Jump to content

Ajutor Tzacaneala Tacheti hidraulici


cpi
 Share

Postare recomandată

Hello ppl

Masina:

Am un Golf II 1.6 TD din 86.

Motorul e de tip JR (51KW), chiulasa cu tacheti hidrauluici, refacut de 2000Km: schimbat de segmenti, planat de chiulasa, supape+ghiduri noi.

Problema:

Zgomot ascutit (tzacanit metalic) perioadic indiferent de turatia sau temperatura motorului. Frecventa sunetului e direct proportionala cu turatia. Sunetul era acolo si inainte de refacerea motorului.

Am incercat urmatoarele:

- schimbare tacheti care nu tineau uleiul (unul a fost schimbat)

- pus ulei mai gros (15W40 in loc de 10W40)

- aditivat uleiul cu LiquiMolly Visco Plus

Verificari:

- am verificat presiunea de ulei si este Ok conform datelor din Autodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai verificat tachetii care tin uleiul?

Eu am citit intr-un manual ca se verifica prin apasare, motorul cald inainte, si daca se deplaseaza mai mult de 0.1 mm trebuie schimbati.

PS: Cam cat te-a costat toata operatia? Si cat costa un tachet? Sa-mi fac si eu o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheti se verifica prin apasare cum ai zis tu.

1 tachet = 400k

Toata operatiunea de segmentare + refacere chiulasa( supape/ghidur) a for 12 milioane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acu un an io i-am schimbat pe toti 16 ( :salut: ) cu250k bucata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema tot nerezolvata.

Daca mai are cineva vreio solutie va rog sa imi spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce i-ai mai facut? Ai schimbat toti tachetii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivi am pus de tot felul.

Am schimbat in total 4 tacheti , dar altii nu mai schimb.

Trebuie sa gasesc o alta solutie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul e bine reglat ?

Asa cum scrie la carte, cu comparatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Poate ai un dinte pus prost la distributie,mai verifica "punctul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate doar ai senzatia ca bat tachetii,si e de la distributie,citeodata e destul de greu sa-ti dai seama dupa sunet,care si de unde....Daca rezolvi,spune-mi si mie de unde era...te rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu nu prea ma pricep , dar cred ca e din cauza uleiului. Probabil 15/40 e prea gros. Incearca si cu unul mai subtire. Eu am avut aceeasi problema (Jetta TD 1600 din 88), de obicei tachetii tacaneau cind nivelul uleiului era scazut.

grigo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum merg cu 10/40 Esso semisintetic. Dar tot aceeasi problema. Am sa verific si plasarea la punct a distributiei, si o sa fac toate verificarile posibile.

Va spun daca am reusit ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si mie imi bateau taketzii cateodata pe haudi obzåci, orice i-as fi facut. Cateodata bateau, cateodata nu. La pornire e normal sa tzacane 2-3 secunde, dar nu mai mult. Eu pana la urma am vandut masina asa cum era, cand am mers in proba cu ea nu tzacanea nimik.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceeasi problema am avut-o si eu cind am luat masina, acum doi ani. Numai ca la mine tzacanea tot timpul. Problema a disparut practic dupa ce-am pus la punct avansul pompei cu comparatorul. Avansul era la 1,3 fata de 0.9 cit ar fi trebuit sa fie.

Treaba e ca inainte se dadea ca sigur tachet defect, desi nu fusese facuta vreo verificare a lor.

Nu cred ca viscozitatea uleiului ar putea fi cauza.

Inainte de a mai inlocui ceva, verifica tot ce poti verifica, regleaza tot ce poti regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am facut toate reglajele posibile si imposibile si nu a disparut sunetul.

De disperare i-am schimbat si pei cei 4 tacheti vechi...si surpriza:

PROBLEM SOLVED.

De atunci motorul papa mai putina motorina (scadere de consum de aprox 1l/100km) si trage mai bine. Pana si turbina merge tot timpul (pana la schimbarea tachetilor isi mai lua cite o vacantza de 1-2 saptamini aleator).

Si inca ceva: pt. tipul asta de motor VW - JR (51kw) dc uzura nu e mare recomand ulei 10/40 Mobil1 pt turbodiesel. Am deja aprox 10.000 km si se mai poate inca merge cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Am facut toate reglajele posibile si imposibile si nu a disparut sunetul.

De disperare i-am schimbat si pei cei 4 tacheti vechi...si surpriza:

PROBLEM SOLVED.

De atunci motorul papa mai putina motorina (scadere de consum de aprox 1l/100km) si trage mai bine. Pana si turbina merge tot timpul (pana la schimbarea tachetilor isi mai lua cite o vacantza de 1-2 saptamini aleator).

Si inca ceva: pt. tipul asta de motor VW - JR (51kw) dc uzura nu e mare recomand ulei 10/40 Mobil1 pt turbodiesel. Am deja aprox 10.000 km si se mai poate inca merge cu el.

<{POST_SNAPBACK}>

Cum poti sa iti dai seama daca se mai poate inca merge cu uleiul? Doar dupa cum il simti "pe mina" sau si dupa comportamentul motorului?

Multumesc pentru raspuns

Mihail

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cpi...pai da...cand se skimba taketii..ii skimbi pe toti, nu doar o parte, am aflat si eu asta acum cateva zile..ca am o problema asemanatoare, dar ceva mai grava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cum poti sa iti dai seama daca se mai poate inca merge cu uleiul? Doar dupa cum il simti "pe mina" sau si dupa comportamentul motorului?

Multumesc pentru raspuns

Mihail

<{POST_SNAPBACK}>

Pt ulei sunt mai multi indicatori (care i-am simtit eu):

- pornirea - daca e uzat uleiul pornirea e mai grea

- viscozitate scazuta...duce la tzacaneala de tacheti desi ei nu au nimik

- trage mai slab (de asta iti dai seama greu)

Oricare din cele trei insemna ca e timpul schimbarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Am si eu o problema asemanatoare. La o saptamana dupa ce am cumparat masina a inceput sa bata un tachet (din cite mi-a spus mecanicul). Mecanicul mi-a spus ca dupa ce o sai schimb uleiul o sa se opreasca, dar nu a fost sa fie asa, bat in continuare. Tachetii sunt hidraulici si mecanicul mi-a spus daca e sa-i schimb trebuie sa-i schimb pe toti. :unsure:

Daca poate sa-mi spuna cineva ce as putea sa-i mai fac sa nu bata fara sa schimb :unsure:

O ultima intrebare: e grav daca bat? Are ceva daca ii las asa?

Mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si io am acceasi problema cu Ahiile - si eu astept raspunsuri si sugestii :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poate sa-mi spuna cineva ce as putea sa-i mai fac sa nu bata fara sa schimb :unsure:

O ultima intrebare: e grav daca bat? Are ceva daca ii las asa?

  Mersi anticipat

<{POST_SNAPBACK}>

Citeste atent topicul pentru solutii alternative, si eventual daca ai rabdare aplica toate solutiile in afara de schimb.

Eu recomand schimbarea daca sunt uzati: dai 25 x 8 = 200RON si stii o treaba. Eu am avut numai nervi si suparari pana sa ii schimb. Dupa schimbarea tachetilor mi-a revenit cheful de condus.

O chestiune ramine totusi: sa verifici daca pompa de ulei iti da suficienta presiune de ulei (se verifica cu manometrul la bulbul din lateralul dr. al mototului). Presiunile nu le stiu exact, dar le gasesti in materialele de specialitate.

Nu e grav daca bat, dar scade performanta motorului si e riscul ca in final sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!