Jump to content

Toba, Catalizator, Sonda lambda, Sistem de evacuare


Arce
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am si eu o problema cu un VW Polo 1.2 12V 47 KW, Cod Motor 9N ABSBMEX01 si as dori sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu un sfat/recomandare :

In Decembrie 2009 am dus masina la PBV 1 pentru un set complet de inlocuiri + revizie

In Ianuarie 2010 am plecat cu masina spre Elvetia, Bucuresti - Arad - Ungaria - Austria - Germania - Elvetia.

La Deva mi s-a aprind martorul de bord ( Check Engine ) si dupa ce am mers 140 km cu martorul aprins m-am trezit ca a murit masina in mers.

A doua zi am fost la VW, reprezentanta din Arad, si mi-au zis ca e bobina de inductie arsa si trebuie schimbata.Am schimbat piesa si am insistat sa faca o verificare completa ca sa nu mai am probleme cu ea.

Nici nu am plecat bine ca la 30 de km de Budapesta s-a aprins iar indicatorul, am facut cale intoarsa si m-am cazat in Budapesta .

A doua zi m-am dus la reprezentanta VW din Budapesta si mi-au spus ca trebuia facut un upgrade pe soft. Zis si facut.

Timp de un an de zile nu s-a mai aprins indicatorul ( pana in 2011 ).De fiecare data cand se aprindea ma duceam cu masina in service si nu gaseau nicio problema.

In 2012 am adus masina din Elvetia cu martorul aprins tot drumul.

M-am dus cu ea la PBV1 si au descoperit, zic ei, ca am catalizatorul topit !!! !!! !!! Oare aceasta problema este reala, daca da de ce nu a putut fi descoperita din timp !?

Pe scurt as dori sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu un sfat vis-a-vis de aceasta problema ?

Ma gandesc sa schimb catalizatorul si voiam sa stiu daca pot achizitiona de la dezmembrari orice catalizator de pe un Polo tot cu motor de 1.2 dar cod diferit ( adica daca un catalizator de AZQ, BBM etc ar merge montat pe BME fiind tot in 3 cilindrii ) ?!

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vesnica problema cu sonda lambda de la Vw Polo 9n 2002 (1.2 @64cp), m-a chinuit inca din vara de cand am luat masina. In cele din urma ultima eroare data era Sistem to lean. Initial bagam benzina 99 sau care era cea mai buna, dupa care am zis sa fac cum scrie la carte, si sa bag 95. Surpiza, s-a stins becul dupa 30km. Dupa alti 30km iar s-a aprins, pe urma i-ar s-a stins, ca in cele din urma sa ramana in continuare aprins. Dupa alte 10+ testere din care reiesea 100% sonda lambda 1 (deci cea dinainte de catalizator), m-am decis sa o schimb. Noua sonda lambda se cheama bosch, a costat o caruta de bani (~700ron) si de cum am pus-o, am pornit masina si s-a stins becul. Ce fericire, rezolvasem toate probleme masinii. Insa, in aceeasi seara, dupa 10-15km si vreo 3-4 porniri, iar s-a aprins magicul bec cu 'probleme in sistemul de evacuare al gazelor'. Deci alti bani, alta distractie, insa nici un rezultat.

Este destul de frustrant sa schimbi piesa cu problema si sa ai aceeasi eroare. Din pacate abea maine voi ajunge la un service pentru o noua diagnoza.

Nu stiu ce sa ii mai fac si vreau neaparat sa-i dau de cap. Daca acel bec sta aprins acolo, nu sta aprins cu ocazia sarbatorilor, ci pentru ca cei o mie de nemțișori mici care au lucrat la partea electronica au facut ca acel bec sa stea aprins in conditiile X din situatia data Y in care ceva nu este in regula cu sistemul de evacuare al gazelor.

Am cautat in tot forumul (poate nu am cautat destul?) insa am gasit o multime de intrebari referitor la aceeasi problema insa nimeni cu o concluzie.

Cu ocazia schimbarii sondei lambda (conform testerului), prima concluzie care am traso este ca am schimbat-o degeaba. Insa, zilele urmatoare voi reveni cu alte concluzii (sper eu..mai bune).

A mai trecut cineva prin situatia asta? Cum ati rezolvat problema sondei lambda si a becului de 'eroare in sistemul de evacuare al gazelor' ?

Multumesc si scuze pentru postul lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa schimbi furnizorul benzinei. Acelasi lucru il pateam si eu cand bagam benzina de la Mol. De cand nu mai bag de la ei nu mai sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca si acest lucru, desi, pana acum am bagat de la Petrom, Rompetrol, ultima data de la Luckoil.

Insa imi este foarte greu sa inteleg mecanismul prin care o piesa (noua si schimbata, conform cerintelor de pe tester) nu poate accepta decat o singura benzina de la un singur furnizor care teoretic ar aproviziona acea benzina 95. Probabil ca are alta calitate benzina din Romania, insa nu cred ca difera atat de mult incat sa o comparam cu apa de ploaie (citeam pe forum o serie de sugestii precum ca benzina de 98 ar fi de 95, iar aia de 95 ar fi si mai jos).

Daca intradevar furnizorul benzinei ar fi problema, asta inseamna ca toti cu Vw polo cu acest tip de motor si catalizator ar trebui sa avem becul aprins in bord. Insa, nu toti il au, sunt multi care nu au nici o problema, nu stiu ce e aia sonda lambda si baga benzina de unde apuca.

In lipsa altei explicatii (lasand la o parte varsta masinii si alte obiectii discutabile) tind sa cred ca electronica masinii, mai exact calculatorul de bord nu a fost printre cele mai reusite chestii facute la masina asta. Avand in vedere ca multi la partea mecanica sunt 100% ok (exceptand tremurat la relanti din cauza celor 3 pistoane care uneori nu se echilibreaza cum trebuie), iar adesea apare becul magic insa simptomatologie zero, inseamna ca softul de pe aceste masini nu e tocmai "in mintile lui".

Cipl nu contest optiunea de a schimba furnizorul de benzina. Uite, de exemplu, minunea cu becul care se aprindea dupa 30 km si se stingea iar timp de 30km (consecutiv, de vreo 4 ori), s-a intamplat dupa ce am alimentat cu benzina 95 de la Petrom. Insa, tot ce mi-as dori ar fi o explicatie de la cineva care intradevar sa fi lucrat pe aceasta masina si sa o cunoasca, in care sa explice mecanismul prin care sonda reiese vinovata la tester, in corelatie cu benzina (desi, inca odata, aceeasi benzina o avea in ea cand am schimbat sonda, si becul s-a stins la pornirea masinii, iar 3 ore mai tarziu s-a aprins. Ceva aici numai suna bine, inseamna ca nu sonda este cauza, ci computerul masinii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salutare sunt din Baicoi, PH si daca aveti drum la mare careva v-as ruga sa-mi faceti si mie o scanare. am aprins martorul si consumul cam mare si nu stiu ce are. astept raspus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Eu am dat pe sonda lambda care e inainte de catalizator 425 RON marca BOSCH si am schimbat-o din cauza ca-mi arata eroare pe tester si papa cam multa benzina masina din cauza ei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Am si eu checkul aprins de ceva timp si imi da eroarea de amestec prea bogat.

As dori sa stiu daca e din cauza sondei lambda( am facut o poza in Vag-com),dar e un pic neclara,

valoarea aceea oscila pana intre -1% si - 23%

Rog un coleg care se pricepe daca poate sa imi zica daca e din cauza sondei.

 

Va multumesc !

post-136963-0-10385300-1407941132_thumb.
Modificat de magnifiq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am schimbat acum 2 sapt tot sistemul de evacuare (racord flexibil si tot ce tine de esapament). Problema este ca imi urla-n cap, vibreaza teva de esapament. Ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, azi s-a aprins Check, am facut scanare si :

16786-EGR System

P0402-35-10 Excessive Flow-Intermittent

17491-Linear O2 Sensor; Reference Voltage

P1183-35-10 Short to Plus-Intermittent

17586-Linear O2 Sensor; Pump Current

P1178-35-10-Open Circuit-Intermittent

EGR stiu ca trebuie schimbat, dar celelalte 2? Sonda lambda? Sfaturi cv?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am fost si eu azi cu masina la o diagnoza dupa ce mi-a aparut in bord "check engine" si mi s-a spus ca ar fi catalizatorul. Mi-au facut o programare pentru ca trebuie sa se uite cu o camera sa vada daca nu cumva e topit. Masina ruleaza ok doar ca a crescut putin consumul si se aude parca un zumzait in plus pe la motor. Masina are 136.000 km. A mai avut cineva simptomele astea la masina? Nu ma pricep la mecanica si sincer sa fiu inainte sa dau in jur de 1800 lei pe un catalizator nou as vrea sa mai citesc sfaturi de la oameni care s-au mai intalnit cu problema asta. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua.

Mi s-a aprins martorul check engine, anul trecut in toamna, am mers cu ea la un service autorizat in oras unde dupa testare mi au spus ca e vorba de egr, benzina proasta, etc. Am curatat egr-ul, am shimbat benzina , (de la Petrom-Rompetrol-Mol si am ramas la Mol), iar martorul se aprindea si se atingea periodic. o vreme buna nu s a mai aprins, ii bagam doar 95, martorul s a aprins prima oara pe 98 si s-a stina pe 95.

Precizez ca la inceput, masina se tura singura, intre 1400-1600, desi o lasam pe liber.

Dupa o perioada nu am mai avut probleme, iar acum au revenit turatiile, iar in plus am observat ca in treapta a 4-a, masina incepe sa tremure , paeca s ar ineca, si desi o accelerez, turometrul scade tot mai mult, fiind nevoit sa schimb intr o treapta inferioara.

Intentione sa merg cu ea la alt service, intre timp as vrea sa aflu si parerea voastra, sa stiu la ce ma astept. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Acelasi lucru am patit si eu,am mers la un drum mai lung iar  prin localitati mergeam si cu a 5-a la 60km/h iar la un moment dat

intr-a 4a simteam cum scad turatiile si nu mai tragea masina plus ca mi s-a aprins si martorul,iar dupa cativa km mers cu a 3-a si a 4-a la 4000 rpm s-a stins,si si-a revenit si masina.

Asa imi bateam si eu capul anul trecut,de la ce o fii, si cred ca asta e cauza( MERSUL SUBTURAT) si ma refer la benzina( eu am 1.2 40 kw).

O zi buna !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, stie cineva dimensiunile racordului flexibil de la evacuare pt polo 1.2 benzina cod motor awy, 40 kw? lungimea ar fi 20 cm adica 200 mm, dar nu stiu diametru, ajutor cineva? este cumva 45x200?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Ma confrunt si eu cu o problema de cateva zile si cu toti mecanicii nu-i dau de capat. 

Problema se face ca se pierde din puterea motorului si da rateuri la pornire si cand este calda masina, da rateuri atat pe toba cat si la motor. Undeva saptamana trecuta, s-a aprins check engine si am fost la reprezentanta cu ea si pe tester aparuse o eroare la sonda lambda:bank 1 si dedesupt scria amestec sarac. A resetat tot, am facuo probe atunci si o perioada de timp adica 4-5 zile a fost ok. Dupa 300 km a inceput din nou sa scada puterea motorului. Scadea atat de tare incat se oprea motorul. Am fost la service si am schimbat sonda lambda, a fost desfacut capacul de la aerisire si inlocuite garniturile, s-a pus filtru nou de benzina, sau schimbat garniturile la injectoare, pompa de benzina a fost schimbata acum 2 luni, s-a verificat tot sistemul de alimentare si in continuare imi da rateuri si la un moment dat masina pierde putere.

Va rog sfatuiti-ma ce sa fac???

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai defecta una din bobine,fara sa dea pe tester.Am patit eu la o fabie 1.2 si un golf 1.6 aceleasi simptome.La fabia facea doar peste 2500 de rpt/min,la golf permanent.Pe care cilindru ai missfire cind o tii accelerata la 3000?Vezi la count,pe canal 14 sau 15,nu mai retin.Mergi la alt mecanic.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care vor avea probleme cu racordul flexibil de la evacuare, dimensiunea corecta este 45x200, pt polo 1.2, cod motor awy, eu am gasit Bosal, pret 65 ron. Am zis sa postez pt. viitor, in caz de nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La  diagnoza , pe grupul 032 in field1 imi iese valoarea -18%, inteleg ca amestecul este prea bogat,

cine ar putea genera un astfel de amestec ? Nu am cod misfire stocat, ma duce mintea la faptul ca

am cumparat cel mai ieftin filtru de combustibil, parca muller, made in china, posibil regulatorul lui sa

deschida la mai mult de 3 bari - rezultatul fiind imbogatirea amestecului ?

De asemenea am eroarea stocata "17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current  P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent",

lambda 1 nu mai e in toate mintile  si sa nu ma pot baza pe cei -18% raportati ?

 

 

Modificat de PL500
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca da pompa de curent schimba sonda.Nu ai alt remediu.Prima sonda.Mai vorbea un coleg mai sus de sonde.Nu are treaba sonda lambda de pe AZQ cu aia de BME,desi sint ambele de aceeasi cilindree.Nu sint la fel,modul de lucru si softul difera,la fel si amestecul.Sondele astea de pe 1.4-1.6= 16v si 1.2= 12v cu 6 fire sint niste porcarii,si ca durata de viata si ca interpretare.De pret nici nu mai pomenesc.Sarbatori fericite!(daca mai poti sta cu becul aprins!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru reply si pentru urari, si tu si ai tai sa petreceti sarbatori fericite !

Urmeaza sa achizitionez sonda, NGK LZA11-V2 1774, are 5 fire, cea mai ieftina am gasit-o la un

magazin online cu pretul de 516 lei.

Culmea e ca becul  nu imi ramane aprins,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!