Jump to content

Consum ulei la Octavia II


Macosoft
 Share

Postare recomandată

e grele limba romana, mai ales cand ti-e ''foame'' (ma refer la mine). Complectez acum ceea ce n-am enuntat anterior. Asta vroiam sa spun, si toate astea dupa ce-am vazut ca lauzi mobilul .. -

Nu e valabil la toate tipurile de motoare ceea ce sustii! Si eu am folosit acelasi ulei Mobil ESP 5w-30 si mi-a mancat aproape 2L in 12.000km(intervalul de service setat de mine)!!! 2Litri!!! E adevarat ca am piciorul greu ... in zona asta sunt multe dealuri, schimb vitezele DOAR de la 2800rot. in sus, etc ..dar la fel de adevarat este ca atunci cand folosesc Castrol Edge TD 5w-30/40 consumul de ulei este pana la 1Litru in acelasi interval. Sincer, am folosit si Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 si am fost la fel de multumit ca si de Castrol. Cu Castrol 5w-40 (NU 30)motorul e mai silentios, indiferent de motorina! In schimb cu mobil 5w-30 si castrol 5w-30 n-am avut aceasi sesizare, din contra!!!

Nu fac reclama la absolut nici un produs mentionat de mine, mi-am exprimat doar parerea dupa cateva ''probe'' facute de mine. :icon_thumleft:

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei care isi fac reviziile in reprezentanta , voua ce ulei va baga ? M-am uitat in portbagaj si pe bidon scrie MOBIL SYNT S SPECIAL V 5W-30 5L . Am codul de motor BXE si adaug 100 maxim 200 ml intre revizii si merg turat cu ea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am constatat ca si mie mi-a consumat cam 1,5 l in 13.000 km. Mie mi se pare mult luand in considerare ca la vechea Octavie, cu motor ALH, nu consuma deloc. Am folosit pana acum Castrol Edge TD 5w40. Din pacate am cumparat deja uleiul pt urmatorul schimb, acelasi tip, dar o sa incerc si alte marci data viitoare. Poate e de la ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Clodius,si eu folosesc tot acelasi ulei dar la mine nu consuma mai mult de 250ml intre revizi(10000 km).Sa consume mai mult BJB,decat BXE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ati citit pe topicul cu masina mea: cu uleiul de la reprezentanta, completam cam 1L intre schimburi, am trecut pe ARAL tronic 431 si acum am 8000km de la ultimul schimb si inca nu am completat cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am constatat ca si mie mi-a consumat cam 1,5 l in 13.000 km. Mie mi se pare mult luand in considerare ca la vechea Octavie, cu motor ALH, nu consuma deloc. Am folosit pana acum Castrol Edge TD 5w40. Din pacate am cumparat deja uleiul pt urmatorul schimb, acelasi tip, dar o sa incerc si alte marci data viitoare. Poate e de la ulei...

Sau poate e de la turbo ...cam obosit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo are cam 50.000 km, a fost schimbata acum 3 ani, inainte de a cumpara masina. Masina o folosesc zilnic prin traficul de Bucuresti, ma gandesc ca si asta ar fi un motiv, insa cu siguranta nu de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 2 revizii pana acum si am folosit Aral Tronic 431 (cumparat de la reprezentanta unde am facut revizia) si sunt foarte multiumit. Am completat 1l in 2 ani (motor BXE) si verific destul de des astfel incat sa nu scada in zona mediana de pe joja. Urmatoarea revizie e la sfarsitul lui martie si cand am fost la reprezentanta sa mai cumpar pentru completare mi-au spus ca nu se mai fabrica nici un fel de ulei Aral. Nu stiu daca e adevarat sau doar s-au hotarat sa comercializeze alte marci si au inventat motivul asta ca scuza. Stiti ceva de treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, aral tronic 431, cu care de exemplu, am mers si eu ultimii 30000km, nu se mai fabrica. dar noul ARAL tronic high il inlocuieste pe 431. SI la urmatorul schimb asta o sa bag si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul tronic High are norma 505.01? Sau doar 507?

Intreb pt. ca nu as mai pune in BXE ulei cu alta norma decat 505.01, desi se zice ca 507 o acopera. Exemplu concret: schimbat uleiul in urma cu 3 luni, imediat dupa ce am luat masina, la service le dadusem comanda sa puna Castrol 5w40 norma 505.01, ei au pus, ca au zis ca-mi fac un bine, ulei mai scump Castrol 5w30 norma 507.

Problema e ca dupa un timp (de cateva sute de km), mi se aprinde indicatorul de nivel ulei la bord, desi am nivelul aproape de maxim. Am inteles ca asta are si rolul de senzor de calitate al uleiului si de-asta am impresia ca masinii ii "pute" acest ulei, astfel ca dupa venirea primaverii vreau sa fac schimbul si ma orientasem spre Aral 431, pt. ca acum sa aflu ca nu se mai fabrica. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei variaza fct de cel putin 2 factori - traseu si sofer. De ex, al meu BXE a intrat in dotarea sotiei, si face drumuri mai lungi (50-60km/zi) condus cam 30min/sens. Ei, de unde mai manca ceva ulei, acum surpriza... nu am de ce sa completez. Insa, acum cu vremea rece, parca manaca un pic.

Asa ca nu va legati neaparat de marca/tipul de ulei cat de conditiile de exploatare. Mie mi-a consumat cu Castrol, acum nu mai consuma tot cu Castrol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Polosaurus,

Conform catalogului de pe site-ul Aral, actualizat in Mai 2001 are norma 50501 si e recomandat pentru motoarele PD.

http://www.aral-lubr...-engl_final.pdf

Ce nu inteleg eu: de ce pretul este la jumatate in comparatie cu vechiul 431?

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri. Din ce vad pe site-urile online de uleiuri, nu au trecut si aceasta norma, numai 505 00. Evident ca valabil e ce scrie in catalogul Aral, insa va trebui gasit cel cu formula noua, am impresia ca vechea formula nu indeplinea 505 01, care avea si ea un pret redus fata de 431.

Imi cer scuze pt. eventualul off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Are cineva idee daca in loc de ulei norma VW 504 00 s-a pus ulei VW 507 00 (care din ce vad e pentru motoarele diesel conform mnualului de utilizare, iar eu am motor 1.2 TSI benzina). Si uleiul e 5W30

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele norme vin, la majoritatea uleiurilor, impreuna. Deci un ulei 507.00 va avea si norma pentru benzina, 504.00. Ce ulei ai bagat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cei de la reprezentanta m-au intrebat ce tip de ulei vreau (marca ma refer) si le-am zis ca il vreau pe cel mai bun. Si mi-au zis ca aparuse un tip nou de la Mobil 1 care ar fi mai bun decat Castrol, deci am ales Mobil 1. Dupa acea am vazut eu pe factura ulei 5w30 VW507.00 deoarece as vrea sa mai completez putin nivelul si ma gandeam sa adaug Castol Edge 5W30 VW504.00

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Referitor la discutia de mai sus cu dispartia Aral-ului 431 si inlocuirea acestuia cu High Tronic, am avut ocazia sa ma uit atat pe un bidon de 1l cat si pe un bidon de 4l de High Tronic si nu zice nicaieri ca indeplineste norma 505 01 ci numai VW 502 00/ 505 00. Acuma nu mai stiu ce sa mai cred, daca in catalog scrie ca indeplineste si norma 505 01 si pe produs nu. Mi se pare o greseala inaceptabila pentru o companie germana si coroborat cu faptul ca noul ulei este mult mai ieftin decat vechiul 431 (de care am fost foarte multumit de 2 schimburi incoace) ma determina sa aleg alt ulei pentru urmatoare revizie care o voi face peste 2 saptamani. Probabil Castrol Edge sau Repsol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Intervin si eu cu o mica nelamurire: Am o Octavia 2 din 2008 1.9 TDI 105 CP si a avut in ea pana la 40.000km ulei sintetic 0 W 40, iar apoi a fost trecuta pe mineral 10 W 40 (Castrol Magnatec).Acum am 70.000 km si as vrea sa trec pe un Castrol 5 W 40 (pompe duze) deoarece 10 W 40 mi se pare un ulei gros pt o masina aprox noua.Intrebarea mea este urmatoarea:Este vreo problema daca trec acum la un ulei mai subtire, poate afecta cumva functionarea motorului (sa consume mai mult ulei)?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An general nu este bine sa schimbi uleiul marca/tip ca pe "ciorapi" . Nu afecteaza in nici un fel motorul ,eu am folosit Castrol 5w 40 de cind am cumparat masina OCT 2008 si nu am avut nici un fel de probleme.Consumul de ulei creste in functie de stilul de condus si distanta .completez cu 150-200ml intre revizii intre 12000 si 15000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sonnyyc: scoate repede semisinteticul din motor impreuna cu flushing si baga un 5W40 pentru curatare (vreo 5000 de km) care sa respecte norma impusa de constructor. Nu recomand Aral pt ca face depuneri (vazut la vreo cateva masini)! Defapt, cam toate produsele grupului BP (Aral, Castrol, BP) sunt produse de medie calitate. Alegerea e a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg doar pe ARAL acum la ambele masini, deoarece castrolul era papat de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot Aral folosesc. Castrolul ajunsese sa faca depuneri pana si pe busonul de completare. Nu o sa mai folosesc vreodata Castrol sau Mobil 1. Prefer un ulei "mediu" cum spunea colegul atotstiutor in detrimentul unui ulei premium, dar total contrafacut!

On: la mine nu consuma mai mult de 100-200 grame intre schimburi, chiar si in regimul de mers f turat(chiar si la mers constant peste 5000 rpm)

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci oricum cred ca am sa merg tot pe castrol 5W40 pt ca am folosit marca asta la mai multe masini si zic ca e totusi bun,,,,bine ca acum nu putem ghici daca este contrafacut sau nu...nimic nu mai este ca atunci cand apare un produs.Ca sa se vanda bine un podus trebuie sa micsoreze ori calitatea ori cantitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilajul din dotare (O2, 1.9TDI, BXE) se incapataneaza sa consume ulei, circa 400 grame la 800 km. Cu ulei Catsrol 5w30 norma 507 consuma cam 1 litru la mie, cu 5w40 norma 505.01 a mai scazut un pic si valoarea de 400gr/800km am obtinut-o dupa ce la ultimele completari (nu am vrut sa schimb iar tot uleiul dupa 2.000km) am folosit Aral HighTronic 5w40 norma 505.01

Initial scuipa pe la EGR si pe la busonul de umplere un pic, le-am rezolvat, apoi aveam un mic joc in axul turbinei, am schimbat-o cu una VNT17 noua.

Fum alb sau albastru nu scoate, decat fum negru la forja si numai in sarcina (in N sau in P nu scoate fum deloc indiferent de cat as tura-o).

Nu am idee ce se intampla cu uleiul, de se consuma atat. :dry: Are cineva vreo idee? O sa incerc sa ii fac un tratament cu Metabond Gold, doar-doar s-o imbunatati ceva.

Avand in vedere ca am mai putin de 4.000 km cu uleiul actual, care oricum a tot fost consumat si completat, as putea baga tratamentul peste el, sa nu mai astept un schimb complet nou?

PS: km la bord 136.000 in ECU, potrivit VAGCOM 170.000.

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Castrol Edge Professional OE 5W30. Ce mi se pare ciudat ca pe cutia data de cei de la reprezentanta nu scrie norma, ci doar OE 5W30 si pe spate eticheta nu are nicio traducere in engleza/romana, ci doar in alte limbi. Totusi, ma gandesc ca nu ar fi pus un ulei care sa dauneze, mai ales ca pana acum intre ultimele revizii 14mii+ km de fiecare data nu am completat cu mai mult de 450-500ml. Si ca stil de condus, destul de turat, cu cateva drumuri lungi si mers tare, depasiri in forta. Si parca totusi are un consum mai mic de motorina de cand are 5w30 (inainte a avut 5w40 - dar pot pune consumul mai scazut acum si pe seama faptului ca a mai adunat km si s-a mai asezat motorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!