Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Salutare! golf 4, 1.9 tdi, 101 cai, 4x4.  Am cautat ceva asemanator pe forum dar nu am gasit. Dau sa plec la semafor se aude 3, 4 secunde un zgomot metalic puternic. Repornesc, masina merge, dar sacadat (sub 2000 ture).Peste 2000 merge fara intrerupere dar mai greoi. Apoi pe un drum de pamant constat ca rotile din fata nu mai trag deloc... Opresc motorul si masina tremura tare chiar oprita timp de 4 -5 secunde. Mentionez ca circul destul de des pe drumuri forestiere si mereu auzeam 2 3 pocneturi in momentul cand era de urcat o panta cu gheata sau noroi.(asta la pornirea de pe loc, apoi dispareau). Momentan masina merge dar se aude zgomot la pornirea de pe loc ....rotile fata nu trag....merge sacadat. Am intrebat un mecanic si spune ca e din cutie....sau grup.. Masina e 4x4 permanent nu poate fi cuplata|decuplata. Oare ce sa fie? Multumesc celor care vor raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua`  sunt nou pe forum.... am si eu o intrebare...  vreau sa schimb uleiul din cutie la un VW Bora 1999 90CP   si nu stiu cum... va rog  daca se poate sa ma ajutati....



Scz ... am uitat sa mentionez  motorizarea 1.9  diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a avea un ton ironic, nu e o operatiune pe care ai vrea sa o faci tu. cutia se umple prin laterala ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Fiind proaspat posesor de Golf 4 (fix o saptamana) si fiind prima mea masina, va rog sa fiti blanzi cu mine :)

Intampin o problema la schimbarea din treapta 1 in 2 si anume trec cu schimbatorul din 1 in pozitia neutra, trece un "hop" ca si cum ar fi intrat in 2 si ramane acolo dar se tureaza in gol (ramane pe liber). Daca trag un pic mai tare intra in treapta 2. Mi s-a intamplat chestia asta doar in mers, pe loc pare sa intre ok. Si mai e o chestie oarecum deranjanta, pe liber nu se centreaza schimbatorul ferm intre 3 si 4 ci sta asa mai "balalau".

Imi recomandati sa fac un schimb de ulei in cutie? Masina are 117.000 dar vreo 180.000 reali (conform istoricului de la reprezentanta).

Cu scuzele de rigoare daca sunt offtopic (as fi vrut sa fac un topic nou cu toate probleme dar nu mi se permite) ce alte interventii ar fi recomandate ca sa stiu totul in regula. Schimb de lichid frana, distributie, etc? Evident nu ma dau banii afara din casa dar as vrea sa stiu ca totul e in siguranta mai ales ca imi place mult masina si vreau sa o tin o perioada destul de mare.

Masina e adusa de vreo luna (prima inmatriculare am facut-o eu) si tipul de la care am cumparat-o mi-a spus ca a schimbat ulei, filtre si cureaua mica de la distributie.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

 

 

resahc tu ai probleme cu timoneria legat de cutie.Ar trebuii verificata de la A la Z,sigur e ceva dereglat pe la ea.

Eu as schimba uleiu de la motor,plus distributie(n-am incredere in ce zic altii).Verificat jocuri la roti,placute de frana sa nu fie prea roase,rulmenti de asemenea.As schimba chiar si uleiul din cutia de viteze.

Dar in primu si in primu rand schimba kitu de distributie,pe urma uleiu din motor.Asta ar fi primele chestii care le-as face,pe urma cele mai de sus pe parcurs.

Cam atat,nu vreau sa fiu prea mult offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!

O sa fac o cercetare pe forum sa vad ce marca si de unde pot cumpara un kit de distributie si il voi schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Proaspat posesor de Golf 4 (1.6 16V), 300.000km

 

Am o problema cu treapta 1, intra greu (trebuie fortata maneta), nu caraie insa atunci cand intra. Nici daca calc de 2 ori ambreiajul nu intra normal

 

Daca insa bag a 3-a, punct mort, a 1-a, intra foarte usor.

 

O fi de la cutie sau timoneria ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă şi cu motorul oprit face aşa atunci timoneria şi/sau suporţi motor. Într-o primă fază gresează timoneria cu wd40 (vezi pe la tijele alea şi ce mai acţionează ele) şi vezi dacă se leagănă tare motorul când mişti cu mâna de el, eventual uită-te dacă are poziţia schimbată faţă de orizontală.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu cutia, face figuri cand o bag in marsarier, uneori nu intra deloc, trebuie sa bag in alta viteza ca sa intre, si cand bag treapta 1,2,3 simt ca agata ceva nu merge tot timpul bine.

Ce ar putea fi? Ce imi recomandati, sa merg cat mai repede la mecanic, pot sa stric cutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

 

Cu motoru oprit cum intra in viteze?.Daca intra usor cu motoru oprit in toate vitezele 99% e din ambreiaj respectiv placa de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si cu motorul oprit si in marsarier nu a intrat din prima, a trebuit sa o scot din viteza si la a doua incercare a intrat binisor, treapata 1,2 si 3 au mers si un pic mai bine ca atunci cand e motorul pornit.Se auzea ca freaca ceva ca si cum nu ar avea ulei, cand am incercat cu motorul oprit .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Cristi, dar cand mergi cu masina si esti in viteza a1a a2a a3a,a4a se aude vre-un zgomot cand mergi cu ea constant?.Daca nu eu 99% as miza pe ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aude nici un zgomot ...

La ambreiaj ce ar fi? Placa de presiune? Cam cat ar costa daca ar fi aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Am si eu o problema. Sper sa nu fie ceva grav:|

Astazi cand am vrut sa plec cu masina de pe loc nu se misca, chiar daca ridicasem de pe ambreiaj si calcam acceleratia, motorul se tura, in viteza era bagata...in fine, am reusit sa plec...Dupa aproximativ 200 km a inceput sa-mi "patineze" ambreiajul in mers (nu stiu daca e corect sau plauzibil ce am spus) cert e ca daca o calcam putin mai tare turometrul urca, vitezometrul ramaneala fel(masina se tura)....am mai mers pana am intrat intr-un oras si am lasat geamul jos sa fumez o tigara. LA semafor, cand sa plec dadea sa plece dar nu prea...a luat-o pana la urma...si totodata se auzea un zgomot ca si cum 2 table/ obiecte metalice s-ar "hriscai" intre ele. in treapta a 3-a, a disparut zgomotul. Am sunat un mecanic (nu eram in localitatea de domiciliu) si mi-a spus sa merg usor cu ea pana acasa...asta insemnand in jur de 130 km. Am ajuns acasa si kinder cu surprize cand ridic capota (mecanicul langa mine, dar totusi tarziu si intuneric ca sa-mi poata da un verdict cert) a ambreiaj mirosea de-ti cadea nasul, ulei (din spusele mecaniculu, ulei din cutia de viteze) improscat pe tot motorul (partea din spate). Incercand sa o mai misc putin, nu o mai lua din loc...acum parca s-ar misca dar dintr-o data se comporta ca si cum ti-ar muri motorul (motorul merge fara probleme)...deci ca si cum de la viteza mare, te-ai opri brusc(cam acesta este "socul"). Acel zgomot, hriscaiala, se aude si cu masina scoasa din viteze; cand apas ambreiajul, nu se mai aude :|

Ce ar putea fi? Stiu ca parca am scris o naratiune dar asa s-au derulat lucrurile si poate vreunul/ mai multi dintre voi stiu ce se petrece cu masina :|

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce zici trebuie schimbat kitul de ambreiaj. Ori din uzură ori din alte motive ai mers mult cu ambreiajul în patinare şi din cauza asta probabil s-a încins cam tare uleul în cutie şi ţi-a aruncat pe undeva aici trebuie văzut ce şi cum. Probabil s-a desprins ceva din disc/placă de se aude hârşâitul ăla şi acum probabil că merge când în patinare când prinde ambreiajul şi de asta dă şocurile alea.

Până nu desface să vadă situaţia exactă nu poţi da un verdict sută la sută, numai că vezi să verifice bine şi partea de acţionare a ambreiajului (nefuncţionarea corectă a acestuia poate duce la stricarea ambreiajului), mai ales că ai avut temperaturi cam ridicate pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Si zici ca a mea cutie de viteze nu ar avea nimic? La un momentdat intra cam greu (nu cine stie ce) a 4-a.....am incercat toatevitezele cu motorul pornit acum si e bine, intra usor... SA stiu la ce ma astept maine...nici sa nu ma incarce mecanicul...

PS: Mi-a zis unchiul meu, mecanic in tinerete, ca ar fi dus nu stiu ce rulment sau placa de presiune, ceva de un semering...

Si am si o balta de ulei sub masina...nu e de motor:|

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să aibă dreptate. Probabil din cauza temperaturii a cedat simeringul de intrare în cutia de viteze şi pe acolo a dat uleiul afară. Să nu mai mergi cu maşina decât eventual distanţă scurtă până la mecanic pt că nu prea mai ai ulei suficient în cutie.

Oricum kit-ul trebuie schimbat tot: rulment-placă de presiune-disc ambreiaj, mai ales că este şi contaminat  cu ulei. Intră bine în viteze pentru că nu a rămas placa lipită de disc, în cazul ăsta nu mai puteai băga în viteză pentru că nu ar mai fi debreiat.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg maine la prima ora sa vad ce e...nici somn nu mai am :| O sa revin maine cu un post sa vad ce-mi spune nea' mecanicul. Sper sa nu mi se fi dus cutia de viteze ca-mi iau campii...Deci daca-mi intra in viteze cutia nu are nimic (presupun ca o sa trebuiasca curatata si toate aleaca safie "fresh", asta daca nu are nimic)..Multumesc mult

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai liniştit în privinţa cutiei. Trebuie schimbat uleiul şi simeringul. Iar despre kit ambreiaj, asta este, mai devreme sau mai târziu toate crapă. Bine că ai ajuns acasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la diferiti mecanici. Majoritatea mi-au spus ca e cutia de viteze, prea putini ca ar fi simeringul (toti au presupus a fi cutia sparta). Au bagat boala in mine, ce sa mai zic. Cat am mai umblat azi pe la service-uri sau la garaje neautorizate, s-a comportat bine masina (in sensul ca nu patina, tragea bine, in viteze intra bine, doar ca se aude hriscaiala aia si mai ales in turatii mici sau ralanti, lasand cate o pata de ulei dupa fiecare stationare) ; hriscaiala aia provenind, dupa spusele unora de la pinioane, neavand ulei. Au urcat-o pe elevator, s-au uitat, nu se vede nimic pe din-afara, nu e crapata, nimic. Mai spunea un mecanic ca ar putea fi sparta intre cutie si "grup" (lol, ma depaseste). In fine, treaba e ca majoritatea mi-au spus: 1000 lei o cutie(e cutie cu capac verde, cred ca e mica); (pentru mine ceva gen: ei spuneau, eu imi faceam cruce; eu ma strambam, ei isi faceau cruce;  ca intre popi, asta sa fac haz de necaz :)) )   De asemenea, m-am interesat si cutia ar putea fi sudata in aluminiu, daca e crapata, sa recurg la acest artificiu in caz de nevoie? Mentionez ca masina am tras-o in garajul unui mecanic si luni urmeaza sa o opereze :|  sa-mi spuna toate datele problemei . Doamne ajuta!

Modificat de Oliver C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce spusesei tu în primul post părea a fi ambreiajul. Dacă e să fie de la cutie s-ar putea să fie problema cunoscută pentru cutiile de la golf 4, cea cu niturile de la pinioanele diferenţialului, alea ar putea provoca zgomotul ăla.  Despre asta SSRAZVAN  ar pute să-ţi spună mai multe. Oricum trebuie dată jos cutia şi făcută o investigaţie la faţa locului. Nu mai merge cu maşina dacă pierzi ulei din cutie, rişti să o strici de tot. Du-o la un mecanic pe care-l consideri mai de încredere să dea cutia jos şi atunci vezi ce şi cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Oliver C. din ce am citit in posturile tale este clar ca problema este de la cutia de viteze.Sincer de cand am masina si pana acum stiind cum arata un ambreiaj si functioneaza este absolut imposibil sa mergi pana abia sa mai plece de pe loc.

La tine sa intamplat asa:niturile de la grup s-au retezat,au spart carcasa,uleiul din cutia de viteze a ajuns pe ambreiaj si normal ca a inceput sa patineze.Hrascaiala de care povestesti nu este de la pinioane ci de la acele nituri care s-au retezat si freaca in carcasa.

Ca parere personala iti recomand sa desfaci cutia,sa vezi ce este crapat in ea si daca merita o repari dar daca nu iti iei alta si gata.

In prima faza va trebui sa inlocuiesti niturile de la grup cu kitul de suruburi de la VW,carcasa nu iti recomand sa o sudezi ca la ce meseriasi sunt este cam greu sa o sudeze perfect si iti va mai supura ulei si nu ai facut nici o sfaraiala.Roaga-te ca acel zgomot din cutie(rascaiala pe care o descriai)toata pilitura care provine de acolo sa nu ajunga sa iti afecteze sincroanele ca atunci poti sa arunci la gunoi toata cutia.

Exact asa am patit eu...toata pilitura din cutie a frecat pe unde a putut si a afectat camasi,sincroane,rulmentii,furci etc si nu vrei sa stii ce urme de bucati aluminiu am gasit in cutie datorita acelor nituri care au frecat in carcasa.

 

Daca vrei sa mai vorbim lasa un numar de telefon pe PM si mai discutam.

PS:acum motorul meu sta agatat de o sufa pana gasesc cutie de viteze deci nu esti singurul cu problema asta numai ca nu merita sa le mai repari pentru ca eu am bagat in cutie 45 mil vechi si cutia e praf deci bani aruncati la gunoi.Alta si gata treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

 

Numai merge cu masina,tu vrei sa ramai de tot fara ulei in cutie si sa se duca dracu de tot cutia?.Apropo,sunt 99.9% ca e cutia de viteze devina.Da-o jos de pe motor desfa-o si vezi ce are in ea,poate poti sa o mai repari.O cutie bine reparata si cu rulmentii/simeringuri schimbate e mai buna de 10x decat una SH.

De asemenea schimba si kitu de ambreiaj=placa/disc/rulment.

Ti-o spun ca am patit-o si eu cu cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, astazi mi-a dat cutia jos si e crapata, din interior. Mi-a recomandat sa iau o alta cutie. Voi ce parere aveti? SI cam ce costuri au acestea (e model mic, cu capac verde). Nu-mi ramane decat sa schimb cutia si sa o vand pentru ca mi-am facut o mie de draci, nu o mai tin nici o secunda cu toate ca abia i-am schimbat distributie, pompa apa, bucse, pivoti, cap bara, tot tacamul. Mi s-a pus pata rau pe masina. :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia alta cutie sh, oricum  nu sunt foarte scumpe si rezolvi problema.

La fosta masina, G4 tdi ,am patit-o si eu , au cedat 3 nituri de la grup , am schimbat grupul si masina merge si acum fara probleme, sunt vreo 7 ani.

In toamna a schimbat un amic cutia la un G5, a luat-o din dezmembrari cu vreo 300 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!