Jump to content

Nu trage motorul cum ar trebui


jamis
 Share

Postare recomandată

Ok.maine am sa fac un test , dar poate sa imi spuna cineva cam cat ar costa debitmetru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. De la 250 pana la 650 RON depinde de tip si de producator. Pentru masina ta undeva la 300 RON gasesti, eu iti recomand Bosch sau Pierburg sunt mai de calitate. Avem un comerciant pe forum, Volksman. Are preturi bunicele si este din Bucuresti. Topicul lui este aici! .

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

ma bag si eu in seama pe acest topic....

tot citind "postarile" ,mi-am data seama ca am si eu aceiasi problema ,adica pierdere de putere in diferite trepte si la diferite viteze ,depasirea cu greu a 120km/h ,dar revenire in parametri printr-un reset cu scoaterea cheii si repornire in mers (incercata doar pe autostrada ! )

la scanarea cu wag-com s/a constatat ca maf trimite la ecu o valoare aproape dubla fata de cea nominala a debitului de aer

si cu mufa scoasa ...nimic nu s/a scimbat :D

inclin sa inlocuiesc maf care este la fel de batran ca masina si a rezistat pana acum ..este un PIER BURG (cod vw 074906 461 ,cod producator 7.182.21.01 modificat in 7.18221.51.0 )

maf-ul meu (al masinii ) este tip monobloc adica senzorul este corp comun cu carcasa debitmetrului si nu se scoate , iar unele firme distribuitoare de piese (cum ar fi autokarma ) mi/au recomandat maf cu senzor detasabil ,prinderile fiind identice ....intrebarea mea este urmatoarea : aveti date daca se pot inlocui (daca mufele si respectiv pinii corespund ) pentru ca principiu maf este identic pentru toate tipurile si toti producatorii (cred ! ) MAF lucreaza astfel: o pelicula sau un filament rezistiv primeste curent si se incalzeste la o temperatura constanta . Un termistor masoara temperatura filamentului. Cand aerul sufla peste filament, il raceste, termistorul detecteaza scaderea temperaturii si comanda trimiterea a mai mult curent. Computerul de bord apreciaza cat aer intra, in functie de necesarul de curent absorbit.

si de aici o alta intrebare : care este atunci diferenta majora reala intre perburg si bosh (in afara de pret ! ) doar tehnic vorbind ....

va multumesc anticipat pentru raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a intimplat si mie ceva la masina (passat 1999 1.9) in timp ce ma intorceam de la ct pe autostrada si anume: de la 180 a scazut viteza la 140 fara sa fac nimic iar acul de la turatii nu mai trecea de 3100 am crezut ca e turbina dar am oprit 5 min si am plecat si parea ca nu mai are nimic dar dupa 2 min acelasi lucru ca inainte .Am fost sa fac un tester la care am aflat ca EGR functioneaza 5% fata de normal deoarece nu sufla nimic pe furtunul ce intra la el. A mai patit cineva la fel ? Ce ar putea fi si care e cauza la asemenea defectiuni .

Multumesc.

Modificat de c o s m i n
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , scriu pentru prima data de cand am contul si sper sa nu fiu sanctionat(regulamentul) pana acum am citit doar din experienta voastra si am gasit multe raspunsuri la problemele mele. Am aceasi problema cu Fizzinel, am facut test cu vagcom la reprezentanta si rezulta ca imi trebuie alta turbina. Am demontat-o si a fost testata curatata si reglata pe un banc de probe la o firma de specialitate in Austria. Turbina ar fi ok si rezultatele testarii se incadreaza in parametrii normali de functionare dupa spusele lor.Montata pe masia mea inapoi face aceleasi simtome de blocare cand ajung pe la 3000 ture sau chiar mai repede daca e incarcata. De curand a mai fost curatata odata si nu se mai blocheaza asa des dar tot cam slabut trage. Cu debitmetrul actual am parcurs peste 100.000km si o sa cumpar unul nou dar nu inainte de a mai face un test vagcom cu cineva din Cluj care sa aiba si rabdare sa imi explice ce se intampla si unde trebuie sa actionez(la un service te trimit afara sa bei un suc). O sa urmaresc atent discutiile si sfaturile voastre si sper sa imi rezolv problema care dureaza de ceva vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wegas - Nu am inteles faza cu EGR-ul. Nu trebuie sa sufle nimic pe furtun. Te referi la furtunul subtire care se duce la capsula metalica? Pe furtunul cu pricina vine vacum care actioneaza supapa EGR. Faza cu - sau + 5% de unde stii, ai facut un log in mers? Trage cu gura aer pe furtunul acela subtire ce iese din capsula vacumatica si in acest fel iti dai seama daca membrana este rupta. Daca poti trage aer din el atunci este dus EGR-ul daca nu este ok, nu strica o eventuala curatare.

Referitor la comportamentul masini adica taie turatia si dupa repornire revine, mai mult ca sigur ca ai primit un Limp mode din cauza turbinei. Test cu Vag-com si un log in mers zice mai multe.

MMC - esti in tema din cate vad, daca faci un test si vezi ca debitmetrul merge normal nu are nici un rost sa-l schimbi. Limp-ul vine din cauza turbinei si nu din cauza debitmetrului. Daca debitmetrul este stricat nu trage cum trebuie de la anumita turatie sau deloc.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc msanyx, o sa fac un test si o sa vad atunci mai exact ce rezulta si ce trebuie sa fac si ce trebuie sa cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc msanyx, o sa fac un test si o sa vad atunci mai exact ce rezulta si ce trebuie sa fac si ce trebuie sa cumpar.

Ms msanyix am sa fac faza de care mi-ai spus ,sper sa fie EGR sau senzorul (supapa) in care intra furtunul de la EGR .Dac e turbina mai nasol. si o intrebare log test (ce ai spus mai sus) se face doar la probleme de genul asta ?

Ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.azi am observat ca motorul nu mai trage cand ajunge pe la 2000 de rot.am fost la un service,l-am pus pe test si imi dadea o eroare la senzorul de presiune..ca si cum ar fi ramas blocat pe la 2000 2000 si ceva.poate aceasta sa fie o cauza ca nu mai trage masina?motorul este awx 131 cp,passat 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar ca sa te ajutam mai mult pune eroarea asa cum e ea data de tester, nu are cum sa ramana senzorul blocat, el citeste ce e acolo, e ramasa geometria turbinei blocata si da presiune prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu un vw passat 1.9 TDI 131 Cp. De ceva vreme am o mare problema. Masina trage de sus...2700 - 3200. Subliniez faptul ca am curatat turbina,am schimbat valva N75, am probat un alt MAF , MAP iar masina merge la fel de prost Are cineva idee de la ce provine problema respectiva ??? Am facut si o diagnoza si nu apare vreo eroare. Astept PM in cazul in care ma poate ajuta cineva. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ii faci un log in mers reiese ceva de acolo. Masora si injectoarele. Filtru de motorina, de aer cand ai schimbat ultima data? Nu ai cumva catalizatorul imbacsit de la mersul subturat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!am o nelamurire p care sper sa o lamuresc cu ajutorul vostru.am un passat 2001 1.6 alz.si mi-a dat la test o eroare la debitmetru.mi-a zis omu ca trebuie skimbat.intrebarea mea e daca umblu cu ea asa cauzeaza?ms :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce eroare ti-a dat la debitmetru. Sa nu ai vreun fir intrerupt sau contactii oxidati si te pune "omu" la cheltuieli inutile. Scrie eroarea exact si dupa mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce eroare ti-a dat la debitmetru. Sa nu ai vreun fir intrerupt sau contactii oxidati si te pune "omu" la cheltuieli inutile. Scrie eroarea exact si dupa mai vedem.

o sa pun si eroarea dar momentan nu gasesc foaia cu rezultatul la test.dar mecanicul a zis ceva de genul:"masina e ok dar ai o problema la debitmetru.ori e mort ori nu merge la parametrii normali".dar maine sper sa pun si codul erorii.dar in cazul in care debitmetrul e mort si mai merg asa cu el ce riscuri implica?ms salut :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa par rautacios insa dintr-un log facut de unu care are habar chiar iti dai seama daca e mort sau nu debitmetrul intrucat ECU inlocuieste MAF Actual cu o valoare standard . Dupa aia daca e decalibrat sau nu ramane de vazut.

Pe log ai 2 coloane

1- MAF specified - care inseamna valoarea de care are nevoie ECU si

2 - MAF actual value care este ce se inregistreaza de fapt .

La o functionare optima ACTUAL trebuie sa se tina cat mai aproape de SPECIFIED .

La fel e si la diagnosticarea turbinei .

Cred ca mecanicul ce ti-a facut logul nu e sigur daca..,vorba lui , ori e mort ori nu e in parametrii . Ca sa isi dea seama cum sta treaba pe viitor roaga-l sa scoata mufa de la debitmetru si sa faca un log sa vada ce ii apare acolo in cele 2 coloane . :icon_thumright:

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa isi dea seama cum sta treaba pe viitor roaga-l sa scoata mufa de la debitmetru si sa faca un log sa vada ce ii apare acolo in cele 2 coloane . :D

Morbidule... :D . O sa le zica dupa aia la toti valorile standard inlocuite de ECU.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus sa faca asta poate intelege si el ce e cu cele 2 coloane .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma a reusit vreo cineva sa curete un debitmetru si sa functioneze dupa aia ? Eu ma gandeam la ultrasunete in apa distilata oare nu merge?!. Doar la ultrasunete se curata placi electronice(circuite fine), aur argint.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi l-a curatat anu trecut un mecanic cu ceva spray (n-am vazut de care) si inca merge si acuma. Un prieten pe taxi l-a curatat cu spray de contacte si inca merge, chiar m-am mirat ca am auzit ca daca le cureti cu ce nu trebuie mor de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am citit si acolo si vad ca nimeni nu recomanda curatarea cu un anumit produs, poate ai noroc sa mearga, poate nu. Sunt doua tipuri de probleme din cate vad.

1. sa fie "obosit", adica plin de praf si sa nu atinga valorile maxime (a meu avea inainte de curatare valoarea maxima 650, cand trebuia sa depaseasca 850)

2. cand ii mort de tot si nu mai arata nicio valoare, in cazul asta ii inlocuit de ecu cu o valoare standard

In primu rand, trebuie pus vag-u pe masina si asa iti poti da seama care din cele doua probleme le ai. Daca ii prima, poti incerca cu un spray special sau cu metoda descrisa in celalalt topic (scufundat in alcool) si sa speri ca o sa mearga. Daca ai a doua problema, nu cred ca mai ai ce-i face.

@ vicius - eu nu l-am curatat preventiv, era functional, da nu arata ce valori trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta inseamna sa il cureti preventiv. el functioneaza, dar il cureti sa fie curat. :vaidecapulmeu: asta vreau si eu sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca in el se gaseste un fel de filament... ce se incalzeste si in functie de debitul de aer ce trece prin el ca sa il raceasca ii da valorile respective.

Acum daca te apuci sa il cureti cu diferiti solventi risti sa il omori de tot; este ca si cum, sa extrapolam un pic, daca am curata filamentul unui bec dupa 100 ore de functionare, acesta prin functionare se arde/prajeste si daca te apuci sa il zgandari un pic se rupe de tot.

Deci in concluzie eu zic ca nu se poate curata, chiar daca folosim si sprai de contacte fine; pt ca el este oarecum deja mort prin folosire. Cred ca este garantat la numar de ore de functionare si evident i se scurteaza si viata neschimband la timp filtrul de aer.

Eu am pus unul nou Pierburg parca si tot nu am valoarea de 1000 si ceva cum am inteles ca trebuie sa am pt ca am masina softata. Cineva zicea sa ma uit la EGR, calculatorul ii da comanda sa inchida si cica o face, dar vezi doamne fizic nu ar inchide si ca pierd presiune pe acolo.

Acum nustiu ce sa cred, ce treaba are EGR-ul cu debitmetru, dar o sa il schimb ca il am deja. Masina dimineata cand este rece afara trage bine, dar cand incep temperaturile alea de 35 si de grade, am un lag mare; poate o fi imbaxit si interculerul...cine stie am ceva de munca pe la ea.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina dimineata cand este rece afara trage bine, dar cand incep temperaturile alea de 35 si de grade, am un lag mare

Exact ce spuneam eu aici. :D

Sant curios daca rezolvi prin inlocuirea MAF-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!