Jump to content

Pneu de rezerva. Aveti? In ce stare?


andREI
 Share

Aveti cauciuc de rezerva (pneu) ?  

137 voturi

  1. 1. Aveti cauciuc de rezerva (pneu) ?

    • Prezent si umflat corespunzator - verific periodic presiunea
      42
    • Prezent si umflat (ochiometric) - nu verific periodic presiunea
      104
    • E prezent - ce mai vreti??!
      19
    • Nu am
      4


Postare recomandată

Bun topicul: Cred ca multi membri citind posturile au verificat starea rezervei cu prima ocazie. personal am neglijat acest lucru deoarece am fost ferit de incidente: in 10 ani am facut doar 1 pana. Mi-aduc aminte ca ma invirteam atunci in jurul masinii si nu stiam cu ce sa incep :). In schimb, cunosc persoane care au facut si trei pene la un drum, deci cum o fi norocul de-acum inainte. In orice caz, cel putin rezerva o am la locul ei, asteptind cuminte ocazia de a se da si ea "rotunda".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    4

  • BogMW

    2

  • mihaiTD

    2

  • CipiO

    2

Top Posters In This Topic

Bun topicul: Cred ca multi membri citind posturile au verificat starea rezervei cu prima ocazie...

Da, eu am facut-o :)

@ender: :) imi place ca vii cu date stiintifice, in acest caz trebuie sa-ti dau dreptate :), moleculele de azot scapa mai greu datorita volumului specific mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiam ca o sa aiba asa ecou acest topic. Eu (rusine - tocmai cel care a pornit postu') nu prea verific presiunea in roata de rezerva. Dar am vazut posesori de Dacii (Nova mai ales / SuperNova) care pentru motivul ca li s-a tot furat roata au ajuns sa circule fara ea... cam riscant as zice. Daca se perforeaza/taie ireparabil?

PS: As vrea sa imi pot vinde roata de rezerva si sa pot cumpara una format mic (nu normal cum am eu acum) - acestea sunt mai usoare si ocupa mai putin spatiu in locasul lor. De unde s-ar putea gasi INAFARA de Porsche Ro ?

Sau parca zicea cineva ca are doua... nu o vinde pe una din ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si e in stare f buna, de fapt e noua nu am folosit-o nici macar o data. Sper sa nu o folosesc. O verific de fiecare data cand fac curat in masina, aspirator, etc. In medie o data la 2-3 saptamani.

Atunci pun compresorul pe toate rotile si refac daca e cazul presiunea la roti, inclusiv la a 5-a roata.

Am patit o data la vechea masina sa nu am roata de rezerva umflata si am facut cu mana sa-mi dea si mie cineva o pompa. Noroc ca a oprit un camion si m-a ajutat el cu aer.

M-am invatat minte de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ Andrei:imi pare rau,dar anunturile postate pe tot internetul au avut rezultat,am vandut masina,cu tot cu rezerve...oricum,erau cu 4 gauri.succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e tot in 4 prezoane stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am roata de rezerva originala din fabrica cu cauciuc nefolosit continental 2002. Am sa caut daca se mai fabrica modelul respectiv(poate fac o pereche pe spate). Sau poate e mai bine sa ramana totusi rezerva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai are un avantaj azotul, este gaz inert si ca atare nu-si modifica volumul la schimbarea de temperatura. Este destul de important pentru ca la rulare vara pe canicula sunt niste temperaturi foarte mari in interiorul anvelopei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuly, parca e mai bine ca dupa 4 ani sa ramana totusi rezerva.

@CatalinN: Azotul fiind un gaz inert are o reactivitate chimica practic nula, dar eu stiam ca respecta legile gazelor ...

Si on topic, am roata de rezerva identica cu rotile instalate pe masina si ii verific si ei presiunea periodic ... just in case, dar n-am avut pana acum nevoie de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezerva mea e Nokian de iarna folosita o singura iarna, pana perechea s-a taiat intr-un dispozitiv de blocat un loc de parcare. E pacat de anvelopa aia ca nu o pot folosi decat ca rezerva, nu am mai gasit la fel de atunci. Mi-a fost de folos o data pe post re rezerva, cand am luat o groapa si dupa 2 zile roata stanga spate era aproape pe janta. Sper sa nu am nevoie de ea prea des. E umflata la 2.1 atmosfere, nu o verific decat ochiometric (la mine e simplu, la fiecare deschidere a portbagajului o vad, nefiind ascunsa ca la alte masini), nu are motive sa aiba probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am roata de rezerva pe 16", table, nefolosita niciodata. Pneul este un Goody Year parca, original, din fabrica. Presiunea o verific periodica, cand fac echilibrari la rotile de pe masina o verific si pe roata de rezerva. N-am avut nevoie de ea niciodata si sper sa nu am nevoie prea curand de ea. Se pare ca nici fostul proprietar (din 2001, dar in Germania) nu a folosit-o niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am "roata de roaba"... dar nu am verificat-o pana acum.

Chiar trebuie sa-mi pun azot in rotile de vara... pe care sper sa le pun cat mai curand :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am roata de rezerva , si o numesc picolino :offtopic:, stiti voi de care , de aia la 80 km/h

da o verific cam o data la 2 luni

mia facut placere , la revedere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum 2 sptamani am avut rezerva normala(cu janta de aliaj+anvelopa noi)...acum acelasi lucru fara "noi". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...vad pe aici ca se vorbeste de AZOT in roti ....o intrebare>> Ce beneficii aduce AZOTUL ? Nu e periculos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Pai, nu e periculos pentru ca are o reactivitate chimica foarte scazuta ... Nu este nici toxic, nici exploziv.

In rest, cum spunea Ender in postul #24, beneficiile utilizarii azotului tin de scaderea procesului de imbatranire a cauciucului si de reducerea "scaparilor" de gaz prin porii anvelopei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are 185.000km si am roata de rezerva normala dar e nou nouta!Oare masina asta nu o fii facut pana niciodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si la mine cu roata de rezerva, numai ca masina are 150k km. Poti sa te uiti la postul #36.

Se pare ca masina ta nu a avut pana niciodata. In Germania sunt putin mai bune strazile decat in Romania. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he fratilor da a mea are 250.000 Km... ce ziceti? ... si rezerva arata de parca ar fi noua nouta; poate asa si este. Da sunt convins ca in atatia km au fost schimbate cauciucurile asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am si eu o biata rota de uz temporar

Modificat de Toma Cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezerva de pe masina este in buna stare (noua, adica nefolosita) si ii verific presiunea la vreo trei luni. Problema ei este ca e cea cu care a iesit masina din fabrica (2001). Cauciucul, desi nou, este imbatranit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut in mod SPECIAL rezerva din aliaj, asa ca am 4+1 JANTE MILLWAKE 16". Fericit! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezerva de tabla de 16", cu incaltare Dunlop SP Sport in stare perfecta. Verificatu presiunii il fac ori de cate ori mai dau pe la benzinarii si e nevoie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fabie e noua.

La 3-ar n-avem roata de rezerva, avem runflat... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!