Jump to content

Toba, Catalizator, Sonda lambda, Sistem de evacuare


Arce
 Share

Postare recomandată

salutare,

Am observat ca sunt destui de multi care au aceasta problema cu sonda lambda, eh nu stiu daca la mine e mai special poate ca este poate ca nu ... eh deci ... la mine apare aceeasi erroare, a fost scanat masina, intradevar apare de la sonda lambda, ok

m-am dus la un service... s-au uitat ei pe aoclo... si au zis.. ca da e sonda de vina... dar s-au uitat mai atenti.. si au observat un fir desprins... bineinteles ca l-au reparat. Ok pana aici bine... dupa cateva luni iara aceeasi erroare, iara fac o scanare, tot sonda in cauza de vina... dar acuma erau ambele, merg iara la service... se uita ei pe acolo .... sondele ok, firul respectiv ok, toba toata ok. nu pot intelege de ce tot apare.

intradevar nu sta aprins tot timpul, ceea ce asta ma mira. ba se stinge... si a 2-a zi apare din nou martorul... nu mai inteleg :)

eventual daca a mai patit cineva ceva de genu` si poate sa-mi zica ce as putea face. multumesc mult!

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare.

Am si eu o intrebare referitoare la Catalizator, imi e aprins martorul de la sonda Lambda, nu stiu un cod de eroare sau ceva doar mi-a spus un mecanic ca ar fi vorba de catalizator, cum ca ar fi infundat si cum ca nu se poate reconditiona / curata de nici o culoare, deci si prin urmare intrebarea mea este: Avand in vedere pretul destul de piperat al catalizatorului nou, m-am gandit sa imi cumpar unul second ca sa spun asa, am gasit pe forum un utilizator care are piese pentru Polo din dezmembrari, problema este ca motorul Poloului in cauza e de 1.4, iar al meu e de 1.2, si ma intrebam daca sunt la fel catalizatoarele?... sunt universale?... daca nu sunt, oare sunt compatibile? ar putea sa functioneze bine si cu acel catalizator? ... cam la ce pret ar putea sa se ridice un catalizator second, si daca e indicat sa cumpar unul folosit?

Scuze pentru numarul de intrebari intr-o singura intrebare majora pentru mine, dar am nevoie de putin ajutor si nu ma prea pricep la lucrurile astea.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@PoloAcer:Intrebarile mele:Masina iti functioneaza defectuos?Simti ca nu trage sau nu sta la relanti?Esti foarte sigur ca este dus catalizatorul?Parerea mea este ca o masina care are catalizatorul dus,are si niste simptome.......poate sunt colegi de forum care au schimbat catalizatoare si stiu mai bine.

Inainte de a da banii pe alt catalizator,ar trebui sa conduci o vreme mai sportiv,nu schimba sub 3000 rot/min si du-o frecvent(cand se poate) pana pe la 4500 rot/min si vezi apoi diferenta.Ai putea sa-ti faci si o diagnoza cu Vag-Com-ul sa stii sigur de unde vine eroarea si poate si niste teste pentru gazele emise.

Sfatul meu: Inca nu da banutii,pana nu esti 100% convins care este problema.S-auzim de bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e cu probleme clar catalizatorul....pe polo 1,2-a fost lovit si materialul din el e crapat, ba chiar aud un zornait dragut cateodata daca schimb vitezele in blana cu geamul deschis. Si bineinteles martorul e tot timpul aprins dar totusi masina merge foarte bine. Imi recomanda cineva o solutie ieftina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Il schimbi cu unul SH daca gasesti pe la dezmembrari (daca se poate masina sub 100000 km) :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca si unul universal si cunosc persoane cu ITP-ul luat cu astfel de catalizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu este nici o problema daca se aprinde martorul, am fost la reprezentanta Midocar Otopeni de pe Sos de centura- era mai aproape de mine- care au verificat sonda 1, sonda 2, au vrut sa cumpar sondele pe urma ziceau sa schimb catalizatorul ca cica e fisurat in interior(vrajeala sa faca bani - evitati Midocarul nu mai merg pe acolo in veac) dupa ce RAR-ul il facusem cu 1 sapt. inainte si nu a fost nici o problema.

Atata timp cat masina trage normal, nu scoate nici fum, nu face figuri la demaraj etc, nu are nimic cel mai probabil este de la calitatea benzinei care este de kkt. Poloul meu l-am adus personal din Germania, am facut vreo 3000 Km pana sa ajung in tara (Germania, Elevetia, Austria) nu am avut nici o problema, pana cand alimentez in tarisoara noastra scumpa -facut plin - dupa cativa zeci de km se aprinde martorul si intrat in panica degeaba.

Deci in concluzie eu merg cu martorul aprins si nu are nimic, nici nu consuma mai mult, nici nu scoate fum, demareaza foarte bine si nu are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te-as sfatui sa o repari totusi.. Poate sa mearga bine pana iti pica piesa respectiva la propriu... si/sau nu vei lua cu siguranta ITP-ul cand implineste inca 2anisori.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu am aceiasi problema cu polo meu,la mine se aprinde la 200 km parcursi dupa care nu se mai stinge numai dupa ce o resetez,am incercat toate si cu benzina de 95 si cu ceea de 98 iar acum sunt pe carera de la mol,habar nu am ce are masina.iar mai nou am descoperit si o gaura la toba,sper ca eroarea sa fie de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POATE SUNT SI fete pe forum dar avem niste mecanici de tot rahatul in Romania,eu am afost cu "polache"al meu la 10 mecanici in 2 zile toti mi-au spus 10 variante ce ar avea masina mea,sincer am ascultat numai de 2 care si acei au c-am scartait-o,ca ar fi ca nu ar fi nici ei nu stiau exact.PE langa o scanare care arata ca,catalizatorul e de vina,asta stiam deja,mai era cealalta problema tremuratul la relanti si pornitul de pe loc,masina tremura pur si simplu,dar nimeni nu stia din ce cauza.la 10 mecanici am fost.si toti au fost varza.si m-am dus la piese auto mi-am cumparat un kit de ambriaj care m-a costat 500.00 ron l-am schimbat si masina merge perfect.ei citind pe forum mai inveti una alta chiar daca esti fata si habar nu ai ce inseamna mecanica.totul era de la kit de ambriaj.Am auzit si varianta a apoi esti fata nu o conduci cum trebuie masina trebuie accelerata cand pornesti de pe loc.nu?sau ceva de genul :ceva bujie nu lucreaza bine,apoi ceva injector nu lucreaza bine,e normal trebuie accelerata masina,pe naiba era kit de ambriaj.m-a costat dar masina merge ok acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor. catalizatorul la polo se afla in fata dupa saxofon nu sub masina din cate stiu eu. Si eu am aceasta problema cu martorul de la evacuarea gazelor. la scanare mi-a zis "randament scazut catalizator" . masina merge bine. problema a aparut de curina in sensul ca atunci cand plec de la semafor, imi vin gaze in cabina pe la gurile dee ventilatie ac. m-am tot uitat pe la motor insa nu imi dau seama pe unde pierde gaze arse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu fie racordul ala flexibil care are ca o tesatura metalica pe el fisurat si sa dea pe acolo gaze.

Vesti proaste, sonda 2,cea de dupa Kat,este doar pentru a verifica daca functioneaza katul in parametri,ea nu va influenta sub nicio forma functionarea motorului,cum face prima sonda daca e bulita. Problema e ca daca politia te gaseste cu avertizarea in bord data de sonda 2 care spune ca nu-ti mai functioneaz catalizatorul,prin urmare poluezi aerul si nu ai remediat problema,incasezi amenda.

Martorul ala (sonda 2) este pentru lege..

un kat sh e o aiureala,e copt si ala,poate numai de pe o masina cu putini km. Unul universal poate stinge sau nu martorul Lambda 2,e la oha..

Un Kat de pe alt tip de motor,la fel, e la noroc, nu stii daca iti va stinge martorul Lambda 2.Exista insa niste piese mici in care se insurubeaza senzorii Lambda care le pacalesc sa nu dea nicio avertizare in ECU, le folosesc astia de fac tuning cu evacuare libera care scot toate tobele inclusiv katul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
popa alexandru liviu

Am si eu o probblema cu martorul de la sonda Lambda.Am facut un test cu Vag-Com-ul si mia aratat o singura eroare la alternator,zice ca nu incarca constant.Am verificat incarcarea cu Vag-Com-ul si arata o variatie intre 14,41 - 14,51 ,se poate ca aceasta sa fie cauza pentru care sta martorul aprins ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Polo 2002 1.2 benzina aici. Am martor aprins in bord, deci ma duc la tester unde mecanicul imi zice ca sonda lambda e problema si emisiile sunt mari, peste normele de ITP. Cred ca trebuie sa cumpar sonda noua, dar as vrea sa stiu care e sonda responsabila? prima sau a doua? pe care sa o comand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

da fratioare il scoti de tot ca nu are apsolut nimic !!!!din contra merge mai bine masina !

eu vreua sa le scot la audi a 6 ca am doua is infundate !!!!

nu te mai baga daca nu sti de ce inveti omu sa dea banii cu galeata masina fara catalizator merge perfect ce esti si tu ecologist ? iar la itp dai acolo 40 lei si iese tot ca nou !!!!!!!!!!!!!!!!!1 :Driver:

prieteni masina fara catalizator merge struna normal daca e infundat sonda citeste si se aprinde martorul no mai lungiti scoateti-le afara si luati si un ban pe ele ca se vand astea uzate de la 2 mil in sus !!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate omul are respect pentru lege si natura, exista si oameni din acestia nu numai romanasi 'descurcareti' cu spaga.

Tu 'sti' si te bagi pe forum aici in aria Polo ca sa dai sfaturi din astea 'apsolut' meseriase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema legata de catalizator.Pur si simplu masina mergea perfect pana acum 2 zile.Dupa care din senin accelera fff greu dupa 2500-3000 rpm si masina se auzea ca un matiz obosit.Am fost la service si au constatat ca problema ar fi catalizatorul,ca este infundat.Au spart catalizatorul ca o metoda provizorie.Martor in bord nu am.....dar acum pute rau a benzina masina :).Am luat masina de la service si am observat ca relantiul ba creste cand are el chef ba coboara pana cand imi moare motorul.Asta ar fi o problema.A 2a problema e ca simt o vibratie ciudata in pedale....ca si cum mai au putin si se rup,asta se intampla cand plec de pe loc sau cand merg incet si schimb viteza.Am incercat sa merg mai in forja acum sa golesc de tot catalizatorul(ca a fost spart) gandindu-ma ca poate fiind golit nu o sa mai faca relantiul ce are el chef si ca o sa am pedalele normale.Ce ma sfatuiti??

PS....cand pornesc masina la rece se mai aud pocnituri din admisie

Modificat de B51TNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma tem ca ai scos calalizatorul degeaba... mai ales ca masina merge tot prost...

catalizatoarele nu se infunda peste noapte ci in timp, bine daca il lovesti zdravan s-ar putea sa crape ceramica din el si sa se obtureze

eu as incerca o diagnoza mai profesionala care va spune defectul exact, si nu as "repara" (in cazul tau distruge) pe ghicite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai scapam de mecanici tarani care pun mana pe ciocan din prima.

cum sa dea vina pe catalizator pentru ca masina a inceput brusc sa faca probleme? in locul tau as cere daune pentru proasta interventie,un catalizator ca piesa originala, nu aftermarket costa minim 14oo lei.

curata-i clapeta de acceleratie apoi o diagnoza la un mecanic normal la cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca mecanicii sunt buni.Nu mai face masina acum probleme.A facut pana cand am eliminat pe evacuare bucatile din catalizator.Catalizatorul se infundase si din cauza asta a inceput sa se si topeasca :) . L-au spart si acum merge bine.Doar ca masina e euro -4 .Oricum nu are sens sa mai inlocuiesc catalizatorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au spart catalizatorul ca o metoda provizorie.Martor in bord nu am.....dar acum pute rau a benzina masina :).Am luat masina de la service si am observat ca relantiul ba creste cand are el chef ba coboara pana cand imi moare motorul.Asta ar fi o problema.A 2a problema e ca simt o vibratie ciudata in pedale....ca si cum mai au putin si se rup,asta se intampla cand plec de pe loc sau cand merg incet si schimb viteza.

PS....cand pornesc masina la rece se mai aud pocnituri din admisie

Din ce ai scris initial rezulta ca dupa interventia cu ciocanul ai inca o gramada de probleme.

Eu asa citesc mai sus.

in kat nu prea are ce sa se 'topeasca' pentru ca e vorba de ceramica sau otel inox mai recent, astea se topesc la peste 2000 de grade,mult peste temperatura gazului de esapare care nu depaseste 700 de grade. de topit poate fi vorba doar se stratul activ,care are cativa microni. sunt numai 4-6 grame de substante active in tot catalizatorul.

sens nu are pana cand nu ajungi la itp si n-o sas te treaca .

pe mine m-au oprit cu Poloul odata in Bragadiru o echipa de RAR mobila si mi-au pus sonda d egaze la teava insa masina are toate matele in ea si am plecat frumos mai departe in drumul meu fara sa ma incurc cu talonul luat si celelalte.

va ca sunt multi pe aici care recomanda cu glas tare sa va aruncati catalizatorul ca merge si fara si te scoti cu ciubuc.

ok, fiecare cu valorile lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

intrebare , si-a pus careva toba finala aftermarket? pe mine ma intereseaza sa scoata un zgomot din ala frumos. vreau sa stiu daca cineva a mai incercat si ce le a iesit ? . multani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lol "zgomot din ala frumos"?~ adica?

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!