomandată

poate imi explica cineva de ce trebuie sa completam antigel ....ma gandesc ca sistemul este etans si nu picura pe nicaieri, daca s-ar evapora s'ar depune pe peretii bidonului....adica vaporii nu s'ar ridica la cer transformandu-se in nor ...stiti fenomenul....

care-i faza?

Modificat de GAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTZ*

    5

  • bamse

    5

  • dan 48

    5

  • john_doe

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este posibil sa-l pierzi, sa se evapore sau sa fie scazut din cauza temperaturii de afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Am un Polo din Decembrie 2003. Pana acum, nu i-am schimbat antigelul, doar l-am completat cu aprox 50 ml. I-am verificat proprietatile, si e ok, rezista pana la -30 grade Celsius.

Intrebarile mele sunt:

1. dupa 6 ani jumatate, trebuie schimbat antigelul?

2. Se poate intampla sa corodeze ceva garnituri?

3. Care este cantitatea lichidului de racire din Polo ( antigel + apa distilata) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul se combina cu apa in functie de temperatura de inghet pe care vrem sa o obtinem.Cit despre evaporare,normal ca scade nivelul,de vreme ce antigelul nu e 100% pur ci combinat cu apa,care....se evapora.Iar ca se schimba la 6 ani nu cred ca e regula,dat fiind ca antigelul nu isi pierde proprietatile datorita schimbarilor de temperatura.Oricum,e bine sa se stie ca un motor care ruleaza cu apa deja nu mai detine titulatura de motor ci de epava.Singurul care are proprietati de racire mai eficace decit apa,si nu face depuneri pe cilindri si radiator ingreunind disipatia termica ramine antigelul.N-o sa vedeti niciodata un motor care a avut antigel sa aibe depuneri pe cilindri,pe bloc sau la radiator.Si la ultimul post,ca un raspuns,antigelul nu este coroziv,dar poate afecta garniturile si racordurile flexibile daca este folosit in concentratie mai mare de 85%,pe termen lung.Safe drive!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am schimbat antigelul. Masina are 173.000km si cam 5 ani. Concetratia a fost verificata in reprezentanta si era ok...cu punct de inghet pe la -45 parca. Asta acum un an. Inca e la nivel, isi face treaba...asa o sa il las.

Cred ca nu trebuie sa iti faci griji, mai ales daca se respecta cele spuse de colegul mai sus (dan 48).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul care are proprietati de racire mai eficace decit apa,si nu face depuneri pe cilindri si radiator ingreunind disipatia termica ramine antigelul.N-o sa vedeti niciodata un motor care a avut antigel sa aibe depuneri pe cilindri...

Pe cilindri nu apar depuneri din cauza antigelui. Traseul antigelului este chiulasa bloc motor, conducte, radiator, pompa de apa, vas de expansiune. Antigelul nu poate partunde in cilindrii motorului nici in cazul unei defectiuni care implica imobilizarea masinii (arderea garniturii de chiulasa). In aceasta situatie va partunde ulei de motor in circuitul de racire, in timpul functionarii, datorita presiunii mai mari din cilindri.

Depunerile pe cilindri sunt de calamina - datorita combustibilului si uleiului de slaba calitate, imbacsirii filtrelor de aer si combustibil, exploatarii incorecte etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antigelul nu se evapora...absolut deloc

la mine de peste 19 luni(si vreo 34.000km) nu a scazut niciun mm in vas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cilindri nu apar depuneri din cauza antigelui.

sint sigur 101% ca se referea la exteriorul lor, pe unde circula antigelul :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Antigelul nu poate partunde in cilindrii motorului nici in cazul unei defectiuni care implica imobilizarea masinii (arderea garniturii de chiulasa). In aceasta situatie va partunde ulei de motor in circuitul de racire, in timpul functionarii, datorita presiunii mai mari din cilindri.

....

:( ei, nu e chiar imposibil. am vazut la un motor care scotea aburi pe evacuare... formati din antigelul care ajungea in cilindrii. garnitura de chiulasa arsa. deci, se poate si asta.

antigelul este recomandat sa fie schimbat la un termen de 2 sau 3 ani, nu stiu exact. la cat costa, nnu m`as gandi de 2 ori daca sa`l schimb sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu e chiar imposibil. am vazut la un motor care scotea aburi pe evacuare...

Da, de acord, dar numai dupa oprirea motorului, in situatia garniturii de chiulasa arse. De ce? In cilindri nu mai este presiune, motorul fiind oprit. In instalatia de racire este presiune si lichidul va patrunde prin defectiunea garniturii in cilindri. Acestia fiind incinsi, rezulta aburi pe esapament... Dar in cele cateva minute de aburi tot nu apar depuneri de la antigel... :(

Scuze pentru offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegul Victor am o completare,si anume ca antigelul,printre altele circula in jurul cilindrilor,pentru ca altfel nu cred ca s-ar putea disipa cei 22oo de grade rezultati in urma arderii amestecului carburant,iar intre cilindri si bloc se afla niste inele de etansare care se pot deteriora in lipsa agentului de racire,in acest caz,trezindu-ne cu antigelul in baia de ulei si nu invers.Doar in cazul deteriorarii garniturii de chiulasa poate intra ulei in antigel,dar aceasta problema e minora in comparatie cu faptul ca o sa sufle pe la garnitura,facind presiune in sistemul de racire,lucru deloc de neglijat,avind in vedere ca trebuie sa deschizi capota sa verifici...Cit despre depuneri pe cilindri(este vorba de folosirea apei!),acestea sint daunatoare deoarece in timp,datorita scaderii disipatiei termice cauzate de piatra care se depune,garniturile de etansare vor lucra la temperaturi un pic marite obosind materialele din alcatuirea lor prematur,plus ca disipatia scazuta a caldurii degajate in cilindri va avea ca efect scaderea viscozitatii uleiului,marirea uzurii segmentilor si cilindrilor.La motoarele cu bloc si chiulasa de fonta era altceva,dar cind vine vorba de aluminiu,care are o dilatatie diferita,plus ca sint motoare care au bloc de fonta si chiulasa de aluminiu,nu cred ca vrea nimeni sa experimenteze cum e cu apa de balta si ce efect are in timp,sau de cite ori trebuie sa completam nivelul.Si cit de greu se demonteaza cilindrii cind au depuneri din blocul motor.Chiar daca acul sta la 90 de grade,sa nu uitam ca si pe sonda au loc aceleasi depuneri,dar temperatura mai este 90?Argumente ar mai fi,imi cer scuze de lungimea postului si de faptul ca am deviat de la subiectul acestui topic.O zi buna sa aveti!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este in regula la concentratie nu are nici un rost sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum se verifica daca este ok concentratia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu densimetru sau prin expunerea (acasa)la temperatura scazuta pentru a vedea punctul de inghet.Cu cit antigelul este mai concentrat,cu atit ingheata mai repede.Solutia cu inghetul acasa e ceva mai greu de realizat,dar daca nu avem unelte...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum am spus, punctul de inghet e la -30 grade C

@ dan 48 : cred ca cu cat e mai concentrat, cu atat ingheata mai greu, nu crezi?

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este.Am realizat gafa,eram la munca si am postat din fuga.Corectia ta e binevenita. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[quote name='john_doe' date='Jul 13 2010, 16:31' post='13428

@ dan 48 : cred ca cu cat e mai concentrat, cu atat ingheata mai greu, nu crezi?

Eu din nota alaturata inteleg ca atunci cand concentratia de antigel, depaseste 60% antigel pur si 40% apa(punct de inghet -40 gr.C), atunci punctul de inghet revine catre valori pozitive si nu invers.post-10189-1279098661_thumb.png :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

John doe a avut si nu prea dreptate,dar mai toata lumea percepe concentratia ca fiind cantitatea de antigel si nu cea a solutiei de dilutie.Tehnic,nu a fost o gafa ce am scris,dar avind in vedere ca asa se intelege de catre toata lumea,ca unitatea de baza e antigelul la stabilirea concentratiei e mai bine sa lasam asa.Asta deoarece concentratia de peste 50% antigel nici nu prea e recomandata,in solutie de 1\1 fiind suficient sa reziste climatului de pe la noi.Toata treaba cu scaderea sau cresterea punctului de inghet sa invirte in jurul concentratiei de 50% mai mica sau mai mare,si intr-un fel e bine sa lasam partea antigelului sa stabileasca concentratia,desi de cele mai multe ori refacerea nivelului pentru a fi corectata concentratia nu se face cu antigel ci cu solutia diluanta,pentru ca ea se pierde prin evaporare.O zi buna va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este cantitatea lichidului de racire din motor ( radiator+ vasul de expansiune) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 5,6 l (depinde de optiunile masinii)post-10189-1279634570_thumb.png ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Pentru Polo 1.9 TDI se foloseste antigel G12+ (PLUS) sau doar G12 simplu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o problema mai bizara :( / o data la luna trebuie sa completez cu antigel. da nu vad sa curga pe nicaieri. oare ce sa aiba? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca este posibil sa supureze pe la vreun racord(verifica in special la garnituri) sau pe la radiator.Daca ai verificat cu minutiozitate tot ce inseamna racord sau radiator si nu ai descoperit pe unde pierde, nu mai ramane decat garnitura de chiulasa. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m am gandit si eu la garnitura, da nu aveam caldura daca era garnitura de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cand e rece si pornita un pic, caci altfel se evapora si nu ai cum sa vezi, asa era si la mine si era un senzor pe radiator, mai jos.

Pe la o garnitura de etansare. Asa ca verifica.

Cu chiulasa iti mai dai seama daca fumul pe teava de evacuare are tente albe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!