Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

salut o intrebare legata de cutia de viteze,cum pot sa verific uleiu din cutie deoarece observ ca intra mai greu in viteze si vreau sa verific nivelu,golf 4 1.6 16v.stima

salut o intrebare legata de cutia de viteze,cum pot sa verific uleiu din cutie deoarece observ ca intra mai greu in viteze si vreau sa verific nivelu,golf 4 1.6 16v.stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai roata stanga jos si te uiti langa capac ca ai un surub destul de mare(mai gros ca degetul mare).Dupa ce il desfaci,ar trebui ca uleiul sa fie pana in "buza".Sau completezi pe acolo pana incepe sa curga.Iti trebuie 75w90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se desface roata din stanga,se da jos acea protectie de la scut(laterala),dupa care se vede busonul de umplere.Se desface acel buson cu un inbus si se verifica nivelul.Incearca sa il schimbi si daca tot face incearca o aerisire.Si iti intra greu la rece sau la cald?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie de viteze 02J poza 1,Cutie de viteze 02K poza 2.Trebuie verificat la busonul de umplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa ma descurc maine sa il verific,dar stiam ca busonul de umplere cu ulei se afla deasupra langa stutul acela de aerisire,la cald incepe sa intre mai greu,plus ca viteza a 5-a huruie ,nu am mai mers cu a 5-a de nu mai tin minte,am 3 variante ori nu am ulei,ori rulmentu de presiune,ori sincronu.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

Mai oameni buni,ati uitat sa ii spuneti omului ca masina trebuie sa fie destul de bine ridicata pe cric.

Adica:

1)slabesti prezoanele de la roata fata stg.

2)ridici masina pe cric.

3)distanta dintre roata stg fata si sol sa fie de aproximativ 2-3 degete.

4)desfaci busonul de ulei de la CV.

5)verifici si completezi.

Daca nu are destul ulei,de aici zgomotu din treapta a5a.Barem dati si voi niste informatii complete,lucru asta e foarte important,altfel nu se unge calumea treapta a5a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"1)slabesti prezoanele de la roata fata stg.

2)ridici masina pe cric."

Cum oare putea sa procedeze altfel?Si daca e sa dam informatii complete,atunci ar trebui sa ii mai zicem sa completeze doar cu acelasi tip de ulei care este deja in cutie,adica presupun ca original.Si asa cel din cutie nu mai are proprietatile celui cu care va completa,oricat ar zice borusa ca in cutie e "LIFETIME".Oricum eu l'am schimbat complet,plus spalat cutia.Cand l'am scurs arata ca o vopsea sidefata,deci "impuritati" la greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masura de prevedere: nu te baga sub masina cand este suspendata numai pe cric, trebuie pusa pe un butuc, ceva solid si stabil, sau macar pune roata culcata sub masina. Nu de alta dar de obicei surubul ala este bine intepenit si trebuie un efort mare sa-l desfaci, astfel poti sa dezechilibrezi masina si sa cada de pe cric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verianta asta sigur nu o stie nimeni :blah: Verificarea uleiului de transmisie;Porniţi motorul şi lăsaţi-l să meargă introdus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi ma-m apucat de treaba,am completat cu ulei de cutie acum vreo cateva zile si azi am zis sa verific uleiu sa vad daca mai trebuie completat sau nu,spre surprinderea mea a avut ulei in ea si cand am desfacut busonu de verificare a dat pe afara,uleiul care a dat pe afara l-am bagat intr-un bidon(cateva sute de grame de ulei) aiurea arata culoarea uleiului zici ca e bronz pt aurolacii acum stau in dubii daca sa il schimb pe tot sau nu, ati intampinat si voi probleme asemanatoare.stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea e ok,uleiul de cv pt astfel de cutii trebuie sa aiba culoarea apei :lol: ,cu o mica tenta spre galbui.Posibil ca uleiul din cv ta sa fie destul de uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e bronz,are "pilitura".Schimba'l si spala inainte cutia.Acasa cu scule adecvate scapi doar cu banii dati pe ulei.Eu am pus pe la aerisitor si am bagat toti cei 2 litri.A durat ceva timp pana s'a scurs,ca era si mai frig in garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca busonul de evacuare a uleiului are un magnet care aduna pilitura provenita de la pinioane, sa fii atent si la asta. Sincroanele fiind din bronz o eventuala pilitura ramane in suspensie si da culoarea aia de auorlac, asa ca nu mai sta pe ganduri si fa ce a zis colegul mai sus, asta daca nu este prea tarziu, dar poate ai noroc.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.Am o scurgere de ulei din cutia de viteze mai exact unde se afla acel capacel de la cautator langa pompa de ambreiaj.Vreau sa schimb de acolo un arc care se afla in cutie exact unde e cautatorul si o garnitura de la acel capac ca imi zemuieste ulei pe acolo.Intrebarea mea este daca desfac acel capacel se poate deregla furcile in cutie???

24,25A sunt piesele care vreau sa le schimb.

Daca umblu acolo se poate deregla ceva in cutie????

VA MULTUMESC

post-46557-0-21826900-1314615187_thumb.g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare la bora 1,9tdi 90 de cai cutie normala in 5 trepte cati litri incap in cv?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata!!! manopera ii 20 de lei la schimb....parca umbla mult mai usor schimbatoru:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Am un golf 4 din 1999, motor 1.4 16v FSI, tip motor AKQ si mi s-a defectat cutia de viteza, mai precis nu mai intra complet in viteza a doua. Daca stie cineva care ar fi problema va rog frumos sa ma ajutati. Cum este mai bine sa desfac cutia si sa o repar sau sa pun o cutie la mana a doua? Am sunat la reprezentanta si piesele pentru reparatii ajung in cel mai rau caz la 2000 de lei,iar o cutie second este intre 300-400 euro. Daca are cineva cutie de viteza de vanzare va rog sa ma contactati pe gallvalentin@yahoo.com.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum trebuie sa dai cutia jos.Poate mecanicul care iti face operatia iti desface cutia si cauza e minora..sincroane sau ceva mai ieftin.Cutia de SH poata sa fie ghicitoare si sa te tina mult si bine sau sa te tina 2..3 luni.Eu zic prima optiune sa desfaci cutia si poate gasesti ce iti trebuie la dezmembrari daca pretul pe original e scump.Sunt destul de multe cv care au devenit inutilizabile si nu pot mai fi vandute ca piesa de schimb si mai descomplecteaza baietii din ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru sfat

aici este dilema mea pentru ca desfacerea cutiei si montarea la loc in conditiile in care defectul este prea mare ma costa 400 de lei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

La un Golf IV , 1.9 TDI , tip motor AHF , 81 kw din 1999 am urmatoarea problema:

cand pornesc de pe loc cu treapta 1 , masina trepideaza si nu scap de trepidatii decat in momentul in care trec in treapta a 2. Daca plec de pe loc cu treapta a 2 , masina nu mai trepideaza. Mentionez ca in marsarier masina se comporta normal. La un service de cartier , mecanicul a spus (fara sa vada masina) ca ar fi de la volant (pe tipul asta de masina este volant cu masa dubla) , APOI , dupa ce i-am dus masina , respectivul mecanic a spus ca ar fi de la cutie (fara sa imi spuna ce ar fi defect in cutie)

Unde credeti ca ar putea fi defectul????

Oare trebuie sa ma gandesc la schimbarea cutiei de viteze???? Cat ar costa una noua ???? dar una SH ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie cutia. Faptul ca scapi de trepidatii complet in treapta a doua duce cu gandul la faptul ca e ceva legat doar de treapta 1-a si deci de cutie. Noua e scumpa iar una sh vreo 400 de euro sau mai ieftin. Daca gasesti pe cineva care se ocupa cu reparatii de cutii dai vreo 4 mil pe manopera si vreo 2-3 pe piese doar ca emulta munca si nu se chinuie prea multi sa faca asta.Totusi pana nu se desface volant, ambreajul, si apoi cutia nu prea stie nimeni ce are. Mai e posibil sa fie vreun tampon sau chiar doua. Astea sunt toate posibilitatile.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut iliutza.Dupa parerea mea eu zic ca nu este din cutie acea trepidatie.Am avut demontata cutia de pe masina mea de 3 ori si daca este sa o luam logic nu ar avea ce sa trepideze din cutie cand dai a2.In prima faza vezi sa nu fie ambreaijul pe duca,verfica suporti la motor.Asa am patit si eu cu cutia intra a2a foarte greu si m-am dus la mecanic si mecanicu imi zice:sa te pregatesti pentru o cutie noua.M-am apucat sa o desfac singur,am schimbat ce era prin ea si surpriza merge cutia ceas.Asa ca ai grija cu acesti mecanicii ca dupa ei ajungi sa schimbi o cutie care poate se mai repara

BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai asta este, intr-a 2a(a 3a; a 4a; a 5a si in marsarier) masina merge ca unsa. mie imi trepideaza doar cand plec cu a 1a (de pe loc), in momentul cand trec in trepte superioare, masina isi vede linistita de ale ei fara sa aiba rateuri sau zgomote ciudate(nici macar nu agata).

initial am crezut prima varianta(cea spusa de mecanic pe neve) dar, daca ar fi fost volant , ar fi trebuit sa imi trepideze si in momentul cand as pleca cu a 2a de pe loc. ceea ce nu se intampla la mine.

aproopo....cand spun ca trepideaza sunt....ingaduitor, ptr ca masina pleaca in ....SUTURI (te zgaltaie foarte puternic)

inca nu am ajuns sa dau cutia jos dar, sunt mai mult ca sigur ca este de la pinionul sincron -raspunzator de treapta a 1a-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba sincronul, asta este responsabil de sincronizarea vitezei pinioanelor in cutie astfel incat sa nu caraie cand bagi in viteza.

Eu cred ca la ambreiaj este ceva pt ca atunci cand pleci de pe loc o piesa este in miscare (volant) si una nu (discul de presiune). Asta din urma are niste arcuri pt. amortizarea socurilor si vibratiilor si este posibil sa se fi decalit sau rupt vreunul.

In mers nu se mai manifesta deoarece cuplarea intre ele se face cu ambele piese in miscare fiind doar o diferenta de viteza de rotatie intre ele.

Oricum trebuie desfacut si vazut pt ca nu este bine sa mergi asa, trepidatiile astea nu fac bine cutiei de viteze si o sa o strici si pe aia.

Mai pot fi si alte probleme care sa genereze aceeasi situatie (citez din manual):

-placa de presiune sa lucreze asimetric

-transmisia sa nu fie fixata corect pe masina (adica tampoane uzate, suruburi nestranse)

- lagarul de debreiere (cred ca asta e rulmentul de presiune) apasa neuniform (nu ai nici un zgomot adica ceva huruit la pornire pt cateva secunde sau scartait la apasarea pedalei dupa ce se incalzeste motorul?)

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!