Jump to content

Consum ulei la Octavia II


Macosoft
 Share

Postare recomandată

Respectivul consum de ulei 1l/1000 km, din cate stiu eu, e valabil doar pentru perioada de rodaj adica cand masina e noua pana la 1500 km, cel putin asa scrie in cartea de la masina mea, oricum si atunci e extrem de mult. Un consum normal de ulei pentru 1.9 TDI este de aprox 1 l - 1.5 l la 15 000 km daca masina vede forja in fiecare zi sau 0.5 - 0.8 l la 15 000 km daca se merge omenste cu ea.

Later Edit: Oh, greseala mea acum am vazut ca omul are 2.0 TFSI. Eu stiam ca PD-urile consuma ceva mai mult ulei, despre benzinarele de la VAG auzisem ca nu consuma mai deloc ulei. Sa inteleg ca si in cartea pentru 2.0 TFSI scrie ca e normal un consum de 1l/1000 km ? ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca scrie asa ceva, e doar folclor propagat de doritorii de cunostiinte tehnice doar prin prisma miscarii mouse-ului de la calculator, concret in cartea masinii mele cel putin exista doar aceste notiuni mentionate mai jos, restul e can-can..

Cant. ulei.pdf

Skoda_Octavia 2.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cu rodajul e alta poveste,si asemeni cu motorizarile de 2 litri ds pana la un anumit an.OFERTA RAMANE DESCHISA;cine posteaza un document oficial referitor la consumul de ulei mentionat e smecher.Daca era o regula accest consum va garantez ca VAG facea acum bibinele si roabe si productia de masini inceta .Mai mult ca sigur e o eroare de traducere..sau e vorba de 100grame la 1000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu e nicio eroare de traducere. Exact atat scrie si in manualul tiparit in limba germana. Nu il am acum la indemana dar am confruntat cu cineva odata tot in urma unei discutii aprinse precum cea de mai sus. Marog, in unele manuale mai vechi scrie 1L/1000km , in altele scrie 0.5L/1000km. E mult, da! Consumul asta mare de ulei nu l-am intalnit decat la motoare "bolnave" rau de tot. Dar probabil ca e dat asa ca sa se acopere, dracu stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e problema;si in germana vreau textul si apelez la prieteni sa faca traducerea,prieteni nemti nu romani care stiu limba germana.OFERTA RAMANE DESCHISA :lol: E posibil sa fie o portita si sa se ia o marja de siguranta,dupa cum afirmi si tu BLiTZ.Doamne fereste sa iei o masina din gama vag sa iti consume ulei la 20..30mii km si sa te duci la ei si sa iti arate paragraful respectiv :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ii respectiva pagina din manual:

post-21103-0-96992300-1313229750_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In March 2001 VW issued Technical Service Bulletin 1701-01, "Oil Consumption, Evaluating." (WRITE DOWN THAT NUMBER FOLKS!) It describes a process for testing the oil consumption in your 2.0 engine. Pretty simple, bring it to the dealer and have a "tech" pull the dipstick every 1,000 miles. While they will tell you 1 quart per 1,000 miles is "within range", there is a fix if it higher than that, (or you wave a lawyer in their face).SI TREDUCEREA CU GO..TRANSLATE;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, nu inteleg ce-i cu agitatia asta cu consumul pana la urma? Cartea zice o valoare MARE, din considerente de acoperire. Dar ce, sa nu-mi spuna mie cineva ca a completat cu mai mult de 1-1.5l intre schimburi la un motor de 100k km. In fine.

Ideea e ca totul a pornit de la nemultumirea lui Clydeman. Eu l-am intrebat ceva concret pentru ca banuiesc ceva la motor. Hai sa vedem exact ce raspunde. Ca discutiile astea in opinia mea nu duc nicaieri decat sa ne certam unul cu altul ca chiorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se refera stric la motoarele 2.0 benzina care au fost facute prin anii 2000 care se stie ca au defecte de montaj de noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi e posibil sa aveti dreptate...carte tehnica de g4 1600 benzina;

post-64586-0-02821200-1313233511_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, vezi? E informativ consumul ala, chiar daca e aberant asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Uleiul este Mobil 1 ESP 5W30

2. Pot scoate capacul usor. Rezistenta la ridicarea capacului este insesizabil de mica doar ca incepe motorul sa mearga aiurea...sa dardaie putin. Acum 3 luni am facut ITP si la noxe e ok.

Vreun sfat. Masina trage super bine dar eu banuiesc turbina deoarece am vazut pe axul rotii ceva pete de ulei si la costatarea la service au zis ca scuipa putin dar ca e normal. Oricum cantitatea consumata este mult prea mare la cat ulei era acolo. Plus ca pe interiorul scutului nu se vede nimic.

astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am inteles. Aveam o banuiala dar nu se confirma. Mai departe nu prea avem ce pareri sa ne dam. Singurele posibilitati de consum ulei la motoarele turbo sunt pe la segmenti sau pe la turbo, spre admisie. Inainte de toate trebuie vazut exact ce e cu acel "scuipa putin dar e normal". Nu e normal ca uleiul din tubulatura de admisie sa iasa pe la garniturile imbinarilor: realizezi sper ca pe acolo pierzi si presiune de aer, nu doar ulei. Ce-i de facut? Data jos tubulatura flexibila de admisie, inspectate toate o-ringurile de etansare, clemele de prindere etc si eventual remediere. Apoi trebuie vazut sa nu fie mai mult ulei in intercooler (se desface de la unul din furtunele care intra/ies din el).

Ar mai fi o consideratie, mai delicata. A 3-a varianta de consum de ulei e pe la simmeringurile supapelor de admisie. La motoarele turbo nu prea e cazul pentru ca de obicei ai SUPRApresiune in galeria de admisie, nu DEpresiune (ca sa-ti suga uleiul pe la simmeringuri). Totusi, atunci cand turbo nu face presiune in galerie e tot depresiune. Ori cum tu zici ca nu prea te dai la ea...

Mda, ma tot gandesc si eu la diverse scenarii dar repet, e greu in situatia ta sa putem concluziona ceva doar dintr-o discutie de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Dar la ce service ma duc? Cine e chiar bun la asa ceva? Avia, Brady? sau altii? Sau ma duc la Viena? Astazi plec pana la Curtea de Arges pe autostrada prin Pitesti. Voi monitoriza din nou uleiul. si revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, ma bag si eu in seama cu o problema asemanatoare, daca nu mai acuta. masina din semnatura are in prezent 12.500 km, la 3.500 km aprinzandu-se prima data senzorul de nivel de ulei, atunci am completat prima data cu aporx. 0.5 l, pana acum, in restul de 9.000 km compeltand in total 2.5 l. Am fost la Avia si cu alte probleme (am in dotare cutie DSG 7 care caraie) si am reclamat printre altele si consumul dubios de sporit. Asta se intampla pe la 9.000 km. Cei de la Avia m-au pus sa circul vreo 2.000 km pentru a urmari consumul - la revenirea dupa acesti 2.000 am compeltat cu 0.5 l - au trimis o solicitare de asistenta tehnica la importator - raspunsul acestuia - consumul se incadreaza in limitele prescrise de fabrica, insa m-au pus sa mai circul inca 1.000 km, desigur consumand inca 0.25l. Deci consumul mediu este undeva la 0.25-0.3 l / 1000 km. In plus, masina pare sa nu mai traga (asta e practic motivul pentru care am ajuns la Avia) dar nu stiu daca sa il pun pe seama unor probleme la DSG7 sau in legatura cu consumul de ulei. As mentiona ca in afara unor aruncari de privi si a masurarii si compeltarii nivelului de ulei, cei de la Avia nu au intreprins nici o alta operatie pentru depistarea cauzelor acestui consum mare de ulei. Pot considera ca masina este inca nerodata la 12.500 km? Oare de ce nu a consumat totusi aproape deloc in primii 2-3.000 km (gandind ca a venit cu uleiul la jumatate, pentru a se aprinde senzorul a consumat 0.25 l / 500-1.000 km). Daca ar pierde si nu l-ar consuma, cei 2.5 l ar fi imposibil sa nu fii lasat o urma vizibila, fie in scut fie in alte parti. Daca totusi consuma asa de mult, nu ar fi normal sa se vada fum la demarare? Pot oare sa ma gandesc ca eventuale probleme la cutie cauzeaza si un consum sporit de ulei, prin fortarea aiurea a turbinei? sau, pot gandi ca lipsa puterii este cauzata de o aceeasi problema ca si consumul de ulei? testul VAS de la Avia nu a relevat nici o eraoare. multumesc frumsos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu problema mea...inca existenta. Voi incerca un ulei 5W50 reomandat pt motare care sunt mai turate deci temperatura mai mare. Se pare ca aceasta solutie a dat rezultate in alte cazuri fac schimbul de ulei si revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asemanatoare cu dl. ST76. La 10.000 km am fost atentionat in service ca uleiul este la minim. S-a completat cu vrea 750 ml. Nivelul pe joja a continuat sa scada. La 13.000 km am facut prima revizie la avia si am reclamat si un posibil consum de ulei. S-a sigilat joja si am fost rechemat dupa 1.000 km pentru verificare. Nu am fost de fata la verificare dar mi s-a spus ca e ok. ulterior am verificat si eu joja si era la maxim. dupa inca 2.500 km uleiul a trecut in partea inferioara a zonei B a jojei. Mai e putin si va trebui sa completez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La revizie ce ulei au pus in motor, 502 sau 504? E destul de mare consumul in 2500 de km.

Modificat de rosso corse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la prima revizie s-a folosit ulei castrol slx professional sae 5w-30, VW 502 00/505 00/505 01. Ceea ce este interesant si acum am observat este ca in datele autovehiculului din planul de service am vazut codul QG1 - intervale flexibile de service. Si ar fi trebuit ulei VW 504 00. Uleiul pus la avia este VW 502 00 - pentru intervale fixe de service, De asemenea, tot in planul de service s-a mentionat ca NU s-a utilizat ulei motor pentru intervale variabile de service QG1.

Cam ce e de facut? Cineva de la avia mi-a propus, ca parere personala si neoficiala, sa faca un test de cantarire a uleiului, iar rezultatele sa fie comunicate la fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-l cantareasca si cu ocazia asta sa-l schimbe cu unul ce respecta norma 504, adica SLX™ Longlife III Professional Powerflow 5W-30.

Modificat de rosso corse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul utilizat, respectiv norma 502.00 este ok pt acest motor (conform si ElsaWin) chiar daca din fabrica masina este pregatita pt interval extins de service (QG1= service flexibil pina la 30.000 km sau 2 ani,pt motoare Otto). Deoarece intervalul extins de service nu se aplica in Ramania (din cauze dezbatute si redezbatute pe acest forum) utilizarea unui ulei care sa corespunda acestui tip de service nu reprezinta decit o cheiltuiala in plus din partea clientului ( uleiul este sensibil mai scump si oricum se schimba dupa 15.000 Km sau un an de zile). Exceptie fac doar motoarele diesel TDI CR dotate cu DPF la care utilizarea uleiului cu norma 507.00 este obligatorie chiar daca nu se aplica interval flexibil de service QG1 ci se merge tot pe interval fix schimb ulei QG2.

Metoda de determinare a consumului de ulei aprobata si impusa de producator consta in scurgerea uleiului si cintarirea acestuia, reumplerea motorului cu uleiul deja cintarit, parcurgerea unei distante de 333 km in trafic extraurban cu viteze si accelerari moderate, scurgerea uleiului in acelasi vas ( care nu se sterge/spala de urmele de ulei de la prima cintarire) si cintarirea acestuia pt a se determina cantitatea consumata in grame. Se inmulteste diferenta rezultata (in kg) cu densitatea uleiului (cifra specificata in fisa tehnica a uleiului ) si cifra 3 (pt ca s-au parcurs numai 333 Km) si se determina asfel consumul de ulei in l/1000 km parcursi. Uleiul utilizat trebuie sa fie nou sau cu un rulaj foarte mic.

Daca consumul de ulei este in limite acceptate de fabrica aceasta nu va suporta contravaloarea testului de consum efectuat, plata cazind asfel in sarcina clientului.

Ca un sfat personal, bazat pe observatiile obtinute din practica, va recomand folosirea uleiului Mobil 5W40 sau 5w30 norma VW 502.00 ulei cu care, am observat, o reducere semnificativa a consumului de ulei. Mentionez ca, la baza acestor observatii, nu stau teste foarte elaborate drept pt care nu va recomand ci doar va sfatuiesc sa utilizati aceasta marca de ulei. Acest ulei este autorizat VW si il gasiti la majoritatea dealerilor Skoda, VW.

Numai bine!

PS Este departe de mine intentia de a face reclama unei marci de ulei in defavoarea alteia.

Modificat de Elena33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz sunt 100% de acord cu Elena33. De cand folosesc Mobil 1 ESP 5W-30, am consum de ulei zero dupa 10 000km.. Cu uleiul din fabrica deja eram la minimum in acest interval. Plus ca mi-au spus exact acest lucru si la service, ca Castrolul este consumat mai mult de catre motor decat Mobil, oricare ar fi. Prima data aveam dubii fata de Mobil dar momentan sunt de parere ca tot Mobil o sa bag si la urmatoarea revize. Plus ca si motorul imi suna categoric mai fin la relanti. Chestia cu normele de ulei , are intr-un fel dreptate Elena33, dar eu mai bine folosesc ulei pentru revizie lunga si stiu precis ca la 15000 inca poate acel ulei multe, fata de un 5W-40 de cele mai multe ori semisintetice(norma 502 00) cu care nu mai sunt asa de sigur la 15 000 km in ce stare este, oricum mai proasta decat una facuta pentru revizie lunga(VW 504 00/507 00).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat 504 acopera 503 si 503.01 e clar ca e superior normei 502.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@Andrei 1980 -

De cand folosesc Mobil 1 ESP 5W-30, am consum de ulei zero dupa 10 000km..

Nu e valabil ceea ce sustii! Si eu am folosit acelasi ulei Mobil ESP 5w-30 si mi-a mancat aproape 2L in 12.000km(intervalul de service setat de mine)!!! 2Litri!!! E adevarat ca am piciorul greu ... in zona asta sunt multe dealuri, schimb vitezele DOAR de la 2800rot. in sus, etc ..dar la fel de adevarat este ca atunci cand folosesc Castrol Edge TD 5w-30/40 consumul de ulei este pana la 1Litru in acelasi interval. Sincer, am folosit si Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 si am fost la fel de multumit ca si de Castrol. Cu Castrol 5w-40 (NU 30)motorul e mai silentios, indiferent de motorina! In schimb cu mobil 5w-30 si castrol 5w-30 n-am avut aceasi sesizare, din contra!!!

Nu fac reclama la absolut nici un produs mentionat de mine, mi-am exprimat doar parerea dupa cateva ''probe'' facute de mine. :icon_thumleft:

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drag colegf DanuAL: eu am vorbit prin prizma masinii si motorizarii mele. Aici nu vorbim de adevarul meu sau al tau. Se pare ca la motorizarea pe care il ai este mai buna o alta marca sau tip de ulei. Un lucru este cert: la mine se comporta mult mai bine acest ulei decat cu ceea ce a venit din fabrica. Momentan am 11 300 km cu acest ulei, nu a trebuit sa completez nimic, si in momentul de fata este la nivelul de max. pe joja nivelul uleiului. Motorul suna mai silentios la relanti decat inainte cand aveam uleiul pus din fabrica. Si despre cum merg, pot sa iti spun ca cateodata mai trag si eu de masina destul de tare, bineinteles nu tot timpul.

Oricum vara aceasta am fost in Croatia pe niste calduri de 40 - 41grC am facut 3500 km din care 2000 pe autostrazi in Ungaria si Croatia (pana la Dubrovnik si inapoi) unde m-am dus constant cu 160km/h si cateodata si 180. Tot nu mi-a scazut nivelul de ulei, chiar m-a mirat acest lucru si pe mine. Uleiul 5W-40 este un ulei mai gros si semisintetic, este o diferenta mare intre 5W-40 si unul LOnglife 5W-30 fully sintetic care intre altele este si mai subtire. Din cate stiu , motorizarea ta intotdeauna a avut aceasta insusire, adica avea tendinte sa consume ulei daca era folosit mai forta. Nu este nimic iesit din comun efectiv asa este construit, avem si noi una in familie(O2 - 1.9TDI) care insa majoritar este folosit foarte fin, (socrul) nu are consum de ulei.

Iti doresc numai bine, iti inteleg si punctul tau de vedere, dar cele afirmate de mine le sustin in continuare, cel putin in cazul meu, la motorizarea mea!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!