Jump to content

Consum ulei la Octavia II


Macosoft
 Share

Postare recomandată

Masina din semnatura am cumparat-o din Germania si are interval de service extins QG1. In Germania a folosit ulei long life 507 00.Nu are DPF, asa ca, in Romania, cand am facut schimbul de ulei dupa cumparare am pus ulei 505 01, dar nu am schimbat codificarea pe interval de service normal. Am procedat gresit? Trebuia sa schimb neaparat codificare intervalului de service? Uleiul nu vreau sa-l tin mai mult de 10 - 12.000 km.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea a venit pe interval extins. Au modificat cei de la service in computerul masinii la prima revizie (15.000km pt ca m-am luat dupa carte. Masina mai voia sa mearga inca 15.000km cu uleiul ala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coding-ul nu afecteaza nimic, decat modul de atentionare al soferului referitor la revizie... poti merge asa cu el, daca nu te deranjeaza sa il resetezi manual la fieare revizie si sa tii tu minte cand trebuie sa faci revizia

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am avut si eu o surpriza neplacuta anul asta: la cei noua ani ai ei si ~115k mi s-a aprins martorul ulei dupa un drum de 300 km in care am mers tare pe autobahn. M-am speriat atunci ca nivelul pe joja era inexistent si am completat mai bine de jumatate de litru... am crezut initial ca s-a intamplat ceva cu motorul si pierd pe undeva ulei, dar dupa cateva zile de urmarit comportamentul si nivelul uleiului mi-am dat seama ca vina era doar varsta masinii si faptul ca dupa atata mers in tara cu maxim 120 (140 ocazional) - 100k, la venirea in germania si schimbarea stilului de mers pe no speed limit motorul a inceput sa pape ulei, nefiind obisnuit cu 140-160 constant ceva sute de km/calatorie.

A mancat aproximativ 1 litru in 10k iar la ultimul drum de 550km unde am mers si cu 180 si o medie de 105km/h (cu tot cu traversarile de oras, limitarile din zonele in constructii) a papat aprox 250-300ml.

inca nu pot judeca daca e mult sau putin avand in vedere ca ea nu a mancat pana acum ulei (poate doar insesizabil pentru mine), dar s-a mers incet si mosnegeste pana in 4000ture cu ea si acum a trecut la regim de autostrada mergand si cu 5000ture.

Am sa intreb la Autoadria intr-o saptamana, la revizie, daca sa schimb poate Aralul High Tronic 5w-40 cu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Utilajul din dotare, consuma ulei bine de tot. Cand am luat-o avea ulei 10w40 pe care, recunosc, nu il papa. Am inteles ca este dintr-un lot cu probleme, fostul proprietar mi-a comunicat acest lucru si mi l-am asumat. La revizie am pus ca desteptu 5w40, iar dupa 300 km de oras s-a aprins becul de atentionare nivel scazut. Am completat cu 1 litru si am mai mers ceva km. Ideea este ca in 2000 km am pus 2 litri, iar cu masina s-a mers doar in oras (50% distante medii si 50% pe distante scurte). Acum intentionez sa trec iar pe 10w40, ce ulei sa-i pun? Sa incerc motul? Orice sfat este bine venit. Momentan nu am de gand sa umblu in motor

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Utilajul din dotare, consuma ulei bine de tot. Cand am luat-o avea ulei 10w40 pe care, recunosc, nu il papa. [...] Acum intentionez sa trec iar pe 10w40, ce ulei sa-i pun?

Salut. Tot 1.8 TSI si eu, tot foarte flamanda dupa ulei :) Momentan am in ea Castrol Edge 5w30 pe care tot asa, il papa destul de repede.

In configuratorul celor de la Motul am gasit printre uleiurile compatibile cu motorul nostru acest 8100 X-cess 5w40

 

Niste prieteni cu masini destul de sportive (Clio RS, Subaru Wrx) il folosesc si sunt multumiti de el. Teoretic ar trebui sa fie doar o idee mai "gros" ca 5w30 si sa nu il mai consume atat de repede.

Personal nu as pune 10w40. Deja e cam mult peste recomandarea producatorului si exista posibilitatea sa nu iti unga cum trebuie. Si ajungi apoi la alte probleme mai grave si mai costisitoare decat 1L de ulei :)

 

Eu astazi ma duc la revizie si o sa fac schimbul cu Xcess-ul 5w40. Iti dau de veste dupa ce ma dau nitel cu el daca se simte vreo diferenta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul asta poti incerca 0w40, mai ales ca vine iarna. Multi l-au icnercat si nu au fost dezamagiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, astept impresii. 0w40 nu l consuma mai repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, este la fel de vascos la cald ca si un 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar norma 0w 40 nu este 504 este 502 parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 1.8 TSI si sincer nu ma plang de consum de ulei. Cand am luat masina avea 17 mii de km si nu am verificat uleiul, dupa aproape 8000 de km mi s-a aprins becul. Am completat si dupa inca 3000 am facut schimbul. De atunci am mai facut 4 schimburi de ulei (schimbul il fac intotdeauna la 10 mii din cauza problemelor la mansarda si uleiul folosit e 5W-40 original sau de la Mobil1), insa nu mi s-a mai aprins deloc becul desi nivelul scade insa nu scade sub normal. Circul pe toate drumurile cu tot felul de viteze, nu stiu ce sa zic sincer despre consumul de ulei, am auzit si eu ca e gurmand motorul insa momentan mi se pare o "foame" normala, nimic iesit din comun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea consuma ca la carte, adica pana la 1 litru la 1000 km. Voi schimba uleiul si o sa vad cum se manifesta. Mentionez ca nu da fum, nu miroase urat cand merge pe loc, iar consumul de benzina este foarte bun pt motorul de 1.8, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am apucat sa fac decat vreo 5-600 de km prin oras de cand am trecut de la Castrol Edge 5w30 la Motul 8100 X-Cess 5w40, dar se pare ca se impaca mai bine cu Motulul la o prima verificare. Il consuma de cel putin 2 ori mai greu iar motorul parca este mai silentios decat inainte. La urmatorul schimb o sa incerc si cu motul X-Clean, dar din descrierea lor cred ca Xcess este mai recomandat pt genul acesta de motorizare.

Mai dau de veste dupa 1-2mii km cum se prezinta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, astept vesti. Eu intre timp am pus millers nanodrive...10w 40. Nu stiu dc este un efect placebo, dar pare ca nu se mai aude motorul, iar din stefan cel mare in militari temperatura uleiului nu a depasit 96 de grade. Am pus cu aproximatie, aproape 4.8 litri cu filtru..., apropo in carte spune 4.6 si mai am in bidon maxim 200 g dc nu mai putin. Cu toate acestea pe joja arata putin sum nivelul maxim.

Modificat de cristiansen077
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Skoda Octavia 2 1.6 mpi 2005, a inceput sa consume cam 1 l ulei la 3500 km.

Consuma si la inceput, dar parca nu asa. 

La bord are 220.000 km(nu garantez pt. ei-nu o am de noua). 

Am cuparat-o anul trecut in vara(iunie cu 135.000 km). 

Fostul proprietar mi-a spus ca i-a bagat numai castrol 5w 40. 

Asta i-am bagat si eu la cele 5-6 schimburi de pana acum. 

Marea majoritate a km. sunt facuti pe A1 Buc-Pitesti cu 120-140 km/h, turata cu 4000. 

Un sfat va rog, sa-i schimb uleiul cu 10w 40? Sa trec pe altceva? N-as segmenta-o acum. 

Motorul trage foarte bine, nu scoate fum, nu se vad pierderi pe sub ea... 

Multumesc anticipat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

segmenti si semeringuri la supape. Altfel o sa infunzi galeria de evacuare si catalizatorul de la atata ulei ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, am și eu o curiozitate: chiar asa repede se "mananca" un 1.6mpi, sa fie nevoie de segmenți și semeringuri supape la 220.000km? Sau e semn de uzura mai mare? Totuși un tdi rezista mult mai bine, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RzzV, cand am mentionat ca nu garantez pt. cei 220.000 am avut ceva motive sa cred asta... 

Una din intrebari era daca pot sa trec pe 10w40, avand in vedere km. parcursi(cel putin 220.000)? 

Asa ca poate "nu se mananca asa repede un 1.6 mpi". 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am afirmat asta, am întrebat doar, pentru ca mi se pare cam repede totuși mai ales dacă nu s-a abuzat de mașină. Oricum sunt reparații pe care le poți face și dacă ești mulțumit de mașină în rest nu cred sa fie asta o problema. În legătură cu uleiul nu sunt în măsură să-mi dau cu părerea, însă nu cred ca e o soluție sa pui 10w40, poate doar pe termen foarte scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu nu se duc segmentii, doar semeringurle de supape. Astea se duc la orice masina, nu doar la 1.6MPI.

Dar daca tot desfaci motorul, e pacat sa nu pui si segmentii, maxim 150 euro te costa pe Mahle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si cu millers nanodrive consuma...mai greu, dar tot consuma. Ii pun un metabond old....sa vad ce se intampla, iar apoi ma las pagubas...am completat la asta cu ulei, cat n am completat de cand sunt...si am avut ceva masini. In rest este super...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ok, astept vesti. Eu intre timp am pus millers nanodrive...10w 40. Nu stiu dc este un efect placebo, dar pare ca nu se mai aude motorul, iar din stefan cel mare in militari temperatura uleiului nu a depasit 96 de grade. Am pus cu aproximatie, aproape 4.8 litri cu filtru..., apropo in carte spune 4.6 si mai am in bidon maxim 200 g dc nu mai putin. Cu toate acestea pe joja arata putin sum nivelul maxim.

segmenti si semeringuri la supape. Altfel o sa infunzi galeria de evacuare si catalizatorul de la atata ulei ars.

 

Cristiansen, dupa cum ziceam si mai sus, cu Motul 8100 5w40 consuma cam de 2 ori mai putin. Tot multicel, dar e mai ok.

Azi am facut un test de compresie ca tot eram la un service pt alte chestii. Am 14 compresia pe toti cilindrii (compresia ok este considerata intre 7 si 14). Motorul are aprox 125mii km. Turbina e ok (ar fi dat fum si nu ar fi tras daca nu era ok), ulei nu pierde pe nicaieri etc.

Dar am inteles de la Porsche ca acest cod de motorizare ar fi avut un recall in service pt a schimba ceva componente prin el care generau consumul mare de ulei. Astept sa ma sune cineva de la ei astazi sa imi spuna daca pt motorul meu s-a facut sau nu operatiunea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea trage foarte bine, fum nu da. Am pus metabond...sa vedem ce se intampla. Cel de la care am luat uleiul, mi a spus ca el pe evo 9 a folosit doar millers, pt ca uleiul motul il consuma (mai greu fata de alte tipuri de ulei pe care le incercase anterior). Varianta segmentarii o exclud...dc va face ibiectul vreunui recall ma voi duce cu ea la service, desi mi e greu sa cred ca se va intampla asta. Sper sa faca minuni aditivul, dc nu mobil cat o voi tine...sper sa am rabdare si sa rezist 2 ani macar pt ca in ultimii 2 ani am schimbat 3 masini (2 skode si un mercedes).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

Vreau sa schimb baia de ulei si am primit-o prin comandata dar cu senzor. Eu cum nu am senzor mi-a spus ca trebuie pus un capac peste gaura aceea care din ce am vazut e destul de mare si are prindere in trei suruburi. E normal asa sau sa o trimit inapoi si sa cer fara acea gaura pt senzor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mi-as complica viata,retur si scapi de griji. Daca te bate gindul sa-ti faci un retrofit pentru senzor ulei poate merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!