Jump to content

Racirea apei cand motorul nu e in sarcina


andrei_23
 Share

Postare recomandată

Iata problema mea:

Iarna cand e rece afara si cobor un deal lung (5-10 min)(iau piciorul de pe acceleratie - motorul nu e in sarcina) si merge si incalzirea, scade mult temperartura apei, pana cand chiar si aerul de la aeroterma devine rece. Sa fie vreo problema? Sa imi iau termostat de iarna?

E a doua oara in toamna asta cand mi se intampla asta.

De obicei cand cobor feleacul inspre Cluj e o portiune de vreo 10 min cand masina coboara si nu o turez deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in viteza sau nu?

Unele motoare mai noi chiar daca sunt in viteza nu alimenteaza la peste o anumita turatzie cu benzina si atunci caldura nu are de unde sa provina.

Daca ai cazul de mai sus sau esti pe liber e normal ca motorul tau nu degaje suficienta caldura si atunci la mers la vale se raceste. Si chiar daca alimenteaza, tot nu incalzeste suficient. Nu schimba termostatul, eventual acopera o parte din grill sa nu intre atat aer. Asta va functziona, dar arata urat si s-ar putea sa te supere la mersul in sarcina si sa ai supraincalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e in viteza (frana de motor).

Adica se taie alimentatia - complet?? - intra numai aer in cilindrii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica se taie alimentatia - complet?? - intra numai aer in cilindrii?

Yep. De fapt nici aer nu prea intra, intrucat clapeta e inchisa :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In clipa in care faci frana de motor , injectia este "taiata" ( intradevar este o metoda buna de a merge economic :( ). Daca frana de motor este de lunga durata, datorita faptului ca nu este injectat combustibil in cilindrii , temperatura motorului incepe sa scada si implicit temperatura aerului bagat in interior de aeroterma. Este perfect normal acest lucru si nu trebuie sa te ingrijoreze, dimpotriva :D ( consumul este mai mic :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in viteza sau nu?

Nu schimba termostatul, eventual acopera o parte din grill sa nu intre atat aer. Asta va functziona, dar arata urat si s-ar putea sa te supere la mersul in sarcina si sa ai supraincalzire.

Nu pot sa cred ca dai un astfel de sfat care nu-i face cinste nici macar unui sofer de Dacia 1300 veche de 30 ani...

De fapt nici aer nu prea intra, intrucat clapeta e inchisa

Aer ar cam trebui sa intre, doar este ca la ralanti, switch-ul de ralanti este activat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in viteza sau nu?

Nu schimba termostatul, eventual acopera o parte din grill sa nu intre atat aer. Asta va functziona, dar arata urat si s-ar putea sa te supere la mersul in sarcina si sa ai supraincalzire.

Nu pot sa cred ca dai un astfel de sfat care nu-i face cinste nici macar unui sofer de Dacia 1300 veche de 30 ani...

De ce nu? Care-i problema cu acest sfat?

De fapt nici aer nu prea intra, intrucat clapeta e inchisa

Aer ar cam trebui sa intre, doar este ca la ralanti, switch-ul de ralanti este activat...

Wrong... sau mai exact depinde de tipul de injectie. La injectia electronica nu se intra in idle ci in overrun, care e un mod de functionare diferit (a nu se confunda cele doua)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare stupid sa pui un carton in fata radiatorului cand ar trebui rezolvata problema (in cazul in care exista, aici nu este). Tu ti-ai pune un carton in fata la A4? Daca as avea probleme cu incalzirea as schimba termostatul (sau ceea ce nu functioneaza normal).

Nu confund overrun-ul cu idle desi accept ca rationamentul meu s-ar putea sa fie gresit. Nu stiu cum e la tine, dar la motorul meu (al lui Andrei este similar) daca contactul idle este activat, motorasul pas-cu-pas deschide clapeta de admisie. Gresesc? In documentatie se specifica clar ca injectorul nu functioneaza la overrun, dar de admise n-am vazut nimic. Deci totul este doar un rationament de-al meu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Daca frana de motor este de lunga durata, datorita faptului ca nu este injectat combustibil in cilindrii , temperatura motorului incepe sa scada si implicit temperatura aerului bagat in interior de aeroterma. Este perfect normal acest lucru si nu trebuie sa te ingrijoreze, dimpotriva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare stupid sa pui un carton in fata radiatorului cand ar trebui rezolvata problema (in cazul in care exista, aici nu este). Tu ti-ai pune un carton in fata la A4? Daca as avea probleme cu incalzirea as schimba termostatul (sau ceea ce nu functioneaza normal).
Recunosc ca nu m-am intalnit cu aceasta situatie (frana de motor atat de lunga incat sa se raceasca motorul) dar la nivel de principiu mie mi se pare stupid sa sufar de frig pentru ca orgoliul nu ma lasa sa-mi pun ceva (nu neaparat carton, poate fi si cauciuc) sub grila. Daca racirea functioneaza corect si totusi ma confrunt cu o situatie exceptionala (si mi-e frig!) pun ceva pe radiator si gata (avand, evident, grija sa nu se supraincalzeasca / topeasca / ia foc ceva ulterior)
Nu confund overrun-ul cu idle desi accept ca rationamentul meu s-ar putea sa fie gresit. Nu stiu cum e la tine, dar la motorul meu (al lui Andrei este similar) daca contactul idle este activat, motorasul pas-cu-pas deschide clapeta de admisie. Gresesc? In documentatie se specifica clar ca injectorul nu functioneaza la overrun, dar de admise n-am vazut nimic. Deci totul este doar un rationament de-al meu...

Discutia e academica... intrebarea era daca motorul functioneaza (au loc explozii) in frana de motor, iar raspunsul este negativ. Ca in motor intra sau nu niste aer de admisie (in cazul in care tu ai dreptate clapeta e la max. 5deg, in cazul in care am eu dreptate se genereaza vacuum - obs: din discutii recente pe un cu totul alt subiect cu persoane de meserie mi s-a confirmat ca in frana de motor se genereaza cel mai "mult" vacuum; oare de ce?) cred ca este deja de domeniul feliatului firului in N^2 :D

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coboara dealul ala cu recicularea aerului pornita si/sau ventilatorul oprit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca mergi in oras pana acul de la temperatura ajunge la 90 de grade si dupa aceea dai drumul la caldura (dar nu opresti motorul,mergi mai departe)ce se intampla?scade temperatura sau ramane la 90 grade.daca temperatura scade si incepe si aerul cald sa se raceasca cred ca trebuie sa schimbi termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: Eu cred ca tu ai refuzat sa citesti tot ce am scris eu. Imediat dupa sfat a urmat si contraindicatzia de natura estetica.

Iar cu putzina imaginatzie cartonul poate fi transformat intr-o pasla si pasla poate fi ascunsa in spatele grill-ului si vopsita astfel incat doar un ochi atent o poate observa :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coboara dealul ala cu recicularea aerului pornita si/sau ventilatorul oprit
Nu am recirculare de aer. O sa incerc si sa opresc ventilatorul
dar daca mergi in oras pana acul de la temperatura ajunge la 90 de grade si dupa aceea dai drumul la caldura (dar nu opresti motorul,mergi mai departe)ce se intampla?scade temperatura sau ramane la 90 grade

In oras nu sunt probleme.

Cred ca asta era problema: ecu taie alimentarea, deci nu se mai genereaza caldura de la exploziile din camera de ardere si astfel apa din circuit se raceste deoarece aeroterma trage aer rece de afara prin radiatorul prin care trece si apa din motor.

Aceasta racire poate produce alte probleme motorului? Sau pot sa merg in continuare linistit si atunci cand mai cobor feleacul sa ma imbrac mai gros :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare stupid sa pui un carton in fata radiatorului cand ar trebui rezolvata problema...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, nu ne intelegem - nu exista nici o defectiune. Daca exista o defectiune normal ca recomandam remedierea acesteia si nu un carton sau mai stiu eu ce. Aici e vorba de un sistem care deja functioneaza corect dar care nu e satisfacator in conditiile date.

Daca masina mea functioneaza corect dar performantele nu ma satisfac, este stupid sa-i schimb injectoarele cu unele mai mari, a.i. sa obtin performante mai bune, chiar cu unele mici neajunsuri cum ar fi o eroare permanenta stocata in ECU?

Mai mult, la fostul meu A80 aveam in spatele radiatorului un cauciuc demontabil care acoperea o parte a acestuia. Era pus acolo tocmai pentru situatii de genul asta si era demontabil tocmai pentru ca nu era bine sa-l folosesti si vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar scoasa din viteza cred ca racirea tot va fi prezenta.

Valentin am facut si precizarea legata de supraincalzire. Dar nu vreau sa ma ciondanesc cu tine. Doar sa fii putzin mai atent cand postezi. Acesta este ultimul meu post legat de tematica nu vreau sa avem posturi fara relevantza. Acest post va fi sters ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, poate am exagerat. Imi cer scuze daca am suparat pe cineva (Akebono?), nu mi-am dorit asta. Eu nu prea sunt adeptul cartoanelor, as prefera, de ex., sa opresc ventilatorul. Dealul Feleacului este intr-adevar mare, dar coborarea de la Predeal este si mai lunga. Eu nu am patit niciodata asa ceva pe drumul amintit mai sus. Suspectez totusi o functionare a motorului mai rece decat ar trebui. Cred ca ar merita verificat. Ar trebui sa treaca un timp destul de mare ca apa sa ajunga de la 90 de grade pana la sub 50 de grade sa se faca frig in masina...

Poate cineva dintre clujeni a patit ceva asemanator si atunci ar putea fi normal ceea ce i se intampla lui Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: nu ai suparat pe nimeni si cu atat mai putzin pe mine. Am vrut doar sa fim atentzi ca sa nu deviem in discutzii ce nu ajuta pe nimeni. Este in regula. Probabil moderatorul topicului va sterge ce nu este relevant si atunci totul va fi dat uitarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: nu ai suparat pe nimeni si cu atat mai putzin pe mine. Am vrut doar sa fim atentzi ca sa nu deviem in discutzii ce nu ajuta pe nimeni. Este in regula. Probabil moderatorul topicului va sterge ce nu este relevant si atunci totul va fi dat uitarii.

Toate posturile de aici sunt relevante (ma rog, portiuni din ele poate nu sunt dar nu sta nimeni sa le editeze pentru ca nu e nimic flagrant), nu s-a suparat nimeni (suntem intre prieteni), toata lumea e lamurita si fericita :salut: :bere:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am patit si eu o chestie asemanatoare. Mergem in afara orasului de vreo 30-40km, viteza maxima 140, niste viraje (deci nu mers constant) .... cand ma uit la temperatura apei scazuse pana la 70C. Mai merg putin trag pe dreapta, ma uit la antigel ... aveam; motorul a ramas pornit. Ma uit pe climatronic in canalul care indica temperatura motorului -> 90C (in bord arata tot 70C) plec, mai merg putin ajunge la normal si n-am avut probleme pana la destinatie (inca vreo 40km).

Mentionez ca am o eroare pe instrumente care reparare legata de senzorul de temperatura.

Sa fie din cauza frigului sau din cauza senzorului? (cu toate ca e prima oara cand mi se intampla asa ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este de la senzorul de temperatura (cel pentru IC). Climatronicul banuiesc ca a interogat celalalt senzor, cel pentru ECU. Mie imi arata tot timpul 70 grade pe bord, desi lichidul are peste 84. Daca, intr-adevar, de vina este senzorul pentru IC nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!