Jump to content

1.4 Tsi Si 1.8 Tsi


Andrei2000
 Share

Postare recomandată

Velocity_Warrior

Salutare la toata lumea.

Mai fratilor 1000 de vorbe nu fac 1 ban dapai 2 ;)

In primul rand bobovlad am asteptat o propunere de drive test, un PM ceva dar ...

Oricum pana nu mergi si cu tanculetul meu si-ti formezi o parere nu are rost sa mai discutam. Abia apoi potem face comparatie intre cele 2 :ceuameni:

Astept in continuare un semn de la tine cand ai putea sa ne intalnim si eventual atunci iti voi dezvalui mai multe din lumea asta incurcata a TSI-urilor si TFSI-urilor.

Am sa incerc sa fac o trecere rapida in revista a acestor motoare. Rog colegii care au cunostinte in plus sa ma completeze (sigur voi omite ceva :D). Incerc oarecum sa le pun in ordinea in care au aparut pe piata.

Motoare cu capacitate de 1.4 l

Puteri si cuplu:

140 cp si 220 Nm - TSI - Twincharged Stratified Injection (turbina si compresor)

170 cp si 240 Nm - TSI - Twincharged Stratified Injection (turbina si compresor)

Nota: Acestea doua nu le mai gasim de cumparat decat pe Touran (cel putin asa arata site-ul www.volkswagen.de)

122 cp si 200 Nm (210 Nm pe Passat) - TSI - Turbocharged Stratified Injection (de aici a inceput ambiguitatea cu TSI si TFSI chiar si din culoarea literelor de pe portbagaj/haion). Am zis si intr-un post anterior de fapt acest motor este un TFSI pur deoarece nu are compresor mecanic. Il gasim pe Golf V, Golf VI, Scirocco, Eos, Jetta si Passat.

125 cp si 200 Nm - TFSI (nu stiu daca este vreo litera rosie in cazul asta) Turbocharged Fuel Stratified Injection si il gasim pe Audi A3. Sunt singurii care au pastrat denumirea originala ca sa-i zic asa

125 cp si 200 Nm - TSI Turbocharged Stratified Injection. Il gasim pe Noul Superb, pe Seat Leon, Seat Altea si Seat Altea XL. Desi pe site scrie 1.4 TFSI eu in realitate am vazut scris pe masina TSI

Nota: Ultimile 3 motoare prezentate sunt de fapt acelasi motor umblat ici colo pe la soft.

150 cp si 240 Nm - TSI - Twincharged Stratified Injection (turbina si compresor) il gasim doar pe Tiguan

160 cp si 240 Nm - TSI - Twincharged Stratified Injection (turbina si compresor) il gasim pe Golf VI, Scirocco, Eos, Golf V (in variantele Plus si Variant) si Jetta. Acesta este motorul care inlocuieste primele moatoare de 140 si 170 cp.

Nota: Singurele moatoare pur sange TSI - Twincharged Stratified Injection sunt motoarele de 1.4 l de (in ordinea fabricarii) 140, 170, 150 si 160 cp.

Motoare cu capacitate de 1.8 l

Puteri si cuplu:

160 cp si 250 Nm - TSI - Turbocharged Stratified Injection (de fapt este un TFSI si in concluzie nu are compresor) il gasim pe Passat, Passat CC, Noul Superb, Skoda Octavia, Skoda Octavia Scout.

160 cp si 250 Nm - TFSI (iarasi nu stiu nimic despre culorile literelor) Turbocharged Fuel Stratified Injection il gasim pe Seat Altea, Seat Altea XL, Seat Toledo, Audi A3, Audi A4, Audi TT Roadster.

Nota: Ambele motoare sunt identince doar ca VW si Skoda le-au adoptat ca TSI-uri dpdv al marketing-ului.

120 cp si 230 Nm - TFSI un motor nou pe care il gasim pe Audi A4

Motoare cu capacitate de 2.0 l

Putere si cuplu:

200 cp si 280 Nm - TSI (am vazut scris 2.0 TSI, probabil de aceea nu au vrut sa faca un TSI, cu alte cuvinte cand vezi scris TSI pe un Passat de ex. stii ca-i vorba de un 1.8 TSI iar cand vezi scris 2.0 TSI iar e clar, in schimb cand vezi scris pe un Golf sau Jetta de ex TSI stii ca e vorba despre 1.4 TSI de 170 sau 160 cp) Turbocharged Stratified Injection care si el este un TFSI de fapt si nu are compresor. Il gasim pe Scirocco, Jetta, Tiguan, Eos, Passat, Passat CC.

170 cp si 280 Nm - TSI (am vazut scris 2.0 TSI) Turbocharged Stratified Injection - motorul asta nu apare decat pe Tiguan

200 cp si 280 Nm - TFSI - este motorul pe care il gasim pe Golf V GTI, Seat Leon FR, Skoda Octavia RS si multe modele Audi dar nu le stiu pe toate.

Nota: Rog pe cineva foarte bun cunoscator al motoarelor 2.0 TSI si 2.0 TFSI sa completeze lista inceputa de mine ca sa nu existe pe viitor alte nelamuriri. Stiu ca exita multe versiuni ale acestui motor pe foarte multe modele. Multumesc anticipat si imi cer scuze ca n-am timp sa ma documentez temeinic in legatura cu acestea.

In speranta ca n-am asternut o ceata si mai mare decat era despre TSI si TFSI va urez drumuri bune :(

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Velocity_Warrior

    28

  • Andrei2000

    9

  • trans30

    7

  • bobovlad

    7

Excelenta treaba. Este cel mai bun post de pe acest topic. Multumesc!

Nota: Pe Altea XL desi motorul este un 1,8 TFSI, inscriptia este TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, s-a ridicat ceata cu acest post. Vreau neaparat sa fac un drive-test cu "motorasul" tau 1.4 TSI, dar n-am avut cand ca am tot plecat din oras in ultimul timp. Sper sa revin cu un PM cand mai curand. Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: daca motorul de 1.8 TSI de pe CC este de fapt 1.8 TFSI, si e la fel ca cel de pe Octavia 2, sa zicem, cum imi puteti explica faptul ca la O2 pe busonul de benzina este indicata benzina 95/98 ROZ, iar pe busonul meu de la CC scrie 91/95 ROZ? Eu personal sunt in mare dubiu vis a vis de benzina cu care trebuie sa alimentez. Ca urmare am pus fie Petrom 99+, fie Rompetrol Efix 95. Sincer nu am observat nici o diferenta intre cele 2, raportat la mersul motorului sau la consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Si la mine tot 91/95 ROZ scrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

95 de la MOL. Am pus si 98 de la MOL si nu am simtit mare lucru.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in completarea listei lui Velocity mai adaug eu un motor adevarat:

1.8 TSI 300 Nm/3160 rpm 200 cp

http://www.skoda.gr/models/octavia_5gt_200hp/index.php

eu zic sa fugiti rapid sa comandati de la greci...

http://www.skoda.gr/company/perspective.php

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Update consum:

La un drum de Bucuresti (Galati -> Buzau -> Centura Ploiesti -> Aeroportul Baneasa (Aurel Vlaicu) si retur) BC1 mi-a afisat 5.9 l/100km. Distanta parcursa a fost de 531 km iar viteza medie de 71 km/h. In sate 60, orase 50 iar afara intre 100 si 120 km/h.

La dus 4 persoane + bagaje, la intors doar doua persoane.

Pe BC2 am avut un consum de 7.7 l/100 km pe distanta de 3710 km (cand s-a si resetat singurel). Acesti kilometri sunt facuti cu un procent aproximativ de 60% in oras iar restul de 40% (tot aproximativ) in afara localitatii.

Intr-o seara, de curand, am avut o urgenta cu bunica mea si a trebuit sa "alerg" putin prin oras. Cum eram presat de timp a trebuit sa ma comport putin ca la raliu :D

De la o medie de aprox. 9 l/100km cat aveam la inceputul acelei seri am ajuns la 12.3 l/100 km. Nu pot sa va zic decat ca in 33 de km facuti prin oras motorul asta n-a vazut sub 4500 rpm decat pe la semafoare :Driver: .

Iar ma repet (unii probabil deja ma injura :icon_thumright: ) si zic ca ma declar foarte multumit de motor si de masina per ansamblu. Motorul ma ajuta in orice situatie (cel putin pana acum) si iti da o placere deosebita la condus.

Pentru consumul dupa metodele plin-plin dati click pe cifra din semantura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobovlad Am avut megane 1,6 113cp (sau 115 cum spun ei). Acum am Golf 1,4 TSI 122cp. Consumul la Golf este mai mic cu 1-2 litri la suta. Deci nu iti fa probleme!

Velocity_Warrior Bun consum! Se pare ca nu sunt singurul multumit de motor :angry:.

Ce planuri de chiptuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Azi a fost prima zi in care am condus noua mea masiana : passatul cc, 1.8 TSI.

Am decis ca in rodaj sa nu depasesc 3.000rpm (desi ar merge pana la 4.000rpm). Imi place foarte mult motorul, care are rezerve mari de la 1.500-1.600rpm. Pentru mine este o schimbare majora, pana acum avand doar dieseluri.

Am facut azi 110km, din care 70-80 in oras. Sunt mai mult decat incantat in ceea ce priveste consumul, care a fost de 9.8l/100km. In principiu, acest motor poate fi condus si economic.

Astept sa ajung la 1.500km sa vad consumul in regim sportiv :Driver:

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ shadow adi: daca motorul e cald poti incerca mici reprize de 4-5000 rpm. O sa-ti placa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la aproape 900km cu 1.8TSI-ul. Am facut un drum Focsani - Bucuresti, kilometrajul de la 400km la 600km. Pe o viteza maxima de 140kmh si o medie de 75kmh am scos un 8l/100km. Cu passatul vechi, mers cu 140-150kmh, dar acceleratii puternice scoteam o viteza medie de 90kmh.

Prin Bucuresti m-a cam speriat consumul, insa si traficul a fost dezastruos. Un prim drum l-am facut de la stadiuonul Dinomo la Plaza Mall si inapoi. Am mers cat de cat economic, neturand masina pana la 3.000rpm (max permis in rodaj); am mers si cu a3-a, care e mult mai economica decat a2-a si am scos consum de 14.8l/100km. Asta e ok. Cu dieselul vechi cred ca scoteam in jur de 11-12l/100km.

Noaptea , unde am putut merge cu a3-a si chiar a4-a, calcata un pic acceleratia, am scos un consum de 10l/100km (de la Dinamo pana pe 1Decembrie, luat pe la Dristor - nu stiu cati km am facut).

Urmatoarea zi, de dimineata (adik 9.00 a.m.) am plecat de pe 1Decembrie spre Romana. Am trecut prin Alba Iulia, Unirii, Magheru. Asta a fost un drum de 10km, facut in 60 minute (deci Vmediu 10kmh). Consumul a fost de 17l/100km. Am mers oarecum in viteza cu acceleratii bune (ma tineam dupa vitezomanii din fruntea plutonului de la semafor; dar am respectat rodajul).

Drumul Bucuresti - Focsani, kilometraj pe bord de la 710km pana la 900km; aceleasi conditii de mers ca la primul drum. Consumul obtinut a fost de 7.8l/100km.

Per total, sunt multumit de motor. Consumul este cat de cat multumitor si ma gandesc ca mai scade cu 1L/100km dupa rodaj (daca voi putea sa tin masina sub 3.000rpm :) )

Tinand cont de numarul de km parcursi de mine pe an - cam 15.000, de diferenta intre pretul benzinei si cel al motorinei, si de diferenta de pret dintre acest motor si motorul echivalent diesel (de 170CP) (si toate costurile de leasing, CASCO, RCA, impozite, etc, care sunt proportionale cu diferenta de pret sau cu diferenta capacitatii cilindrice) ; as alege inca o data tot benzina.

Astept sa termin rodajul sa vad daca acest motor are lagul de acceleratie de pe motorul TDI; deocamdata nu il simt deloc.

Am deschis si un topic la "Masina mea" -> http://vwforum.ro/index.php?showtopic=51894

Nu am mai adaugat poze, caci am fost destul de ocupat, iar ziua e tot mai scurta. Intre timp, avand masina de 1saptamana, acum este cam murdara si nu mai poate poza :P.

Din pacate, abia maine seara voi avea timp sa o spal, asa ca pozele vor mai intarzia un pic.

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deci, am facut 5000 de km cu VW Passat 1.8 TSI si in Bucuresti nu am reusit sa cobor sub 13.5-14 la suta sub nici o forma... Desigur asta in conditiile de trafic de aici dar pana la urma asta e orasul... In afara orasului pe Bucuresti - Brasov, dus -intors de 2 ori drumul asta am reusit o medie de 9,5-10 la suta... asta e relitatea... un prieten si-a luat Passat CC cu acelasi motor si m-a sunat disperat ca nu ii scade sub 15 jumate consumul... sa fiu sincer nu stiu de ce consuma a lui mai mult decat Passatul clasic (banuiesc ca e masina mai grea)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Velocity_Warrior

Salutare dragi posesori de TSI-uri pe Passat.

Cam de multa vreme nu s-a mai scris pe acest topic ;) Sa intelegem ca toata lumea e foarte multumita de motoare, asa cum sunt eu ? :D

Update consum:

BC:

Consumul urmator este dat de computerul de bord 2 pe o distanta de 762 km. Dintre acestia 240 sunt facuti in afara orasului; restul de 522 sunt facuti exclusiv in oras.

Timpul scurs pentru efectuarea kilometrilor a fost de 26h 17min iar viteza medie a fost de 29 km/h.

Consumul afisat de BC2 a fost de 8.4 l/100km.

Plin-plin:

Am facut consumul si dupa metoda plin-plin ca sa vad daca BC-ul minte sau nu :D.

Am obtinut un 8.59 l/100km pe care il puteti vedea si dand click pe consumul din semantura.

Asadar eroarea ar fi de 2.21 %, ceea ce zic eu ca e ok.

Am postat si ceva despre benzina aici.

Am facut si un drum de vreo 210 km cu o viteza medie de 63 km/h si cu un consum pe BC1 de 6.0 l/100km. Precizez ca drumurile pe care am mers nu au fost dintre cele mai bune :blah_: .

Modificat de Velocity_Warrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu de asteptat vreo doua luni pina la sosirea unui Variant 1.4 TSI 122 ;)

Dupa citirea impresiilor lui "Velocity_Warrior", sunt si mai nerabdator

sa cunosc motorasul acesta. Mi-era putin teama ca nu face fata pe Passat

(l-am comandat fara sa fac drive test). Initial il voiam pe o Jetta

dar Passatul pare mai potrivit (si) pentru familisti.

Cu nerabdare, astept si citesc forumul.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wallybu - desi motorul pare mic ( 1.4 ) pentru o masina asa mare are destui cai , cele de 1.9 au 105 , intradevar sunt diesel si au cuplu mare la ture mici insa nu cred ca o sa ai dificultati , ai 122 cp , care odata urcati la 2200 - 2400 + rpm o sa fie ok .

Parerea mea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

wallybu - felicitari pentru achizitie

Sa stii ca nu ai gresit cu nimic cand te-ai decis. Abia astept sa impartim impresii si sunt curios daca difera foarte mult consumul la ta, fiind variant.

Cutia de viteze e manuala sau minunatia DSG7 ? Dupa cum am mai scris pe aici plang, dar plang frate, dupa acel DSG 7 ... Din pacate cand am dat eu comanda pe Passat inca nu era ca optiune.

D@ny - foarte bine ai zis ce ai zis :P

Acum sa vedem si pe partea de diesel ca si acolo 1.9 s-a inlocuit cu 1.6 TDI.

Plus de asta cred ca stiti cu totii ca si pe Passat este pus motorul de 1.6 MPI 102 cp. Se aud zvonuri ca ca 1.6 MPI va fi inlocuit cu 1.2 TSI de 105 cp. M-as mira sa vedem pe viitor motor de 1.2 pe Passat ... Deja lumea zice ... "1.4 pe tancu asta, fugi mah de aici" ... dapai cel de 1.2.

Oricum micul TSI de 1.2 e pus pe Yeti (1345 kg dat de producator) care se apropie cat de cat ca si greutate de taculetele noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) stiti cu totii ca si pe Passat este pus motorul de 1.6 MPI 102 cp. (...)

Parca motorul 1.6 FSI 116 CP a fost cel mai mic motor pus pe Passat B6 :rolleyes:

Iar de faza cu 1.2 TSI 105cp.... ala o sa fie motorasul "pt bosorogi de weekend" :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mica corectie Riddler, cel mai mi motor de pe Passat a fost intradevar 1.6 MPI de 102 CP. Oricum sunt foarte curios cum ar merge un Passat cu motor de 1.2 :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,

n-as vrea sa stiu ce pierd fara DSG. Am auzit numai lucruri bune.

Ca de altfel si despre motorul 1,4 TSI, pe care l-am vrut neaparat.

Si parca trebuia CL in loc de TL.

Daca optam pentru DSG pretul crestea cu 1700 euro + TVA. :D

Asta e ! a iesit Variant CL 1,4 TSI 122 / M6

Si asteptarea asta .......... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Si parca trebuia CL in loc de TL.

Mda... trebuia CL... alte scaune + mici chestii de estetica in interior si exterior :D Oricum sa o stapanesti sanatos si fara incidente si asteptare usoara!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mica corectie Riddler, cel mai mi motor de pe Passat a fost intradevar 1.6 MPI de 102 CP. (...)

Upss :vaidecapulmeu

Atunci va rog ignorati replica mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu nu inteleg cu la 2.0 TSI de la tiguan are 170 de cai si 280 Nm? la fel ca cel de 200?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cuplu se seteaza din soft. Si mai conteaza si cutia de viteze+transmisia. Ideea e ca Tiguanul e masina cu tractiune integrala si atunci e normal sa ii dea mai mult cuplu. Daca ar fi la tractiune fata cuplu prea mare, ar rezulta Wheel Spin. ;). Plus ca mi se pare ca difera si graficul cuplului, adica de unde pana unde este disponibil cuplu maxim si de unde pana unde trage masina bine.

Modificat de animalutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!