Jump to content

Martor ESP aprins


shtefan
 Share

Postare recomandată

Buna seara.

Sper sa ma fi incadrat bine in acest topic.

Intalnesc de vreo 2 zile, o problema similara cu cele expusa mai devreme. Martori ABS+ESP aprinsi, plus prezenta unui sunet ciudat (gen bazait) in zona pompei de ABS.

In urma cu aproximativ 2 luni, la aparitia aceleiasi probleme si in urma diagnosticarii verdictul dat de mecanic a fost: pompa ABS defecta - necesita inlocuire. In urma studierii post-urilor de pe formuri, am efectuat o verificare a becurilor de frana si...surpriza. Unul era defect. Dupa inlocuire...si resetare service...erorile au disparut.

Problema a reaparut la un interval de 2 saptamani, cu aceleasi simptome...de data aceasta...cauza...un bec din plafonira.

Ieri, problema a reaparut: martori aprinsi (ABS+ESP) si zgomotul in cauza.

Pe perioada noptii...bateria a fost descarcata...suspect un scurt circuit.

Dupa pornirea masinii folosind cabluri si dupa reverificari ale becurilor, ale mufelor de legatura si ale firelor instalatiei electrice cu usile din spate...dupa eliminarea din circuit a alarmei...dupa demontarea a 1/2 din bord si efectuarea de verificari ale mufelor/firelor...problema persista.

La verificarea sigurantelor principale de sub relee si la extragerea celei de 50A din dreapta, se constata disparitia zgomotului dar martorii raman aprinsi. Mentionez ca fara siguranta in cauza, toate sistemele functioneaza normal, doar ca cei doi martori raman aprinsi.

Se suspecteaza un scurt circuit.

Exista cazuri asemanatoare?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e eroarea stocata in calc de abs ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa diagnoza situatia se prezinta in felul urmator:

00301-ABS return flow pump (v39) 35-00- -

01203-Electrical connection between ABS and Instrument Cluster

18256-Dtc Memory...

00285-ABS sensor right front

Dupa stergerea erorilor si reinterogare, apare doar:

00301-ABS return flow pump

Verdictul mecanicului...pompa defecta.

Exista si alte pareri?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie de la siguranta, cablaj sau pompa. Asta-i ordinea in care sa le verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin: multumesc pt recomandari. Siguranta de 50A pare ok. Cu ea introdusa in slotul aferent pompa bazaie...fara ea...stop. Cablajul...la ochi pare ok. Pompa...va trebui verificata de cineva specializat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai verificat tot, atunci pompa ramane....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin: idee de pret referitor la o pompa noua/second hand sau reparare cea existenta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand sa verifici f bine instalatia electrica, toate cablurile , eventual gaseste un electrician bun, vezi daca iti ajunge curent la pompa, dupa aceea pompa, dezmembrari evident, iti urez succes , sper sa fie de la fire.

Daca ai drum in Bucuresti, suna-l pe Florin, sigur rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Si eu cred ca am aceeasi problema ca j0hnbv.Dar am scos siguranta aceea ,si acum merge binisor.Doar incerc sa nu patinez prea mult,ca merge franata! Cand vad ca-i creste consumul,opresc si-i dau drumul la presiunea din pompa de abs(conducta din stanga fata) Mai merg asa pana se mai incalzeste sa pot verifica cuple ,mufe instalatia electrica.Sau cineva care rezolva mai sigur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permutarea senzorilor ABS implica un risc mare de deteriorare a acestora!!! Prin urmare VA RECOMAND "incrucisarea cablajelor celor 2 senzori prin prelungirea cablajelor" senzorilor de ABS -temporar)..daca doriti sa aplicati aceasta metoda de diagnosticare! Personal prefer un simplu multimetru si grupa 1 din blocul de masuratori al ABS-ului cu ajutorul VAG-com-ului.

@j0hnbv- mai urlau cativa ca si-au schimbat unitatea ABS-necesar facut de mecanic si nu s-a remediat defectul. Ce masuratori a facut mecanicul respectiv? A citit defectul si a pus diagnosticul?? Competentele mecanicului pentru acest tip de defect sunt depasite...prin urmare te sfatuiesc sa te adresezi electricianului nicidecum mecanicului!

Cred ca 80-90% din erorile pe care le cititi cu Vag-com-ul se remediaza "electric"-sigurante,cablaje,senzori,valve,calculatoare sau diferite ansamble comandate electric.

Modificat de cippo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare prieteni. Am o problema cu ESP-ul. In timp ce rulez cu masina(drum uscat sau umed), m-i se aprinde esp-ul. Aici mentionez ca prima data s-a aprins in timp ce efectuam o depasire pe drum uscat iar a 2 a oara la viteze constante de 100km/h drum uscat sau umed. Am schimbat acum 2 ani kit-ul de brate pe fata si de atunci imi face asa. De cand am facut geometria directiei am volanul putin virat in dreapta(am volanul sport cu trei spite). Am tot intrebat mecanici si nu stiu ce ar putea avea. Poate ma ajutati va rog cu raspunsuri sau daca stie cineva ce are. Va multumesc anticipat prieteni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca geometria e facuta bine - pune volanul drept - desfa-l si pune-l pe pozitia care trebuie, dupa care se verifica cu VCDS-ul pozitia lui. Daca e in marja acceptabila (0-4 grade max), nu o sa mai ai probleme.

Daca tot face, se face o recalibrare la g85.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

sper sa nu fiu off-topic cu urmatoarea problema: cred ca la mine ESP-ul nu functioneaza. Am buton de cuplare/decuplare, e semnalizat pe bord cand il apas. Problema este ca, in momentul in care merg pe zapada, derapez ca si cu fosta mea masina (BMW, tractiune spate, fara ESP). Nu se aprinde nimic in bord, doar derapez foarte frumos. DAca apas butonul si imi apare martorul in bord, derapez la fel, cred ca e normal ca e decuplat (sau asa am citit).

L-am diagnosticat cu vag-com, nu am erori deloc. Masina nu are alre probleme.

DAca ma puteti ajuta cu un sfat, multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La plecarea de pe loc, cand rotile patineaza, nu clipeste martorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

la pleacarea de pe loc, cand patineaza, nu clipeste/nu se aprinde martorul; intru in derapaj si trebuie sa o controlez, dar martorul nu se aprinde.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e nevoie sa intre la tine - avand in vedere ca ai 4Motion, trimite tractiunea catre rotile din spate.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

dar atunci de ce derapez? ma gandeam ca ma ajuta ESP-ul...

.. si nu am erori, cu 2 versiuni de vag-com am testat... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Următorii paşi trebuie luati drept ghid. Eu nu îmi asum responsabilitatea si nu raspund pentru orice pagube materiale sau vătămări corporale in caz că acestea apar ca urmare a utilizării acestui ghid! Urmatoarele actiuni să nu fie practicate pe drumul public. Urmatoarele actiuni vor fi practicate pe propriul risc.

Cauta o parcare goala, repet goala, si pe la 30km/h vireaza stanga sau dreapta (grija sa nu te bagi in borduri, stalpi, oameni, carucioare cu copii, unicorni, samd.), apasa ambreiajul si trage umpic frana de mana.

Masina va incepe sa alunece in directia opusa directiei in care ai virat asa ca asigura-te ca ai destul spatiu.

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina te "ajuta" asa cum ai zis....dar nu poate face imposibilul. Oricum, la tine tractiunea ajuta mult....sistemul si el, dar destul de greu si pentru el....deoarece el trebuie sa contracareze deraparea, prin franarea rotilor - in functie de ce-i spun senzorii - daca e gheata pe jos---e greu si pentru el....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

htctunat si eu am 1.9 4motion si tot asa e treaba cu ESP am impresia ca acesta isi face simtita prezenta mai greu. Este mult mai usor sa derapezi cu 4motion decat cu tractiune, mai ales in curbe daca apesi acceleratia, pe zapada sau ploaie.

Normal iti dai seama ca functioneaza dupa ce il dezactivezi si activezi din nou. Dupa ce il dezactivezi o sa observi ca masina are mai multa putere. Apesi din nou butonul ESP, dispare martorul, daca incerci sa faci un drift sau ceva prostioare nu prea poti sa reusesti ca nu te lasa ESP-ul, acum fiind activ.

Eu am incercat anul trecut pe zapada si in viteza 1 si a 2-a fara ESP dezactivat, cu rotile virate la maxim nu am reusit sa o fac sa derapeze. Pedala era la maxim si masina nu depasea 20km/h. Dupa ce am dezactivat ESP-ul se invartea ca nebuna. Asta e testul care trebuie sa il faci. Cauti o parcare goala, cum zicea Popica... si incerci.

Ai mare grija la unicorni!!! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema care a aparut de cand a venit frigul. pornesc dimieata, o incalzesc 5-10 minute. dupa ce plec cand vreau sa ma "umflu" in ea in limita bunuui simt acum iarna pana creste temperatul in bord, incepe sa tremure masina si la 2-3 secunde mi se aprinde ABS/ESP in bord si ramane asa tremurand. e posibil sa fie mufele mufele de la roti ? sa fi intrat apa ceva? credeti ca o curatare si dat cu un spray de contact ar rezolva problema ? o sa ii fac si un test .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

multumesc tuturor pentru sfaturi.

masina are cutie automata, deci nu pot apasa ambreajul, cum zicea "popica";

mai mult, "victoras..", am testat-o cu butonul apasat (martorul e aprins pe bord, ESP dezactivat), derapeaza mai ales pe zapada cand pornesc si fac curba; la fel derapeaza si cand martorul e stins, cu ESP activ.

testez zilnic in aceasi intersectie, pleacare si derapajul la curba, intersectia fiind foarte putin circulata, pot testa in conditii cat de cat identice.

am sa merg intr-o parcare sa incerc ce a sugerat popica, desi si pe drumurile spre Bucuresti, anul trecut, trebuia sa o redresez la viteze mari.

Off-topic: nu stiu daca e numai impresia mea, dar e mult mai greu de redresat decat BMW-ul pe care-l conduc cu tractiune spate; acolo stiam cam unde merge spatele si controlam, aici "ceva" ma incurca. :), nu pot defini, dar o controlez mai greu.

On-topic: nu stiu cat conteaza, dar am instalat un Booster pt acceleratie, service-ul VW imi spune ca nu are legatura; si cu el decuplat (deci revine la setarea din fabrica) tot derapeaza cu/fara ESP.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza ca ai cutie automata, asta inseamna ca nu prea ai frana de motor in D. Deci mai greu de redresat... . Pune-o pe secventiala si selecteaza tu viteza cand treci prin intersectia respectiva.

Eu cand o faceam pe a mea sa derapeze, cum lasam acceleratia se redresa singura; dar pentru asta iti trebuie ceva frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!