Jump to content

O2 Vs Focus 2


danyoan
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor, desi nu am mai scris de mult pe acest forum va urmaresc aproape in fiecare zi. Problema e in felul urmator: tatal meu nu stie ce masina sa aleaga intre cele doua, ca dotari aprox identice, O2 elegance si FOCUS trend colections ambele sa fie benzina 1.6 102 cp (o2) respecti 100 (focus) pret 16000 respectiv 15500. Care merita luata din puncte de vedere fiabilitate, motor, stabilitate, garantie (2 ani skoda - 4ani ford ,aici are o bila alba ford), finisaje, service. Va rog daca se poate sa va dati cu parerea, stiu ca o sa tineti partea O2 dar haideti sa fim obiectivi, si sa ma ajutati sa fac cea mai buna alegere.

Modificat de danyoan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca sunt in aceeasi categorie, O2-ul este mult mai spatioasa, deci cumva e ciudata aceasta alegere intre cele doua. Trebuia sa faci un poll in topic. Cu siguranta este mare avantajul de acei 2 ani in plus de garantie la Focus2, dar finisajele mi se par mult mai calitative la O2, deci aici va avea Skoda o bila alba. Am vrut sa mai zic, ca vechiul Focus avea o izolare fonica foarte proasta, dar nu stiu daca asta are relevanta in cazul benzinarelor si oricum presupun ca au rezolvat problema la sta noua.

p.s. Eu tind sa cred ca (fiind vorba de tatal tau) O2-ul este o alegere mai buna, ca dimensiune, look, statut.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am auzit focusul cica se aseaza mai bine la drum intins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MM da sunt bune amandoua dar la finisaje calitatea materialelor si fiabilitate zic eu ca sta mai bine O2 deci recomand octavia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele sunt foarte bune dpdv fiabilitate, stabilitate (am Ford, am condus si Octavii, dar dieselare, nu stiu cum se misca benzinarele), nu stiu sigur daca O are suspensii independente spate, dar banuiesc ca da ( O2 sunt chiar sigur).Din punctele astea de vedere nu ai avea probleme cu nici una.Daca Focus ar fi in varianta combi atunci problema spatiului interior dispare ( la aia vs cealalta).Calitatea materialelor de interior la O am inteles ca e mai apreciata, acuma nu stiu....depinde poate si de versiunea de dotare.Nu e o alegere foarte usoara, indicat ar fi drive test.Daca Focusul nu e combi atunci la spatiu avantaj Octavia, e mai mare.Dar cum spun, fa drive test si hotaraste dupa aia.

Aa, dpdv service acuma...vorbind dupa perioada de garantie:toate masinile sunt scumpe daca alergi la reprezentanta.OvaRom de exemplu ar fi mult mai indicat.Un coleg si-a luat de curand un FF Tdci, 1.8, 90cp.A nimerit-o insa cu probleme la pompa de vacuum (asta e sh-ul, are si partea sa de loterie).Ei bine, trebuie sa o schimbe, la ovarom i-o pun cu 7.5mil (cu pachetul sigilat, la vedere si omul sta linga masina-mecanic cand lucreaza), iar la reprezentanta cand a intrebat i-au spus ca costa....450 de euro.Socant, plus ca acolo nu intri in service.Si cam peste tot e acelasi lucru.Un alt coleg tot cu FF si-a schimbat distributia, cand a venit vremea, dupa prescriptia manualului.L-a costat 6 mil parca spunea, cu tot cu manopera (tot la ovarom), 4.5mil am inteles ca costa la Solenta, deci nu a fost scump.Un alt coleg si-a schimbat distributia la A4 1.9TDI si l-a costat in jur de 7 milioane (ambii la ovarom).Ei bine, a intrebat si la Porsche, aia l-ar fi incaltat cu 22mil ( ce se intampla cu lumea asta...)

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile stau si pe ford forum si sincer va spun posesorii de ford parca nu au asa multe probleme ca la masinile din clasa vag, in afara de greierasi , semnal radio prost si alte nimicuri de genul asta , ei nu se plang de probleme la motor si altele (nu asa de multe). La cate probleme am vazut aici sincer inclin spre ford, e mai prietenoasa la volan, skoda mi se pare mai sinistra nu stiu de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-as recomanda Ford focus dar dupa cum bine sti totul depinde de gusturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-as recomanda Ford focus dar dupa cum bine sti totul depinde de gusturi.

de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de la Ford este superior. 1.6MPI de la VAG nu este ceea ce ar trebui sa fie un motor de 1.6 in 2007.

Sasiul de la Ford este mai bine lucrat.

Pe de alta parte O2 este mai MARE si se va vinde mai repede si pe bani mai buni. Ford-ul se devalorizeaza f.f.f repede fiind masina preferata de firmele de inchirieri si companii care le iau la un pret mai mic decat cel de catalog, le amortizeaza in 2 maxim 3 ani apoi le scot la vanzare. Automat pe piata SH apare o supraoferta de Ford ceea ce face ca pretul sa mearga in jos (de noi aceste masini au fost cumparate de companii care iau flote cu mii de euro mai putin decat dai tu ca si particular).

Materialele in O2 par sa fie mai bune, ca si greierasi amandoua o sa aiba.

Pentru un "tatic" cred ca O2 e mai cool. Focus-ul e mai tineresc. Dar varianta in 3 volume a FOcusului (un mondeo vechi in miniatura e interesanta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

r&d masina o ia tata ;) dar vreau sa merg si eu cu ea nu ? doar e tatal meu. Dupa ce o ia , o dau pe a mea lui si gata.(asta e planul chiar daca el nu stie :) ) Crezi ca de ce tin eu mortis sa ma hotarasc la una din ele.

Modificat de danyoan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci du-te la un drive-test cu ambele modele. Nici una nu e o alegere proasta si amandoua sunt alegeri proaste :). asa ca ia-o pe aia care iti pica cu "tronc".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa fie alegere proasta?, sunt convins ca nu merge ca golful meu dar am alte conditii, mult mai multe dotari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

focusul e intr-adevar parca mai tineresc si am inteles ca mai fun to drive, o2 cu materiale mai bune si cu valoare de revanzare mult mai buna.

in ceea ce priveste pb mai multe ale posesorilor de vag, n-as prea crede, am cativa cunoscuti care au trecut de la focus la golf si sunt mult mai multumiti acum de masinile lor; viceversa nu am auzit.

daca as vrea sa tin masina mai mult timp as opta pentru o2, daca m-as gandi sa o schimb dupa o perioada mai scurta probabil ca as lua focus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

focusul e intr-adevar parca mai tineresc si am inteles ca mai fun to drive, o2 cu materiale mai bune si cu valoare de revanzare mult mai buna.

in ceea ce priveste pb mai multe ale posesorilor de vag, n-as prea crede, am cativa cunoscuti care au trecut de la focus la golf si sunt mult mai multumiti acum de masinile lor; viceversa nu am auzit.

daca as vrea sa tin masina mai mult timp as opta pentru o2, daca m-as gandi sa o schimb dupa o perioada mai scurta probabil ca as lua focus.

Sincer nu prea cred ca sunt multi posesori care schimba ford pe golf sau invers (afara de faptul ca fordul are destul de multi ani si ia un golf relativ nou, sau vice-versa).Daca ambele au ani comparabili si ele fiind oricum de aceiasi clasa, eu inclin sa cred ca daca le vand, trec apoi la o achizitie de clasa superioara (audi, bmw, volvo...).Cei care ii cunosc si au ford cam asa pun problema ( "urmatoarea mea masina as vrea sa fie A6", sau " cand o fi, as vrea o honda accord" etc).Mai rar am auzit "intentiionez sa schimb fordul pe golf" si nici invers.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie sincer nu mi se pare ca la revanzare fordul pierde foarte mult, intradevar putin mai mult decat vw ori skoda dar nu semnificativ zic eu

focusul e intr-adevar parca mai tineresc si am inteles ca mai fun to drive, o2 cu materiale mai bune si cu valoare de revanzare mult mai buna.in ceea ce priveste pb mai multe ale posesorilor de vag, n-as prea crede, am cativa cunoscuti care au trecut de la focus la golf si sunt mult mai multumiti acum de masinile lor; viceversa nu am auzit.daca as vrea sa tin masina mai mult timp as opta pentru o2, daca m-as gandi sa o schimb dupa o perioada mai scurta probabil ca as lua focus.
Poate acei prieteni aveau ff 1 calitativ mai slab decat golf, si mi se pare corect sa fie mai multumiti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie sincer nu mi se pare ca la revanzare fordul pierde foarte mult, intradevar putin mai mult decat vw ori skoda dar nu semnificativ zic eu

Chiar nu....vad peste tot preturi aproximativ similare de cerere la aceiasi ani si aceleasi dotari ( prin ziare, pe net, in piata).Ok, poate sunt ceva diferente, dar e vorba de ceva sute de euro (hai o mie, dar cel mult), dar nu sunt diferente dramatice.Apoi cunosc cazuri (nu neaparat de focus) de ford care chiar si-au pastrat in decurs de 1an si jumatate integral valoarea de vanzare.Am un coleg, actualmente posesor de passat 1.9tdi, a avut un mondeo de prin '95-96 parca, nu mai retin exact.L-a luat in 2003 cu 4800, cam dupa un an si jumatate l-a vandut cu 5200.El mergea cam la 20-22k de km pe an, nu s-a plans de probleme, nu a avut treaba cu sercice-urile.Hiba era ca avea caroserie grea (avea o tabla de te urcai cu picioarele pe ea si dansai), chestie care facea ca motorul de 1.6 benzinar sa consume mult (a spus ca-i lua si 14% in oras).

Iar FF1 nu este neaparat mai slab calitativ decat golf, sau decat FF2..pastrand mai ales si proportia anului aparitiilor FF1 si FF2...,(chiar cei de la Top Gear spuneau ca FF1 si FF2 sunt foarte ok, ceea ce e bine, mai putin bine e ca FF2 poate nu a adus chiar atatea imbunatatiri (mai ales de design, echilibrare) cate se astepta) dar e mai nou si faptul ca aduce noutati e altceva.La fiabilitate insa sigur nu se poate spune treaba asta.Cel mult daca ai compara un FF1 cu Golf5 (la care au aparut si suspensiile independente), atunci poate da, al doilea e mai nou, cu imbunatatiri de confort, generatie mai noua...Totusi, faptul ca orgoliosii nemti au desemnat FF1 masina anului (in tara la ei) in 2001 si 2002 spune ceva.Totul insa trebuie sa evolueze, si ce e nou si de varf azi, ramane in urma maine si tot asa.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vb de ff1 vs g4 si ff1 vs g5.

o mie de iepuroi diferenta de pret la o masina sh inseamna de multe ori aprox. 10%. nu ti se pare semnificativ?

in alta ordine de idei cand vb de o valoare de revanzare mai mare vb atat de un pret mai mare dar si de faptul ca vinzi masina mult mai repede, avantaj clar pt o2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, dar o posibila cauza s-a explicat mai sus.S-au cumparat forduri de catre multe firme care dupa exploatare (si fie vorba intre noi, se cam stie cum le exploateaza utilizatorii masinilor de firme...incomparabil mai neglijent fata de cei care isi conduc masina proprie) le vand rapid si ieftin (ele nu-si tin banii blocati).Apoi chestia asta e valabila in Romania, se stie ca aici sunt poate cei mai multi fani VAG si TDI.Ramane acum de vazut daca se va pastra situatia si in urmatorii ani.Si in fine, asta era ideea mea de baza, nu prea vom intalni oameni care dupa ce-si vor vinde FF1 vor lua Golf4 (sau invers) si nici FF2 ca sa-si ia Golf5 (sau din nou, vice-versa), ci vor mai pune bani si vor urca la o clasa superioara.

Strict luata alegerea de fata...daca s-ar complecta un tabel cu punctaje la toate rubricile (fiabilitate, confort, spatiu, materiale, interior) probabil ca overall O2 ar iesi cu puncte mai multe, dar cum nu vorbim de masini cu diferente evidente intre ele, eu zic ca alegerea este destul de impinsa la baraj, deci trebuie facut drive test si ales modelul in care omul se simte cel mai bine.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer eu nu cred in explicatia asta cu fordurile de la firme. vag are pur si simplu o imagine mai buna, mai ales la sh, situatie care eu cred ca se va pastra.

nu am spus ca in general multi trec de la ff la g ci doar ca eu am intalnit.

ce sa mai, testdrive neaparat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vag are p imagine mai buna pt ca e mai comerciala. tot romanul are vw si logan. desigur, au multi si focus, dar cine l-a luat l-a luat ori pt ca a stiut ce vrea ori asa s-a nimerit.

in ceea ce priveste nelamurirea ta, octavia vs focus, daca iei in calcul si siguranta eu te sfatui sa alegi focus. nu vreau sa starnesc polemici si nu voi detalia aici subiectul, dar ma simt mai increzator cand pe centura mea de siguranta scrie made in germany decat made in romania. de airbaguri nu mai vb. e doar parerea mea, probabil subiectiva.

octavia e mai mare si aici vad singurul plus al acestei masini in fata focusului.

plusuri la ford gasesti de la trenul de rulare pana la materialele din interior care spre deosebire de cele din vw, skoda etc nu se zgarie atat de usor.

tinuta de drum este iarasi in avantajul ford.

cu interiorul restilizat, focusul chiar arata bine. orice alegere ai face, o masina buna oricum vei avea pt ca ambele ofera o calitate ridicata in pretul respectiv.

daca planui sa tii masina mai mult de 5 ani nu lua ford. piesele sunt foarte scumpe, dar si rezistente. cat e in garantie e super ok, dar dupa aia... mai greu.

fa un drive test si vezi in care te simti mai bine. e important aspectul acesta la o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci vecinul meu are focus de max 2 luni,eu mi-am luat o2 acum 1 sapt,a condus-o pe a mea si a zis ca i s-a parut mai mare mai confortabila,tinuta de drum daca va referiti la O2 e ''superba'' am citat ce a zis vecinu meu,materialele si tapiteria i s-au parut mai bune decat ale lui dar nu are dotarea maxima la el pe cand eu am cea elegance,deci nu se poate spune ceva concludent,si portbagaju.....cam atat de la mine din Bucuresti.

ce bine ar fi daca ai putea sa faci testdrive cu amandoua si in oras si in afara acestuia.

Modificat de Shellshock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal avand O2,pe care am ales-o dupa o analiza indelungata,nu pot fi obiectiv in ceea ce priveste acest versus. Motivul care m-a determinat sa apar aici e faptul ca unii membri (ex. Pedro) isi dau cu parerea fara a fi posesorul macar a uneia din cele 2 auto aflate in discutie.Faptul ca materialele din interior se zgarie mai usor la autoturismele din grupul Vag decat la Ford, mi se pare o ineptie fara seaman. Cat despre tinuta de drum si trenul de rulare ,as dori sa-i amintesc userului mai sus citat ca ambele au suspensii independente,poate la O2 o suspensie ceva mai rigida,dar care tine masina foarte bine pe sosea. Si Fordul are un comportament bun la drum deci aici sunt greu de departajat.

Concluzia si sfatul pe care il dau eu ar fi ca hotararea finala ii poate aprtine celui interesat numai dupa un drive test cu cele doua autoturisme aflate in discutie.

Modificat de rdirectoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci vecinul meu are focus de max 2 luni,eu mi-am luat o2 acum 1 sapt,a condus-o pe a mea si a zis ca i s-a parut mai mare mai confortabila,tinuta de drum daca va referiti la O2 e ''superba'' am citat ce a zis vecinu meu,materialele si tapiteria i s-au parut mai bune decat ale lui dar nu are dotarea maxima la el pe cand eu am cea elegance,deci nu se poate spune ceva concludent,si portbagaju.....cam atat de la mine din Bucuresti.

ce bine ar fi daca ai putea sa faci testdrive cu amandoua si in oras si in afara acestuia.

Pai cum am spus, daca fordul nu e combi clar avantaj spatiu ptr Octavia.Tinuta de drum...hmmm...aici ptr noi soferii de rand e prea greu sa apreciem care este "mai superba", "mai egala", "si mai si", pentru ca nu vom folosi masinile la limita.La urma urmei cam toate masinile indiferent de marca stau foarte bine pe drum ( si un megane si un fiat si un peugeot etc), mai ales in conditiile unui stil de condus "ortodox".Si eu am condus cum spun Octavia2 chiar pe distante mari...incolo spre Germania, cand m-am dus dupa masina am condus o buna parte din drum, ca sofer de schimb, pe autostrazi impecabile, tocmai o astfel de masina si intr-adevar nu am nimic de reprosat.M-am intors insa cu a mea si nu mi s-a parut mai putin confortabila (in sensul ca nu m-a obosit mai mult drumul in ea) si mai putin sigura la tinuta de drum.Stilurile de a se misca nu prea pot sa le compar, O2-ul era dieselara, schimbam cam la 3500-3700, cu astalalta fiind benzinara cu cel putin 1000-1200 mai sus.Facand insa asa...o comparatie directa intre cum m-am simtit la dus si apoi la intors, chiar nu m-a incercat nici un regret pentru alegerea facuta.Nu se pot face diferentieri clare nici dintr-o parte, nici din cealalta....nu compari vre-una din ele cu A6 sau S70, atunci ar fi mult mai usor :lol:.

@Asteptam cu interes concluziile dupa test drive si sa faci alegerea care iti place si ti se potriveste cel mai bine ;)

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturi , o sa merg la test si o sa va spun cum a fost :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ma tine fordul cat e in garantie 4 ani e perfect, nici nu intentionez sa o tin mai mult, nu merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!