Jump to content

Volvo C30, Ford Pictat Sau E Volvo?


eur
 Share

Postare recomandată

Ma bate nevasta la cap sa-i iau masina. Ar vrea volvo, ca stie ea ca e cea mai sigura masina din lume! Si cand ii intra o idee in cap, nu nu i-o mai schimbi.

Asa ca ma uit eu pe volvo.ro, si vad c30, si stiu ca i-au mancat ford, si ca motoarele sunt de la ford, si din restu' cat o fi ford, asa ca stau ca ciobanu' si ma intreb, merita sa dau o caciula de bani pe o sigla? macar de ar fi de metal inoxidabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai sigura masina din lume...

Amintesteti de accidentul lui Tinu. S-a rasturnat cu Volvo si nici macar un airbag nu i s-a deschis din cele multe care le a avut in masina.

O cunostinta si-a luat XC90 pentru el si Golf V pentru nevasta, aproximativ in acelasi timp. Volvo-ul a inceput sa zdrangane din toate partile dupa o vreme din cauza drumurilor, iar Golf-ul nu are nimic.

Nu mai e Volvo ce a fost. Dar oricum, daca i s-a pus pata la nevasta-ta pe masinuta aia... clar ca nu mai ai scapare :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ma enerveaza mentalitatea asta de roman autentic...

masina e naspa.. motorul e ford, nu stiu ce e ford, e naspa tare. afla ca motorul ala de ford poate face mai mult km decat unul de vw(seat, skoda etc.) iar suspensia e intamplator chiar avantajul major al ford in fata vw. daca vrei sa te iei de ford, ia-te de interior, nu de motor si de suspensie.

prea mult se vorbeste din auzite si in totala necunostinta de cauza.

vorbesti de airbaguri care nu se deschid? nu iti doresc sa vb din experianta... skoda a avut nenumarate astfel de cazuri.

revenind ontopic, e adevarat ca sunt pe piata oferte mai bune decat volvo c 30 care e destul de piperat, VAG avand unele oferte avantajoase in acest sens.

daca sotia ta vrea c30, fii convins ca nu vei lua cea mai nesigura masina si cea mai proasta pt ca e facuta de ford.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de Pedro, daca e sa ne luam dupa tehnici de constructie asemanatoare (identice) sau componente asemanatoare, atunci unde mai ajungem - ptr ca in fond, cu globalizarea asta a productiei, toate (aproape) modelele se copiaza cumva intre ele : daca nu la design, macar tehnic.

C30 arata bine si se potriveste unei femei (au tintit bine publicul : tineri si femei :)) ) .. doar ca e cam scump, pana la urma siguranta unei masini o mai da si condusul preventiv, ptr ca testele EuroNCAP se fac la 60 km/h .. asadar nu sunt 100 % concludente si nici nr de airbaguri nu te pot scapa de impactul cu un tren/tir samd

Daca ei i s-a pus pata pe Volvo, nu cred ca mai scapi :) .. "in cel mai rau caz" ai putea s-o convingi la un S40, care e o masina excelenta dar deja nu mai are designlul C30-ului

Spor la ales si liniste la contrazis :) !

Modificat de vrajit de fabia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedro, daca imi citesti postul, vei vedea ca nu am spus nicaieri nimic despre calitate, singurul lucru care nu imi convine oarecum este ca daca iau masina respectiva, dau ceva mai mult decat pe un ford si ea e de fapt ford pictat.

Ce mi-a placut la VAG e ca Skoda o fi ea vw pictat, dar e mai ieftina, si in multe privinte chiar imbunatatita.

Nu stiu daca la volvo e cazul.

Din pacate, nu dau doi bani pe design, poate sa fie si dric daca e fiabila, puternica, are nerv si mai are si consumuri reduse. daca ar fi dupa mine, i-as lua tot octavia 1 cu tdi de 90 cai, caam senzatia ca e cea mai fiabila motorizare vag si performantele sunt peste medie pt o masina de familie.

asa ca, in concluzie, spun si eu ca si ceilalti soti "da mama" si-i iau c30

Modificat de eur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, majoritatea modelelor skoda au un corespondent in familia vw. c30 in afara de fiesta nu prea ai cu ce sa il compari.. focus poate, dar putin fortat. spre deosebire de fiesta e un pas inainte evident pt ca nu e o masina low cost. fata de focus in schimb, doar designul sa il avantajeze si noutatea modelului.

oricum, c30 e o inovatie in clasa ei si asta se reflecta in pret. nu a facut volvo prea mult rabat de la calitate in decursul timpului si nu cred ca ar face-o acum.

imi cer scuze pt primul post ceva mai agresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu Volvo e o marca premium. Si sunt convins ca e peste ford. Eu unul as merge pe Volvo. Un coleg are aceasta masina. E putin ciudata dupa mine, dar merge brici (motor de 2,3l benzina), sta foarte bine pe drum, iar in interior as da 10 bora pe volvo-ul ala. Numai consola aia centrala face toti banii. E aceeasi discutie cu vw si audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer m-am plimbat chiar zilele astea cu un ford is pot spune ca suspensia e mult sub cea de pe audiul meu. Iar depre volvo nu am cine stie ce pareri: frumos exteriorul, interiorul din materiale ieftine si cu console centrale cu design cel putin ciudat ca sa nu zic sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu scuzele de rigoare, dar c30 nu e in aceeasi clasa cu a4. si phaeton are suspensia mai buna ca a4 probabil si e vw. asta inseamna ca vw>audi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Baracuda: haide mah si tu? :) Volvo materiale ieftine? Cu cine compari? Nici chiar asa. Sunt peste la capitolul plastice fata de VW. Bine stiu cu audi nu se pune nimeni. AM uitat. :) Consola aia daca e ciudata eu ma impusc. Macar apreciezi cat de subtire e?

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci probabil ca am gresit comparatia dar eu m-am suit in S40 din 2005 sau 2006 si vreau sa spun ca, comparativ cu A4 materialele erau jalnice iar consola mi se pare fff ciudata pentru gusturile mele. Comparatia la suspensii am facuto intre Ford Modeo si A4, deci o diferenta ff mica de clase(poate in favoarea mondeolui)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sotia ta vrea neaparat Volvo...ai pus-o :) Lasand gluma la o parte, am avut niste discutii legate de marca cu cineva care lucreaza la Volvo Romania si cu care am fost coleg 6 luni la un curs. Mi-a spus clar ca Volvo nu mai este ce a fost, iar mitul ala de "cea mai sigura masina din lume"...e mai mult un mit. Se pare ca inca prinde si lumea crede. Nu ma intelege gresit, masinile sunt foarte bune, ofera siguranta ridicata dar nu isi merita pretul. De asemenea mi-a spus ca la Volvo, toate piesele sunt aduse NUMAI prin reteaua lor. Nu gasesti sa cumperi nimic din alt magazin si la piese si manopera in service chiar au niste preturi "premium". Omul m-a sfatuit foarte clar sa uit de Volvo daca vreau sa-mi cumpar masina (inca nu imi luasem Audi-ul).

Pe de alta parte, am mers cu un Volvo model mai vechi de la firma (460 parca) cu motor de 2l benzina facut de Renault (intr-o vreme au avut combinatii cei de la Volvo cu Renault). Am ramas si acum cu impresia ca era unul din motoarele cele mai puternice pe care le-am vazut pentru clasa lui (bine, nu urcasem intr-un BMW cu motor asemanator). Masina aia, pe cat de veche era, mi-a facut o impresie excelenta. Am mers cu ea mult prin tara si nu am avut ce sa-i reprosez...decat consumul care nu mai interesa pt ca bagam benzina pe banii firmei. Pe "ultimul ei drum" tot eu am condus-o...era asa veche ca nu mai bagau banii in ea...si prostii nu i-au schimbat distributia (cureaua) si cand am luat-o prin oras, s-a rupt cureaua...paaa supapele. Chiar si asa, au vandut-o foarte bine (cu vreo 4000 EUR parca) desi cel care a luat-o a mai bagat vreo 5-6 mii de EUR in ea dupa.

In concluzie, parerea mea este ca masinile sunt bune. Nu sunt CHIAR atat de bune sau sigure dupa cum erau pe vremuri dar sunt peste medie si ca tinuta de drum, confort, motor fiabilitate. Mai prost stau la capitolul consum, in caz ca iei benzina si la partea cu piesele si service-ul care sunt si scumpe si destul de proaste (service-ul nu piesele)

Bafta in alegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu Volvo e o marca premium.

Volvo e marca populara a suedezilor, ceva ca si VW pentru nemti. Eventual Volvo S80, V80 si SUV-ul sint considerate premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volvo e marca populara a suedezilor, ceva ca si VW pentru nemti. Eventual Volvo S80, V80 si SUV-ul sint considerate premium.

Nu se poateeeeeeeee ! :vaidecapulmeu: Si aici incepi? Adu-l si pe prietenul Slider2006... Tot nu ai inteles ca o marca este premium, nu un model? Nu are legatura dimensiunea (clasa) masinii sau motorul ei cu atributul de premium... ! :(

Te rog, hai, nu faceti varza si topicul asta... Omul vrea sa isi cumpere o masina, nu sa afle daca Volvo e premium sau nu...

EndOfftopic

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amintesteti de accidentul lui Tinu. S-a rasturnat cu Volvo si nici macar un airbag nu i s-a deschis din cele multe care le a avut in masina.

Contrar opiniei generale a poporului roman (de altfel expert in probleme de siguranta auto) vina nu a fost in curtea lui Volvo ci doar a constat in simplul fapt ca ziaristul nu a avut centura legata. Masina era dotata cu sistem de protectie suplimentara SRS, care impiedica deschiderea airbagurilor daca centura nu e legata si habitaclul pasagerilor nu e grav deformat. Deci, acel volvo s-a comportat exemplar in accidentul respectiv, iar Tinu, din cate tin eu minte, nu a murit datorita loviturilor la care a fost supus in timpul accidentului ci datorita unu stop cardiac (s-ar putea sa ma insel in privinta cauzei mortii, a trecut destul de mult timp).

Si cateva informatii in legatura cu securitatea la Volvo:

-de mai bine de 70 de ani, compania este orientata catre acest aspect al lumii auto;

-a fost prima companie care si-a dedicat un intreg departament ce studiaza cauzele si efectele tuturor accidentelor majore de pe mapamond in care sunt implicate autoturisme Volvo. Acum au astfel de departamente in raspandite in diferite parti ale lumii, tocmai pentru a putea studia conditiile de trafic diferite, specifice fiecarei regiuni;

-pe baza informatiilor provenite de la departamentul mai sus mentionat se dezvolta noile tehnologii de securitate ce vor echipa urmatoarele generatii de autoturisme Volvo si nu numai;

-in afara de teste reale, au programe de calculator care simuleaza toate ipostazele de accident in care poate fi implicat un volvo (ex: S80 a fost supus la peste 2000 de impacturi frontale "Virtuale")

-bineinteles, teste reale au o importanta foarte mare. De aceea Volvo a dedicat un intreg centru de studiu acestei necesitati. Centrul dispune de tuneluri si trasee ce pot fi mutate/modificate automat, pentru a putea testa masinile in diferite situatii, atat in interior cat si pe circuitul de incercari.

-sisteme de prevenire a accidentelor dezvoltate exclusiv de Volvo: EBA (Electronic Brake Distribution), BLIS (Blind Spot Information System), DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), EBD (Electronic Brake Distribution);

-in crash-test-uri se folosesc smart dummies (au chiar si un dummy ce imita o femeie gravida :lol: )

-volvo detine un echipament, destinat initial testarii rezistentei componentelor cladirilor la cutremure. Acesta a fost adaptat, iar acum ei testeaza rezistenta caroseriilor.

- exista si un club "Volvo Saved my Life" :D

- alte cateva "stiati ca": volvo a fost primul producator care a folost geamuri securizate (1944); prima cusca de siguranta (habitaclul pasagerilor studiat si intarit) a fost produsa de volvo (1944); centura cu prindere in 3 puncte a fost introdusa de volvo prima data in 1959, primul scaun pentru copil asezat invers pentru o siguranta sporita (1972); primul sistem de protectie la impact lateral (1991); primul airbag lateral (1994); primul sistem de protectie a gatului (1998); manerele masinilor produse de Volvo sunt proiectate astfel incat sa poata fi deschise de catre cineva care poarta manusi ignifuge; primul sistem de protectie la rasturnare (1997)

Eu unul, nu mi-as mai pune intrebari in legatura cu faptul ca Volvo este sau nu cea mai sigura marca din lume. Raspunsul nu poate fi decat afirmativ.

In ceea ce priveste C30, masina foloseste platforma Ford C1, acceasi platforma care sta la baza lui S40/V50/C70.

Ca motorizari:

- benzina 1.6 100 cai, 2.0 145 cai, 2.4 170 cai, 2.5 turbo 220 cai. Ultimile dua motoare sunt dezvoltate exclusiv de Volvo.

- diesel: 2.0 136 cai, 2.4 180 cai. Primul motor vine din cooperarea Ford-PSA. Ultimul motor vine dupa rafturile lui Volvo.

Masina este dotata cu toate sistemele actuale de siguranta+inovatiile volvo in acest domeniu (enumerate in mare parte si mai sus).

Ca fapt divers, mi-a atras atentia un nou sistem de securitate activa (prevenire a accidentelor) montat pe aceasta masina: IDIS (Intelligent Driver Information System) care urmareste unghiul de rotatie al volanului, apasarea pedalelor si inca cativa alti factori si realizeaza daca soferul este ocupat cu luarea unui viraj sau efectuarea unei depasiri, si opreste afisarea pe computerul de bord a unor informatii care nu sunt importante (gen schimbarea track-ului de pe cd) pentru a nu distrage atentia soferului.

Parerea mea este ca sotia ta merita un C30.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UIte ca au si forum la noi si fac si ei intalniri ( mai rare ) :http://www.volvo-club.ro/forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si pipait C30 in februarie 2007 la un dealer din Oxford, UK. Tocmai le sosise un lot in premiera.

Masina e interesanta ca design exterior, dar stilul interior nu e un vis.

Daca sotiei ii place va trebui sa o cumperi insa te sfatuiesc pentru o motorizare 1.6 turbodiesel 109 Cp. E de fapt un 1.6 HDI de la Peugeot care si-a demonstrat calitatile pe multe modele. Insa nu e ieftin. Mai repede as merge pe un A3.

Problema la Volvo, e service-ul. Piese si manopera f scumpe. In plus, multe service-uri din tara nu au tinichigerie si in general se asteapta mult pentru piese.

Cat despre siguranta, Volvo a fost candva un nume cu renume in acest domeniu. Insa acum nu cred ca exista diferente fata de marci similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!