Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Am facut o inregistrare cu zgomotul cutiei DUW (apare numai cand nu se accelereaza) dispare zgomotul daca o scot din viteze sau apas ambreiajul...

Imi poate recomanda cineva un mecanic bun in repararea cutiilor de viteze in Constanta ??

Si daca exista cineva care imi poate posta o imagine din ETKA cu cutia DUW, sa vad ce coduri posibile imi trebuie pentru rulmentul/rulmentii cu probleme ?!?!

Multumesc.

http://youtu.be/-Uuej5_jY7Q

Am dus masina in service, si au fost constatate urmatoarele:

- 5 rulmenti prezentau uzura

- un pinion de la grup sateliti (parca asa se numeste) avea cimentajul la fel sarit si prezenta uzura mare.

Toate au fost schimbate, inclusiv tot grupul pentru ca nu se gaseste decat tot angrenajul si numai pe original, dupa 1600 ron piesele,ulei cutie + 550 manopera investiti in cutie, problema persista :(

Intr-adevar nu mai se aude chiar asa de tare, dar zgomotul este acolo...ce mai poate fii ??!!

Se regleaza intr-un anumit fel unghiul de atac al pinioanelor ? Ce naiba se intampla ?!

HELP !

post-72671-0-23739500-1340907298_thumb.j

post-72671-0-07454400-1340907305_thumb.j

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Legat de bujii. Eu am montat acum 20k km bujii NGK bkur6et-10, luate cu 85ron setul si nu am nicio problema cu ele. Pentru inlocuire se foloseste o tubulara lunga de 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baghi unghiul de atac al pinioanelor nu se regleaza.

Si tie ti-au gasit doar 5 rulmentii din cutie uzatii??Pai acum nu vreau sa ma dau eu destept dar am desfacut piese cutia mea si stii cati rulmentii se afla in ea.Crede-ma ca sunt mai multi de 5 care oricare dintre ei poate sa faca zgomot.

Rulmentii de la grup au fost schimbatii?

Cum se manifesta zgomotul?

Am pus niste poze mai jos sa vezi cam cati sunt de schimbat.Eu am numarat 10 si crede-ma ca astia care ti-am aratat SE SCHIMBA.Eu is patit cu ei si intradevar eu am dat 21 de milioane vechi la vremea respectiva si pana acum totul suna bine.

Daca acei mecanicii sa zicem ca au schimbat doar aia de la diferential sa nu te mirii de ce huruie in continuare

post-46557-0-49830200-1340951753_thumb.j

post-46557-0-60052800-1340951755_thumb.j

post-46557-0-29248800-1340951757_thumb.j

post-46557-0-19666600-1340951766_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii de la grup au fost schimbati, cei din poza 2, cel din ultima poza, tot ce a fost cu cimentaj sarit, ceilalti aratau in regula.

Zgomotul este la frana de motor, adica dupa ce am luat piciorul de pe acceleratie, ...si este prezentat aici

http://youtu.be/-Uuej5_jY7Q

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apesi ambreiajul cand e in frana de motor dispare zgomotul nu?

Sper ca mecanicul care ia schimbat nu ia inspectat doar vizual pe cei care nu iai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa face si la mine, decand am masina, de mai bine de 3 ani. Insa doar sub 2000rpm este sesizabil. Se fie oare aceasi problema? Se mai poate circula asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se mai poate circula dar unul nu recomand.

daca un rulment face asa e clar ca in timp va face din ce in ce mai rau

stiu cazuri in care a crapat cutia din cauza unui rulment

ganditiva la ce turatii merge rulmentul in cutie si daca doamne fereste crapa nu vreti sa stii cum arata o cutie facuta zob de un rulment

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat este oricum, ca in acest timp ar fi trebuit sa se agraveze, insa face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baghi, la cum arata pinioanele din pozele tale, poti sa te superi , dar ai facut rau ca ai schimbat citeva piese... ideea este ca in mod sigur ai mai multe pinioane si mai ales rulmenti care trebuiau schimbati.

De ce zic ca ai facut rau ? fiindca o cutie facuta din piese cumparate individual te duce la peste dublul pretului unei cutii noi . Cind schimbi intr-o angrenare doar o parte din piese si faci un ansamblu de pinioane uzate cu pinioane noi, rulmenti uzati cu rulmenti noi, vei obtine doua lucruri : uzura mai accelerata la piesele noi si angrenaj zgomotos .

Parerea mea este ca trebuia sa cauti o cutie la dezmembrari, de la o masina accidentata si ai fi iesit mai ieftin ca bani, atit cei cheltuiti pina acum cit si cei pe care o sa-i cheltui in perioada urmatoare cu cutia.

Zgomotul la frina de motor este dat de uzura angrenajelor, fiindca atunci se inverseaza ordinea pinioanelor in cutie, adica : in mod normal pinionul 1 (mai mic) actioneaza pinionul 2 (mare ) si uzura pe flancurile dintilor are o anumita forma la cele doua pinioane.

Cind faci frina de motor, situatia este pe dos, pinionul 2 actioneaza pinionul 1 si datorita jocurilor din rulmenti si din pinioane, contactul intre dinti se face in alta zona decit inainte, astfel aparind zgomote cau atit mai mari cu cit jocurile si uzurile sint mai mari...

Cred ca v-am plictisit de moarte cu vorbele mele... un lucru si inchei : uzurile astea cit de accelerate sint nu avanseaza peste noapte sau in zile ci in luni sau la inceput in ani, exceptind cazul cind se rupe ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial m-am gandit la schimbarea cutiei, insa, dupa discutiile cu mecanicii au spus ca stiu despre ce rulmenti este vorba si ca nu costa mult , estimativ 200-300 ron + manopera 550 ron (dat cutie, pus cutie),si era de preferat sa repar o cutie sa zicem cu 200 euro decat sa cumpar cu 400 euro una care nu stii ce este in ea corect ? bun, dupa ce au dat jos cutia s-a constatat ca sunt mai multi rulmenti " si ca ar fi bine sa ii schimb pe toti cei uzati daca tot au dat-o jos...bun fac un efort si cumpar tot ce trebuie si pe original rulmentii ca altfel nu imi garanteaza eficienta si calitatea ei dupa reparatie..surpriza problema persista.

Au dat jos iarasi cutia si au gasit pinioanle alea uzate, am cumparat si tot angrenajul pentru ca nu se gasesc numai pinioanele din poza de mai sus, se produc pereche se pare, inca 550 ron - deja eram in hora, dupa ce a fost montat totul la loc au spus ca o sa dispara zgomotul dupa un rulaj, ca la inceput asa o sa se mai auda o perioada, insa am facut peste 4000 km si nimic.

Am mai intrebat un specialist in cutii si mi-a spus ca nu se regleaza pinioanele de atac in nici un fel...si el presupune ca mai mult ca sigur este rulmentul de la planetara dinspre cutie.

Hmmmm, este o varianta.

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica planetara dinspre cutie? Adica cea mica, de pe partea soferului, nu?

E si asta o varianta, insa daca te apuci sa-l schimbi pe-asta o sa-ti recomande sa-l schimbi si pe celalalt ca asa e normal ca bla bla bla si o sa faci cutia asta de foarte multi bani. Daca el iti garanteaza ca asa se rezolva problema si daca nu, iti da banii la manopera inapoi, atunci e ok. Partea dificila cand lucrezi la cutie, e ca manopera e foarte mare, iti ia cel putin 150 de lei numai ca s-o dea jos si s-o puna la loc si daca mai e si de umblat in ea, pretul urca cu incredere destul de mult.

Apropo, o cutie de 1,4 16v n-ar trebui sa fie mai mult de 300 de euro. Atat a dat un coleg acum 2 ierni pe o cutie de diesel de Leon 1M.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat iarasi un pic sunetul, nu cred ca are cum sa fie de la rulmentul de la planetara zic eu, in momentul in care o scot din viteza ar trebui sa se mai auda daca ar fi acel rulment, corect?? insa nu se mai aude :(

Problema este ca estimarea facuta de mecanici a fost gresita, si trebuie sa-mi rezolve problema, eu nu mai pot investi in cutia asta. Daia am si intrebat ok platesc 11 mil + manopera dar asta e tot da? "sigur, au spus ei numai ca surpriza alti 5,5 mil bagati si degeaba".

Sunt ofticat ca daca estimarea era facuta de la inceput cum trebuie stiam cum stau si cumparam bineinteles o alta cutie...dar dupa 22 mil bagati in ea degeaba ai mai da inca 14 mil pe o alta cutie ??

Sa vedem ce solutie o sa se gaseasca, insa eu nu mai pot lasa masina inca 3 saptamani si investi alti bani .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci e clar ca zgomotul vine de la angrenajul de pinioane din moment ce se aude numai cand esti intr-o treapta de viteza. Eu in locul tau le-as pune cutia in brate, le zici ca le-ai dat cat au cerut si inca ceva in plus si sunetul e tot acolo, desi ti-au garantat ca e de ajuns acea interventie. Ori au vrut sa fie baieti buni si sa nu-ti mai ia si alti bani ori nu se pricep prea bine la cutii. Sau poate ca vor sa-ti mai ia ceva bani la manopera si iti schimba putin cate putin. Asta e, dupa ce termini de reparat la ea, o sa ai cutia beton. La suma asta deja nu mai are rost sa iei alta cutie Sh ca esti deja la 80% cu restaurarea acestei cutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

Baghi, vreau sa iti spun ca am avut aceeiasi si eu probleme cu cutia de viteze,de la masina din semnatura,leon 1.9SDI.Cutiile de viteze de 1.4,1.6 si 1.9sdi sunt identice,diferind marimea la pinioane.

Tu esti sigur ca ti-au schimbat toti rulmentii?Unde,la ce service ai dus-o?.Eu unu am avut probleme cu niturile de la grup si vreau sa spun fara sa fiu"modest" ca mi-am reparat-o singur singurel.Nu toti rulmentii se schimba,pentru ca efectiv NU are rost,numai induceti lumea in eroare,precum si cu piesele vechi cu piesele noi..De exemplu rulmentii conici din cutie au o viata foarte mare

Vreau sa iti spun,ca am cumparat o cutie de SDI,cu 8mil de aici de pe vwforum,singura chestie fiind bulita la ea,fiind pinionu de marsarier si carcasa crapata putin.Singurii rulmenti la ambele cutii care aveau joc,calumea au fost rulmentii din poza asta(pusa de colegu),rulmentu de la priza de ambreiaj, si inca un rulment,insa numai imi aduc aminte exact care.Cu 200e maxim+8mil(nu imi mai aduc aminte exact),am schimbat toate simeringurile de la cutie si niste rulmenti sii acuma masina merge ca noua...ai cuvantu meu de onoare.Plus ca mi-au ramas piese...sper sa nu le mai folosesc,da e bine ca le am:).

Parerea mea, ca ori nu ti-au schimbat aia toti rulmentii si te-au fraierit(un rulment stiu ca era vreo 2mil),ori nu ti-au schimbat tot ce era bubuit prin cutie si de aici zgomotoru respectiv.

Ca si reparat,pentru prima oara,la o cutie nu mi s-a parut foarte greu dar nici usor.Eu sunt din Constanta....daca ai un garaj o putem desface amandoi,te pot ajuta...n-am nevoie de nimic.

Cand am desfacut-o prima oara,m-am speriat da dupaia am zis fie ce o fi,am lucrat cu manualu in fata si pana la urma mi-a reusit.

Id-ul meu de messenger e: carceacristian ,daca vrei sa mai discutam.

Nu te speria ca nu e sfarsitu lumii,asa e,toti tiganii au devenit mecanici,peste noapte si ajungi sa bagi intr-o masina mai rau ca intr-o femeie.De aia repar masina si singur,daca stric,tot eu o fac.

http://vwforum.promo...e-cutie-viteza/

Numai bine baieti,sper sa nu va suparati.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu e versus si probabil e putin offtopic,

Cer o parere celor familiarizati cu aceste cutii de viteze vw.

Voi ce parare aveti strict de modalitatea constructiva a cutiei de viteze pt motorizarile 1.4, 1.6, 1.9 SDI?

Acest gen de cutie fara rulment de presiune ce apasa direct pe placa de presiune,. cu ambreiaj inversat cum i se spune?

Era mai fiabil sistemul clasic de ambreiaj fata de acesta?

Din punctul meu de vedere strict teoretic, iesi mai ieftin cand trebuie sa schimbi ambreiajul, insa nu imi dau seama daca e o solutie tehnica buna sau rea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie unul acest sistem de ambreiaj mi se pare foarte ok si fiabil

Rulmentul de presiune se afla in capacul de la treapta de a5a si tot timpul lucreaza in ulei ceea ce va insemna o uzura mica intr-un timp indelungat.

Placa de presiune este actionata de tija de debraiere care la fel un capat al acesteia lucreaza tot in ulei.

Am un prieten cu un golf 4 1.6 AZD si are cu ea 260.000 km si ambreiajul original si inca se tine bine

Din punct de vedere financiar placa de presiune si discul costa undeva la 550 lei,iar daca se impune situatia se schimba si rulmentul

Din punctul meu de vedere sistemul de ambreiaj la 1.4,1.6,1.9 SDI de la golf 4 mi se par ok dar nu pot sa spun acelasi lucru despre cutiile de viteze de pe 1.4 16v cu codurile DUU,DUW,DUS care au probleme cu acele nituri de pe diferential

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumescd e raspuns.

Legat de longevitate, pot confirma si eu.

Tipul din Germania ce are acum peste 600.000 km cu un golf 4 AZD, a schimbat ambreiajul intre 350.00- 400.000 km si din spusele lui mai mergea insa dat fiind gradul de exploatare a masinii a fost si o operatie preventiva. Din ce am inteles de la el, nu patina, insa avea ceva vibratii suparatoare.

Bine, nu se compara mersul pe autiostrada cu cel din Ro, insa totusi e o performanta remarcabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu returu'...cand dau in marşarier se aude un zgomot..un tacanit..parca agata ceva...tin sa mentionez ca daca dau usor nu se aude nimic..dar cand dau mai repede se aude un "hascait"...doar in retur...in rest nu am nici o problema cu celelalte viteze!...Care ar fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

Legat de harsaitu cand bagi in marsarier,ti-as recomanda,dupa capu meu,sa schimbi uleiu in cutie si sa faci o aerisire la ambreiaj.N-ar trebuii sa mai faca daca e ok cutia inauntru.

Legat de cutiile astea de viteza,nu stiu ce sa zic,cu parere de rau,uitati-va putin:Volkswagen a pus acelasi nituri de la grup la cutiile de viteza de golf 2 si la golf 4.Daca stam sa o luam logic si chiar asa e:un motor 1.9 de pe g4,e mai puternic decat un 1.3 benzina de pe g2...si multe alte exemple

Daca omu care o foloseste,ii mai da si scarturi si un burn out,asa fug niturile din cutiile de g4.La care se mai adauga probleme cu garniturile din usi,switchurile din usi...etc(nu vreau sa fiu offtopic).Cateodata mi-am pus intrebarea daca golf 4 chiar a fost/este o masina buna,cum a fost g1,g2 si (mi-e frica sa zic g3).

Astea sunt cutiile de viteza,fara plecari cu scartait nu au nici pe dracu(bineinteles mai cade un rulment sau altu...dar in timp...nu ca niturile de la grup).

Eu n-am auzit de mercedes sau bmw,vre-un prieten sa se planga ca s-a dus dracu niturile de la grup si de aici buturuga mica rastoarna caru mare...:)

Ma scuzati de offtopic,numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Da frate...dar unde e pretul unui BMW fata de G4, sa fim realisti putin. Vinde seatul si apoi vezi cat mai pui sa cumperi un BMW, sa nu vb daca pe ala iti pica o piesa la ce preturi ajungi.

Eu unul oricand as alege G4 inaintea oricarui predecesor, sau G5, diesel daca ar fi sa gasesc fiecare masina cu aceeasi varsta.

Intr-adevar, sunt unele cutii care sunt mai slabe, lafel cum si motoarele de 2.0TDI moderne, dar asta nu inseamna ca tote-s asa, insa nu cred ca aceleasi cutii au fost pe mk2, apropo, de unde stii tu chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,trebuie sa vad cu uleiul...dar dc numai in retur face probleme? si se aude sub motor..pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum a zis si colegu mai sus schimba uleiul la cutie in prima faza si vezi cum se comporta

e posibil sa fie si din ambreiaj si de obicei face in R deoarece nu e sincronizat si daca ambreiajul e pe duca caraie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc la un service...nu stiu...oricum Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

Marius,o fi pretu unui bmw mai mare ca al unui volkswagen,da pentru 130e,cat e un kit de piulite,suruburi + seibi de la grup,nu putea si astia sa bage din fabrica?.In fond astea sunt probleme lor...restu sunt probleme uzuale care le gasim si la alte marci de masini.

Una e sa schimbi bucsele de la timonerie si ambreaju,alta e sa desfaci cutia sa umblii in ea.

Uitati-va aici,cutiile de G1,G2,G3,G4 sunt aproximativ identice.bineinteles diferind la unele amplasarea senzorilor de marsarier,tipu lor,ujnele mufe,pinioanele,dar in sine e aceeiasi CV cu imbunatatiri,unde grupul a ramas tot cu niturile respective.

http://brokevw.com/

Eu unu nu pot sa laud ceva,ce nu am cum sa il laud,pentru ca nu merita... nu te supara.As mai spune mai multe insa nu as vrea sa fiu offtopic:)

Noroc baieti,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la cv automate de G2 niturile erau de 9...la cutiile pt manuala de G2 grupul conic era turnat din o bucata si nu avea nituri de lagatura.Parca asa imi amintesc ca acum cativa ani mi-am bagat nasul in schemele de cutii de G2 sa caut ceva.

Rectific,pe manual sunt 3 cutii de G2 fara nituri(4 si 5 trepte) si 8 cutii cu nituri de 9 (4 si 5 trepte).Deci,observatia lui cristian este corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!