Jump to content

1.4 Tfsi 122cp 200nm


Pompiliu
 Share

Postare recomandată

Pt BOGDAN G .. da m-am documentat.. parerea mea era una subiectiva.. oricum ce imi place la 1.4 tsi .. e cutia in 6 trepte :lol:. Anyway pompiliu orice alegere ai face nu o sa itzi pare rau . pt ca in max 2 sapt.. o sa iubesti masina aia pe care o sa o cumperi indiferent ce motor are, si daca tu crezi ca 1.4 tsi e mai bun pt tine go for it.!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum, pana sa te decizi, incearca sa faci un tes drive cu amandoua. stiu ca in RO e mai greu, dar totusi incearca. sunt banii tai si tre sa fii 100% multumit de alegere. :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

speram sa fac un test drive :sbine: dar prob nu au inca motorizarea pe masina de test, doar ce a fost introdus motorul din cate stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Eu cred ca 1.4 tsi e un motor care grupul VAG l-a scos pe piata doar asa sa arate ca se poate.. si eventual sa mai vanda cateva prin romania sau bulgaria :) .. Fac pariu ca prin vest motoru asta nu o sa se vanda..

Inainte sa faci un pariu de genul asta, mergi in plimbare prin Germania sa vezi cam cate TSI-uri s-au vandut, nu de alta dar sa nu pierzi pariul.

Sa stii ca TSI-urile se vand mult mai bine in Germania decat in Romania. Am fost surprins sa vad si masini de scoala care erau aveau echiparea GT (deci 170 CP pe o masina de scoala).

Legat de subiectul topicului, eu recomand cu caldura 1.4 TFSI. Este mai complex, se poate strica mai usor (deoarece sunt mai multe subansable si o complexitate mai mare a motorului) dar pentru 3-4 ani nu este nici o problema.

Un alt aspect de care trebuie tinut cont: pentru motorul 1.4TFSI trebuie o benzina mai de calitate decat fata de 1.6MPI. Adica, la 1.4 TFSI trebuie pus un minim 98 CO, eu recomand Super 100. Acest fapt se datoreaza motorului FSI care este mai pretentios, iar in cazul in care se infunda un injector la FSI acesta se schimba, nu se poate curata si costa foarte mult. De aici recomandarea mea de a se folosi Super 100. Masina mea are 23 mii de km timp in care a mers numai cu benzina de 100 CO si nu a avut nici un fel de probleme la alimentare, sonde lambda (are 4 bucati) si sper nici sa nu am de-acum inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ne poti spune si cat costa o revizie la o masina cu motor Tsi, pentru ca am inteles ca difera pentru aceeasi aceeasi masina, in functie de ca motor ai (ma refer aici la motoarele pe benzina). De exemplu, Vw jetta 1.6 Mpi = 800 lei cu filtru aer si polen , febr. 2008 la PBV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am reusit sa scot 100km/h in 8.5 sec cu mas. din semnatura,observa ca am caroserie Variant(putin mai grea).

Deci ideea este ca 1,4 totusi este un motor mai mic dar pus pe berlina face treaba buna.

Golf V 1.4 TSI/ 140 CP are 100 in 8.8s, cu motorul tau de 1.6 nu ai cum sa scoti 100 in 8.5 .

Nu vreau sa fiu rautacios dar este exagerat ceea ce spui tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel 1.6 mpi este intradevar foarte fiabil, dar tinand cont ca suntem in 2008 si luand in considerare ce s-a mai spus pe aici apropo de vanzarile din germania + acest articol : http://www.whatcar.co.uk/news-article.aspx?NA=231160

eu zic sa mergi pe tsi-ul mic (122cp)

eu am facut la fel si pot sa spun ca motorul este super placut la condus si foarte amuzant din cauza puterii care o scoate.

(treci prin intersectii cu 80-90 si te miri de ce pluteste masina peste hopuri, pana te uiti la kilometraj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Oh boy.

Dupa atatea referiri la TSI si TFSI in posturile din acest topic nu am inteles un lucru:

Initiatorul topicului (si cei care au comentat) au discutat despre motorul TFSI (doar turbosuflanta) sau TSI (turbosuflanta + compresor) ?

Seamana la denumire dar diferenta intre ele e destul de mare. In plus, TFSI se concentreaza pe consum in timp ce TSI pe performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

TSI-ul este un motor economic, cu puternice valente sportive... intre 1.4TSI cel mare, de 170 de cai si 2.0TFSI de pe GTI, este o diferenta... diferenta ce se adanceste dupa 150km/h...

Este un motor reusit, performat dar nu sportiv 100%.... in perceptia mea, nu exista motor sportiv in totalitate ce poate si scoate consumuri de genul TSI-ului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca la 1.4 TSI, si la 1.6 ajungi repede la ture mari, poate chiar mai repede! De ex motorul de pe masina mea are cuplul maxim (148 Nm) la 4500 de ture. Pe cand 1.4 TSI de la (sa zicem) 2000 de rpm are acelasi cuplu pana la 5500 - 200 Nm. Astfel pe un TSI poti schimba lejer la 3000 pentru un sprint substantial, in timp ce cu 1.6-le trebuie "sa-l gafai" pana la 4500 ... Daca nu s-a inteles nimic din ce am scris mai sus :lol: tot ce am vrut sa subliniez este ca exista posibilitatea ca 1.6-le sa se uzeze mai repede decat 1.4TSI, fiind nevoie mai des de ture mai multe pentru un sprint subtantial.

Legat de fiabilitatea motorului: 1.4TSI de 140 si 170 cp, din cate stiu eu, s-au dovedit a fi fiabile. la cel de 125 cp PROBABIL difera dimensiunea turboului si datele din ecu. In plus masina, fiind noua, beneficiezi de garantie!

1.4 TSI -> go for it!

numai bine

nu vreau sa fiu rautacios dar colegu nu vb de 1,6 16 v care e un motor ff aiurea conceput de asta a fost si scos din fabricatie !! 1,6 mpi 75 kw 102 cp are cuplu la 3800 nu 5500 ca la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1.6 FSI-ul de 115 cai nu a fost si nici nu este un motor slab sau aiurea conceput... gandeste-te ca FSI-ul este tehnologia pe care se bazeaza toate motoarele astea minune de care se tot vorbeste... ca-s TSI sau TFSI, astea-s detalii...

FSI-ul asta a fost retras pentru ca se lucra la 1.4TFSI-ul de 122/125 de cai iar al doilea motiv este ca era fff scump pentru gama lui de vanzare... de fapt cred ca acest cost de productie a fost triggerul renuntarii la el si inceputul TSI-ului...

Va ramane MPI-ul care mi se pare varianta pe benzina a celebrului 1.9 TDI... ca istorie vorbesc...

my 2 cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fiu rautacios dar colegu nu vb de 1,6 16 v care e un motor ff aiurea conceput de asta a fost si scos din fabricatie !! 1,6 mpi 75 kw 102 cp are cuplu la 3800 nu 5500 ca la tine

la mine cuplul maxim nu este la 5500 ci la 4500. AKL-ul tau probabil ca are cuplul maxim 145Nm pe la 3800rpm dupa care incepe sa scada:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs....amp;ChartsID=12

EDIT: Pentru AKL cred ca acesta este graficul:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=390

DAR AZD-ul are la 3800rpm acelasi cuplu ca si al tau, singura diferent fiind (datorita celor 16v) ca motorul nu se plafoneaza la 3800 ci cuplul urca pana la 148Nm la 4500.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=588

Inca o precizare la cele doua grafice: Testele la ambele masini au fost facute cu benzia cu CO 95. In manualul masinii mele este specificat ca trebuie alimentat cu minim CO 98 (datorita compresiei de 1:11.5, care necesita benzina care arde 'mai' controlat) altfel performantele vor fi reduse.

1.6 16v dupa parerea mea (poate subiectiva) nu este un motor aiurea. Cred ca s-a scos din productie pentru ca a aparut cu 1.6 FSI, motor tot cu 16v dar mai performant.

Ce voiam sa spun in postul de mai sus este ca un motor turbo benzina este mai putin solicitat (dpdv rpm) decat unul aspirat benzina, motoarele avand caracteristici asemanatoare (cuplu maxim, putere maxima) si fiind solicitate in aceleasi conditii. Intreabarea colegului care a initiat threadul a fost care tine mai mult: unul turbo sau unul aspirat?. Eu spun ca unul turbo in conditile de mai sus este mai longeviv decat unul aspirat.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
andras.ilyes87

Salutari! Cu O2 1.6 mpi din 2008, 88000 km nu avem absolut nici o problema. Benzina si ulei. Tras decent, consum normal. Acum masina o sa fie a mea deoarece pana acum a folosit-o toata familia, dar eu nu o sa fac cu ea nici 15000 km pe an, deci cred ca masinutza va mai tine sub mine cel putin vreo 5-6 ani. Nici nu am de gand ca Germanii sa o schimb dupa doar cativa ani. O2-1.6 masina perfecta! (spatiu,portbagaj,fiabilitate,performanta,consum,tinuta de drum,design)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
andras.ilyes87

Salut! Referotior la ce ai spus tu, ii de inteles ca motoarele FSI au pretentii mai mari, si ca trebuie alimentate cu benina de calitate mai buna. Eu conduc un Octavia 2, 1.6 Mpi, si sunt foarte multimit de ea, nu-i un sprinter dar nici nu ii lene. Problema e pretul benzinei, si eu maialimentez cateodata cu 98,99,100 penrtru curatire, insa nu prea imi place pretul, deci daca intotdeauna ar trebui sa alimentez din astea, ioooi...:). Si pe mine ma dezamageste cand aud despre 1.4 tsi ca pentru 3-4 ani nu ii nici o problema. Dat eu daca mi-as lua, nu pentru 3-4 ani mi-ar trebui, ci minim 6-7-8. Si atunci intervin chestiile de defectare a mai multor piese si costuri. In fine, si mie mi-ar placea mai mult un 1.4 tsi din cauza performantelor dar daca as avea mai multi banutzi pentru benzina si servisare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!