Jump to content

Martor ESP aprins


shtefan
 Share

Postare recomandată

Povesti cu ABS ESP pe bord.

Am depistat recent ca dupa un mers sa zicem de 40 50 de km mi se aprind pe bord ABS si ESP imi apare ca si cand espul a fiind dezactivat si ABS langa el.

daca opresc trag pe dreapta si opresc motorul si pornesc imediat dupa dispare.

tin sa precizez ca asta sa intamplat odata cand am venit de la munte era foarte frig minus 20 iar a 2 oara era in oras da era la minus 2C.

am fost la mecanic mia bagat vag-comu in el si mia zis ca ii de la pedala de franare mi ceva priza din cate am inteles defecta sau nush ce contact nu prea ma pricep la partea electrica in fine.

Spunetimi si mie ce ar putea fi daca mecanicul mia zis ca ii ceva la pedala si ca tre schimbat totusi imi da de gandit faza ca din cand in cand franez trebuie sa apas mai tare pe pedala sa franez adica foarte greu uneori ce poate sa fie placute, senzori ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch-ul de la pedala de frana , asta trebuie sa fie. Un cost aprox 60-70 ron fara manopera

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne rezumam in acest topic la probleme de martori ESP sau/si ABS aprinsi.

Pentru problema cu pedala tare, vezi daca nu ai o astfel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu asa am patit cand am schimbat placutele de frana iar dupa ce am sters bine senzorul de la ABS si-a revenit insa daca tu zici ca apesi greu pedala din cand in cand s-ar putea sa ai pierderi de vaccum pe la tulumba de frana. Uitate la furtunasul care intra in tulumba sa nu fie fisurat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor

am avut si eu aceasta problema, s-a aprins mai intai martorul ESP, apoi dupa 10 minute simbolul motor (cel galben).

mentionez ca am incercat sa merg cu consum cat mai mic pe drumul dinspre breaza catre bucuresti. n-am accelerat, n-am franat, n-am depasit pret de vreo 40 de km.

dupa ce am oprit masina, am deschis capota (nu ca m-as pricepe, dar asa am vazut ca fac soferii :Driver:, am inchis-o la loc si am plecat. martorul "motoras galben" nu s-a mai aprins, iar dupa alti 20 de km s-a stins si cel de ESP.

in tot acest timp masina a functionat foarte bine, n-am simtit nimic la ea.

am vorbit a doua zi cu un amic si mi-a spus ca asa patesc daca nu turez motorul, ca-i treaba de imbacsire a turbinei, si de aici toate beculetele aprinse. sunt convins ca asa este, masina merge impecabil, ESP-ul lucreaza, totul e ok.

concluzie: nu i-a placut ca n-am alergat-o cum fac de obicei, de 155.000 de km de cand o conduc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din pacate ma numar si eu printre cei carora li s-au aprins in bord martorii ESP ABS. Acest lucru s-a produs din senin stand cu piciorul pe frana (doar usor ciupita cat sa n-o ia la vale in panta) la culoarea rosie a semaforului. De fiecare data cand repornesc motorul, amandoua becurile se sting pentru o perioada aleatorie. Se reaprind dupa 2-3 minute sau dupa 20-30. Am fost la un service autorizat care dupa scanarea cu VAG-COM a descoperit ca e senzorul de la pedala de frana. Dupa inlocuirea cu un alt senzor nou, problema a reaparut exact la fel. E posibil sa fie de la altceva? Sau senzorul schimbat sa fi fost cu probleme? Orice idee e binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eroarea citita cu vagcom spune iar probleme la switch-ul pedalei de frana?

Sau mai spune si altceva?

Acei 2 martori pot semnaliza o droaie de defectiuni. De aceea trebuie citit tot rezultatul scanarii.

E posibil sa fie si switch-ul nou. Daca e pe producator, orice e posibil. Oricum si piesele originale, mai nou se fabrica in cele mai ciudate locuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eroarea apare tot la switch. Intrebarea mea sincera a fost: "chiar a fost nou senorul sau SH"? mi s-a confirmat ca era nou-nout si ca nu au mai fost probleme cu astfel de senzori (modelul respectiv). Astept sa-mi fac un pic de timp sa ajung iar la ei sa vadem ce si cum... Sper intr-o rezolvare cat mai rapida si bineinteles clara. Voi posta aici ce si cum a fost exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde al-3 lea stop de frana? Se aprind celelalte 2 de pe laterale? Siguranta de stopuri e buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca trebuie sa ma inarmez cu multa rabdare si mai ales cu multi bani, deoarece dupa o reverificare a tuturor becurilor si inca o schimbare a switchului (de data aceasta nou-nout scos din punga sigilata in fata mea) tot asa face... Se pare ca ori e un fir care e intrerupt pe la pedala, fie chiar de la ABS cu totul...

Pentru Al Bundy: da, cand apas pe frana se aprinde totul corect si complet pe spate, deci nu e de la becuri sau cablurile catre stopurile pe spate. Sigurantele evident sunt ok.

Pentru Cosmin: da, eroarea o da in continuare sporadic la switch pedala frana...

Modificat de Wolfu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai vazut probeme la cablurile catre spate la variant in mansonul in care sunt cablurile la haion, erau intrerupte sau se puneau in scurt. Verifica si acolo. Tot asa, eroarea era aleatoare, ba nu se aprindeau, ba se ardea siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa indelungi chinuri si mormane de nervi, am luat decizia inteleapta sa ma duc la cel mai scump service autorizat din zona. (nu spun care sa nu fiu suspectat de reclama ieftina). Dupa ce au testat cu VAG-COM-ul, au desoperit exact aceeasi eroare: "break pedal circuit. Sporadic". Au inlocuit switch-ul si surpriza. Cand l-au scos pe cel nou pus "ceilalti" s-au adunat toti mecanicii in jurul lui ca la urs spunand ca asa ceva n-au mai vazut. Switch-ul respectiv fiind de o calitate incalificabil de proasta si ca citez: "asa ceva nici macar nu avea cum sa functioneze corect". Mi-au pus bineinteles o piesa cu marca VW inscriptionata pe ea, de calitate garantata si mai ales ceea ce trebuia. Masinuta mea este iarasi intrega! :icon_thumright: Nota de plata pe factura: 122 RON ceea ce personal nu mi se pare deloc scump, dat fiind faptul ca "dincolo" am dat 100RON fara acte si nici nu am rezolvat problema.

Rog pe ceilalti stimati forumisti sa traga povetele corecte din necazul meu: nu va incurcati cu ori-si-cine. Mergeti cu masinile unde stiti Dvs mai bine ca acel service este in masura sa va rezolve corect problemele. Cine stie veti avea supriza placuta sa descoperiti ca nici pretul nu este atat de mare pe cat v-ati fi asteptat initial.

Bafta si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vampyrelord

si mie mi s-a aprins Abs + esp , dupa care engine workshop

Am facut cateva ture cu ea in afara localitatii la turatii mai mari si a disparut mesajul "engine workshop"

dar am ramas cu cel de abs +esp care mai dispare uneori

in fine cu scanare vagcom am primit urmatorul mesaj

Control Module Part Number: 038 906 019 GQ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1524

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05314

Additional Info: WVWZZZ3BZ3E080985 VWZ7Z0B5603515

2 Faults Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal

P0571 - 35-00 - -

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 1728

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Control Module Part Number: 3B0 920 847 E

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Software Coding: 21115

Work Shop Code: WSC 00000

Additional Info: WVWZZZ3BZ3E080985 VWZ7Z0B5603515

1 Fault Found:

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

Ma poste ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba switchul de la pedala de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Şi la mine se aprinde c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am un pasat model 2000, 1.9 TDI. Il am de 6 luni si in acest timp ABS-ul a functionat doar de vreo 2 ori, in rest la pornire se aprinde ledul de semnalizare, si foarte foarte rar, se stinge in mers si se aprinde ledul de la ESP. Am fost la vreo 2 ateliere, mi-au facut testele pe masina si au zis ca blocul ABS si calculatorul nu comunica. Au verificat si senzorii ABS, dar au zis ca aproape sigur e dus blocul ABS. Poate sa fie doar un cablu dus, cum as putea verifica ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

De ceva vreme am ceva probleme cu ESP-ul in sensul ca incepe sa lucreze (palpaie indicatorul din bord si franeaza masina) cand trec prin curbe la care in mod normal ESP-ul nu ar trebui sa se declanseze.

Am mai observat ca fenomenul se manifesta cu precadere atunci cand virez spre dreapta, uneori face si cand virez stanga dar cu o frecventa mai mica.

Ce ar putea fi?

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat ati dat pe switch-ul de la pedala de frana. de ceva timp imi face probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Acum vreo 2 ani l-am schimbat si eu la reprezentanta , a fost ceva de ordinul 60 ron parca , nu cred sa fi crescu prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ESP si ABS aprins: Am o anomalie pe care as vrea s-o rezolv. Odata la 2 -3 saptamini (am observat ca ar coincide cu cu momentul cind circul pe drumuri neasfaltate, pline de praf) mi se aprind martorii ABS si ESP. Daca opresc motorul si repornesc se sting: uneori ramin asa uneori se reaprind dupa 1 -2 minute sau citeva sute de metri.

Dar nu asta e cea mai mare problema: inainte sa se aprinda cei doi martori (sau chiar in momentul ala, n-am observat atent) imi "smulge" volanul spre dreapta (cam 20 grade) ca si cum roata din dreapta ar frina cu intermitentza (1-2 shocuri), exact ca atunci cind frinezi pe suprafatza cu slaba aderentza (nisip sau sosea acoperita cu nisip si intra abs-ul). La viteze mici (pina in 35-40 km/ora) imi trage brusc volanul pentru fractziuni de secunda!!! ..iar la viteze mai mari frineaza masina pentru scurt timp. Toate astea se intimpla numai in momentul cind calc pedala de frina.

Problema a inceput acum un an, la iesirea de pe un drum neasfaltat de munte. Ulterior a disparut problema iar apoi a reaparut si reapare odata la 2-3 saptamini poate o luna. De asemenea am observat ca roata din dreapta e foarte sensibila la frinarea pe drum cu slaba aderentza, in sensul ca intra foarte usor abs-ul si de cele mai multe ori apare fenomenul descris mai sus.. Nu intodeauna dar in cele mai multe cazuri.

Cind mi-am schimbat discurile de frina i-am spus mecanicului problema si a zis ca o sa se uite la senzor si o sa-l curetze.

Nu sint sigur ca a facut-o sau a facut-o si alta e problema..daca-mi aduc aminte bine la o scanare cu vag-comul facuta cu ceva timp in urma, aparea ceva eroare de conexiune (conexiune temporar, sporadic, intrerupta intre senzor si comp.)

Ce vreau sa va intreb, daca ati mesterit pe la senzorul asta: stie careva cum e conectat, mufat, ..eventual traseu electric de la senzor la consola...sau orice altceva ce m-ar putea ajuta sa verific situatia respectiva...are ceva aparatoare care lipseste sau e deteriorata si-l face vulnerabil la praf, montare-demontare,..etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul se monteaza intr-o gaura din fuzeta. Incearca sa-l schimbi cu cel din stanga sa vezi daca fenomenul se muta in partea cealalta. Pana sa ajunga la calc de ABS mai are o mufa pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci.

Zilele astea cind am timp testez ideea asta cu rocada senzorilor.

In weekendul asta mi s-a confirmat o alta banuiala: de cite ori merg pe drum de tzara, cu denivelari inegale la toate cele 4 rotzi, si e solicitata la "torsiune" caroseria, imediat imi apare fenomenul respectiv se aprinde ESP si ABS. E exact tipologia unui contact imperfect care cedeaza si revine in conditii de solicitare mai accentuata a caroseriei. O sa "merg pe urma", pe traseu sa vad unde ar fi posibilitati de a ceda conexiunea respectiva. Sper sa nu fie dificil desi intodeauna am preferat componente arse sau defecte decit cele ce crapa si apoi isi revin din senin si se dau bune sau nu in functie de x factori.ori pur si simplu aleatoriu. Cosmarul depanatorilor... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salutari!

De ceva vreme am ceva probleme cu ESP-ul in sensul ca incepe sa lucreze (palpaie indicatorul din bord si franeaza masina) cand trec prin curbe la care in mod normal ESP-ul nu ar trebui sa se declanseze.

Am mai observat ca fenomenul se manifesta cu precadere atunci cand virez spre dreapta, uneori face si cand virez stanga dar cu o frecventa mai mica.

Ce ar putea fi?

La mine rezolvarea a fost egalizarea presiunilor in roti pe fata (roata pe stnga avea 1 atm si pe dreapata aproape 2 atm) :D

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am patit si eu cu ESP-ul.

Intr-o curba in care nu trebuia nici pe departe sa se activeze, am simtit cum masina incepe sa franeze pe drt fata, si chiar am tras o speroetura bunicica pt ca aproape ca m-am bagat in sant.

Cu vreo 2-3 km inainte, am observat ca martorul de la ESP clipocea din cand in cand, dar nu avea legatura cu franarea, aderenta sau alte conditii in care ar trebui sa intre in functiune.

Mentionez ca cu vreo 300 kmn inainte de aparitia fenomenului, am condus pe o ploaie inferna pe autostrada, mers cu 120 km/h si un nor imens de apa care era format de rotile masinii.

Am mai facut inca vreo 200 km, in care am mai fortat-o pe curbe si nu a mai facut.

Oare de la ce sa fie? (presiunile din roti sunt egale, am verificat)

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am cateva probleme cu martorul ESP si ABS.Mi-am pus masina pe tester[am un passat 3bg din 2001,berlina],si mi-a dat 2 erori: senzoru ABS dreapta fata este distrus,si mai am o problema cu senzoru ESP,am auzit ca se afla in volan si se numeste "steering sensor",sau cam asa ceva.

A mai avut cineva probleme cu acest senzor,si cum a rezolvat?Cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!