Jump to content

Scartait La Denivelari


Ciobu
 Share

Postare recomandată

Asa e, Aditu, ai dreptate, dar tin minte foarte bine, ca atunci cand era noua, nu exista acest zgomot. Parca mi s-ar sparge bordul, si nu altceva...

Pot sa verific eu, cumva, flansa aceea, daca e ok? N-as vrea sa se uite Gicu de la service, si sa-mi spuna ceea ce as putea verifica si eu :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ciobu

    10

  • Aditu

    7

  • ady.marius

    5

  • john_doe

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea ai cum sa verifici flansa si nici rulmentul ei. Ea vine prinsa in aripa si si ii poti vedea oala sub capota in dreptul amortizorului.

Practic e o bucsa mare de cauciuc care fixeaza amortizorul, iar rulmentul vine in interiorul si permite amortizorului sa se invarta. Posibil sa fie acel rulemnt si nu flansa.

Nu prea ai cum sa vezi in ce stare sunt pana nu dai jos. Si ca sa dai jos trebuie dat jos amoritzorul cu totul. E o operatiune mai complexa si te costa mult doar manopera.

Mai ai si alte manifestari? Cand virezi sau poate in alte situatii?

E posbil sa fie si bucsele de bara stabilizatoare duse si sa aiba bara stabilizatoare joc, sau poate bieletele antiruliu, pivoti... Dar astea le poti verifica pe un stand de ITP. Ii zici omului sa iti verifice jocurile, dar flansele tot nu are cum sa ti le evalueze.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, se aude doar cand abordez orice ridicatura, la viteze destul de mici.

Avand masina de noua, imi dau seama ca ceva acolo s-a deteriorat, dar nici nu vreau sa schimb doar de dragul schimbatului....

Mi-am propus totusi sa o iau prin tehnica pasilor mici : asa dupa cum am spus, saptamana asta schimb bucsele si capetele de bara. Daca va avea aceleasi simptome, cu siguranta vor urma flansele cu tot cu rulmenti :cool:

Va voi tine la curent cu stirile. Daca uit, dati un claxon ,ok? :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce te grabesti. Stai sa vina primavara sa auzi mai bine provenienta zgomotului. Poate se accentueaza si stii sigur apoi de unde vine. Se aude din fata de la ambele roti sau ...?

Eu zic sa mai ai rabdare. Daca e vreo bieleta de directie ar trebui sa bata la viteze mari. Daca ar fi pivot ar trebui sa faca din ce in ce mai tare pe denivelari pe masura ce se uzeaza mai rau.

Poti verifica relativ jocurile astfel: ridici roata pre cric si prinzi roata cu ambele maine la ora 12:30 si tragi sistematic spre interior-exterior. Asta ar fi pt pivoti. Iar pt bielete tragi la fel dar de la ora 15:45. Oricum e un test empric daca jocul e mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao Aditu,

Nu se aude niciun zgomot, nici la viteza mare sau mica, nici cand rotile sunt bracate.

Pur si simplu doar cand trec peste o ridicatura mai mare de 5 cm inaltime, sau dau intr-o groapa medie. Este un zgomot infundat , nemetalic, care mi se aude ca si cum trenul de rulare fata mi-ar plesni bordul de jos in sus.

Acest lucru l-am sesizat cam de 3-4 ani, dar acum m-am hotarat sa-i vin de hac. Kilometrii nu sunt multi la bord, doar 27.000, dar ma gandesc ca garniturile de cauciuc au imbatrinit, si trebuie scoase la pensie :icon_cool:

Daca nu se rezolva nici asa, atac flansele si rulmentii aferenti.

Off topic : manopera schimbat bucse pe fata + capetii de bara + palcute frana fata + saboti spate + schimbat lichid frana + reglat unghi = 540 RON :icon_thumright:

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

la mine se aude un scartait de genul facut la cantarele vechi de mana pe baza de arc....si asta la fiecare denivelare de limitare a vitezei...problema a aparut dupa iarna 2009-2010...

Nu stiu ce sa fac pentru ca am fost la reprezentanta, am dat 2 mil de lei pt teste la roti si ei mi-au gasit masina buna..(oare s-au uitat mkr la ea..????)..mentionez k la 2 sapt am schimbat bielete antiruliu fata care erau nenorocite..(de ce nu le-au vazut cei de la midocar, ???)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

te-ai uitat cumva la bucsele bascula? ( si eu am avut acceasi problema, imi scartia la denivelari, plecari de pe loc, etc, am schimbat bucsele si s-a rezolvat problema)

Cu stima.

Modificat de tanas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ajutorul unei seringi in care vei pune putin ulei de servodirectie,intepi acul acesteia in burduful pivotului si injectezi o mica cantitate,dupa care faci balans apasand pe aripa autoturismului,operatia se repeta si pentru cealalta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ bibanu47 - ai facut asta si ai rezolvat ceva? ce manifestari aveai? Cred ca in acel buduf e vaselina in mod nomral, nu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi s-a intamplat mie personal dar sunt administratorul unei firme de reparatii auto si lucrez in domeniu de peste 20 de ani,in fine despre ce este vorba:

Vaselina din acesti pivoti,in timp isi pierde proprietatile chimice si sedimentandu-se nu mai asigura lubrefierea articulatie cu bucsa de teflon si datorita ascestui fapt se produce acel fenomen deranjant ca un scartait de fier pe fier.

Daca dupa aceasta operatie fenomenul dispare,este bine a se demonta burduful,curata si gresa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristixxxlog

Salutare!

Am si eu o problema asemanatoare la un polo, doar ca, cred eu, ceva mai grava: am acel scartait oribil la plecari de pe loc, denivelari, franari s.a.m.d insa mai am si o bataie foarte nasoala la roti. Nu stiu exact de pe ce parte, e o bataie ca si cum ai da cu un ciocan intr-o bucata de fier. Bate doar in viteza, la accelerare sau mers la ralanti si cadenta bataior creste odata cu cresterea in turatie. Cu cat turatia este mai mare cu atat cadenta batailor este mai mare. Problema este ca de multe ori nu bate si nu scartaie nimic, apare aleatoriu. De obicei, daca urc si cobor o bordura nu mai face. Eu ma gandeam ca ar fi vreun tampon/suport de motor sau cutie care e dus si cand se "aseaza" motorul sau cutia pe pozitie nu bate, iar cand nu sta pe pozitie bate. Nu a batut niciodata scoasa din viteza, indiferent de cat de repede mergeam. Ce poate fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am avut si eu aceleasi probleme cu acel scartait oribil,dupa ce am citit tot forumul acesta am dat de postul domnului "bibanu47" si am facut exact ceea ce a spus el ;) sa injectez cu seringa putin ulei in pivot si "voila" :D scartaitul a disparut in proportie de 90 % si sunt ft multumit pentru ca sincer acel zgomot devenise oribil de enervant. multumesc inca o data :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!