Jump to content

TYPE 3 - COLBUTORI


notchman
 Share

Postare recomandată

Am o alta intrebare:

La culbutori , saibele alea curbate (de pres), montate intre culb, pe tija, la mine sunt cam varza, si vreo 2 chiar lipsesc.

Pot sa montez in locul lor saibe obishnuite.?

Ca am citit pe http://www.kafer-tuning.go.ro/pgid7_site_RO.html

ca se poate si asta se numeshte:"ramforsarea ansambului de culbutori"

si ce se poate intampla daca motoru functzioneaza cu shaibele astea facute varza, sau fara ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca niste saibe ordinare si romanesti, care nu sunt facute special sa indeplineasca aceasta functie, se vor uza tot atat de greu ca si cele originale. O solutie ar fi sa faci rost de alte rampe de culbutori fie sa le inlocuiesti cu totul, fie sa iei de pe ele saibele si sa le completezi / inlocuiesti cu saibele plate de pe aceleasi rampe (mai complicat din cauza ca trebuie sa nimeresti jocul maxim admis :)) dupa substitutie...timp, nervi...). :-(

Cum functioneaza o rampa de culbutori fara saibe? :lol: ORICUM! :D Asta e cuvantul in sensul ca culbutorii se vor deplasa lateral incolo si incoace si vor lovi supapele oriunde numai acolo unde trebuie nu -> uzura prematura, dereglari, etc. :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shaibele cu pricina se potrivesc si de la alte tipuri , de ex 1300 type1.............

Sau de la altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de treaba cu trecerea pe motorina.

A venit ieri la mine un preten, si dupa ce a masurat iel spatziu de la motor, si si-a faacut o idee, mi-a spus ca se poate pune un motor pe motorina de 'LEU', dala care se punea pe IMS-uri in 3pistoane, ca este mai scurt ca alea de aro (Brasov sau Campu Lung, in 4pist), bineintzeles cu o flansa intermediara pentru a-l putea monta pe cutia originala.

Zicea ca poate sa mearga si pe broscutze , dar nu sigur, pentru ca broscutzele au mai putzin spatziu.

Are sau nu dreptate?

O avea dar nu prezinta interes pentru urmatoarele motive:

- e racit cu apa si asta implica instalarea sistemului corespunzator (tevarie, ventilator cu termostat) si modificarea destul de laborioasa a caroseriei;

- nu stiu cat de greu e in comparatie cu cel original si s-ar putea sa nu se poata adapta usor prinderile (ma refer la acel crossmember pe care modelele post 68 il au si modifica radical prinderea ansamblului cutie + motor de sistemul clasic de la vw broscuta);

- nu e "motorul"... adica boxer, racire cu aer, fweem, etc.

Auzi, esti sigur ca nu vrei sa iti vada un mecanic adevarat motorul, adica unul care sa fi vazut la viata lui asa ceva si sa fi si reparat, aici in Bucuresti? Iar cu ajutorul nostru poti face rost de piese s/h sau noi. E pacat sa il tot carpesti aiurea, mai ales daca nu ai timp si/sau nu te pricepi. Si nu mai lasa pe altii sa faca experimente pe motorul/masina ta....Vei ajunge sa o urasti intr-atat incat sa o dai de-a dura...Mai bine strange bani, fa motorul cap coada odata si bine si ti-ai lua de o grija. Si fara improvizatii... acest motor e foarte pretentios si necesita ATENTIE in reconditionare, asamblare si reglaje... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shaibele cu pricina se potrivesc si de la alte tipuri , de ex 1300 type1.............

Sau de la altceva?

Din cate stiu, rampele de culbutori de tipul I, II si III sunt intersanjabile. Doar cele de tipul IV sunt diferite, in sensul ca sunt cate o rampa pe cilindru si au altfel de culbutori (mai mari, mai masivi). Asa ca orice donator din primele trei categorii este binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru informatzie.

Acuma ramane sa gasesc pe undeva shaibe dashtea.

Acuma trebuie sa cumpar: Axa cu Came, si Shaibe curbate pentru culbutori, deocamdata............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca axa cu came e doar o parte a ecuatiei. Trebuie avuti in vedere si tachetii. Daca nu noi, macar reconditionati corect (adica platoul ciupercii slefuit in asa fel incat sa devina din nou usor convex pentru ca la lovirea lui de lobul axei sa i se imprime o miscare de rotatie, altfel sta pe loc si se uzeaza neuniform - trucuri si poante de mecanici si de prin carti). Si verifica si uzura gaurilor de tacheti sa nu cumva sa ai nevoie de bucsare ca sa nu iti joace ca la balamuc tachetii in gauri. Efect imediat, functionare zgomotoasa (tacaneli), efect pe termen lung, functionare defectuoasa, uzuri accelerate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar sa fac eu rost de axa si restu , ca astea sunt mai mult chestii de finetze care se realizeaza cu pesele vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!