Jump to content

Toba, Catalizator, Sonda lambda, Sistem de evacuare


Arce
 Share

Postare recomandată

Salut la toata lumea,

Am si eu un Polo 9N din 2003 motor 1,2 si am intimpinat urmatoare problema: am avut un fir rupt la sonda lambda, are 4 fire unul maro dinspre experiorul mufei(deci nu cele doua din mijloc), am reparat problema prin inadire si cu niste reglete de electricea cu suruburi..si totul ok a functionat vreo 3 luni era stins si becul din bord. Acuma de citeva zile asa in mers sa aprins din nou becul din bord, am verificat daca cumva nu am agata firul dedesup si sa se fi rupt, dar firul e ok, in schimb am mai lovit prin munti cite un pic masina pe dedesupt si am vazut ca toba de sub centrul masinii (ce care area asa ca o plasa pe ea) are o indoitura si o mica gaura cit un creion pe unde mai cade ceva praf si mizerie neagra. Intrebarea este: Poate sa se aprinda becul galben de sonda lambda de la o gaura in toba? si apropo unde este catalizatorul tot in toba aia de sub masina? ( am citit in cartea tehnica :cica sa nu lasati masina undeva pe iarba sa intre la catalizator dedesupt..nu stiu ce..etc). In rest masina trage parca merge si are putere mai mare cu becul lambda aprins doar ca consuma mai mult.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu -ti functioneaza sonda

deaceea merge mai bine si ai consum mai mare

compul nu mai primeste date de la sonda si nu mai poate sa regleze amastecul

si functioneazaq in regim de avarie , ai amestec mai bogat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu -ti functioneaza sonda

deaceea merge mai bine si ai consum mai mare

compul nu mai primeste date de la sonda si nu mai poate sa regleze amastecul

si functioneazaq in regim de avarie , ai amestec mai bogat

Multumesc de raspuns, dar mai e problema cu toba, daca are o gaura poate sa dea eroare de sonda lambda, sau poate e lovit catalizatorul daca e in toba aia de sub masina, nu stiu asta as vrea sa aflu unde e catalizatorul in toba de sub masina sau in alta parte, ca toba am lovit-o si.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca toba este gaurita pe traseu pana la catalizator atunci poate sa-ti dea eroare la sonda

toba catalitica este sub masina si este prima toba de pe traseul de evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca toba este gaurita pe traseu pana la catalizator atunci poate sa-ti dea eroare la sonda

toba catalitica este sub masina si este prima toba de pe traseul de evacuare

Multumesc, incep sa ma luminez, daca se poate inca o intrebare: Daca vreau sa schimb toba aceasta, trebuie schimbat impreuna si catalizatorul ? am inteles ca este vreo 1000 euro, sau se poate demonta catalizatorul din toba veche?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, incep sa ma luminez, daca se poate inca o intrebare: Daca vreau sa schimb toba aceasta, trebuie schimbat impreuna si catalizatorul ? am inteles ca este vreo 1000 euro, sau se poate demonta catalizatorul din toba veche?

Baieti (si fete poate sunt si fete pe forum) nu stie nimeni din voi ce am intrebat mai sus? Ca sa schimb toba veche trebuie sa scot catalizatorul din ea? Sau cum se procedeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am gasit problema , un fir rupt de la sonda lambda, am mai avut problema asta dar acuma sa rupt mai sus cu vreo 10 cm sub teaca aia externe neagra de nu se vedea, caci primul lucru am verificat ca stiam ca am mai avut problema asta, dar unde am inadit eu cu regleta de electricean a tinut si sa rupt mai sus unda cred ca a fost cositorit mai demult in germania.

Care este intrebarea: Eroarea data trecuta sa resetat singura, adica am mers vreo 100km si sa stins becul de la sonda lambda si nu am avut probleme vreo 3 luni cu ea , pina acuma, acuma am remediat firul rupt dar becul nu se mai stinge chiar daca am mers 150km cu masina am turat-o si pina la 6000rot/min si tot nu se stinge. De ce? Trebuie neaparat resetata eroarea cu un Vag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa iei jos borna de la baterie vreo 10 - 15 minute

daca nu merge atunci trebuie resetat din comp , este stocata eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa iei jos borna de la baterie vreo 10 - 15 minute

daca nu merge atunci trebuie resetat din comp , este stocata eroare

Am incercat dar l-am lasat numai 1 minut si am pus borna inapoi, sa resetat ceasul, kilometrajul mic, dar sonda lambda tot aprinsa este. Trebuie 15 min lasata fara baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat o chestie interesanta, nici cu bateria scoasa nici altfel nu se se reseteaza decit cu vag-ul, sau zicea tipul ca se reseteaza singura eroarea de sonda lambda daca se parcurge o distanta de 50km fara oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am un vw polo happy din 2006. mie mi s-a aprins martorul vineri 16 nov si pina azi , 19 nov, la ora 16 a stat aprins. apoi s-a stins deodata. problema nashpa e ca la relanti imi tremura rau de tot masina, ca atunci cind iei piciorul de pe abreiaj si o lasi in viteza, dar turometrul nu se misca deloc. am sunat 4 ore la service la PBN (de acolo am luat masina) si intr-un tirziu a raspuns unu si mi-a zis ca au programari pina pe 8 ianuarie 2008, daca vreau atunci e liber si m-a indrumat la porsche bucuresti vest. am sunat 2 ore acolo si nu a raspuns nimeni. ultima oara am alimentat acum 3 saptamini de la OMV cu carrera 95 fara plumb. stie cineva vreun service serios in bucuresti sa o testez macar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

are cineva idee cat costa o sonda lambda si de unde as putea comanda una online?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Incearca aici:http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9910

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.La passat costa ~280 ron pentru ca am schimbat eu recent. La polo nu stiu, dar sigur e mai putin.Cauta pe google d'astia care aduc piese ca sigur au si mod de "delivery".Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi fain. de curiozitate as vrea sa stiu dece ai schimbat-o? din cauza benzinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu am dat pe sonda lambda 2 - 350 RON si am schimbat'o din cauza ca-mi arata eroare pe tester si papa cam multa benzina masina din cauza ei .

Manopera a fost 150 RON deci total 500 RON . Sincer chiar se simte diferenta la consuma acum dupa ce am schimbat sonda , inainte in papa in oras intre 14- 15 L iar acum intre 9 -10 L .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat pe sonda lambda 2 - 350 RON si am schimbat'o din cauza ca-mi arata eroare pe tester si papa cam multa benzina masina din cauza ei .

Manopera a fost 150 RON deci total 500 RON . Sincer chiar se simte diferenta la consuma acum dupa ce am schimbat sonda , inainte in papa in oras intre 14- 15 L iar acum intre 9 -10 L .

150 manopera?astia nu is intregi..eu am dat pe sonda lambda2 420 lei si 30 manopera(pt polo).In 2 min schimbi sonda aia.Mai bine o aduceai la mine si ti-o schimbam eu.La fel mi-a aparut eroare si mie.Am masurat-o si n-aveam tensiune pe ea.Era arsa vreo rezistenta ceva la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, sunt nou pe aici si deaia va intreb saptamana trecuta am vopsit si eu ferodourile si dupa ce le-am vopsit am constatat ca am gauri in toba de esapamant voi aveti gauri ? Ar fi metode cu ce sa le acopar sau trebuie schimbata toba ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Nu ar trebui sa ai gauri. Porneste motorul si verifica daca ies gaze prin gaurile respective. Daca nu ies poti merge asa pana schimbi toba :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am umblat la sigurante si de atunci mi-a ramas aprins martorul asta si cel cu centura de siguranta. Ce trebuie sa fac ca sa se stinga? Va multumesc pentru sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica sigurantele sa nu fie arse si sa faca bine contact iar daca problema persista cu un VagCom stergi erorile si ar trebui sa se stinga tot. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un polo 9n 2002 1,2, 47 kw, care functiona fara probleme. am fost la mecanic pentru schimbul de ulei si filtrul de aer iar la 5-6 km efectuati dupa, s-a aprins martorul pentru evacuare. ar putea fi o problema ca urmare a interventiei mecanicului la furtunul pentru filtrul de aer sau sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul respectiv se poate aprinde din mai multe cauze. Iti recomand sa gasesti un coleg de forum dispus sa-ti faca o scanare cu VagCom si atunci vezi sigur care este cauza. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!