Jump to content

Bujii incandescente


EduardVVV
 Share

Postare recomandată

salutare ! care este denumirea acelui g62? si unde il gasesc? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 este senzorul de temperatura al apei si il gasesti in spatele motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati avut dreptate baieti, din cauza senzorului de temperatura era problema! L-am schimbat, acum totul e ok! Ms mult de ajutor! Sarbatori fericite si un an nou mai bun ca cei de pana acum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Suspectez si eu bujiile(am masina de 4 ani si nu le-am schimbat niciodata,cine stie ce a facut proprietarul din inaintea mea)  si dupa cum am citit in topic as vrea sa le verific dupa metoda cu sarma.Cu aceasta metoda am inteles ca depistez doar bujiile arse nu si pe cele care nu se mai inrosesc cat trebuie,am inteles bine? Operatiunea se face cu contact pus/motor pornit/oprit?

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa verifici bujiile cea mai corecta metoda este sa le scoti de pe motor, sa le conectezi pe toate, ca atunci cand le alimentezi sa vezi care reactioneaza mai lent. dar si pe fiecare in parte la poti proba. si metoda cu sarma e corecta, doar iti arata ca functioneaza, NU cum functioneaza(ele se pot inrosi de la baza spre varf.. dar degeaba.. ele trebuie sa se inroseasca de la varf spre baza.) * in cazul tau , le vechimea asta le poti si schimba.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc pt raspuns,acum m-am uitat la un tutorial de verificare bujii pe youtube si mi se pare fff concludenta masurarea cu multimetrul,chiar si pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna metoda de verificare e sa inseriati un ampermetru. Asa vedeti cel mai bine. Verificarea cu sarma e frectie. Va dau cateva bujii care la verificarea cu sarma par ok dar dupa 2-3 secunde pauza, electrodul se intrerupe din cauza dilatarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,dar eu nu am ampermetru,oricum cred ca maine le voi schimba pe toate.Dar daca ar fi bujiile defecfe,in momentul cand pun contactul ar mai sta pe bujii? La mine acea spirala sta aprinsa vreo 7-8 secunde si apoi se stinge,eu trag concluzia ca releul e bun,g62 la fel.Acul la apa nu ajunge niciodata la 90 ci sta pe undeva pe la 60-70 de grade,mai mult ca sigur ca e termostatul blocat pe deschis ca nici caldura nu imi baga calumea si el v-a fi schimbat maine.Eu zic ca e concludenta si masurarea din video-ul postat de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa statea-u si la mine ,au fost toate arse.Controlate cu becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-ti un bine si scoate-le de le verifica pe baterie si vezi cat se inrosesc. E singura varianta sigura.

Si da, spirala sta aprinsa normal chiar si cu toate bujiile arse. Releul nu face niciun check.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul daca e defect , da eroare pe VCDS sau se poate diagnostica cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, la acest model nu da eroare.

Il vezi asa:

scoti mufa de la senzorul de temperatura, pui contactul si cu o lampa de control vezi daca da curent catre bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verdict: toate cele 4 bujii arse,nici nu ma mir ca se chinuia si nu pornea dupa o noapte,doua de stat in frig la -10-12 grade,dar dupa ce a stat numai 12 ore la -12 mi-a pornit destul de bine.Ieri am schimbat toate cele 4 bujii dar inca azi n-am pornit-o,au fost -12 grade azi noapte la noi. Bujiile le-am demontat relativ usor,n-a fost nevoie sa scot carcasa filtrului de ulei,cele noi le-am strans "la mana" aproximativ cum am simtit forta cu care au trebuit destranse,pe cutia lor nu scria cuplul la care se strang.

Cele vechi erau Bosch si eu am pus Beru.Cele vechi le-am verificat pe baterie direct cateva secunde dar nici macar un semn de incalzire nu au dat,ce sa mai vb de inrosire.Le-am verificat si cu multimetrul dupa metoda din clipul pus de mine si aveau rezistenta infinita,deci moarte complet.Am pus si una din cele noi pe direct pe baterie si in 2-3 secunde a inceput sa se inroseasca.Diferenta de temperatura intre G2 si G62 e 1,6 grade => ca e bun.Cu bujiile vechi nedemontate am scos mufa la G62 dar n-a pornit nici asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutari! 

Am ceva probleme cu bujiile incandescente si nu am gasit un topic specializat in aceasta problema. Daca exista, rog atasare la acel topic. 

Am observat ca odata cu venirea frigului (sub 5 grade) masina pleaca cu scuturat dupa 4-5 secunde (in general, pleaca la sfert, pompa tandem noua, compresie verificata). Am scos primele doua bujii incandescente si neavand multimetru, am inceput sa le testez introducandu-le in fisa, apoi punand contactul si asteptand sa se inroseasca. Una se inrosea, alta nu! Spre a le testa, am introdus bujia in fisa si am alaturat corpul bujiei de chiulasa pentru masa. 

Ulterior am reusit sa le scot pe toate patru, insa de data aceasta am incercat toate cele 4 bujii la toate cele 4 fise si nu se inrosea niciuna. 

INSA atunci cand le leg direct la baterie toate se inrosesc, ceea ce m-a dus cu gandul ca fie releul nu cupleaza, fie nu le testez eu cum trebuie

Precizez ca la temperatura scazuta, cand pornesc masina se aprinde martorul in bord, sta aprins 3 secunde si apoi se stinge. Si cum in urma cu 2 zile una din bujii s-a aprins, cred ca e vorba de alta problema decat releul. 

Imi puteti da un sfat cum pot verifica problema fara multimetru (cu multimetru as putea sa verific fisa daca primeste curent) sau daca aveti orice alta idee. Multumesc!

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comanda e data direct de ECU, printr-un releu. Daca bine imi amintesc, exista si sigurante langa ECU.

Daca nu, G62 nu vede temperatura reala si nu le comanda. E clar ca bujiile-s bune daca la alimentare direct pe baterie, se inrosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Cosmin, prompt ca de obicei :)

G62 nu stiu ce sa zic, am avut probleme cu mufa lui (am mai postat), dar nu cred ca e el. 

Ce ma surprinde pe mine e ca acum 2 zile cand am scos cele doua bujii, una s-a inrosit introdusa in fisa, deci ma indoiesc ca releul sa stricat fix ieri sau azi... 

Unde ar trebui sa ma uit dupa sigurante/releu? Sub stergator in partea dreapta cum ma uit in fata? In interiorul masinii, langa sofer nu este sigur. 

LE: Sau trebuie sa demontez partea din plansa de bord de la blocul de lumini?

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu ca sunt langa ECU. Sa ma corecteze cine stie altfel. Iar releul parca e sub bord, deasupra sirului de borne.

Cert e ca toate 4 fisele pleaca din acelasi punct. Deci daca zici ca unele bujii erau alimentate... sa nu fie intrerupte fisele pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin dupa ce-am mai mesterit la ea. 

Releul functioneaza. Azi dimineata erau 0 grade unde ma aflu, am scos prima bujie, am introdus in fisa si am legat o masa calumea la ea cu niste clesti de pornire. S-a inrosit, insa problema e ca trimite curent prea putin timp. In 3 secunde s-a oprit si in cele 3 secunde de abia s-a inrosit un sfert din ea. Solutia a fost sa tin contactul 3 secunde, apoi oprit apoi iar contact 3 secunde, iar dupa 5 astfel de operatiuni s-a inrosit cat de cat. 

Este posibil sa fi avut dreptate Cosmin si G62 sa nu transmita temperatura corecta si calculatorul sa nu inteleaga ca e frig... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba bujiile, stiu ca s-a mai discutat undeva pe aria B5 .Veifica-le direct pe baterie toate 4. Ele trebuie sa se inroseasca de la varf catre corpul bujiei. Mai exista posibilitatea sa fie intrerupt electrodul in ea si sa functioneze putin iar cand se incalzeste sa se intrerupa din cauza caldurii si sa nu aiba timpul sufficient sa incalzeasca cat trebuie pt o pornire usoara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ma insel, se poate prelungi timpul de functionare al bujiilor cu VCDS-ul

cauta  si fa procedura si vezi cum se comporta dupa aceea

Modificat de soimica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca update, nu am avut timp sa ma ocup sa le schimb, DAR urmez procedura de pus contact de 4-5 ori fix cate 2 secunde de fiecare data si porneste la sfert in aceste conditii.

Nu stiam ca pot sa setez din VAG-COM durata de functionare a bujiilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Turn on ignition
2) Go to engine controler
3) Log in using 12233 as the code
4) Click on Adaptation and go to group 12.
5) Change adaptation number from 32768 (default) to somewhere around 32700
6) Click test, then save the new value.
7) Close controler
8) Turn off ignition and turn back on again.
9) Go to the engine controler & log in again.
10) Go to adaptation block 12 and you should see a change in the second window. This value is the amount of time in seconds that the glow plugs will be active.

Note, you must do this with a cold engine to be able to see the results of your adaptation. You can do the adaptation at any time, but won't notice anything till the engine temp is cold. Also, the new glow time will not appear in the second window (no units) after you do the adaptaion. You must turn the ignition off & on and re-log in to the engine controler to see the results of the adaptation.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceas problema am avut-o si eu dar la mine a fost senzorul de apa nu mai stiu care G dar este in spatele motorului la mine statea cam 9 sec. aprins vara daca sta mai putin nu este bine sar putea sa fie acel senzor ,verifica ,bujia sta cam 5 secunde la ger aprinsa ....

si sa nu te mai chinui cu bujiile inceraca sa scoto luleaua din bujie ia + de la baterie si fa scurt pe capatul bujiei daca face scintee albastruie sau albastra este buna lucreaza

sper ca am fost de folos

Modificat de C o s m i n
Si de ce trebuia ditamai citatul la postul anterior?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modul cum scrii, nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!