Jump to content

ALTERNATOR & RELEU


niq_ro
 Share

Postare recomandată

mi-am cumparat alternator si vreau sa fac transformarea - ce mai ii trebuie ? suport am, releul de incarcare merge cel de Dacia?

Merge. Preferabil unul electronic (eu am mecanic si n-a cedat inca dupa foarte multi ani, dar am auzit de cazuri ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    25

  • notchman

    18

  • MishuL

    11

  • RaduI

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merge. Preferabil unul electronic (eu am mecanic si n-a cedat inca dupa foarte multi ani, dar am auzit de cazuri ...)

verifica ce fel de alternator este, daca are regulator intern, nu are rost sa te mai gandesti la unul de Dacea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

daca schimb dinamul cu alternator trebuie inlocuita si tija pompei de benzina????

alternatorul nu stiu ce tip este ca nu se mai distinge nimic pe el dar are doar 2 borne.

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimb dinamul cu alternator trebuie inlocuita si tija pompei de benzina????

Nu prea vad de ce ar trebui. :)

Insa daca vrei neaparat sa inlocuiesti tija pompei de benzina cu una de alta dimensiune, in mod cert trebuie sa inlocuiesti si pompa de benzina.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presupun ca doar daca schimbi pompa de benzina, ca sa pui de-aia care e mai inclinata, sa aiba loc alternatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimb dinamul cu alternator trebuie inlocuita si tija pompei de benzina????

alternatorul nu stiu ce tip este ca nu se mai distinge nimic pe el dar are doar 2 borne.

in functie de tipul pompei, poti pune si pompa dreapta pe motor cu alternator, asa am eu - sunt insa anumite modele de pompe care au tevile de intrare si iesire intr-o pozitie care le face incompatibile cu alternatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut baieti si aici

iaka eu azi am facut transformarea de la dinam de 6V la alternator de 12V

Am avut nevoie de:

1 Alternator

2 Piciorus de ALTERNATOR (nu dinam de 12V pt ca multi incurca care e diferenta intre dinam si alternator)

3. tabla care sta intre alternator si turbina

restul ramane la fel

4. Colierul care tine alternatorul strans de piciorus (pt ca ala de la dinamul de 6V este mai scurt, in principiu cu o indreptare al lui si cu un surub mai lug se poate pune si asta daca nu gasiti)

DAR ... la mine e alternatorul care are incorporat releul de incarcare (nu stiu daca mai exista altfel dar asa am inteles din ce am citit pe mai sus)

imi incarca la 17V si ceva ceia ce am inteles de la baieti ca nu e normal si ca tensiunea maxima in turatie tre sa fie la 14.5 maximum si in relantii la 13.2

O a 2 chestie care nu mi-am dat seama este ca are un fir alb care nu stiu ce este. dupa cum tin minte eu scrie D+ sau DF+

si mai are inca o borna care aia stiu sigur ca e + adica borna de alimentare adica pe alternator la mine sunt doar astea 2 fire borna de alimentare care nu scrie nimik si ala cu D+ (cred ca e mai exact)

am mai cautat pe net si nu gasesc o schema la asta

Modificat de Bebelush
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uff... iti scrisai si pe postul alalalt.in fine..

firul ala e D+ si se leaga in bord (de obicei), adica intre el si B+ (borna cu surub se pune un beculet)....

vezi http://www.tehnic.go.ro/auto.htm ca am pus acolo cum se leaga.. in plus mai e prevazuta o rezistana..in caz de se arde beculetul sa-ti incarce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai norok

iaka cine stie cunoaste :D

ati avut dreptate de releu

mai pe scurt asa, azi am cumparat releu, am gasit la un magazin de langa mine.

e releu de la huco codul este 130502 si este pentru alternator bosch 0120489565. a costat 62 RON si era de la bosch 360 RON.

m-am interesat pentru huco 130503 si era 35 RON dar asta nu se potriveste la mine ... e un pic modelul altfel

echivalentul la bosch 1197311047 este 130503 de care am pomenit mai sus dar nu stiu ce cauta acolo ... ca nu am gasit nimik asemanator...

asta este linkul cu releul care merge la mine la pag 54

http://www.hueco.com/Generatorteile_05-06_...20regulators%22

si asta e linkul la alternator (0120489565)

http://www.vwservice.no/catalog/product_in...b1e3b4266886c80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzin sa precizez ca practic orice alternator cu releu electronic, chiar si incorporat, poate fi trecut la releu extern electronic sau electromagnetic de Dacia. Singura diferentza este ca nu va mai exista borna 61, sau D+, deci becul ala din bord nu va mai avea de unde se aprinde. In rest, functzioneaza perfect- eu am facut transf. asta la Oltcit si la Trabi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu mishulika ca am incercat, dar e mai mishto cand e totul cum a fost gandit, si plus la toate ca nici nu a fost o groaza de bani.

si plus la toate nici ala care era la mine nu mergea, adica nici ala de dacie nici ala de pe alternator si tot trebuia sa iau un releu,

si ma mai uitam azi ... tot la alternatoare ...

dintr-un alternator al82 de la bosch astia de la EMPI (statele unite) au facut alternator de 75 A si 95A

oare cum s-a facut modificarea????

ce trebuie schimbat??

cum trebuie schimbat??

dupa cate tin eu minte e vb de grosimea firului si de cate spire sunt pe rotor si pe stator ....

dar nu stiu exact ...

si acelasi AL82 de la bosh este defapt si alternatorul care il am si eu si multa alta lume. cu mici modificari

am cautat la ei pe site si nu am gasit nici o componenta pt acest alternator....

ma gandeam ca poate au si ei bobinaje ceva in cazul in care se strica, dar ... iok

daca stie cineva ... poate sa ne ajute, cred ca astia din state au mai multe informatii pt ca acolo cum mai spunea lumea e tara tuturor posibilitatilor

Multumesc anticipat

Modificat de Bebelush
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zicea si mishu se poate pune orice releul, inclusiv mecanic, cum am si eu, dar iti trebuia piesa adaptoare care are carbunii pe ea si in afara 3 papuci... acum ai releul, asa ca monteaza-l inclusiv cu firul de se duce in bord la beculet.... (altfel puntea secundara cu iesirea D+, nu se "amorseaza" si nu alimenteaza releul)... alte modele de alternatoare nu au puntea secundara si atunci borna D+ a releului se conecteaza la plusul dupa contact..da' e pacat sa nu folosesti facilitatea "becului idiot" de a-ti indica ca iti functioneaza sau nu grupul alternator-releu...

e posibil sa se gaseasca pentru alternator si stator si rotor de schimb cu puteri mai mari, dar cei 55A ai celui standar sunt arhisuficienti... pentru functionarea normnala... doar daca pui un amplificator de subwoofer apar ceva probleme si trebuie alternator mai mare si, eventual, o a doua baterie

PS: releele capsulate ale aceleasi firme, care sunt identice ca infatisare, pot diferi ca configuratie a lui DF si D- (adica unele le-ai rotite la 180 de grade), iar intre firme difera si tensiunea reglata, intre 12 si 14,5V..de obicei, valorile sunt 14 si 14,2V

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asha e schema la astea cu borna 61... Acuma adevarul e ca potzi transforma si un alt de Dacia in alt cu borna 61 punand 3 diode suplimentare si un releu corespunzator (cele electromagnetice au numai -, + trecut prin contact(adica 15) si DF)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o poza unde apare adaptorul ala de perii si releul mecanic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru alternatorul cu regulator intern, cum fac sa aflu schema de adaptat regulatorul electromagnetic (sau de-asta electronic, compact) de dacia, pastrind totusi becul "idiotului"? Adica releul asta mecanic ar fi mai bun, ca-i reglabil, parca?

Altfel, am si un regulator intern, dar n-are papucul pentru becul idiotului, iar cind l-am montat, parea sa-ncarce, numai ca peste noapte s-a descarcat bateria :lol:. O fi din ala de are periile inversate la 180 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti pune 2 releee..da' am inteles eu bine ce ai vrut sa intrebi...

cel mai simplu e cu adaptorul ala la care cuplezi releul ca in schema mea... dar ar trebui ca la releul tau, sa ai pe unul din suruburile de strangere un papuc care sa il duci la becul "idiot" care se cupleaza la plusul dupa contact...

PS: releul electromecanic nu-i neaparat mai precis, da' e mult mai fiabil ca unul electronic romansesc..asta-i toata filosofia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma uit diseara si o sa-ti spun configuratia exacta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, adica unde vine legat la releul romanesc firul catre becul de control?

La o adica, nu-i o pierdere becul ala, ca am si voltmetru, da' asa, pare util.

E posibil ca releul ala Huco defectuos sa functioneze, daca inversez periile la bornele lui?

Se vede clar noaptea ca nu merge releul, cind accelerezi, creste intensitatea becurilor. Si asta-i tot smekerezul la alternator, sa mearga la fel la orice turatie, nu? Ar putea , oare, sa fie si de la diode sau ceva de prin el? Ma gindesc ca ori merge, ori nu merge, daca-s diodele duse...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare. Am luat acum un bus cu motor pe alternator care ba se aprinde becul ca nu incarca ba ca incarca, si m-am uitat dupa releu dar nu l-am gasit, iar fostul proprietar zice ca e releul direct in alternator. Exista asa ceva? Daca da cum verific? La broasca am tot alternator dar am si releu separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca pleaca de la el doar 2 fire (exceptind minusul legat la carcasa), atunci releul e sub un capac, acolo, la partea superioara, de unde pleaca firele. Releul e cam cit un tranzistor de putere mare (sau cam p-acolo) si e lipit direct la firele care vin de la perii.

Bineinteles, trebuie sa scoti + de la baterie, inainte de a umbla p-acolo :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, adica unde vine legat la releul romanesc firul catre becul de control?

La o adica, nu-i o pierdere becul ala, ca am si voltmetru, da' asa, pare util.

E posibil ca releul ala Huco defectuos sa functioneze, daca inversez periile la bornele lui?

Se vede clar noaptea ca nu merge releul, cind accelerezi, creste intensitatea becurilor. Si asta-i tot smekerezul la alternator, sa mearga la fel la orice turatie, nu? Ar putea , oare, sa fie si de la diode sau ceva de prin el? Ma gindesc ca ori merge, ori nu merge, daca-s diodele duse...

in postul nr. #84 e schema de conectare a releului..fie el romanesc sau strainez... am TOT precizat ca FARA BEC in configuratia asta releul NU FUNCTIONEAZA..

daca vrei sa renunti la bec atunci trebuie sa conectezi borna D+ a releului (romanesc sau strainez) la plusul dupa contact .. da' nu cred ca poti la cel incorporat, avand in vedere ca una din perii (cea de D+) se conecteaza in interiorul alternatorului la puntea secunsdara de diode (adica la D+ al alternatorului)...

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desenat configuratia pinilor de pe adaptorul de-l am eu montat pe alternator..deci asa sunt si pinii de la releu...

PS: jane, de ce nu apelezi tu la unu' care s-a mai jucat cu fire? de ex, Mishu sau UV

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam pentru sfaturi, asa.

Pt. conf.: aci e vorba de bani, nu ne jucam. :vaidecapulmeu:

Tu ai apela la cineva?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!