Jump to content

Cum Sa Pun Pe Spate Frane Pe Disc


sabinescu
 Share

Postare recomandată

cristianionut - din pacate trebuie sa te contrazic:

- "costurile si eficienta in exploatare sunt nesigure" - nu pot sa zic decat ca eficienta in exploatare la franale pe disc este mai mare decat in cazul franelor pe tambur. Partea cu nesiguranta costurilor nu am inteles. Probabil te referi ca nu merita investitia.

Frana pe disc se pune pe spate la masinile care au motor cu putere peste 100 cp. Tocmai pentru ca ating viteze mai mari.

- "Cu cit masina este mai incarcata (nu supra) ci asa cum a prevazut fabricantul atunci eficienta sistemului de frinare este mai buna." - valabil nu mai la puntea spate. Maisna cu cat este mai usoara, cu atat efortul depus de instalatia de franare pentru a opri masina este mai mic asa cum zice si Dasher

Oricum ar fi, solutia aleasa de tine cu placute moi mi se pare rezonabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iZOTOPE

    6

  • MK16V

    6

  • wyx

    5

  • ksi_id

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

toata lumea stie ca franele pe disc sunt superioare franelor pe tambur.Dar, daca fabricantul a pus tambure...asta e.E mai ieftin.La un motor de 50Cp sau oleak mai sus nu cred ca se justifica schimbarea de tambure/disc, decat in cazul in care masina este condusa sportiv (se poate asa ceva si la 50CP ... nu radeti :( ) si e nevoie de franare cat mai tarzie in viraje (automat pedala se apasa mai tare si forta de franare este mai mare, c si toate celelalte eforturi care efecteaza intreg ansamblul).La un condus normal nu cred ca se justifica investitia.Cu toate aste, la G2 meu vfreau sa pun frane pe disc pe spate....cu toate ca nu cred ca e cazul ... :D

Deoinde de fiecare pentru ce isi ia masina:normal user, old lady, crazy driver...ultimul avand nevoie neaparat de GTi si frane pe disc spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dupa ce am citit doua pagini si m-am amuzat de cita reticienta aveti fata de parerile de la alti membri, dar cred ca faceti o confuzie:

una este frina pe spate cu discuri si una este frina pe spate cu ABS

Da este bun sistemul pe discuri dar costurile si eficienta in exploatare sunt nesigure.Iar daca va jucati cu viata voastra e pe raspunderea dumneavoastra...

Pe urma una este cind mergi cu masina goala si alta cind este incarcata.Cu cit masina este mai incarcata (nu supra) ci asa cum a prevazut fabricantul atunci eficienta sistemului de frinare este mai buna.

frana pe disc este mai eficienta ca cea pe tambure, atat ca tamburii sunt durabili in timp ...

cat despre faza cu masina incarcata franeaza mai eficient, ma indoiesc ... o masina mai grea o opresti mai greu,momentul de inertie este mai mare, deci trebuie apasata frana mai mult, legile fizicii fratzica :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu masina incarcata si franatul eficient e destul de complexa pt ca ,sigur neincarcata sunt fortele de inertie mai mici, fizica pura...insa tot fizica pura este si dependenta dintre frecare si forta normala care de fapt o si determina nu, deci poti sa nu ai inertie dar nici aderenta...si atunci ce faci?....mergi cu rotile taras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai aderenta ramane o constanta in functie de ce cauciucuri pui :D

dar normal e faza ca o masina incarcata franeaza mai greu decat o masina usoara, sau cu alte cuvinte forta pe care trebuie sa o depui sa opresti o masina incarcata e mai mare decat la oprirea unei masini mici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzionez si eu.. frana pe disc isi face treaba mai bine... pe G2 (JP) nu am pus inca... (presimt o schimbare dar nu stiu inca ce va fi :) )... in schimb am pus la ursuletz frana disc pe spate (aveam tambur din fabrica) si am devenit simtitor mai multumit de investitie (cine stie ursuletzi... stie ca is grei pe fata si foarte usori pe spate)... e adevarat ca masina aia avea ceva calutzi... se bucura de cutie alpina si grup autoblocant... insa surpriza... dupa "investitie" abia mai reuseam sa fac burn-out-uri... trebuia sa ma proptesc in bordura ca sa raman pe loc... in schimb cat aveam tambure pe spate era o joaca de copiii... dar la traseu e clar... simteam mai bine frana... si franam mult mai eficient... si da... daca vroiam faceam si derapaje... (se poate intampla daca te panichezi cand trece vulpea prin fata ta... nu-s genu... eu le-am facut intentionat)

dar azi de exemplu am derapat si cu golfu... mergeam eu linistit si s-a terminat drumu :D :huh: nu ma intrebati unde ca nu vreau sa-mi amintesc

Modificat de SRDJaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Este evident ca discuri pe spate la frinare sunt eficiente fata de tambure (cu si fara ABS).

Dar o modificare a masini mai ales la sistemul de frinare (artizanala) implica riscuri pe care eu unul nu mi le asum.Prefer masina asa cum este si cu placute de frina moi (marca MINTEX- este firma producatoare pt sisteme de frinare la volvo) pt ambele masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt modificari artizanale :scratch:, pur si simplu in loc de taburi pui discuri, sistemul ramane cel de pe masina, va trebui doar sa cauti alte cabluri putin mai lungi si ceva conducte pt lichid ca sa intre la pistonas.

puntea ramane aceeasi.

totusi nu vad care e problema...multi oameni au facut aceasta conversie si nu i-am auzit sa se planga... dimpotriva le lauda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-e frica de modificari pt ca nu te pricepi probabil......Nu e absolut nici un risc in cazul golfului 1 daca pui discuri pe spate, scirocco 2 care e pe platforma de g1 are din fabrica discuri pe spate si puntea e la fel. Deci nu are ce sa se intample si asta nu am facut-o numai eu sau altii de aici de pe forum o fac multi care isi fac masinile prin germania asa ca daca si aia sunt prosti la deastea..........

Referitor la marca MINTEX nu stiu cum poti sa aduci vorbe de lauda despre ea dar ce am gasit eu in comert sub numele asta sunt niste ieftinituri oribile, pe cinstite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg cum nici unul dintre voi nu stie de aceasta problema, care s-a mai discutat pe vwforum din cate stiu eu, pe vremuri. eu o stiu de pe vwvortex. problema cu discurile spate pe sasiu A1 : la prima vedere este simpla, se schimba de la fuzete, discuri, etriere, etc, cablurile franei de mana se adapteaza, dar aici se pare ca se taie firul.

uitati de un lucru foarte important, pe care multi il ignora. golf 2 (3) are un repartitor de franare pe spate, el este setat pentru sasiu A2 (3) care nu are nimic in comun cu A1, asta in cel mai bun caz cand il puneti. multi nici macar nu il pun (e mai complicat cu conductele de frana).

singurul sasiu A1 (va place sau nu) cu discuri spate din fabrica a fost scirocco 2 16v . aceasta masina avea repartitoarele de franare sub forma a doua tuburi (valve) ce se situeaza imediat pe conducte la iesirea acestora din cilindrul de servofrana.

deci, un set-up corect presupune si instalarea acestor supape pe conductele de franare. altfel, orice spun cei care au facut asta, la o franare violenta de la viteze mari frana spate se vor bloca inaintea celor fata cu consecintele de rigoare.

pentru cei care nu cred, cautati aceste supape (daca le gasiti) (bremsdruckminderer) pe ebay.de si vedeti ce scoruri au.

si din manualul de scirocco 2 16v, cum functioneaza acestea

post-36-1195416361_thumb.jpg

post-36-1195416369_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce e asa de greu de pus . eu unu am facut toata manevra in cateva ore

tot pe scirocco

dai jos tamburii si pui discurile ai 4 suruburi de desfacut si gata treaba , iti trebuie alte cabluri de frana de mana pt ca difera capul de prindere in etrier ,

iar repartitoul vine montat in functie de ce fel de pompa de frana ai cu 3 sau 4 conducte este repartitor de 3 sau de 4 conducte

diferenta e enorma intre discuri si tambure nici nu se discuta .

iar de sigurantza nu vad care e problema , acelasi tip de masina e prevazut si cu tambure si cu discuri deci nu vad rostul discutiilor de aici referitoare la SIGURANTA. sunt numai aberatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare

Este o problema grava daca nu se mai pune tabla de protectie din spatele discului?

Modificat de wyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tabla aia e problema mare , e facuta sa nu sara nisip si mai ales apa , apa care deformeaza si decaleste discurile cand acestea sunt incalzite si se trece prin apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kasi...tabla aia e pusa cu un scop :offtopic: ... neamtzu nu-i prost :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kasi...tabla aia e pusa cu un scop :( ... neamtzu nu-i prost :D

Tabla aia ii pusa la toate masinile. La unele din masini am avut tabla la altele nu si sa mor de o fost vreo diferenta, la frana la uzura sau io mai stiu ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis ca este pusa degeaba dar nici "mare problema" nu e daca mergi fara ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare Este o problema grava daca nu se mai pune tabla de protectie din spatele discului?
nu ba baietica nui prb acea tabla se numeste tabla de protectie....oricare ar fi pericolul oricum e pur si simplu o tabla despre care se spune ca impiedica racirea eficienta a discului deci nu o pune ca nici io nam poti veni sa vezi.... :P P.S. vezi ca am pornit jdropia :) te ia cappu cum se aude
frana pe disc este mai eficienta ca cea pe tambure, atat ca tamburii sunt durabili in timp ...cat despre faza cu masina incarcata franeaza mai eficient, ma indoiesc ... o masina mai grea o opresti mai greu,momentul de inertie este mai mare, deci trebuie apasata frana mai mult, legile fizicii fratzica :D
deci daca tot ati luato cu fizica spunetimi si mie care suprafata de frictiune(contact) este mai mare(eficienta) cea pe saboti sau placute??? si apropo stiti de ce au fost scoase franele pe tambure?!??? :D va spun eu domnilor fizicieni deoarece se blocau prea repede rotile la franare....numai bine! :P
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gogoaseee..... la mine cu saboti noi si cablu nou, puteam sa trag de maneta pana nu mai puteam si nu se blocau rotile incat sa le trag dupa mine.

si apropo, tamburele nu s-au scos :icon_thumright: mai sunt existente si acum. frana pe disc e mai eficienta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bah Izo ce stii tu sau noi altii care am trecut prin chestiile astea cand eram copii si altii nu aveau nici macar ordinara dacie .

daca baiatul ar studia putin forma acelei table care dirijeaza aerul ar observa ca are o anumita forma care dirijeaza aerul direct la baza discului oare dece , sa nu se raceasca ?, adevarul e ca arata ca paru tabla aia acolo si de aia multi o dau jos , dar eu ca mecanic am schimbat multe discuri sport care au fost montate pe gti-uri si care dupa cateva luni erau deformate . Aici deja vorbesc din experientza nu din vorbe sau citit de pe alte forumuri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!