Jump to content

Polita Casco


shkoda
 Share

Postare recomandată

am si eu o nelamurire cu franciza de la casco.

am auzit ca la generali unde am eu e de 100 de euro. ce inseamna mai exact?

daca am daune sub 100 de euro nu e acoperit de casco?

Modificat de boggy20031983
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Se numeste fransiza, nu franciza (aste e altceva)

2. Da, asa e, daca ai fransiza la dauna partiala atunci casco te despagubeste numai cu ce depaseste cei 100 de euro cat e fransiza(dar depinde de cum ai facut contractul, daca ai sau nu fransiza la dauna partiala).

3. In topicul asta gasesti tot ce te intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Din cate stiu eu fransiza e la procent , nu la suma fixa . ;)

Si nu e obligatoriu s-o ai .

Contractul meu e full casco , fara fransiza ... ;) da' ma rupe la bani ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Asa este.

Fransiza este la procent din suma asigurata, dar mai stii ce aiureli de asigurari or fi scornit unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot asa stiam.

Cel mai bine cred ca ar fi daca ai citi cu atentie contractul tau de asigurare casco, pt ca nu e obligatoriu sa ai fransiza, depinde de ce ai cerut (sau daca ai cerut ceva) cand l-ai incheiat.

Nu toate contractele de asigurare sunt la fel. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la fransiza va pot spune si eu cateva vorbe.

cele mai uzuale forme de fransiza sunt :

Fransiza Deductibila din Suma Asigurata- adica partea din dauna ce intra in sarcina asiguratului - se trece in % suma asigurata

Fransiza Atinsa - cuantumul minim de dauna pentru care se acorda despagubiri - este folosita la rca - exemplu( dauna sub 1 milion nu se despagubeste isa daca dauna e de 2 milioane se plateste intreaga suma). Teoretic poate fi pusa pe orice tip de polita.

Fransiza din dauna adica partea din dauna ce intra in sarcina asiguratului - se trece in % valoarea daunei

Mai sunt si alte tipuri . Pot fi fransize de genul .." 5 % din valoarea daunei dar nu mai putin de 100 de euro ".

Uneori e buna o fransiza. Scade pretul politei . Bine.. asta nu e pentru cei care vor sa se imbogateasca de pe urma poitei casco cu vre-un tun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma au aparut si fransize fixe. De ex la o masina de 15.000 de euro poti avea o fransiza fixa de 100 de euro pe care o suporti tu la fiecare dauna indiferent de valoarea respectivei daune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

francisa se introduce sau se extrage la cererea clientului .

Extragerea Francisei presupune majorarea primei cu :

ASIBAN - nu are francisa la dauna sau furt .

OMNIASIG - fara francisa pentru avarii si furt , francisa 10 % pentru furt total , daca se scoate se mareste prima cu 15%

UNITA - acopera avarii intern+extern si furt intern cu o fransiza de 15% la furt total , pentru extragere se mareste cu 10%

ASTRA - fara francisa la avarii si furt ; daca se scoate francisa la furt total se mareste prima cu 10%

ASIROM - francisa ( 10% ) per eveniment fara francisa se majoreaza cu 12.4 %

acestea sunt conditiile din contractele STANDARD , de la care se pleaca calculul urmand ca in functie de cerintele clientului sa se "cosmetizeze" polita .

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Daca tot a venit vorba despre fransiza ...

S-ar parea ca mai marii asigurarilor ne pregatesc o surpriza , doua ... nu prea placute .

Vor sa modifice reglementarile in asa fel incat la politele Casco sa existe un procent fix , obligatoriu de fransiza .

Adica peste acel procent de fransiza se va putea negocia , dar sub el nu .

Si s-ar mai parea ca vor sa introduca aceasta fransiza fixa si la ... RCA .

Vom vedea ce va fi ... ca mai e putin pana la sfarsitul anului acesta ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

O intrebare pentru cei care lucreaza in domeniul asigurarilor .

De ce asiguratorul plateste service-urilor diferit ora de manopera ?

Ca sa puteti intelege mai usor ceea ce vreau sa spun , va dau acest exemplu real :

- reparatia masinii pe Casco , la un service oarecare ( exceptand reprezentantele ) => asiguratorul plateste maxim 16 lei ora de manopera .

- aceeasi masina , aceeasi reparatie efectuata la reprezentanta => asiguratorul plateste ( fara sa cracneasca ) 90 lei ora de manopera .

Care este logica ? De ce aceste diferente imense ? Este legal ? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce inseamna service (in afara de dealer) trebuie sa practice tarife sub dealer. Inclusiv piese si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sub dealer , sub dealer da' ... diferenta atat de mare ?

De sase ori ? :) :)

Si revin cu intrebarea : e legal ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un daunas pe forum sa ne dea un raspuns? :)

Din cate stiu eu la fiecare marca etalonul este dealerul (atat ca preturi cat si ca timpi de manopera).

Mai nou se folseste un soft special pentru service-asigurari astfel incat sa nu vina unitatea-service cu ocaua mai mare decat recomanda fabricantul.(adica ce listeaza cel de la service sa iasa "la vopsea" cu ce listeaza asiguratorul).

Service-ul mai ieftin practica tarife mai mici ca sa aiba clienti insa poti fi sigur ca nu foloseste produse de aceeasi calitate (vopsele , materiale, scule si accesorii ).Ce sa mai vorbim de garantia masinii?

O sa ma certe moderatorul insa o sa fac putin "delir " :)

Oricum e jecmaneala pe fata insa din moment ce sunt preturi de dealer si concurenta vinde la fel de scump, vom continua sa platim pe langa serviciul prpriu zis atat salariul portarului cat si al personalului tesa (poate si rata la masina amantei patronului)

De ce la o firma care incepe cu A si se termina cu G o turbina Garret VNT 17 costa 56 de milioane si la volksmann am platit un sfert pe aceeasi piesa? , plus ca la prima scria clar ca poti primi un produs reconditionat de catre fabricant?

Ideea este ca service-urile mari se uita chioras daca vine omul cu bani in mana sa repare masina . Nu prea le plac clientii care verifica prea minutios cum a iesit , cat costa si de ce se misca incet.

Averea se face de pe urma firmelor de asigurari ca acolo nu face clientul nazuri , si il poate amana destul de mult , ideea e sa il prinda sa ii demonteze piesele defecte ca dupa aia ...

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Service-ul mai ieftin practica tarife mai mici ca sa aiba clienti insa poti fi sigur ca nu foloseste produse de aceeasi calitate (vopsele , materiale, scule si accesorii )

Pai ... n-ai inteles ... :)

Exemplu dat de mine este real si ... nu service-urile au dat acel tarif de manopera de 16 lei / ora ci asiguratorul .

Mai sus de atat nu-i plateste asiguratorul , nu ca service-urile n-ar vrea . Cei de la service-uri pot sa-ti faca factura cu 50lei / ora de manopera dar nu ti-o plateste asiguratorul la tariful ala .

In schimb la dealer asiguratorul poate plati un tarif de 90 lei / ora de manopera ...

Asta e ... traim in rromanica si asta ne ocupa tot timpul ... :)

PS : Service-urile respective practica tariful de 16 lei / ora de manopera DOAR cu asiguratorul , in rest in relatiile cu toti ceilalti ( persoane fizice sau juridice , altele decat asiguratorul ) avand tarife cuprinse intre 40 si 65 lei / ora de manopera ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... n-ai inteles ... :)

Exemplu dat de mine este real si ... nu service-urile au dat acel tarif de manopera de 16 lei / ora ci asiguratorul .

Mai sus de atat nu-i plateste asiguratorul , nu ca service-urile n-ar vrea . Cei de la service-uri pot sa-ti faca factura cu 50lei / ora de manopera dar nu ti-o plateste asiguratorul la tariful ala .

In schimb la dealer asiguratorul poate plati un tarif de 90 lei / ora de manopera ...

PS : Service-urile respective practica tariful de 16 lei / ora de manopera DOAR cu asiguratorul , in rest in relatiile cu toti ceilalti ( persoane fizice sau juridice , altele decat asiguratorul ) avand tarife cuprinse intre 40 si 65 lei / ora de manopera ...

Pai stai putin...care sunt firmele alea de asigurari care procedeaza asa? Si unde se stipuleaza asa ceva?

Tu probabil te referi la alte service-uri decat dealerul cu care asiguratorul are conventii de colaborare. Atunci nu mi se mai pare ciudat aspectul. Daca au un tarif negociat de ambele parti normal ca nu accepta ulterior un tarif orar mai mare la manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub dealer , sub dealer da' ... diferenta atat de mare ?

De sase ori ? :lol: :lol:

Si revin cu intrebarea : e legal ? :lol:

singura lege pe casco este contractul dintre asigurat si firma de asig. Daca acolo scrie ca asiguratorul poate sa plateasca cat vrea el din factura de reparatie atunci e legal, altfel nu.

in mod normal val. max. de despag. a manoperei este cea de la reprezentanta. Dar nu cea negociata de asigurator cu reprezenta ci cea afisata pt toata lumea. Binenteles ca ce e normal nu place la unii care incearca sa isi insele asiguratii si nu vor sa accepte un tarif de manopera de la un alt service, chiar daca acesta e pana in tariful practicat de reprezentanta, dar sub cel negociat de ei cu reprezentanta.

Prin contractul casco firma de asigurari se obliga sa va despagubeasca cu contravaloarea daunelor suferite de bunul asigurat. Contravaloarea asta e data de facturile de reparatie si nu poate fi afectata(marita sau micsorata) de o intelegere intre ei si alta firma(reprezentanta) decat daca asiguratul este de acord!!!

Eu va recomand, daca sunteti in aceasta situatie, sa cereti dovada depunerii cererii de despagubire si a facturilor de reparatie si sa faceti o reclamatie la CSA si la opc(la pers fizice), dupa care sa spuneti la toti cum se numeste firma aia de asigurari sa o ocolim cu totii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va zic eu ce sa ocoliti...aryes13 ai dreptate..eu ma patit=o cu OMNIASIG - niste saraltani...sincer va spun:

Sa nu va faceti casco la ei...Eu platesc casco 600 euro/an cu 10% in caz de furt total si inca o chestie(care nu o am acoperita- in cazul inundatiilor in afara drumuriilor publice), iar knd am avut accident acum 2 sapt pt o dauna de max 2.000 ron a trebuit sa scot din buzunar 300 ron pt dif de manopera ...Si asta dupa 2 sapt de asteptare si zeci de telefoane la ei..

Ma gandesc cu groaza cum era la o dauna mai mare...

Asa k feriti-ca de Ominasig...Vreau sa ma duc la Allianz..sunt mai scumpi, dar peste tot aud k nu ai astfel de probleme cu ei. nu ajungi la tiganeala asta cu ei. ROMANIA! Asta e Romania!

Nu am fsost la un dealer Vw, pt k mi-era teama sa nu umble la masina...Ci la un service bun, am urmarit calitatea lucrarii.

Modificat de nairolf1982
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am fsost la un dealer Vw, pt k mi-era teama sa nu umble la masina...Ci la un service bun, am urmarit calitatea lucrarii.

Pai probabil ca daca mergeai la un dealer VW iti decontau tot fara probleme.

Ai uitat sa spui de care agentie Omniasig e vorba, pentru ca avand locatia neprecizata nu ne putem da seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

agentia Aviatoriilor - Buc...unde am incheiat polita, dar nu cred k asta conteaza...iar in leg cu dealer-ul-era orice posibil si deci nu am vrut sa risc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general etalonul este dealer-ul in ceea ce priveste manopera si costul pieselor, dar iata cum gandesc service-urile:

- daca e omul pe banii lui ii iau mai ieftin la manopera si piese ca sa-l prind

- daca vine cu casco omul nu se mai uita la nimic, asiguratorul plateste (conform unor cataloage referitoare la timpii de manopera si piese, care trebuie sa fie sub reprezentanta)

- dar sunt unele chichite de care service-urile se folosesc: baga mai multe materiale mici, care nu prea apar in acele cataloage: banda adeziva, chit, smirgher, vopsea, intaritor etc etc; astea ca sa le intinzi, finisezi si alte operatii, inseamna timpi de manoperaaaaaa!

- ce nu stiu asiguratii: la multe societati de asigurare se achita revenirea la suma asigurata (de catre asigurat) care este procent din valoarea despagubita: metoda de calcul este:

valoarea despagubita x cota de prima x luni intregi ramase din asigurare / 12 luni = revenirea la suma asigurata

cota de prima este un procent variabil din suma asigurata

- ce nu mai stiu asiguratii: folosirea politei casco duce la neprimirea unui discount la reinnoire

- cum facem calculul: intrebam din prima cam care ar fi prima pe care trebuie sa o platesc anul urmator daca nu am nici o dauna: raspunsul este x; eu stiu ca e bine ca la o dauna reprezentand diferenta dintre cat as plati in mod normal si cat as plati cu discount sa o suport eu, asa ca as putea alege din prima o fransiza la avarii sau furt partial - lucru care imi micsoreaza cota de prima

- in fine daca e cineva interesat de calculele astea mai detaliat sa trimita mail la nistorsc@gmail.com

referitor la uniformizarea platii daunelor se incearca de catre asiguratori implementarea unor programe de daune, cel mai cunoscut e AUDATEX apartinand EUROTAX

- cum functioneaza: calculatorul service-ului genereaza devizul functie de dauna si autoturism, devizul e verificat de calculatorul asiguratorului si da ok-ul sau iti spune ca nu au fost introduse aceleasi perti de inlocuit sau reparat

- AUDATEX are in soft atat preturile la piese cat si cele de manopera - omul nu calculeaza nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare - la o octavia 1.9 sa zicem din 2002, cam la cat ma pot astepta la casco (fransiza 0 sau 100e) si la rca+cv?

Daca masina ar fi din 2005, ar fi deiferente...cat?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare - la o octavia 1.9 sa zicem din 2002, cam la cat ma pot astepta la casco (fransiza 0 sau 100e) si la rca+cv?

Daca masina ar fi din 2005, ar fi deiferente...cat?

merci

2002 cam 7% din val asigurata (Val asig implica o pierdere anuala de 10% din valoarea de nou)

2005 cam 6% din val asigurata.

Calculele ti le faci singur. Rca cam 450-630 lei pe an, daca e persoana fizica, 900lei pe an , firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, dar intrebarea e daca imi face asigurarea dupa suma pe care o platesc eu pe masina SH, sau dupa valoarea din catalog (Shvake sau ceva de genul?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ce nu stiu asiguratii: la multe societati de asigurare se achita revenirea la suma asigurata (de catre asigurat) care este procent din valoarea despagubita: metoda de calcul este:valoarea despagubita x cota de prima x luni intregi ramase din asigurare / 12 luni = revenirea la suma asiguratacota de prima este un procent variabil din suma asigurata- ce nu mai stiu asiguratii: folosirea politei casco duce la neprimirea unui discount la reinnoire- cum facem calculul: intrebam din prima cam care ar fi prima pe care trebuie sa o platesc anul urmator daca nu am nici o dauna: raspunsul este x; eu stiu ca e bine ca la o dauna reprezentand diferenta dintre cat as plati in mod normal si cat as plati cu discount sa o suport eu, asa ca as putea alege din prima o fransiza la avarii sau furt partial - lucru care imi micsoreaza cota de prima
Ceea ce spui tu se numeste reintregirea politei.Nu o mai folosesc multe societati de asigurare.Calculul pe care il propui tu e relevant daca ai un singur eveniment pe an. Fransiza la furt partial mai merge daca ai o masina neinteresanta hotilor, ai garaj/curte si masina e protejata samd. Nu recomand insa nimanui fransiza la avarii partiale. E cel mai probabil risc si platiti bani aiurea de fiecare cand apelati la o despagubire.
Merci, dar intrebarea e daca imi face asigurarea dupa suma pe care o platesc eu pe masina SH, sau dupa valoarea din catalog (Shvake sau ceva de genul?)
Evident ca se va folosi un catalog Schwacke pentru aflarea valorii de nou. In plus, la aceasta va trebui sa adaugi eventualele optiuni cu care este dotata masina. Acestea sunt tot in catalog. Daca nu sunt trecute in polita, la un eveniment nu vor fi despagubite.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. Nu stii cam la ce valoare apare masina stock din anii de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!