Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

 

iferenta de stabilitate s-a simtit notabil .... cu cele de 215 am putut intra si iesi din curbe cu viteza mai mare pe acelasi drum... cat despre scartait.. nu cred ca e de la dimensiunea anvelopei.... poate de la uzura, tipul profilului...viteza din varful curbei... incarcatura.... conditiile meteo.... 

 

 

 

drive safe!!!!

 

Nu prea o folosesc in Bucuresti, dar nici in afara orasului nu exagerez. Totusi, cred ca m-as simti mai bine stiind ca masina are cauciucuri ceva mai late.

 

Diferenta la consum este si ea notabila atunci cand se compara cele 2 dimensiuni (215 vs 205)?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este diferenta si de consum intre 215 si 205, si la pret de achizitie... una foarte mare ! numai ca 215 iti ofera un plus de stabilitate in curbe. Restul de tine depinde :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg cum 215/55 ofera mai multa stabilitate ca si 205/55.

Diferenta de latime (partea care calca pe sosea) e doar de 1 cm. Sa zicem ca ar face o diferenta DAR balonul este mai inalt la 215 decat la 205. Asta reprezinta, in teorie (si practica), un dezavantaj la curbe luate mai in forta.

Balon mai inalt => roll over mai mare (cauciucul se deformeaza mai mult in solicitare laterala).

Luand in considerare aceste aspecte, eu zic ca e mai mult placebo decat diferenta reala.

 

just my 2 cents.

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau se compară anvelope diferite și se justifică diferențele prin lățime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da. adica....ce?

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 1 cm pe fiecare roata este o diferenta considerabila pentru stabilitate, simti si in volan trecerea de la 215 la 205 o sa vezi ca se misca volanul mai usor, daca pui 225 dinou o sa vezi iar o diferenta foarte sesizabila. de aceea este bine un 205 iarna , sa calce roata pe o suprafata mai mica si sa fie greutatea mai concentrata si sa ai aderenta mai buna..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps. ceea ce masori tu cu rigla 1 cm  este total alta mancare de peste la anvelope.. de asemenea si greutatea jantei.. 1kg in plus = 6-7 kg in portbagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c6t9 : Mai citeste o data postul #754 al tau si zi-mi ce intelegi. Asta voiam sa zic: Nu se intelege nimic.

             De asemenea recomanzi anvelope XL (extra load). Pentru ce? Incarci pasatul cu fier ? S-au facut calcule pe paginile anterioare in privinta greutatii suportate de anvelope. 

             Iti sugerez sa le citesti inainte sa recomanzi: http://vwforum.ro/topic/34023-cauciucuri/?p=2175016 

             NU vreau sa starnesc nici o polemica dar e bine sa avem ceva informatii inainte sa facem recomandari.

@Valy31: Daca pe tine te face mai fericit sa crezi ca e diferenta notabila intre 205 si 215 amble balon de 55, nu-i nici o problema.

                Peste tot pe unde am citit, lumea zice ca nu se simte mare lucru. Banuiesc ca datorita balonului mai inalt. (cum ziceam in postul meu anterior)

                Nu masoara nimeni cu rigla, e matematica elementara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau polemici. Dar nici calcule făcute în afara recomandărilor inginerilor de la VW. Cam cât de timpiți crezi că sunt. În plus nu se reduce totul la cât cari. N-am recomandat anvelope XL, ci anvelopele cu acel indice SUNT XL. E o mică mare diferență. Acum poate-s proști și producătorii de anvelope.

 

Nu e frumos să pui problema cu "dar e bine sa avem ceva informatii inainte sa facem recomandari". Informațiile sunt în omologări și în produsele finite. Alea sunt, punct. Ele există fizic.

 

Ce am scris eu acolo e perfect logic.

 

Sau se compară anvelope diferite și se justifică diferențele prin lățime.

 

Dacă cumva compari cu anvelope cu un talon mai rigid măcar sau alți indicatori de viteză, alte modele, nu mai poți pune diferența pe seama lățimii sau numai pe seama lățimii. Mai ales că lățimea la anvelope nu coincide, repet, nu coincide cu amprenta la sol. NU toate anvelopele de 215 vor avea același contact cu solul, chiar și la presiune identică.

 

Dacă vrem să tragem niște concluzii valide, să o facem cu date exacte. Ce model s-a folosit, presiune, încărcare etc. etc.

 

Altfel este o impresie că 215 cu un talon mai mare face mașina mai stabilă decât un 205 (nu știm care) cu talon mai mic.

 

La final eu tot sunt curios cât se câștigă la un set de nu vrea lumea să folosească ce recomandă producătorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile XL sunt mai dure decat cele obisnuite pt ca sunt ranforsate. Nu trebuie inteles ca sunt doar pt incarcari mai importante, dar sunt si mai rezistente la gropi, sine de tramvai si alte tipuri de obstacole care pot face o galma in talon. Eu am XL cu 225\40 si sunt dure, dar nici nu au facut galma in mai bine de 15.000km in Bucuresti si gropi au luat destule.

Chiar s-a stambat la un moment dat janta, dar anvelopa era intacta.

Sent from my ApfelPhone

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da este foarte adevarat cu xl si galagia creste cu 1 decibel adica foarte putin pe spate am michelin 93v si pe fata am dunlop 97 w care sunt mai balonate se vede mai frumos janta si xl este mai balonat in talon

Modificat de geoland87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau polemici. Dar nici calcule făcute în afara recomandărilor inginerilor de la VW. Cam cât de timpiți crezi că sunt. În plus nu se reduce totul la cât cari. N-am recomandat anvelope XL, ci anvelopele cu acel indice SUNT XL. E o mică mare diferență. Acum poate-s proști și producătorii de anvelope.

 

Nu e frumos să pui problema cu "dar e bine sa avem ceva informatii inainte sa facem recomandari". Informațiile sunt în omologări și în produsele finite. Alea sunt, punct. Ele există fizic.

 

Uite ce anvelope sunt omologate pe VW Passat: ASTEA. Deci se poate pune si indice de greutate 91. NU e nimic in afara recomandarilor inginerilor VW. Calculele sunt unele simple, pun pariu ca nici nu le-ai citit. Nu trebuie sa fii inginer sa faci o adunare/inmultire daca ti se dau numerele.

Ce se intelege prin indicele de GREUTATE suportata de anvelopa? Nu este: cat "cari", cata greutate suporta anvelopa? 

Altfel eu am incercat, si am reusit, sa demonstrez ca e sigur sa folosesti anv, cu indice de greutate 91 pe passat B6.

Tu doar amintesti de omologari. Afirmatiile trebuie si argumentate cu un calcul, in link, o poza, ceva.

 

Ce am scris eu acolo e perfect logic.

 

Sau se compară anvelope diferite și se justifică diferențele prin lățime.

 

Credeam ca se intelege ca in comparatie intra aceleasi anvelope ( producaror si model), altfel am compara mere cu cirese. 

 

Dacă cumva compari cu anvelope cu un talon mai rigid măcar sau alți indicatori de viteză, alte modele, nu mai poți pune diferența pe seama lățimii sau numai pe seama lățimii.

 

Eu nu prea inteleg ce vrei sa zici aici. Poate alti colegi mai "creieri" inteleg.

 

Mai ales că lățimea la anvelope nu coincide, repet, nu coincide cu amprenta la sol. NU toate anvelopele de 215 vor avea același contact cu solul, chiar și la presiune identică.

 

Amprenta la sol e data de ce? Nu de latimea anvelopei (a caii de rulare) ? Noi vorbim de chestii logice nu de calcule la micron. Se presupune ca presiunea e cea recomandata de producator. (VW)

Nici nu aducem in discutie presiunea la care e umflata anvelopa. E o constanta.

 

Dacă vrem să tragem niște concluzii valide, să o facem cu date exacte. Ce model s-a folosit, presiune, încărcare etc. etc.

 

Tu vrei studiu de caz, rezultate de laborator? Eu am vazut-o ca pe o chestie de logica elementara. Evident ca intreg procesul de deformare mecanica, la diferite solicitari, e mai complicat.

Nu cred ca sunt colegi de forum care sa faca comparatii intre anvelope, inca o data, de acelasi producator si model, tinand cont de atatia factori cati sugerezi tu.

 

 

Altfel este o impresie că 215 cu un talon mai mare face mașina mai stabilă decât un 205 (nu știm care) cu talon mai mic.

 

In final, dupa atatea "argumente", ajungi la aceeasi concluzie ca mine? Ca NU e diferenta notabila intre 215/55 si 205/55.? Ciudat.

 

La final eu tot sunt curios cât se câștigă la un set de nu vrea lumea să folosească ce recomandă producătorul.

 

Fa si tu un calcul elementar. Sunt multe magazine online de anvelope.  Diferenta la pret e notabila, la folosire nu prea.

 

Over and out. Cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu, tot bine. 

 

 

 

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar un consum cu 0,5l % in oras in conditiile in care merg 150km, se poate lua in calcul daca se merge pe 205 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau polemici. Dar nici calcule făcute în afara recomandărilor inginerilor de la VW. Cam cât de timpiți crezi că sunt. În plus nu se reduce totul la cât cari. N-am recomandat anvelope XL, ci anvelopele cu acel indice SUNT XL. E o mică mare diferență. Acum poate-s proști și producătorii de anvelope.

 

Nu e frumos să pui problema cu "dar e bine sa avem ceva informatii inainte sa facem recomandari". Informațiile sunt în omologări și în produsele finite. Alea sunt, punct. Ele există fizic.

 

Uite ce anvelope sunt omologate pe VW Passat: ASTEA. Deci se poate pune si indice de greutate 91. NU e nimic in afara recomandarilor inginerilor VW. Calculele sunt unele simple, pun pariu ca nici nu le-ai citit. Nu trebuie sa fii inginer sa faci o adunare/inmultire daca ti se dau numerele.

Ce se intelege prin indicele de GREUTATE suportata de anvelopa? Nu este: cat "cari", cata greutate suporta anvelopa? 

Altfel eu am incercat, si am reusit, sa demonstrez ca e sigur sa folosesti anv, cu indice de greutate 91 pe passat B6.

Tu doar amintesti de omologari. Afirmatiile trebuie si argumentate cu un calcul, in link, o poza, ceva.

 

Ce am scris eu acolo e perfect logic.

 

Sau se compară anvelope diferite și se justifică diferențele prin lățime.

 

Credeam ca se intelege ca in comparatie intra aceleasi anvelope ( producaror si model), altfel am compara mere cu cirese. 

 

Dacă cumva compari cu anvelope cu un talon mai rigid măcar sau alți indicatori de viteză, alte modele, nu mai poți pune diferența pe seama lățimii sau numai pe seama lățimii.

 

Eu nu prea inteleg ce vrei sa zici aici. Poate alti colegi mai "creieri" inteleg.

 

Mai ales că lățimea la anvelope nu coincide, repet, nu coincide cu amprenta la sol. NU toate anvelopele de 215 vor avea același contact cu solul, chiar și la presiune identică.

 

Amprenta la sol e data de ce? Nu de latimea anvelopei (a caii de rulare) ? Noi vorbim de chestii logice nu de calcule la micron. Se presupune ca presiunea e cea recomandata de producator. (VW)

Nici nu aducem in discutie presiunea la care e umflata anvelopa. E o constanta.

 

Dacă vrem să tragem niște concluzii valide, să o facem cu date exacte. Ce model s-a folosit, presiune, încărcare etc. etc.

 

Tu vrei studiu de caz, rezultate de laborator? Eu am vazut-o ca pe o chestie de logica elementara. Evident ca intreg procesul de deformare mecanica, la diferite solicitari, e mai complicat.

Nu cred ca sunt colegi de forum care sa faca comparatii intre anvelope, inca o data, de acelasi producator si model, tinand cont de atatia factori cati sugerezi tu.

 

 

Altfel este o impresie că 215 cu un talon mai mare face mașina mai stabilă decât un 205 (nu știm care) cu talon mai mic.

 

In final, dupa atatea "argumente", ajungi la aceeasi concluzie ca mine? Ca NU e diferenta notabila intre 215/55 si 205/55.? Ciudat.

 

La final eu tot sunt curios cât se câștigă la un set de nu vrea lumea să folosească ce recomandă producătorul.

 

Fa si tu un calcul elementar. Sunt multe magazine online de anvelope.  Diferenta la pret e notabila, la folosire nu prea.

 

Over and out. Cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu, tot bine. 

 

 

 

Îmi dai degeaba citate de pe net. Anvelopa e aia din omologarea omului. Are 91 acolo, nu mai întreabă. Nu are, atunci pentru modelul lui specific de Passat nu există. În omologare sunt toate combinațiile posibile. Ce link vrei când există un document fizic care nu-i întâmplător?

Amprenta la sol nu este dată numai de lățime. Și dacă trebuie să explic așa ceva am ajuns la un punct la care eu trebuie să depun un efort prea mare pentru a convinge o persoană care deja crede că știe bine ce spune. Dar ca să nu rămână așa, vezi că are fuscobal la mașina lui în topic niște măsurători. Știi că fusco e mai tehnic decât noi și vede lumea matematic :)

Eu nu știu ce diferență este între 215 și 205 cât timp nu știu despre ce anvelopă este vorba. Dacă nu-s teste riguroase, atunci să nu afirme că toate 215 sunt mai bune. Să o facă punctual. Ar avea toată lumea de câștigat.

Tocmai că eu nu văd câștiguri masive între 91 și 94. Vrei mașină, pui ce recomandă producătorul sau mai bun. E atât de simplu. Mai ales când observ că nu prea știi ce faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe documentul ala fizic de multe ori nu sunt mentionate toate dimensiunile de anvelope compatibile cu masina.  

Linkul care l-am dat eu e valabil. Tocmai ca in omologare nu sunt toate dimensiunile posibile, sunt doar cateva, compatibile cu masina in cauza. Trebuie sa te exprimi mai bine. 

 

Amprenta la sol nu este dată numai de lățime. Și dacă trebuie să explic așa ceva am ajuns la un punct la care eu trebuie să depun un efort prea mare pentru a convinge o persoană care deja crede că știe bine ce spune. Dar ca să nu rămână așa, vezi că are fuscobal la mașina lui în topic niște măsurători. Știi că fusco e mai tehnic decât noi și vede lumea matematic :)

 

 

 

Noi vorbim de conditii normal de folosire, nu de circuit, unde fiecare mm conteaza. 

Repet, daca faci niste afirmatii trebuie si argumentate. Asa functioneaza o discutie. Nu trebuie sa ma convingi pe mine. 

 

De asemenea, nu intelegi ca noi vorbim de o anvelopa generica (poti sa alegi tu orice exemplu). Tu o tii pe a ta: ca nu stii despre ce anvelopa e vorba. 

 

 

 Mai ales când observ că nu prea știi ce faci.

 

In postul tau anterior ai ajuns la aceeasi concluzie cu mine: diferentele intre 205/55 si 215/55 sunt minime, in practica. Atunci nu stiu ce fac? 

Nici n-am vorbit despre ce anvelope pun eu pe masina, ca sa poti tu afirma ca nu stiu ce fac.

In cazul asta pune anvelope XL daca te face sa te simti mai bine. Nu am incercat sa te conving ca nu e bine ce faci.

Sunt doar bani in plus dati degeaba. Pe principiul: Bigger is better, nu intodeauna valabil.  :RO flag:

 

LE: Uite si un exemplu:  205/55 r16 : 470lei VS 215/55 r16 XL 634lei. Aceeasi marca si tip de anvelopa. La 4 bucati diferenta de pret e undeva la 650 lei.

      Eu prefer ca de 650 lei sa cumpar ceva prietenei si/sau sa pun mai bine de 1 plin de motorina ca sa folosesc noile anvelope  :))

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsti iti pot da dreptate.. ma bucur ca ati observat difereta gigantica de pret la un set de anvelope 215 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aproape halucinant ce citesc.

 

Punctual. O iau cu finalul. Eu spun CLAR ce diferență de preț este între 91 și 94 la aceeași anvelopă ca să nu iei ce recomandă producătorul. NU ce diferențe de preț sunt când vine vorba despre o dimensiune rar folosită, care de obicei e mai scumpă. Am scris inclusiv acum sus, ultima postare. Ești setat pe ce nu trebuie.

 

În omologare sunt prezente fix anvelopepe recomandate. Dar hai să o iau din link-ul tău. Așa băbește, poate se lipește ceva. Nu este literă de lege link-ul, dar informațiile sunt și acolo numai să vrei să le citești.

 

PASSAT 2009 ESTATE

 

Standard 205/55 R 16 91H - deci ai 16" 91.

 

Alternative 235/45 R 17 94H/V - deci la 17" există NUMAI 94. Tu crezi că ăia sunt tâmpiți să pună 94. Sau crezi că au impresia că lumea își pune jante pe 17 ca să care betoane???

 

Eu nu recomand un indice de viteză sau de greutate. Eu recomand să pui fix ce este în actele ei. Crezi că n-au omologat ăia dimensiunea X că așa le-a venit lor???

 

Caută punctual model cu model și vei avea o MARE surpriză.

 

Tu ai idee cum se comportă o anvelopă?

 

Uite un exemplu extrem, dar urmărește cu atenție.

 

 

Eu n-am nimic de câștigat din alegerea voastră. Scriu pentru siguranță tuturor, nu aiurea.

 

De altfel nu pot să recomand cu ochii închiși vreo anvelopă mai lată (215 în cazul nostru) sau orice anvelopă dacă nu știu ce este. Contează foarte mult acest aspect. Degeaba pare mai lată pe hârtie. Poate nici nu are aceeași amprentă la sol, poate nici nu este o anvelopă mai bună chiar dacă este mai lată etc.

 

Citește ce am scris de la început. Aproape spunem același lucru, dar diferențele de nuanță sunt esențiale. Și repet, eu personal nu am nimic de câștigat, avem toți.

 

E prea greu să argumentez "amprenta la sol". Sunt după o zi puțin spus plină, am dormit vreo 3 ore. Să stau acum să adun informații despre cum se comportă anvelope e prea mult totuși. Te-am trimis totuși să cauți unde știu că vei găsi destul de ușor și datele vin de la o persoană dincolo de orice suspiciuni că nu știe ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c6t9 din tot ce am inteles eu pana acum s-a vorbit de dimensiunea 205 si indicele 91! compatibilitatea intre cele 2, majoritatea intreaba daca este ok sa puna 205/55/R16 cu 91H si cum ai zis si tu :

 

 

 

PASSAT 2009 ESTATE

 

Standard 205/55 R 16 91H - deci ai 16" 91.

 

 

Nu stiu care a spus sa puna pe un 235/45 R17 .. 91H

 

Sincer se degenereaza de la subiectul general si se ajunge un mare OT, de la recomandari anvelope .. ce am testat care sunt cele mai bune, am ajuns sa ne dam cu pareri de parca toti suntem ingineri si am facut numai anvelope la viata noastra, s-au pus atatea liste cu anvelope valabile pentru Passat B6  chiar daca ele nu au fost trecute in talonul masinii, in talon sunt trecute cele mai comune si mai bune anvelope pentru masina asta , ca nu o sa ai un talon cat o foaie A4 sa fie trecute toate modelele de anvelope pentru tine.

Multi aleg anvelopele si dupa buzunar nu numai dupa performante sau calitate, multi aleg extremul si incearca ei combinatii de anvelope gen 195/65/16 ca vezi domne este aceeasi smecherie cu alea 205/55/16 sau pe undeva pe aproape, ei bine atata timp cat nu sunt trecute in liste de ce sa faci pe expertul? de ce sa inventam noi roata?

 

eu recomand anvelope de la dimensiunile 205 pana la 235 ,R16  pana la R18 , restul sa testeze pe masina lui ca sunt multi cu Bmw-uri la care ies rotile in circumferinta masinii de zici ca au tractor si sunt foarte multumiti de acest aspect.

 

SI ca sa incheii  frumos, Cu cat suprafata anvelopei este mai mare si contactul este mai mare cu solul .. rezulta un demaraj mai bun, stabilitate in curbe la viteze mari mai buna, cine zice ca nu este diferenta intre 205 si 215 si il ia pe NU in brate , eu zic sa faca o proba mai intai si pe urma sa vina cu afirmartii si nu din auzite. eu personal simt diferenta  de cand am facut trecerea de la 205 la 215, in viraje la viteze mai mari simteam o alta sabilitate a masinii, consumul era un pic mai maricel, dar sesizabil cand faci acelasi traseu cu anvelope diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o nedumerire. in talon dimensiunile pe care le am sunt 215/55R16 93V si 205/55R16 94V. daca pun alte cauciucuri cu caracteristici diferite de incarcare si viteza, voi avea probleme? ma refer la rar, politie, etc.?

De aici a pornit plecat discuția.

Eu am dat un exemplu aleator, era ultima opțiune din listă și acolo m-am oprit. Ai ratat ideea însă.

Dacă pune 215, atunci pune cu 93 minim.

Dacă vrea 205, pune ce are în omologare. Ce e în talon sau CIV nu acoperă omologarea în întregime.

Dacă este numai 94 în omologare, 94 folosești. E foarte simplu, nu știu de ce se discută atât.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut din fabricație Bridgestone Turanza ER300 215/55ZR16 97W, inclusiv roata de rezervă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Diferenta de latime (....) e doar de 1 cm. 

 

daca pana acum nu tiai dat seama ca si 1 cm conteaza... :lol:  :tuktuk:  desi se propaga ideea ca nu conteaza dimensiunile....  :soothe[1]: nu mai are rost sa vb dewspre altele  :8: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deoarece este un topic despre anvelope imi permit sa va intreb..aveti idee ce ar putea duce la o uzura inegala a anvelopelor pe fata ..in sensul ca spre exterior este mai uzat decat spre interior , bucse sau geometria ..ce ar putea fi? a trebuit sa le scot de pe janta si sa le schimb intre ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de cadere al rotii pe asfalt.

Nu stiu sistemul de reglaj, daca exista la passat dar la logan uzai asa gumele de la pivoti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i se spune unghiul de fuga, e obligatoriu de la geometria rotilor. incearca sa te duci sa le faci, dar nu in “cartier“. Dai banii de pomana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!