Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Nu are ce sa se deregleze la timonerie daca o demontezi ca e pe tije.

Saptamana care vine urmeaza sa le demontez pentru spalare si gresare si chiar o sa fac un DIY cu aceasta operatiune.

Pune poze cu locul pe unde curge ulei si te ajut ca si eu am avut scurgeri de ulei si le-am rezolvat singur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvane cand iti dai jos timoneria da`mi si mie un semn sa vin sa privesc si eu ca urmeaza si la mine si sa am si eu habar ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te anunt cu cea mai mare placere

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate faceti un DIY (unul desface ,altul face poze) sa vedem si noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revin cu problema mea.

Am facut astazi dimineata poze. Codul cutiei de viteze este ERT.

In primul rand mentionez faptul ca planetara e murdara de o vaselina cu care mi s-a uns timoneria.

Am fost la reprezentanta acum cativa ani si au uns-o de s-a scurs o gramada de unsoare pe planetara, murdarind-o de unsoare. Mi-au uns in asa hal ca e plin de vaselina ( polifeet asa scria pe cutie) peste tot la timonerie. Ce-i drept timoneria merge bine, nu mai intra greu in viteze cum intra cand nu era unsa.

Anul trecut cand am schimbat semeringurile de la epuratorul de ulei, am curatat cutia cu spray.

Parca decand am curatat supureaza mai tare, sau e efectul placebo, cum am dat o gramada de ulei cu mizeria lipita de cutie jos probabil e mia vizibila supurarea.

Ce am observat e ca supureaza in parta de jos, unde e incercuit in poza, cu timpul ( probabil de la curentul de aer) uleiul intinzandu-se pe o suprafata mai mare.

De aprox un an nu am mai sters nimic de pe curtie sa vad cum evolueaza, de aceea e asa de mare pata de ulei.

Nivelul in cutie este cum trebuie, presupun ca pierde f putin.

Ulei intre schimburi imi papa cca 300ml.

E posibil oare in cazul meu ca acel ulei sa fie de la motor? Semeringul de la arborele cotit, respectiv de la priza ambreiajului daca e dus vreunul dintre ele ce ulei iti curge? De la motor sau de la cutie?

Am inteles ca mai exista un semering, respectiv o flansa care sunt accesibile dupa ce dai jos planetara si care pot pierde ulei. colegul Cristian stie despre ce vorbesc.

E posibil sa imi curga pe acolo?

Daca ar fi acestea sunt complicat de schimbat?

La cati mecanici am fost, toti mi-au spus sa nu-mi fac griji ca "toate fac asa" si nu are rost sa dau jos cutia.

Oricum eu scurgerile le am decand am cumparat masina in 2007, la toate masinile nemtesti care le-am inspectat am observat ulei pe cutia de viteze, insa nici nu vreau sa stau asa si sa am surprize neplacute.

Multumesc

scurgeri1.jpg

scurgeri2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata bine zona cu diluant sau ce ceva degresant.Dupa ce mergi 2-3 zile te bagi sub masina si verifici pe unde pierde.Banuiesc ca iti pierde pe la semeringul planetarei din cutia de viteza.Din poze parca sa zik ca este ulei de transmisie pt ca uleiul de motor are culoare mai inchisa si pleaca mai repede din zona pt ca este mai fluid si mai usor de dispersat.Daca obserivi si capul planetarei din cutie este umed...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am marit mult poza facuta cu aparatul si intradevar observ un mic firicel de ulei ce se prelinge dinspre planetara.

E greu de schimbat acel semering? Ce pasi ar fi pt schimbarea lui.

Ar mai fi si alta piesa in afara de acel semering care ar putea fi responsabila de aceasta scrugere ( exemplu flansa aflata langa acel semering )?

Chestia e ca atunci cand am curatat cutia, nu am observat umezeala decat dupa un drum mai lung si cu viteze mai maricele.

Ieri am facut un drum de 120 km si de aceea astazi am surprins "la cald" scurgerea.

Daca sterg uleiul si merg linistit in oras, cred ca dureaza si o luna sa se umezeasca la loc.

Uleiul in cutie l-am verificat acum 1 luna si era la nivel.

De fapt, am introdus 5 ml de ulei cu o seringa si imediat a inceput sa curga.

Deci chiar daca era sub nivel, era de ordinul catorva ml.

Multumesc

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul de pierdere e imfim ..undeva la cateva grame pe an(10/20 grame).020301189T Simering stg./dr.planetara la cutie 50x65x10(parca asta este codul din cate imi amintesc)pe original 65 lei bucata si varianta buna af 20-25 lei bucata.Iti trebuie 1 litru de ulei cutie si demontata gamba ..portfuzeta si planetara sa ai loc de lucru.E destul de mult de munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vre-un risc sa merg o perioada tot asa?

Ma gandesc ca daca era sa se agraveze, se agrava in cei 5 ani de cand am masina.

Varianta buna AM ce producator este?

Cand se demonteaza tot pt a schimba acel semering, trebuie scurs uleiul din cutie?

Multumesc Gabi pt promptitudine.

Week placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ERLING sau CORTECO sau GOTZE sau VICTOR REINZ.Trebuie scos uleiul ca sa nu se piarda.Cand lucrezi in zona se pierde o cantitate de ulei pt ca buza inferioara a semeringului este sub nivelul maxim de umplere a busonului.Nu este risc absolut deloc daca nu se pierde o cantitate mare de ulei.Daca spui ca ai completat 5 ml de ulei...e aproape deloc.Oricum masina in cauza este destul de veche 10 ani si nu trebuie sa ne asteptam la ele sa fie perfecte si sa aiba luciu dedesupt ;) .Ca parere personala as merge cu masina fara griji in continuare si la 1 an as verifica nivelul uleiului din cv.Am facut verificarea dupa 3 ani si uleiul era la nivel si nu a necesitat completare.Si la mine sunt mici pete de ulei in zona respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la fel.mici pete de ulei in acea zona dar nu-mi fac probleme prea mari atata timp cat uleiul din cutie si motor sunt la nivelul corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, e o bataie de cap mult prea mare pentru beneficiile pe care le aduce aceasta operatiune. Asa imi faceam si eu griji ca vedeam ca se umezeste tija de la selectorul de viteze si i-am pus pe baieti sa se uite la service, iar cand au desfacut surubul ala dinspre roata de la sofer, a curs ulei deci era destul in cutie, si spre surprinderea mea era foarte curat si colorat, nu era negru si alte chestii. Se pare ca ne facem griji prea multe din cauza cutiilor astora.

In schimb, mi-a recomandat sa nu mai alerg masina asa tare ca poate sa-mi crape cutia pana sa reusesc sa-i fac ceva motorului. Se pare ca pe 1,6 au pus cutiile de pe 1,4 si de-aia apar probleme la unele. Si intr-adevar, am vazut cutii cu codul nostru: ERT si la alti colegi cu 1,4. Parca pe Ibiza e acelasi cod de cutie. Eu personal, nu mi-as bate capu' sa stau sa scot planetara si flansa aia pentru a remedia o pierdere de ulei de 15-20 de ml pe an. Daca pica pe sub masina, atunci era o urgenta intr-adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal daca totul e ok la cutia de viteze sincer vorbind nu are voie sa curga ulei deloc din ea.

Cutia colegului poate nu a fost desfacuta niciodata si totusi le vezi ca curge.Si din poza eu cred ca nu e de la semeringul de la planetara.

Confirm ce a spus colegu Alex si credeti-ma ca cutia mea de viteze am facute piese si ca sa ii schimbi un semering e mare durere de cap si intradevar daca nu curge nu are de ce sa isi faca griji numai uleiul din cutia de viteze sa fie la nivel.

Cand am avut la reparat cutia idiotu de mecanic a uitat la capacul de la cautator sa ii puna garnitura si cand mergeam avem o groaza de ulei si mai mult dintr-un moft am schimbat aceea garnitura si acum totul e uscat...bine ca nu a trebuit sa dau cutia jos.

Si cutiile de 1.4,1.6 ca si o parere sunt slabe si daca abuzezi va pica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, cutia nu a fost desfacuta niciodata, insa nici nu trebuie sa fie desfacuta pt a curge pe la vreun semering. Tu unde crei ca ar fi problema?

Am fost la mecanicul meu si mai ca nu m-a injurat.

Mi-a spus ( cei drept pe a nu stiu cata oara) sa nu imi mai bat capul cu cutia si sa am drumuri bune.

Curge se pare intradevar de la acel semering de la planetara insa nu stiu daca nu mai curge si pe altundeva.

Dar dat fiind faptul ca nivelul de la an la an din cutie e constant, o sa stau asa cu ea.

Scurgerile de ulei de la cutie nu sunt straine masinilor nemtesti dupa un anumit rulaj.

Citesc cu interes, mai ales pt problemele specifice, articolele privind masinile sh ale revistei Autobild.

In mai toate articolele despre masinile nemtesti, la probleme se prezentau scurgeri de ulei la cutiile de viteze, chiar si la cutiile de pe Mercedes.

Insa, autorii nu prezentau si o atentionare in caz de neremediere a scurgerilor, doar aratand faptul ca cutiile nemtesti nu se pastreaza curate cu trecerea timpului.

Eu unul, nu am vazut masina nemteasca cu peste 100k km la bord fara sa prezinte aceste scurgeri. Si am constatat asta nu doar la marcile grupului VW. Intr-un timp chiar aveam o obsesie pt asa ceva, cum prindeam un prieten cum ma uitam sub masina.

Referitor la cutiile ERT, ele au fost puse atat pe 1.4, 1,6 si 1,9 sdi, diferenta reprezentand-o rapoartele cutiei in functie de motorizare.

De fapt e o cutie de viteze proiectata sa reziste unui cuplu motor de pana la 210 Nm, punandu-se pe motoare de pana in acest cuplu.

Cat despre rezistenta lor, depinde de mai multi factori de exploatare, insa orice masina, indiferent de putere daca e solicitata la mai mult de 70-80% din sarcina sa in mod constant, e normal ca in anumite cazuri sa existe un risc mai crescut de defect.

Motorul 1.6 e unul decent si din punctul meu de vedere cu viteze mai mari de 140-150 nu are rost sa fie abuzat in mod frecvent.

Nici sa te apuci sa tractezi cu masina nu stiu ce lucruri.

Nu a fost proiectata pt asa ceva, pt aceste lucruri fiind motoarele mai puternice, respectiv pt tractiune cele diesel.

Insa am o alta intrebare: Cum se manifesta scurgerile provenite de la semeringul arborelui cotit, respectiv de la priza ambreiajului?

Pe unde curge in aceste cazuri si tot uleiul din cutie va curge sau exista riscul sa curga si cel de la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare varza cutia asta ERT. A avut taica-miu un G1 din '82 1,6Diesel pe care l-a reparat din bara in bara din punct de vedere mecanic, i-a facut motorul, tinichigeria, era boboc masina. A fost folosita masina aia ca sa care marfa pentru magazin, facand vara si cate 100 de km incarcata pana sa dea cu toba de asfalt.

DAR, daca as mai avea masina aia acum, i-ar da rusine masinii mele din '02 la cat de bine se schimba vitezele! Ca sa nu mai zic de consum si altele...

Si nu inteleg cum s-a ajuns de la cutii de genul ala care in 2004-2005 aveau deja 23 de ani de exploatare si inca selectau vitezele cu precizie nemteasca, la saraciile astea care caraie si agata de cand iese masina pe poarta fabricii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu schimbatul vitezelor nu tine de cutie.

Direct responsabil este mecanismul selectorului care are multe componente din plastic ce in timp se uzeaza.

Oricum, golful 4 nu este vestit in precizia schimbatului de viteza, indiferent de tipul de selector folosit, insa nici nu e blamat pt probleme grave.

Precum Clarkson spunea cand a testat golful 4 R32: "are o cutie de viteza careia nu-i place sa fie grabita".

Important e sa stii sa te adaptezi si tu masinii ca intreg.

Si desigur sa vii cu operatii de mentenanta potrivite problemelor specifice cunoscute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan sincer mie unul nu mi se pare ca vine de la semeringul de la planetara ci mai debraba de la busonul de golire.Daca ma uit cu atentie exact unde am incercuit eu in poza acolo trebuia sa fie umed si nu este.Daca acel semering de la planetara dinspre cutie curge crede-ma ca ii completai ulei destul de des pentru ca exact acolo se afla diferentialul si acolo tot timpul e ulei.

Dar curata foarte bine zona si vezi exact pe unde se prelinge desi inclin foarte mult spre varianta ca nu e de la semering

In privinta codurilor de la cutia pot sa spun ca DUW.DUU, cele mai proaste cutii care au putut exista

ERT are un prieten si super ok cutia fara scurgerii si alte nebunii pe la ea

DUW am avut eu si m-a exasperat pana i-am dat de cap dar intru-un final pot sa zic ca DA imi merge cutia dupa ce a fost data jos de 3 ori si reparata de niste idiotii de mecanicii.Pana nu am desfacut-o cu manuta mea toata sa vad care e problema in ea acestii mecanicii m-au chelit de banii si nervi sa nu mai zic.

Am pus o poza mai jos sa vezi unde se afla semeringul de la planetara pe partea care tu zici ca iti curge

post-46557-0-13671900-1339938313_thumb.j

post-46557-0-35135300-1339938324_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, umpic este umed si acolo.

Insa e f putin.

Dar, am gasit doua poze!!! ( am uitat ca le-am si facut, le-am gasit in cu totul alta parte decat unde salvez pozele masinii) de prin 2009, cand am curatat cutia. Tare ma bucur ca le-am facut desi atunci ma pregateam sa pozez ventilatoarele si compresorul de clima.

Prin 2009 nu prea stiam eu f multe despre masinile vw si ma incredeam numai in mecanic. Mecanic bun de altfel, apreciat la noi in oras.

Dupa curatare, am facut un drum de cca 700 de km cu viteze f mari mult peste limita legala. Ma rog, cred ca a fost prima si ultima data cand am mers asa de tare, avand o pbma f grava in familie.

Imi amintesc ca am ramas putin nedumerit de cat ulei era din nou pe cutie, verificand din nou nivelul care culmea era perfect.

Si la sugestia mea am dat cu silicon rosu pe unde am vazut eu ca era ud, dupa ce in prealabil am curatat din nou cutia.

In pozele din postul anterior se mai observa inca o usoara tenta rosiatica acolo unde e imbinarea cutiei cu motorul. De la acest silicon e acea culoare, silicon care nu a rezistat decat cca 6 luni acolo.

Dupa cca o luna si ceva, si vreo 2000 de km facuti, am facut din nou poza. Se poate vedea in a doua poza o bula de ulei, semn ca ar fi garnitura cu pbme.

Mecanicul atunci mi-a spus sa nu-mi fac griji ca nu e singura masina care are problema asta si atat timp cat am uleiul la nivel sa nu-mi fac griji.

Ce-i drept, in 2009 faceam verificarea nivelului din luna in luna si vazand ca uleiul e la nivel de fiecare data, m-am resemnat si am cam dat uitarii aceasta problema pana acum cand am decis sa apelez la cunostintele voastre ale colegilor de pe forum.

Deci pana la urma cred ca am si un por in garnitura aceea.

Si acum imi amintesc ca mecanicul mi-a spus ca vom rezolva problema cand va fi sa schimbam ambreiajul.

Desigur eu am crezut mult timp ca se referea la semeringul de la priza ambreiajului, insa acum revazand aceste poze cred ca la acea garnitura se referea.

Ma rog, o sa-l mai intreb inca o data, desi cred ca ma ia la suturi daca tot de cutie il intreb, probabil pt cei de meserie aceasta pbma nu e una care sa se merite sa te apuci de treaba, insa e cam greu pt mine cu cunostinte limitate in ale acestor probleme sa stau indiferent.

scurgere4.jpg

scurgere3.th.jpg

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca iti mai apare ulei in zona si se confirma spusele mele ca de la semering e buba.Are dreptate mecanicul respectiv,altul iti lua manopera de ambreiaj +ceva in plus si nu facacea mare lucru :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur e de la acea garnitura de la imbinare.

Deci urasc mecanicii care zic "ca nu e nici o problema" si asa am patit pe pielea mea pana cand nu am mai suportat si m-am apucat sa imi repar singur masina si vad ca pana acum merge de rupe.

Deci revenind la subiect iti zic ca e de la garnitura dar urmareste zona sa vedem unde exact supureaza si aceea garnitura sa o schimbi cand vei da jos cutia.De la semeringul de la priza de ambreiaj nu are cum ca daca acolo curge ulei e mare jale pentru ambreiaj

Bafta si lasa pe mecanicul ala care zice ca nu are nimic ca i-as zice eu vreo doaua :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, intradevar, nu e de ignorat problema mea, insa nici nu e de apucat acum sa dau cutia jos sa schimb garnitura si cine stie ce semering.

Prin oras supurarea e imperceptibila.

Tin sa precizez ca atunci cand am cumparat-o, masina a fost inspecatata de un service acreditat Dekra in Germania, masina trecand fara nici un fel de pbme toate verificarile.

Dar vazand "usurinta" cu care mecanicul trece peste aceasta pbma am intrebat si aici pe forum, nestiind sincer ca poate curge din atatea locuri.

Dar atat timp cat nu-mi picura, respectiv nivelul nu scade decat la nivel de cativa ml, sincer nu cred ca la o exploatare normala a masinii o sa am probleme.

Precum am mai spus, decand am cumparat-o in 2007 a vazut scurgerile de la cutie, situatia neagravandu-se de atunci.

Raliuri nu fac cu ea, mi-a trecut adrenalina tineretii, am mers intradevar mai tare in primii ani, insa acum pun accent pe confort si siguranta in exploatare.

Mai ales ca familia s-a mai marit cu un membru.

Iar mecanicul respectiv e unul de incredere, pana acum tot ce mi-a facut la masina am fost f multumit de cum a lucrat si nu e genul care sa ignore un simptom care sa cauzeze probleme, insa eu sunt umpic mai pretentios.

Asa e cand nu esti de meserie si nu-i stii dedesupturile.

Sa nu va inchipuiti ca a fost singurul la care am apelat, am fost la mai multi si toti mi-au dat acelasi verdict, chiar unul oferindu-se sa-mi arate multe alte masini din grup cu scurgeri la cutie. In acea perioada chiar dezvoltand o fobie sa ma uit pe sub masini sa caut scurgeri in zona respectiva, sincer vazand pete la toate masinile nemtesti cel putin care sunt in cartier la mine.

Doar la japoneze cutia e lacrima, probabil o fi avand altfel prinderea si semeringurile altfel dispuse. Nu stiu ce sa zic.

Culmea e ca din ce am inteles, cutiile oem din grupul vw fiind tot japoneze.

Asa ca voi tine doar sub observatie scurgerea si desigur voi verifica anual nivelul.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E impropriu spus scurgere,mai degraba supurare sau pete de ulei.Daca vorbeam de scurgere aveai pete sub masina.

Exact cum ti-am spus si eu,stai linistit nu e un motov sa iti faci griji.Cutiile sunt facute in Europa,ZF le face(concepe).

Masinile japoneze sunt japoneze,de regula unde neamtul pune o clema,japonezul pune o clema si inca o siguranta. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi e putin offtopic, daca tot am ajuns sa discutam unde si de catre cine sunt fabricate cutiile de viteza e bine sa lamurim pe cat posibil lucrurile.

In ssp-urile VW nu am gasint nimic concret de fabricantul cutiilor de viteza manuale. Exp ssp 237, ssp 205.

Se pare ca intradevar sunt fabricate si proiectate de VW in parteneriat cu ZF. Am gasit doar franturi in uneme ssp-uri, marea majoritate in germana si faceau referire la ceva fabrici ZF. Dar toate codurle pe VW.

Insa, pt cele automate, situatia se schimba radical.

Astfel:

-Pt cutiile tiptronic, montate pe masinile din grup incepand cu anii 2000, producator si proiectant ( desigur in cooperare cu inginerii de la VW) este Jatco Japonia. ( ssp 232)

- Pt cutiile de viteza automate pe audi A3 a doua gen si audi TT a doua generatie, producator si proiectant Aisin AW Co LTD Japonia. ( ssp 291)

- Pt cutiile de vit automate Touareg, tot Aisin ( ssp 300)

- Pt cutiile DSG, nu am inca numarul ssp-ului, insa din ce imi amintesc tot AISIN este cel ce le produce.

- Pt cutiile de pe Crafter, cum de altfel e si de asteptat datorita asamblarii lui in fabricile MB, producator si proiectant este Daimler Chrysler (cutiile Shiftmatic, ssp 372).

Si o exceptie de la regula, cutiile automate mechatronik montate pe Audi A8 prima generatie, producator ZF. (ssp 283)

Se pare ca In prezent cel putin, AISIN este producatorul majoritar al cutiilor automate, cred eu chiar si pt ceilalti producatori germani in afara de grupul VW.

SSP-urile le gasiti aici:

http://vwforum.ro/topic/84872-self-study-program-vag/page__p__1691190#entry1691190

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin pt cutia manuala in 5 trepte, probleme pot fi chiar la suruburi.

Precum e exemplificat in ssp-ul 237_D1 pag.5, cutia fiind fabricata din magneziu, poate apare fenomenul de degradare electrochimica.

Astfel, toate suruburile sunt acoperite de un strat protector, care previne formarea respectivei reactii chimice. Practic, orice metal ce se afla in contact cu magneziul, provoaca o reactie chimica, care duce la degradarea magneziului. vezi ssp-ul 192, pag 36/37. E in germana, insa cel putin din poze va veti da seama de "gravitatea" lipsei acestui strat protector de pe suruburi.

In cazul in care acest strat protector dispare, exita pericolul e a se degrada efectiv portiunea unde capul surubului calca pe suprafata cutiei.

Si acest strat, desi pe partea vizibila a surubului va dispare datorita actiunii factorilor mediului inconjurator, e important ca in momentul in care se desface cutia, suruburile sa fie schimbate cu unele noi OEM, tocmai pentru a fi siguri ca zona de contact e protejata si nu veti avea probleme in timp.

Se poate vedea cum practic se mananca magneziul de jur imprejurul surubului existand posibilitatea ca apa din mediul in conjurator sa ajunga la filet. Din cate stiu eu, daca ajunge lichid in filet, datorita presiunii exercitata de lichid, pot apare fisuri.

Tot in acest ssp, la pagina 13, este aratat diferentialul si se vede foarte bine localizarea garniturii de la planetara pe unde poate curge ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca nu am timp sa trec prin cele 47 pagini si s-ar fi discutat si problema mea. Poate un coleg binevoitor ma directioneaza sau ma ajutati cu un sfat. Iata problema: s-a intamplat sa aud un zgomot mai puternic intr-o curba si masina era in decelerare, frana de motor. Opresc crezand ca am pana dar nimic, motorul pe liber suna bine, ce sa fie? Pornesc iar bag in viteza 1-2-3-4 nimic suspect, dar la frana de motor sau lasata pe liber cu masina in mers se aude un zgomot trr-trr-trr-trr. Daca ati patit ca mine va rog ajutati-ma ca sunt cam dependent de masina si nu mai vreau sa mai plec cu ea pana nu aflu ce are si cum se repara. Numai Bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!