Jump to content

Erori Debitmetru


five
 Share

Postare recomandată

Cu scuzele de rigoare daca deschid un topic poate prea discutat pana acum prea mult as vrea sa va cer parerea intr-o privinta. Mi s-a aprins martorul "Check Engine" in bord si am facut 3 teste 2 cu Vag Com si unul cu alt soft toate ziacand ca e debitmetrul de vina. Am ajuns la aceste probleme cu debitmetrul in urma unei revizii pe care am facut-o fiind pe rosu cu benzina( nu sunt sigur ca se trage de acolo). In urma schimbarii filtrului de benzina mi-a curs si ceva din putinul care mai era si la 200 metrii de la service am ramas in pana. Am bagat niste benzina pana la prima pompa de la o Dacie scotand chiar pe la pompa de benzina a masinii dupa ce proprietarul m-a asigurat ca nu baga decat 95 fara plumb in ea ca e mai ieftina. A doua zi mi s-a aprins acel martor la bord (Check engine). Am fost de mai multe ori la testare cu masina si de gfiecare data mi-a dat aceleasi 2 erori legate de debitmetru dar cineva m-a sfatuit sa merg vreo 2 plinuri cu benzina foarte buna ( Carrera 100 sau Petrom 99+ ceea ce am si facut) si apoi sa merg sa sterg eroarea si se rezolva. N-a fost asa. Problema e ca masina se comporta oarecum normal adica nu face urat nu tremura nu se ineaca ...singura chestie pe care am remarcat-o ca si neobisnuita fiind dimineata imediat dupa pornire parca se mai ingatuie putin si trebuie sa o accelerez mai puternic la schimbarile de treapta ( si in sus si la schimbari in treapta inferioara pentru ca lasa senzatia ca moare dar nu mi s-a intamplat niciodata chiar sa moara. Am mai avut chiar ieri - tot dupa ce mi s-a aprins becul ca ramai fara benzina - la o incercare de accelerare mai violenta pe spatiu mic, senzatia de taiere combustibil pentru o fractiune de secunda si am pus-o pe seama lipsei benzinei dar abia mi se aprinsese becul de 1 km 2 si stiu mai ai ceva in rezervor. E posibil sa mi se si para mie ceva in neregula dat fiind ca acest VW Passat 1.8T e primul benzinar pe care il conduc dupa ce ani de zile am condus un 1.9 TDI. Dar totusi parca nu ar rula rotund cum as vrea eu si parca e ceva in neregula. Alta chestie este ca , dat fiind ca dupa ce am citit peste tot pe VW forum ca nu se poate repara debitmetrul, m-am hotarat sa il cumpar. Dupa ce am sunat peste tot sa gasesc unul si am aflat cateva oferte am constatat ca la cele pentru beeste este destul de piperat pretul si anume peste 200 de EUR in vreme ce moul care mi-a zis ia-ti unul mi-a zis ca nu sare de 250 ron. Ma puteti sfatui sa caut undeva anume sau stiti cumva unde as putea gasi ceva bun la un pret cumsecade? E adevarat ca am cautat si numai Bosch pana acum si nu altceva. E ok sa pun si alta marca atata timp cat am inteles ca VW echipeaza cu Bosch default din fabrica? Am intrebat la Augsburg si nu au decat original sarit de 10 mil ( PIERBURG nu exista cica pentru modelul asta). Am mai primit de la Active AG langa Lia Manoliu( dealeri BOSCH 2 preturi : 530 cu piesa la schimb si 898 noua. Ma puteti ajuta cu orice ..de la pareri pana la sfaturi avizate si chiar v-as ruga pe cei care va pricepeti mai mult si conduceti 1.8T de ceva timp sa dati o cheie si la masina mea ( vin eu cu ea unde trebuie) si sa va dati cu parerea daca merge cum trebuie si in caz ca nu ce ar trebui facut.

Astept reply-urile cu foarte mult interes,

five[5]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca 3 teste VAS dau aceeasi eroare si dupa ce aceasta a fost stearsa de fiecare data, e clar ca trebuie sa schimbi debitmetrul. In reteaua Bosch costa 466 RON. In rest, alimenteaza numai cu benzina minim 98.

P.S. Ai incercat intr-un service sa pui un debitmetru de la alt 1.8T si sa vezi daca masina ta are aceleasi manifestari?

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca 3 teste VAS dau aceeasi eroare si dupa ce aceasta a fost stearsa de fiecare data, e clar ca trebuie sa schimbi debitmetrul. In reteaua Bosch costa 466 RON. In rest, alimenteaza numai cu benzina minim 98.

P.S. Ai incercat intr-un service sa pui un debitmetru de la alt 1.8T si sa vezi daca masina ta are aceleasi manifestari?

Doru,

N-am incercat pentru ca nu am cunostinte care sa aiba acelasi motor. Daca ai putea sa ma ajuti in aceasta problema sau daca stii pe cineva care ar putea as ramane dator. Si eu cred ca este cea mai buna solutie inainte de a-l achizitiona. Problema mai este ca nu am gasit nicaieri la pretul dat de tine ( 466 ) peste tot unde am intrebat sare de 10-12 milioane pentru acest motor. Atasez mai jos raspunsul cuiva de aici de pe VW Forum care se ocupa de piese:

"Salut,

Ma intereseaza si pe mine un debitmetru pentru VW Passat 1.8T din 2003, 150CP. Te rog verifica tu care e codul dar poate te ajuta si urmatoarele 2 repere de la Bosch care stiu ca e marca de origine care se pune pe masini din fabrica: 0280 218 063 si 0280 218 100 .

Multumesc si astept raspuns urgent.

BUNA ZIUA,

ACELE REPERE PE BOSCH COSTA: 0280218063-1034RON

0280218100-1224RON

DAR AM GASIT UN ECHIVALENT PE SWAG-610RON

O ZI BUNA,

B&B AUTO "

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tre sa il gasetsi mai ieftin. la mine a fost cam 560 ron.

si la delaer era mai ieftin decat ce ai gasit tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, asa sper si eu dar numai dati-mi si mie niste idei unde sa il caut!

Multumesc anticipaT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vezi intai la dealer ce pret are. daca nu, la alte magazine de piese. eu am gasit in Ploiesti sub 600 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind spui debitmetru, te referi la debitmetrul de aer care mai este cunoscut si sub denumirea de "MAF"? daca da, atunci trebuie sa faci un test cu VAG comul , test recomandat pe siteul ross - tech (sper ca am scris corect)

- log pe blocul 02 sau 03, in treapta a doua, accelerezi de jos din ture pina sus aproape de zona rosie; valoarea maxima aratata trebuie sa fie approx (in cazul tau) 150 * 80% = macar un 120

- mai exista o varianta de a testa MAF ul, scoti mufa de la MAF dar lasi MAF ul in locul lui acolo in tub (vezi ca ti se aprinde un bec in bord - daca nu ma insel este acelasi martor ca si in cazul ESP decuplat) si vezi daca masina merge la fel de prost ca inainte (atunci este MAF stricat) sau mai prost (atunci exista sanse sa nu fie MAF);

- si cea mai usoara varianta, rogi pe cineva care are unul de rezerva si stii sigur ca este bun, sa ti-l imprumute si faci o tura cu cel imprumutat , vezi cum merge - atentie ca-ti trebuie o cheie speciala sa poti desface maf ul din tubul de plastic, sint 2 suruburi cu cap "torx" parca se numesc

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

aduc si eu topicul in discutie cu o intrebare.

am auzit ca exista un spray pentru curatarea debitmetrului.stiti..are vreun efect ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema.Am mai scris-o intr-un topic....La mine cand scot mufa de la MAF nu se intampla absolut nimic.Nu se modifica turatia,consumul,nu trage mai tare.Cu motorul pornit il scot,il bag la loc,iar il scot si nimic,nu mi se aprinde nici un bec in bord...Credeti ca e dus debitmetru?La o scanare cu ceva timp in urma nu am gasit absolut nici o eroare. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acealasi lucru se intampla si la mine, la masina din semnatura. Cu motorul pornit, scot mufa la debitmetru si nu observ nicio reactie, nicio fluctuatie la turatia motorului sau la consumul instant pe display. Intrebare: este afectat consumul de carburant daca debitmetrul este stricat?

Modificat de Allex '77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex,

Cu siguranta afecteaza consumul de combustibil. Cert e ca eu am avut problema asta de foarte mult timp...de atunci am mai schimbat ceva masini ...nu mai am 1.8T acum conduc un 3.0TDI si nu prea mai imi amintesc bine ce se intampla pe la motorul ala.

O zi buna,

Catalin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu la masina din semnatura am scos mufa de la debitmetru si nici o skimbare.am martorul aprins "gaze evacuare"(nu stiu daca e din cauza asta).am consumul marit,cam da rateu la pornire si o porneste mai greu cateodata.la ultima diagnoza nu iesea nimic legat de MAF.am atatasat si o poza.sper ca de el e vorba.astept ceva raspunsuri.ms anticipat

post-34831-1252187370_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai martorul de ESP aprins, calculatorul vede debitmetrul ca bun. Cand calculatorul crede ca debitmetrul e defect se aprinde becul de ESP.

Martorul de "gaze de evacuare" se aprinde in general de la probleme legate de amestecul benzina-aer. E posibil sa fie si sondele lambda.

Ca idee, sondele lambda incalzite au durata de viata cam 160.000 km, iar debitmetrele cam 4 ani.

Cel mai bine, intra cu VAG-COM, vezi ce erori iti da si scrie-le aici, pentru ca pot fi o gramada de cauze, inclusiv o supapa, de exemplu.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am aprins martorul esp.doar cel de check engine.si cu mufa cuplata si fara mufa debitmetrului masina merge la fel,poate unpik mai bn.deci?asta nu inseamna ca e dus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, nu inseamna neaparat ca e debitmetrul de vina. Pot fi sondele lambda, pot fi furtune fisurate, pot fi supape defecte si poate fi si debitmetrul.

Si eu am avut Check Engine aprins, cand deconectam debitmetrul nu se intampla nimic, si erau de vina sondele lambda. Am schimbat si debitmetrul ca incepuse sa citeasca aiurea la turatii mari (debit mare de aer). Dar si dupa ce am schimbat debitmetrul, tot se aprindea Check Engine.

Asta mi s-a intamplat mie. Problema ta e foarte posibil sa se rezolve daca schimbi debitmetrul, dar se poate sa fie si de la altceva. Din cauza asta e cel mai bine sa vezi codurile de eroare cu VAG-COM, daca poti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi am vazut.era una legata de temperatura lichidului de racire al motorului-semnal neplauzibil;a doua cu senzorul de temperatura al aerului care intra in admisie;despre sonde nici o eroare.am testat debitmetru si in sarcina si nu e nici o diferentza.ma gandesc kiar daca ar fi sondele duse(sau doar una) ar trebui sa se vada o scadere de putere la scoaterea mufei de la debitmetru nu?consumul e cam marisor adik vreo 11% exclusiv urban si mers normal adik skimbat la 2800 max 3000 de ture.sau poate or fi doar acei senzori de temperatura care dau valori false si anume temperaturi mici si motoru baga benzina mai multa crezand ca motorul e rece?practic acum am consum ca de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia cu temperatura lichidului de racire probabil e senzorul G62 si n-are treaba cu noxele. Referitor la eroarea cu temperatura aerului pe admisie recunosc ca ma depaseste subiectul. Eu ti-as recomanda totusi sa rezolvi mai intai problemele de care esti sigur ca exista si dupa aia sa cauti alte diagnostice. Oricum, decat sa te incurc, mai bine sa te ajute altii mai priceputi sau cu mai multa experienta.

Bafta cu reparatiile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ash crede ca are treaba cu noxele.daka da semnal prost,adik motor rece normal ca ecu baga benzina mai multa si ies nashpa noxele nu?oricum cat de curand ma apuc sa le skimb pe g62 si g 71(senzor temperatura aer admisie) si mai discutam dupa.consumul e sigur mai mare decat normal,gen 11,5% urban pt un orasel ca fetestiu' unde cred ca mai mult de 8,5-9% nu trebuie sa sara.revin dupa "interventii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

poi nu prea.am skimbat sonda lambda 2 si senzor temperatura lichid de racire.debitmetru ar fi bun.dupa 2 saptamani mi s a reaprins iar check engine.trebuie sa merg iar la tester.revin cu amanunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...

salutare, se pare ca masinuta mea are prostul obicei sa imi faca bucurii de sarbatori , dupa ce chiar am laudat o ca anul acesta a mers perfect.....ieri dimineata la un semafor a inceput sa se balbaie la relanti , eram aproape de casa asa ca am bagat o imediat in garaj , dupa verificarea bujii , filtre, fise, bobina, clapeta de mizerie, furtunele sa nu fie crapate , am scos o iar la drum , a mers bine o perioada , apoi a inceput sa intrerupa la acceleratie in sarcina , deja incepusem sa ma gandesc la debitmetru , am oprit , scos mufa si toate problemele au diaparut ca prin farmec , chiar am impresia ca se infige mai bine , asadar e clar ,debitmetrul meu  s a dus la pescuit......am incercat sa il curat , filamentele alea , degeaba , cere musai unul nou , cel de pe masina este HITACHI, am vazut preturi de la 250 starline la 1300 lei pierburg,  aici am nevoie de putin ajutor , ce parere aveti de hella , bosch ?sunt mai ieftine , in jur de 500 lei ....... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Câteodată sunt probleme cu cele aftermarket 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, funcționează prost, etc. Acum, nu cu toate,  merita incercat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sanse credeti ca as avea sa nimeresc unul bun in dezmembrari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!