Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Unde sa o fac mai ieftin?vad ca esti din iasi stii ceva?

si sigur e de la cutie,azi cand am ajuns si am urcat-o pe elevator,inainte era un prag mai ridicat si a carait motorul cand am trecut peste el.

nivelul de lichid de servo e bun si cel de antigel la fel.

uleiul de cutie are un miros mai speific si sigur asta e.

Modificat de Dealer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa vorbesti cu Iulian(MasinaPoporului) sau cu Radu(RaduRal)..au numerel de telefon la profil.Te'as ajuta eu cu mare placere dar momentan nu am cum.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti rele colegilor,trebuie sa schimb cutia,e crapata pe la grup.

cum doamne iarta-ma s-a intamplat nu-mi dau seama,ce chestie auzi.stie careva pe cineva cu o cutie de vanzare pt(bora1.6 16v 2001 cod motor AUS) :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutie si eu am cautat de am behait...vreo 3 luni.Din ce am adunat am acasa cutia veche...poti folosi din ea carcasa.Sa ajung sa fac niste poze,poate te intereseaza doar carcasa.A crapat din interiorul cutiei sau ai izbit'o in ceva?Daca a crapat din cutie...trebuie desfacut sa vezi ce.Mai sar niturile la grup si pocneste cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am izbit-o de nimic,din interior,cel putin asa cred.eu nici nu am vazut-o,a ramas la service  in dacia pe drumul spre bariera cum treci in canta,la Adi Zboiu.



si carcasa nu ma intereseaza,ca e mult de munca la ea si mai bine cumpar cutia toata.iesi mai ieftin la manopera asa,decat cu carcasa goala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au retezat niturile de la grup si a spart carcasa unde se afla ambreiajul.Petele de ulei de acolo provin.

Se poate suda carcasa si sa dai jos toate niturile alea de rahat si sa montezi un kit de suruburi care le gasesti la reprezentanta.

Eu sincer asa as proceda asta daca cutie este in regula adica sincroane bune,pinioane,rulmentii.

E loterie si cu alta cutie de viteze SH dar tu hotarasti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate vizavi de cutia SH.o sa se desfaca cutia sa vedem cum se prezinta si o sa ma gandesc foarte bine la propunerea ta si daca toate sunt in ordine o sa cautam un sudor si un kit de suruburi,dar pana luni stam pe margine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate gasesti o carcasa de ambreiaj SH la un pret bun si nu mai stai sa o sudezi.

Eu la mine am sudat-o ca nu am gasit pe nicaieri o carcasa la un pret bun.Nici pana in ziua de azi nu am avut probleme.

In poza de mai jos abia recunosti ca a fost sudata

post-46557-0-92902400-1364062306_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema, am cumpărat o cutie second hand de pe o mașină călcată de tren la 30.000km. Dar sincronul la 1 merge aiurea. (Mie mecanicii, inclusiv cei de la Cardinal mi-au zis că e perfecta, ca nouă.)

 

Concluzie: merge ca o cutie de VW bună, adică prost. Pentru comparație, încercați o mașină japoneză orice model 1,4L-2L cu 300.000-600.000Km și vedeți cât de fin, lin și informativ se schimbă vitezele. 

 

Sfatul meu, nu luați mașini VW, nu luați mașini ce au cutii VW. Sunt făcute împotriva omului cu bună știință. Dacă citesc cumva forumul acesta și ingineri proiectanți de cutii la VW care sunt sigur că în mintea lor recunosc că iau salariul pentru ros pantaloni, să se hotărască să nu iasă din casă dacă știu că sunt proști, și să le zică la manageri să cumpere cutii de la oricare firmă de pe lumea asta. 

P.S. Dragi participanți ai forumului, înainte de a răspunde în apărarea inginerilor de proastă instruire morală și profesională de la VW, (știu că aveți un VW și vă mândriți cu el) încercați o mașină  de aceeași clasă și motorizare ca a Dv. de tip Toyota/Honda/Subaru/Nissan/Suzuki/Daihatsu sau chiar și panarame de tip Citroen/Fiat, sau chiar Opel. 

În orice caz,celor ce sunt mulțumiți de cutia de viteză de la VW, le doresc să nu aibă neplăceri cu ea. 

Modificat de banutito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da colegu ai dreptate sunt niste cutii de viteze slabe dar daca majoritatea dintre noi ar fi stiut cand a cumparat masina ca or sa aiba probleme cu ea nu cred ca le-ar mai fi cumparat.

Fiecare masina,fiecare marca are cate o problema nu poti spune ca Toyota,Honda sau etc sunt mai bune sau mai putin bune decat altele.

Si eu am avut probleme cu cutia dar am rezolvat si merge acum dar habar nu aveam cand am luat masina ca sunt probleme cu cutiile dar totusi aici neamtu a dat gres si totul pleaca de la acele nituri de la grup care sunt din fabrica casante si se retezeza mai ales cand abuzezi cu plecarile de pe loc.

 

Si sfatul tau:"nu luati masini VW" tine-l pentru tine ca fiecare a gasit ceva placut la masina pe care o are si aici se discuta despre masini VAG nu despre Toyota,Honda,Subaru.

 

Drmuri bune,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urmatoarea mea masina va fi tot un golf 4 cu cutie de Scania :) Fiecare harb cu cioburile lui;nu se poate particulariza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Mai sincer eu nu cred ca vw face cutii proaste.am un fiat punto cu peste 200k km si merge frumos cutia si acum am un golf 4 care are 260k km si am ramas uimit cat de usor si lin intra in viteze si pun pariu ca fostul proprietar nu a verificat sau schimbat uleiul.probabil conteaza f mult cum s.a mers cu masina dar ca proaspat posesor de vw nu cred ca sunt slabi in cutii de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mentiune: Vw nu face cutii de viteze. De altfel mai nici un producator, in afara de GM daca nu ma insel nu face.

De obicei cutiile masinilor nemtesti insa nu doar a lor sunt facute de ZF ( Germania) sau Aisin ( Japonia).

Intradevar, sunt proiectate de fabricant in relatie stransa cu ce vor inginerii vw, insa repet, vw nu fabrica cutii de viteza, ca de altfel multe alte parti componente ale masinii.

Eu din ce am vazut, cam tot ce e pompa si compresor pe golful meu sunt made in Japan.

 

Nu slavesc cutiile vw, insa nici propaste nu pot spune ca sunt.

si eu am avut pbme mai ales la schimbatul la cald a vitezelor, am cumparat un tub de polyfeet grease de la vw ( e o vaselina ce rezista la temperaturi mari si rezista si la mizerie ), am uns tot ce inseamna bucsa din mecanismul de selectie a vitezelor si de atunci nici un fel de pbme si sunt 5 ani de atunci.

 

Daca se exploateaza masina cum trebuie sa se exploateze o masina de 100 cai si nu se abuzeaza inutil de ea, parerea mea e ca duce mult si bine cutia. Exceptie acele cutii de la inceput de fabricatie care se stie ca au niturile f casante.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uita-te acum la un golf6.. toate componentele sunt made in romania, spania si turcia :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu.

Insa asta nu inseamna neaparat un lucru rau.

e mai mult chestie psihilogica.

 

In 2009 cand mi-am schimbat toate bobinele de inductie pt al meu golf, m-am dus la reprezentanta.

In oras toate ( oem desigur) erau made in Italy.

Unde credeti ca erau facute cele de la reprezentanta, avand data de fabricatie cu cateva saptamani anterioare cumpararii? Va spun eu, in Turcia.

Desi atunci am avut un mareee ghimpe in stomac, vazand made in turkey pe ele, pot spune ca nu mi-au facut nici o pbma pana in ziua de azi.

 

Problema o vad eu, este cand nu se respecta caietul de sarcini dat de proiectant ( VW) producatorului si mai rau cand si proiectantul isi ia lumea in cap si asculta de marketing scazand fiabilitatea pt marirea profitului.

 

Dar asta e alta poveste si nu-si are rostul in cadrul acestui topic.

 

Ideea este ca, conteaza f mult sa exploatezi masina pt ce a fost ea facuta, un golf cu un motor 1,4 nu e gandit prin consturctie pt liniute si viteze parerea mea peste 130 km/h.

 

Cu unul de 1,6 te mai duci asta in Germania desigur spre 150-160, insa eu recomanand viteze pana in 130-140 sa nu fortezi inutil masina.

 

Pt restul solicitarilor ( suta cat mai repede, viteze mari, tractiune ) nu degeaba s-au facut restul motorizarilor mai puternice.

 

Astfel orice cutie va tine mult si bine si nu vei avea pbme decat cu acele piese proiectate prost, cum sunt niturile din unele cutii ale motoarelor de 1.4,1.6 si sdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mentiune: Vw nu face cutii de viteze. De altfel mai nici un producator, in afara de GM daca nu ma insel nu face.

De obicei cutiile masinilor nemtesti insa nu doar a lor sunt facute de ZF ( Germania) sau Aisin ( Japonia).

Intradevar, sunt proiectate de fabricant in relatie stransa cu ce vor inginerii vw, insa repet, vw nu fabrica cutii de viteza, ca de altfel multe alte parti componente ale masinii.

Eu din ce am vazut, cam tot ce e pompa si compresor pe golful meu sunt made in Japan.

 

Nu slavesc cutiile vw, insa nici propaste nu pot spune ca sunt.

si eu am avut pbme mai ales la schimbatul la cald a vitezelor, am cumparat un tub de polyfeet grease de la vw ( e o vaselina ce rezista la temperaturi mari si rezista si la mizerie ), am uns tot ce inseamna bucsa din mecanismul de selectie a vitezelor si de atunci nici un fel de pbme si sunt 5 ani de atunci.

 

Daca se exploateaza masina cum trebuie sa se exploateze o masina de 100 cai si nu se abuzeaza inutil de ea, parerea mea e ca duce mult si bine cutia. Exceptie acele cutii de la inceput de fabricatie care se stie ca au niturile f casante.

Muraru Dan ai dreptate ba chiar pot sa zic ca ai avut gura aurita la ce ai scris mai sus.

Sa iti explic ce am facut azi si poate ma ajuti cu niste sfaturi ca dupa ce am sunat cativa mecanici si le-am povestit patania mea imi c-am venea :banghead: asa mecanicii buni avem in romanica.

Faza este asa:azi dimineata am plecat cu masina la drum si pe o anumita distanta am rulat cu vreo 150 km/h si 4800 rot/min.Pana aici toate bune numai ca prin oras in timp ce mergeam si aveam caldura pornita ma izbit un miros intepator si primul lucru la care m-am gandit a fost uleiul la cutie ca doar el are un miros asa puternic.

Trag pe dreapta si spre stupoarea mea observ ca pe cutia de viteze mai exact unde se imbina cutia cu motorul am urme de ulei si chiar destul de mult.

Problema este ca in trecut am avut sparta carcasa cutiei ca 2 nituri s-au retezat si auspart carcasa si a trebuit sa o sudez.

Te intreb:este posibil datorita vitezei cu care am rulat sa fi cedat acea sudura de la carcasa??

De cand a fost sudata avea un mic por si exista urme de ulei pe cutie dar nu foarte mari dar astazi cand am vazut chiar am ramas uimit.

Ce sfaturi mi-ai da?

E posibil sa crape cutia iar sau....??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ti seama Raz ca metalul lucreaza. Socurile termice nu iarta nimic.

Plus de asta, se stie ca orice sudura retine in ea stres. Adica daca o sudura arata bine vizual, nu inseamna ca si va rezista bine in timp. De aceea avioanele nu sunt sudate ci prinse cu nituri. O sudura sa-ti dai seama daca e ok ar trebui verificata cu ultrasunete.

Facand o palalele, eu nu in invinovatesc pe acel proiectant ca a pus nituri in cutiile de viteze pt aceste motoare, pt ca pana la urma e o solutie tehnica excelenta, ci invinovatesc pe acel inginer care nu a calculat corect cat de rezistent sa fie nitul si impliciti materialul din care se executa acel nit. In aeronautica, nitul e mai rezistent decat metalul ce-l imbina ( cum de altfel asa ar trebui sa fie si o sudura).

 

La cutia ta, ,ai ales din cauza faptului ca ai avut un por, care e un imbold in plecarea unei fisuri.

 

Plus, nu se compara mersul pana in 50% din turatie cu mersul in ture inalte, unde altele sunt presiunile, altele sunt temperaturile smdp.

 

Sfatul meu e sa fii preventiv si sa verifici vizual starea sudurii si remediaza supurarea printr-o sudura noua.

Incearca si cu pasta de reparat tobele de esapament sau o pasta care se intareste la caldura.

Asta pe langa sudura. Eventual cu silicon ce rezista la temperaturi inalte.

 

Iti dai seama ca viteza cu care ai mers a fost piatura ce a umplut paharl. Fisuri microscopice probabil s0-au facut in timp si stresul suplimentar la care a fost supusa sudura a facut-o sa cedeze.

 

Din pacate nu sunt specialist in suduri, oricum o sudura nu se face asa de usor, trebuie sa stii cum se sudeaza, in ce stil, nu doar cu ce.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti rele colegilor,trebuie sa schimb cutia,e crapata pe la grup.

cum doamne iarta-ma s-a intamplat nu-mi dau seama,ce chestie auzi.stie careva pe cineva cu o cutie de vanzare pt(bora1.6 16v 2001 cod motor AUS) :banghead:

Update:

     am schimbat cutia,am gasit una in iasi la 350 euro de pe un golf IV.cutia sparta cod ERT,cutia buna cod DUW.mecanici au spus ca nu conteaza daca e de pe bora sau golf

     azi am mers cu ea si se comporta bine spre foarte bine,intra un pic greu in prima si a doua dar na ce pretentii sa ai,e SH.manopera 400 lei plus 1 litru de ulei.

     atasez o poza cu cutia sa vedeti pe unde s-a crapat.

   

post-64613-0-61633500-1364391923_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

duw e de 1.6 sr...e aceeasi transmisie 02k..mai merge si de pe 1.9sdi dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe 1.4 =DUW.

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam eu ceva dubii...ai dreptate gabi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare o fi mai buna asta sau toate sunt la fel,si ma pot gandi ca-mi face iar figura!mecanicul mi-a zis ca de la mers subturat se intampla asa ceva,dar eu mai degraba cred ca de la mers in forta.oricum eu unul merg normal 2500-3000 schimb si cred ca e ok.

 nici nu mai stii ce sa crezi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la demaraj si plecat in forta apare problema asta.Pur si simplu niturile grupului conic cedeaza sau se forfecheaza din cauza presiunii mecanice la care sunt supuse.Din 2001 au montat nituri mai groase la grup si au disparut preblemele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai a mea e din 01.06.2001,cred ca dupa data asta s-au pus niturile de care vorbesti.cutia care o am acum e din 2003,inseamna ca e de bine :D am scapat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bag mana in foc pentru exactitatea informatiilor furnizate de mine 100%

02K498088A  Set montaj coroana diferential 11mm apare pe masini incepand din 2001-2002

02K498088  Set fixare coroana-carcasa diferential 9mm apare pana in 2002.

Prin 2001 inca montau niturile de 9 mm.Depinde de stocul de cutii existent in fabrica in perioada aia si de multe alte aspecte.

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!