Jump to content

"STOP - Kuhlmittel Prufen" sau "STOP - Check Coolant" afisat pe display


DeathRipple
 Share

Postare recomandată

Am si eu mesajul de "check coolant" la benzinarul din semnatura. Inteleg ca daca completez cu niste antigel o sa dispara. La Golf am folosit antigelul din poza (e rozaliu dar nu scrie ca e G12) si nu am avut nici o problema (motor TDI). A mai folosit cineva Havoline ? Pot sa completez linistit ?

dsc00668fc7.th.jpgthpix.gif

@ivan: Cum se curata acel senzor de mazga ? Se poate fara a schimba tot antigelul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • Ice_2k

    10

  • sinucigasu

    9

  • Turbocip

    7

eu zic ca nu are influenta exagerata daca nu e G12, basca faptul ca sta in vasul de expansiune.

pina raspunde ivan, cauta o sipca de cca. 1cm latime si riciie sirmele din vas :), nu de alta dar cred ca el a avut o alta metoda curatind toata instalatia.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual ma gandeam sa incerc cu o perie de dinti :) ? Ce zici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercarea moarte n-are; daca nu e un strat prea gros de mizga si nici nu e intarit probabil ca merge; sa pui pasta antitartru pe periuta inainte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Antigelul trebuie sa fie ORGANIC, roz, dar organic altfel instalatia noastra de Aluminiu va avea foarte mult de suferit, nu il dilua prea tare, depinde de temperatura de afara, pe vwvortex era un DIY care zicea 50/50 sau 40/60 in functie de temperatura, prima este apa. Apa distilata, altfel instalatia se va "murdari" apa normala ataca aluminiul, radiator spart, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am patit chestie foarte ciudata si nasoala, as zice...Dimineata, mesaj ca mai sus cu STOP mare scris check coolant. Check eu coolantul si vad ca s-a pierdut lichid din vasul de expansiune peste noapte iar jos aveam o baltoaca....A mai patit cineva asa ceva? S-a dus vasul de expansiune sau e vre-un furtunas?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai apa sau antigel in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad ce s-ar putea duce la vasul de expansiune, mai degraba un furtun, colier, etc.

Numai ca trebuie sa depistezi si de ce s-a dus asa dintr-o data, pt ca nu e ok.

Daca ai apa in motor si nu antigel, iar peste noapte a fost mai frig ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am patit-o si eu...STOP check coolant...M-am uitat in vasul de expansiune si mi s-a parut ca nivelul era sub "MINIM". Am luat 1 litru de G12 (ca fraierul...) si cand am vrut sa completez am bagat doar 50 ml (cred ) de antigel pana la "MAX". Cele 2 lamele din vas erau relativ curate. Nu stiu care a fost "cauza motivului"...

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deci problema cu lichidul de racire am avuto si eu in sensul ca, in diminetile reci cand porneam motorul imi aparea mesajul STOP - si varianta in germana a cuvintelor (Check coolant) :). am luat 1 l de lichid roz pt ca aceeasi culoare o aveam si in rezervorul respectiv si am bagat cam 200 ml cat sa depaseasca cu putin jumatatea ( sau nivelul maxim cred). Acum vad ca totul e ok si nu mai apare nici un mesaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit chestie foarte ciudata si nasoala, as zice...Dimineata, mesaj ca mai sus cu STOP mare scris check coolant. Check eu coolantul si vad ca s-a pierdut lichid din vasul de expansiune peste noapte iar jos aveam o baltoaca....A mai patit cineva asa ceva? S-a dus vasul de expansiune sau e vre-un furtunas?...

Porneste motorul , lasa-l sa mearga si arunca o privire in zona vasului - e imposibil sa nu vezi pe unde pierde

( sper ca ai completat la nivel :frigbaitata: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alec Am patit si eu ceva de genul asta vara. Aveam unul din furtunasele care duc lichid de racire la racitorul de gaze, fisurat. De fapt era ca o mica intepatura de ac. Partea nasoala era ca acest furtunas este pe partea stg, dar cum gaurica era fff mica imi pisha pana in partea dr. Toata treaba asta era in spatele motorului si se intampla doar cand motorul era turat. Asa ca mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama unde era buba.

Asa ca iti recomand sa ridici masina(cric+capra sau elevator sau canal), te bagi sub ea, si inca o persoana sa porneasca motorul si eventual sa il tureze ca sa se faca presiune. Asa vei afla pe unde iti curge lichidul de racire.

Mi-a mai aparut si acum eroarea, dar lichidul era la locul lui . Erau tijele de la sonda din vasul de expansiune murdare.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai apa sau antigel in instalatie?

Aveam amestec antigel cu apa. Eu am completat cu antigel G12 plus la fiecare pierdere.

@alec Am patit si eu ceva de genul asta vara. Aveam unul din furtunasele care duc lichid de racire la racitorul de gaze, fisurat. De fapt era ca o mica intepatura de ac. Partea nasoala era ca acest furtunas este pe partea stg, dar cum gaurica era fff mica imi pisha pana in partea dr. Toata treaba asta era in spatele motorului si se intampla doar cand motorul era turat. Asa ca mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama unde era buba.

Asa ca iti recomand sa ridici masina(cric+capra sau elevator sau canal), te bagi sub ea, si inca o persoana sa porneasca motorul si eventual sa il tureze ca sa se faca presiune. Asa vei afla pe unde iti curge lichidul de racire.

Mi-a mai aparut si acum eroarea, dar lichidul era la locul lui . Erau tijele de la sonda din vasul de expansiune murdare.

Faza e ca am fost la service, unde au pus-o pe elevator si scotind furtunul din vas, a bagat presiune in circuit tocmai sa vada pe unde pierde. NU si-a dat seama pe unde se pierde.

Insa ce spui tu este de ajutor. Cand s-o mai incalzi o sa ma duc sa schimb tot circuitul ala de la vas pana unde merge el. Cred ca asa ceva am si eu o fisura , care numai la turatie pierde. Pierde probabli foarte putin si in timp. Multam oricum de sfaturi.

Sarbatori Fericite tuturor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, am gasit pe drum in alta tara la un shell antigel esso , intr -un bidon de culoare rosie, doar ca lichidul din el are o culoare albatsra-verde. NU are alte specificatii pe el. Este vreo problema daca completez in bidonasul de la antigel, ar mai trebui vreo 100 ml sa pun .Antigelul din bidonasul masinii este roz.Pe tichetele bidonasului spune ca ar fi un concentrat care sa pune in bidonasul de la antigel, fara vreo specificatie pt ce fel de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Lucian nu se amesteca antigelurile al caror cod/norma nu este compatibila. Antigelul din masina ta, probabil este G12. Nu completa pana nu stii cu siguranta ce norma are antigelul Esso.

Mai multe detalii gasesti in topicul:

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca tot se discuta de probleme legate de temperatura motorului...am un golf iv benzinar 1.4,fosta mea masina,actual a mamei.de cand a venit frigul,acul care indica temperatura lichidului de racire nu mai urca mai sus de a 2-a,maximum a 3-a gradatie.ajunge la 90 de grade doar prin bucuresti prin aglomeratii monstruoase.am impresia ca nici clima nu mai face caldura la fel de repede... ;) ar putea fi vreo problema majora? multumesc

Modificat de 4smoke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzam fain! poate zilele astea dau comanda sa scap odata :rolleyes: bafta si sarbatori fericite in continuare tuturor! :Driver:

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar! termostatul a fost buba :) 90 ron termostatul + manopera vreo 30 ron,si am caldura in masina ! Salutare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@ shimano post #178.

L-au spalat cu nisip. Au dat jos vasul si au bagat nisip si apa in el. A fost spalat apoi foarte bine. Totul e ok acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a aprins becul in bord iar pe afisaj imi aparea "kuehlmittel pruefen".Mi s-a intamplat in Germania.Se fisurase o teava de plastic care pleca din pompa de apa.A fost foarte greu sa depistez problema,pentru ca era undeva dupa motor.Nu stiam de ce raman fara apa in vasul de expansiune.Atunci cand o turam se vedea sub masina cum curge apa.Mi-am facut o mie de draci si am vrut sa chem ADAC-u',da' ma uscau de bani.Noroc cu un prieten care mi-a dat un numar de telefon de la o reprezentanta apropiata VW-Audi.Am sunat si au venit cu "abschleppdienst-ul"(depanare auto).Dus in service,reparat,platit tractarea...in total 300 de euro.Bine ca nu am ramas pe autostrada.Cred ca plateam mai mult.

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu STOP - Check Coolant am patit-o si eu iar la la adoua aparitie am curatat electrozii din vasul de expansiune si nu a mai aparut de atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Si eu am problema asta cu antigelul, acum de-o saptamana mi-a aparut check coolant , stop.

Am fost la un service , a scos furtunul de la vas... a golit cam tot ce era pe acolo si mi-a completat cu 1,5 litri HEPU G12( fara apa distilata)

Mai apoi in diminetile urmatoare din nou aceiasi problema in bord , apare stop, check coolant.

Ce e de facut ? Mai trebuie completat cu apa distilata? eroare din vag-com? s-a dus vasul de expansiune ?

Eu m-am lasat pe mana meseriasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata senzorul ala inteligent din vas

(2 sirme :frigbaitata: )

poti scoate si mufa de pe vas pentru a se mai curata contactele :D

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca da roade.

Am frecat putin cu surubelnita acele din interiorul vasului, cu toate ca nu erau depuneri si pana acum nu mi-a aparut minunea de eroare in bord.

Curios ce va fi in urmatoarele zile.

Pana la urma e indicat sa mai adaug apa distilata la 1,5l Hepu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!