Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Daca face tot timpul e posibil sa fie ambreiajul si mai exact placa de presiune pe duca si din cauza asta sa intre greu si la rece si la cald.

De exemplu la mine doar la rece mai face figuri si asta aleatoriu se intampla dar si la cald imi agata asta fiind din cauza suportilor de la motor.

Dar poti sa incerci urmatoarele su sa vezi daca mai face:

-fa o aerisire a ambreiajului

-verifica suporti la motor si timoneria sa nu ai jocuri ca si din cauza asta face figurii

-poti sa si schimbi uleiul si daca faci treaba asta ia ulei original de la VW

Vezi dupa aia cum se manifesta si daca tot asa face ori ambreiajul de vina ori sincronul de la a2 e pe duca.

Chestia asta cun intratul greu face tot timpul sau rareori???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot timpul se intampla. doar ca uneori e aproape imposibil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca uneori e imposibil sa bagi in a 2a atunci ambreiajul e pe duca.Eu stiu de la un mecanic bun ca daca si la rece si la cald intra greu in viteze atunci placa de presiune nu isi mai face treaba.

Oricum dute cat mai urgent la un mecanic si vezi exact ca altfel bulesti cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de raspuns...o sa trec pe la mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Am o intrebare intrebatoare:

- la ce foloseste capacelul de pe o cutie de viteze DUU (02K)? Intra intr-un soclu de culoare verde. Am atasat o imagine.

Multumesc anticipat.

post-68295-0-17679700-1335948558_thumb.j

Modificat de adytzul_ac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca desfaci acel capacel o sa vezi volant si discul de ambreiaj dar mai greu ca e stramt locul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna trecuta, cand era foarte rece afara, l-am gasit sarit. cand a sarit, nu stiu. l-am pus la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o inregistrare cu zgomotul cutiei DUW (apare numai cand nu se accelereaza) dispare zgomotul daca o scot din viteze sau apas ambreiajul...

Imi poate recomanda cineva un mecanic bun in repararea cutiilor de viteze in Constanta ??

Si daca exista cineva care imi poate posta o imagine din ETKA cu cutia DUW, sa vad ce coduri posibile imi trebuie pentru rulmentul/rulmentii cu probleme ?!?!

Multumesc.

http://youtu.be/-Uuej5_jY7Q

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar ca e un rulment din cutia de viteze obosit.

Apeleaza la colegu GABIVVX pentru codurile din cutia de viteze la rulmenti

Daca vrei iti dau eu un numar de telefon de la un mecanic bun in cutii de viteze si macar sa il intrebi in mare de la ce este.

BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o intrebare si sunt curios ce pareri aveti. Cutia mea agata in treapta 3 ,4 in special cand vreau sa schimb rapid . Dilema constand in faptul ca nu agata mereu doar cand cum ! Inceputul problemei a fost candva prin iarna cand a inceput frigul ,ma refer maxim -10 grade , si odata cu caldura parca nu sunt asa frecvente problemele la intrarea in vitezele respective . Uleiul l-am schimbat acu vreo trei ani dar sincer habar nu am ce tip pt ca la momentul respectiv nu m-am gandit ca e asa pretentioasa cutia .Masina am luato cu 139000 km si acum am 330000km. astept raspunsurile voastre.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am observat o situatie destul de ciudata: de cand a venit timpul frumos si au inceput caldurile, folosesc aerul conditionat, dar in momentul in care cuplez AC, am observat ca imi intra mai greu in viteza. Exista vreo explicatie pentru aceasta situatie? Ciudat este faptul ca dupa ce decuplez AC, in continuare intra mai greu in viteza pt aprox 10-15 min, dupa care nu mai sunt probleme. Daca merg fara AC, e totul ok, intra usor in orice viteza. Am crezut ca e o pura coincidenta, insa am urmarit aceasta situatie, si mi se intampla doar cand e pornit AC.

Astept raspunsurile voastre, legat de problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit de aceasta problema si chiar sa si rezolvat

In momentul in care pornesti AC ventilatoarele degaja caldura in compartimentul motor iar mai mult ca sigur la tine tijele de la timonerie sunt pline de mizerie.

Mai mult ca sigur este din cauza mizeriei de pe tije care cand se incalzeste acele tije culiseaza greu si de aici intratul mai greu in viteze.

A mai fost un coleg aici pe forum care a avut aceeasi problema si era din cauza acelor tije care le-a dat jos le-a curatat dupa care mergea super bine

Intai fa-i o curatare a tijelor de la timonerie si dupa vezi cum se manifesta.

Daca tot asa face atunci e alta poveste dar nu cred ca zici ca face numai cu AC pornit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa fac ceea ce zici tu. Sper sa se rezolve... Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Iti zic eu ca o sa-ti faca si fara sa porneste A/c, insa atunci se incalzesc plasticele alea de la timonerie mai tare datorita fenomenului descris de colegul nostru mai inainte. La mine mi-au zis ca are timoneria cam mult joc, probabil ca plasticele alea au vreo pelicula pe interior care in timp de curata, iar la caldura se lipeste plasticul ala de nucile din metal.

Eu ma gandeam sa pun niste teflon de-ala de care se pune la pexal peste nucile de metal. Recunosc ca inca n-am scos articulatia ca s-o curat din motive de lene cel mai probabil. La mine ajunge uneori in asa hal incat trebuie sa mut schimbatorul cu mana pentru a-l aduce la punctul mort, in conditiile in care la rece decat il trag din viteza si se pune singur pe pozitie...

Referitor la teflon, credeti ca exista riscul sa se topeasca banda aia acolo de la caldura? Nu stiu la ce temperaturi rezista asa ceva, dar pare destul de subtire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am o skoda octavia 2, 1.9tdi ,77kw, cod BJB, am o problema la cutia de viteze, agata treapta 2 sau cateodata nu vrea sa intre in mers..cand cresc vitezele,, de ex 1,2,3,4,5 nu am probleme intra perfect dar cand reduc din a 3a in a 2 a nu mai vrea sa intre in treapta 2, trebuie sa duc schimbatorul catre treapta 1 , bineinteles ca nu ma lasa sa bag si apoi o aduk spre a 2a si numai asa intra.. altfel nu.am apasat si ambreiajul de mai multe ori si tot nu intra.. numai daca ghidez spre a1a si apoi revin la a 2a, sa fie de la timonerie? am desfacut la shimbator si tot plasticu de la consola centrala si nu pare sa fie probl de acolo, ci de la timonerie din fata selectorul acela are o nuca in cap si acea pare sa fie de vina? a mai avut cineva problema asta? se ocupa careva cu asa ceva?.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanbacila

salut colegi,

Am observat ca doi colegi au vorbit de desfacerea timoneriei pentru a o curata... cat de complicata ar fi o astfel de interventie ? eventual ati putea descrie si procedura, sau un link cu ceva poze ?

sunt interesat, deoarece intra mai greu in treapta a 2-a...si as dori sa elimn varianta timoneriei...

multumesc,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu242006

eu am desfacut acele tije de le-am curatat si le-am gresat ca scartia schimbatorul si intra si greu in viteza.nu e greu, se scot prin tragerea lor in sus ,daca nu poti cu mana foloseste o surubelnita mai mare cu care sa faci o parghie chiar linga nuca tijei si va iesi.la introducerea lor este mai greu ca nu intra asa usor,eu am folosit o cheie franceza cu care am apucat tija si partea metalica si am infiletat usor cheia pana a intrat tija la loc.ca durata de lucru a fot 40 de minute.poze nu am facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanbacila ca sa scotii acele tije cum a zis si colegu iei o surubelnita si faci o parghie dar atentie mare ca eu anul trecut cand le-am dat jos am reusit performanta sa rup una din tije ca am tras de ea aiurea si a trebuit sa iau alta si destul de scumpa pentru o bucata de plastic.

Si dupa ce le desfaci pe toate le speli cu motorina dupa care in acea nuca ii pui niste vaselina.

Eu dupa ce am facut aceasta operatiune sa simtit chiar o imbunatatire destul de mare si recomand ca din an in an sa se umble la acele tije ca din cauza ca nu avem scut toata mizeria pe acele tije se aduna si dupa ne intrebam de merge greu timoneria

Chiar saptamana viitoare trebuie sa imi schimb suportii la motor si o sa dau jos toata timoneria pentru spalare si gresare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o problema la cutia de viteze: cand pornesc masina, indiferent ca stau un pic sau plec imediat cu ea de pe loc, cutia de viteze se comporta normal adica, intra frumos in viteza nu agata, nu aluneca foarte foarte usor...se simte probabil un tampon de cauciuc..sau altceva acolo..care face treaba sa mearga bine...in schimb, dupa ce merg in oras...si schimb mult in trafic tr1,tr2...si tot asa...incepe sa alunece ca si cum ar fi fier pe fier...chestia aia care era acolo pe post de anti-frecare...sau ce era...nu mai lucreaza cum trebuie...Nu stiu daca trebuie schimbat uleiul cutiei pt ca masina are putini km. Poate fi cumva vreo protectie sau un tampon mai asuns(nu neaparat cel de la cutia de viteze).

Vreau sa stiu o parere din partea celor care stiu despre ce vorbesc, care au experimentat chestia asta...si..daca si care ar fi solutia.

Multumesc anticipat si scuze daca mai este acest topic sau aceasta problema dezbatuta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand demonteaza toate tijele de la timonerie,le speli cu motorina pe toate dupa care in acea nuca ii pui niste vaselina dupa care montezi totul la loc.

Multi colegii se plang de problema asta ba chiar si eu cu toate ca anul trecut le-am curatat anul asta trebuie sa fac iar aceasta operatiune.

Uleiul din cutia de viteze nu are absolut nici o treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu. La mine le-a spalat pur si simplu fara sa mai demontam, dar tot incepe sa se miste greu cand se incing tijele alea. Intr-adevar, cand e motorul rece se misca de e mai mare placerea sa schimbi vitezele. Deci dupa spalare am rezolvat o parte a problemei, dar nu de tot. Eu ma gandesc ca daca ar merge suflate plasticele alea pe interior cu un metal ceva, ar fi super. Dar nu stiu inca ce metal ar fi cel mai potrivit si daca se poate sa fac asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu,ca sa nu mai ai probleme trebuie toata demontata spalata si gresata su dupa iti garantez ca o sa iti faca placere sa mesteci in schimbator.

Anul trecut am facut chestia asta si dupa o iarna ca nu am scut trebuie sa fac din nou ca iar s-a pus mizerie pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu si eu la ce a zis razvan. si mie imi intra greu in viteza , dar dupa ce am gresat timoneria cu vaselina siliconica si`a dat drumul . asta a fost anul trecut . anul acesta vad ca merge putin mai greu si am observat ca s-a depus foarte multa mizerie acolo deci o sa curat bine cu o pensula imbibata in motoina dupa care o sa ung iarasi locul cu vaselina sicilonica . nu e neaparat necesar sa demontati tijele , merge si pe deasupra , e destul loc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In cazul in care se scot acele tije nu exista riscul sa se deregleze timoneria?

Eu am si ceva pbme legate de scurgeri de ulei la cutie.

am inceput o discutie aici:

http://vwforum.ro/topic/91616-zgomot-cutie-de-viteze/

si se va continua in aceasta arie dat fiind ca am golf4.

O sa revin cu poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!