Jump to content

Nu trage motorul cum ar trebui


jamis
 Share

Postare recomandată

Salut,

Ma bag si eu in seama pt. acelasi defect, debitmetru defect. Ieri am scos mufa de la el, la masina din semnatura, concluzia... e mort, nu am constatat nicio diferenta in functionarea motorului, atat in mers cat si la relanti.

Am o intrebare, daca e MAF-ul defect, acesta duce la cresterea consumului de carburant? Ma refer in special la motorele pe benzina.

P.S. Pentru posesorii de motoare TDI, care doresc sa probeze debitmetrul la masinile lor, am unul nou care sta degeaba, e adus din Germania si nu a fost folosit niciodata. Este un Bosch, original VW, pun o fotografie cu codul lui mai jos:

post-30261-1249980877_thumb.jpg

post-30261-1249980901_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul din semnatura, 1.9 TDI 101 CP, cutie cu 5 trepte.

De ceva vreme am observat simptoma descrisa si de altii, adica mai exact in cazul meu, cand treceam de 2400 rpm, brusc nu mai tragea. Normal, oprti motor, repornit, masina isi revenea. Problema apare cand si cand, si doar daca sunt in treapa a 4-a si accelerez, si incep sa trec de 2400-2600 de rpm SAU, schimbat in a 5 a undeva pe la 2200 rpm, si pe urma accelerand, pai ajungeam pe la 120 km\h, atingeam deja valorea de 2400-2600 rpm, si nu mai tragea...abia mai urca in viteza.

Totodata am constatat, poate doar pura coincidenta, insa pe vreme mai racoroasa, treaba asta cu caderea de putere apare mult mai usor decat daca este mai cald afara.

Am tot citit, am vazut ca ar fi vorba de MAF. Am facut testul cu mufa scoasa de la MAF, si masina e lenesa, adica trage ea cum trage, urca in viteza, dar probabil computerul de bord se foloseste de valoarea aia standard a lui ca sa poti circula cu masina. Punand mufa la loc, se simte ceva diferenta, masina trage, ma baga in scaun da parca nu chiar asa tare ca si cand am luat-o.

Am zis sa curat senzorul....l-am scos, spre surprinderea mea, nu era murdar, sau plin de praf (filtrul de aer l-am schimbat mereu la timp), am zis ca poate are ceva impuritati microscopice....singura chestie ce era pe carcasa aia a senzorului era un pic de praf negru, ca si cum ar fi fost grafit, dar foarte foarte putin. L-am curatat, l-am pus la loc, nici o schimbare....masina trage cat de cat ok zic eu, ca si inainte de curata senzorul, ies cu ea la un drum, si din cateva incercari tot am reusit sa prind o data cand cade puterea.

Furtunele de vacuum sunt toate ok, iar cu turbina nu am probleme !!!

Deci....e de vina totusi senzorul MAF ?! Poate fi el deja bulit...adica sa dea la ECU ceva valori care sa determine cat de cat masina sa traga, insa sa mai dea rateuri ?!

Merita schimbat ?! Daca iau un Pierburg din ala, se potriveste...adica o sa dea date corecte la ECU pentru a nu mai avea probleme ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am curatat maf-ul e super masina. Era si inainte, dar acum e si mai si. Ideea e urmatoarea. Odata ce scoti mufa de la maf si cunosti o scadere a performantelor inseamna ca maful e bun, sau cel putin nu e defect de tot, ceea ce inseamna ca poti sa il cureti cu spray. Daca ai fi scos mufa si aveai o crestere de putere, cat de mica, ar fi insemnat ca e ars. Ca o constatare la mine, inainte de curatare indica 245-260mg la relanti si acum 400. parerile despre pierburg sunt impartite. ar creste un pic consumul si masina mai nervoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lufy, la tine e limp. Nu e de la MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa zic si eu, dar m-am rezumat la MAF si mai ales ca zicea Lufy ca turbina e ok. Deci nu prea e. Verifica geometria la rece sa vezi de agata cumva, cat de putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e neaparat din cauza turbinei, poate e vreun furtun de vacuum crapat, dar sigur e limp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand se schimba MAF-ul acesta se calibreaza. un basic setting descris acolo. Daca nu il calibrezi cu vag, se calibreaza singur in cam 30-50km.

Deci daca nu-l calibrez dupa montare, n-o sa vad diferenta cu cel nou?

Azi as vrea sa incerc cu alt debitmetru, de AXR care stiu ca merge perfect si raspunsul la pedala este instantaneu. Am gasit si torx in 5 colturi si vreau sa ma apuc de treaba. :biggrin:

Stie cineva, difera ca si cod debitmetrul de AXR si cel de ATJ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vezi neaparat imediat. Daca cel vechi era dus, sigur vei simti diferenta. Altfel se calibreaza singur, se "invata" singur cu masina 30-50km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am intrebat pentru ca nu-l pot lasa pe celalalt fara debitmetru o zi. Trebuie sa-l pun, sa incerc un log in mers eventual si sa i-l pun inapoi. Nu am la dispozitie 50 de km ca sa il testez.

Deci daca ii fac calibrarea, ar trebui sa se vada imediat, nu?

Ai mai testat calibrarea? Ce nu stiu e daca testul se opreste singur sau trebuie sa-l opresti tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se opreste, se stabilizeaza cumva motorul, dar testarea merge la nesfarsit. Lasi sa faca de cateva ori si opresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ultimul meu post din 15 august, mi-a mai facut masina figura cu pierdutul puterii de 2 ori, imediat a 2 a zi. Dupa care mers la mecanic, si azi mi-a fost curatata turbina. Era plina rau de depuneri, toate palele imi erau blocate, deci asta a fost marele bai. Bine ca macar nu am dat bani pe alt MAF, mai ales cum mi-a mai zis cineva mai sus, daca cu el dat jos, masina nu merdea mai bine, pai clar ca nu era el de vina :angry:

Si apropo de faza cu turbina, nu e de neglijata treaba asta cu curatarea ei, ca fix ieri, un vecin tot cu un Passat, tot datorita neglijentei curatarii turbinei, cine stie de cand o tot taraganat-o, insa s-o usurat de 800 de euro pt o turbina noua....cea veche ii crapase cu 2 zile in urma :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e topicul ideal pentru aceasta intrebare: Un DIY cu schimbarea debitmetrului exista? Se face usor?

Mi-am cumparat debitmetrul de la colegul Allex '77 si as dori sa mi-l montez singur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea simplu pentru un DIY, dar defaci suruburile si iese afara, numai sa ai sculele necesare.

post-15891-1251117284_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , am o dilema!masina mea nu trage ( cea din semnatura ) , initial am crezut k e debitmetru devina , dar am probat altul bun si tot asa greu trage .Pana la urma am scos mufa de la debitmetru si parca trage mai bine. De la ce e posibil sa fie??EGR sunt cu el in parametri nu e chiar bine , dar e in parametri daca ma intelegeti, turbina o simt cand porneste pentru ca se mai intampla cand e masina incarcata sau merg cu ea foarte usor 10-15 min , ca atunci cand vreau sa merg mai repede , bag picioru in ea si o ia din loc foarte foarte incep , ma uit la turometru si se ridica foarte greu , dar cand ajunge la 2200-2400 rot/min , simt cum intra turbina si imi da capul pe spate!Are cineva idee despre ce as putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un LOG in mers si pune-l pe forum. Cu siguranta o sa putem zice mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare !!

Revin cu vechea problema 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference.

Am schimbat senzorul MAP din ECU si tot asa face...

Atasez un log si v-as ruga sa imi spuneti ce functioneaza bine si ce nu.

In log se plafoneaza la aprox 3213 RPM.

Va multumesc!

Log_Passat_1.9_TDI_110hp_AFN.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am o problema la passat 2003 1.9tdi, 131cp si anume: nu trage motorul lin, are niste "poticneli", ci ca si cum ai trage frana de mana, de obicei pana in 2000 de ture, iar imediat cum incepe sa traga normal pentru 2-3 secunde scoate fum negru la greu. Si pe deasupra mi se pare ca si consumul este prea mare 10 si un pic in oras. Maine ma duc sa fac un diagnostic cu vag-com sa pot spune mai multe, dar oricum astept ceva lamuriri si in seara asta daca ma poate ajuta cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspuns. Ma duc maine cu ea la vac-com sa vad daca da ceva erori si sa vedem ce zice si mecanicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A dat o eroare pe vag-com la senzorul de viteza, dar nu asta e prolema. E intercoolerul spart si trebuie inlocuit, piesa care costa cam 7 mil. :)

Stie cineva de unde sal iau mai ieftin ?

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa intreb exista posibilitatea sa l lipesc ?

Este spart jos exact langa scut, langa o piesa rotunda ca un capacel. Deci nu e spart radiatorul prpriu-zis, cred. Este sparta partea aia care e din plastic cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai postat undeva. Eu am reparat unul si merge de vreo 5 ani fara probleme. Tai jos de tot piciorusul ala pe langa care s-a spart, faci rost de o bucatica de tabla de 1,5mm de aluminiu, o asezi peste crapatura ca s-o acopere in intregime, dai gaurele de vreo 3mm de jur imprejurul ei, pui intre tabla si IC silicon de motoare iar in gauri bagi poc-nituri (ce se auto-nituiesc) si gata treaba. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat. Poate o sa incerc eu dar mi-e frica sa nu gresesc ceva si poate sa se strice si mai rau IC si poate sa se strice si turbina sa eu stiu ce se mai poate intampla, ca nu sunt nici asa priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa altfel.

Pregateste banii de alt IC, apoi demonteaza-l pe asta, incearca sa-l repari, iar daca nu-ti reuseste, cumperi altul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!