Jump to content

Distributie dusa - 1.4 16v


flopem
 Share

Postare recomandată

L-am intrebat de ce nu crede si mi-a spus ca este putin probabil fie si in germania sa fie pusa la schimbul distributie o curea originala . Oare sa aibe dreptate ?

Mi se pare o observatie foarte proasta. Pfoai ce ma enerveaza astia cu pareri multe. De unde o fi scos-o habar nu am. Zilnic vad fabii cu 1.4 16V aduse din germania si multe dintre ele au kit schimbat la repr.skoda.

Marog, revenind: daca NU vezi nicaieri in serviceplan bifata inlocuirea curelei de distributie, este cazul sa te gandesti sa o schimbi; interesant este ca la capota scrie ca a fost inlocuita iar in serviceplan nu.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda .... cred ca iau in calcul si varianta sa-l intreb pe propietar , deja am rugat pe cineva sa-mi faca rost de telefonul lui .

Si mie mi s-a parut foarte dubios cum de in planul de service nu apare nicaieri km la care ar fi fost schimbata . Iar pe eticheta din fata radiatorului este scris cu-n pix albastru numarul de km ... Asta cred ca o poate face oricine .

Avand in vedere ca sunt deja la 170 000 oare in cazul in care nu este schimbata se va auzi ceva inainte de a ceda ? Anul asta nu cred ca mai am buget ptr distributie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se vauzi nimic... in orice caz, au fost situatii in care dintii curelei mici dintre axele cu came "s-au barbierit" si au fost necesare lucrari de reparatie la chiulasa, supape evacuare schimbate etc. Iti recomand cu caldura inlocuirea la un service serios daca informatiile pe care le afli sunt dubioase sau nu sunt deloc si daca ai de gand sa mai tii masina o vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informativ cam cat ajunge kitul cu pompa si manopera .Stiu ca preturile difera dar ...

SI am o nelamurire ? Ce face defapt pompa de apa ....? Ea este cea ce pompeaza antigelul..?

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sry ptr dubluposting .

Am aflat de la propietarul masinii ca cel putin cureaua de distributie a fost schimbata la 112000 cum scria pe placuta de la capota . Nu este sigur de role iar pompa spune ca nu a fost schimbata .

Deci ce rol exact are pompa ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa are acelasi rol la toate masinile:

Asigura racirea motoului, prin faptul ca circula apa(a se intelege antigel+apa) intre motor si radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o chestiune: scrie cumva pe placuta din fata si la ce data s-a efectuat inlocuirea curelei. E si aspectul asta important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu .. scrie doar 112000 si ceva km , si apoi un fel de nume , probabil al atelierului . Dar fiindca era scris cu pixul eram tare dubios . Acum m-am lamurit .

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La ce perioada de km se schimba distributia? Am schimbat-o acum 12k. Care e regula?

1.4 16v 2001; 60k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru siguranta, se schimba la fiecare 60.000 km sau cinci ani, chiar daca in cinci ani s-au facut mai putin de 60kkm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ssalut,are dreptate jogoman

am intrebat si eu la reprezentanta si la fe au spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mi se pare cam exagerat termenul la noi in tara de schimb al distributiei ..... cam e diferenta intre 60 000 si 120 000 cate este recomandat la mine-n fata pe eticheta din fabrica . Intradevar masina mea a rulat pana-n 2009 in germania dar totusi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etichete sunt de multe feluri: 60, 90, 120 kkm.

La schimbul de distributie mi-a fost lipit una de 60 kkm si trecut cu pixul nr. de km cand a fost schimbat. Eticheta era in setul de distributie.

Schimbul depinde de tipul de motor, nu de tara. Si motoarele 1.4 16v fiind cu problemele cunoscute, adica rola intinzatoare cu probleme, se recomanda de fiecare service schimbarea la 60kkm.

Problema este ca nu este nici o instiintare oficiala daca s-a remediat sau nu problema rolelor. Daca ar fi, s-ar putea merge pe varianta: verificare la 90kkm apoi la fiecare 30 kkm.

Oricum schimbul la 5 ani este obligatorie din cauza curelelor, imbatraneste cureaua, riscand sa apara fisuri si sa se rupa. Rezultatul fiind cunoscut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auziti,se poate schimba decat curelele la 5 ani,din cauza imbatranirii????

sau tot chitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza schimbarii distributiei la 60kkm este rola superioara. Daca se desface, se schimba tot inclusiv pompa de apa.

Ar fi cea mai mare greseala sa schimbi doar cureaua si sa lasi rola de care trebuie sa te temi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca se rezolvase cu aceasta rola,sau nu?

deci asta ar fi cauza schimbarii mai devreme??

daca schimbam decat acea rola + curelele,care imbatranesc?

eu am schimbat anul trecut, toata distributia(50000 km,masina din semnatura),urmatorul schimb cand sa-l fac???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu: 50+60=110 kkm sau la expirarea perioadei de 5 ani.

Despre role am scris ca nu este de gasit nimic oficial pe care sa te poti baza. Deci ramane sa fii precaut si schimbi la fiecare 60kkm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o skoda fabia 2003 azf 1.4 mpi si am sunat la cei de la service skoda si mi-au zis ca distributia este pe lant si nu trebuie schimbata decat pe la 200000 km. Pe la 120000 se face o verificare vizuala....? Oare chiar asa o fi? Tin sa mentionez ca deja am 140000 de km sti cam stau cu frica.... :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:biggrin: Citesc si ma minunez! mai frate, vooi nu aveti cartea masinii??? Ca acolo scrie tot si nu terbuie sa intrebati pe la toate serviceurile dubioase cu tot felu de "mesteri".

On cum bine spuneau colegii( care au dat sfaturi pertinente), schimbati mai des distributia. In tara asta pana faci 4-5k km dureaza cam 100 ore, timp in care motorul functioneaza. in germania de ex, faci cam 7-8k km in 100 ore. sper ca intelegeti unde bat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nervoss.... Am fost la skoda pantelimon si sau uitat la distributie. Dupa ce mi-au luat 200 lei doar pt ca sau uitat la distributie mi-au zis ca e ok si ca ar trebui abea pe la 200000 de km sa fac schimbu... (ca na... e pe lant!) :biggrin: asa ca nu stiu ce sa zic.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nervoss, nu mai fii atat de nervos si nu te minuna atat de repede.

si eu am distributia pe lant (motor AQW) si in manual nu face nici macar o referire la distributie (pt ca teoretic nu se schimba - practic se schimba doar pt ca lantul "se lasa" si motorul meu nu are intinzator - greseala de design as zice eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai sarb, cati km are a ta masina? ai fost la vreo verifacare de distributie?

revenind la masina mea, inseamna ca o sa mai fac o verificare pe la 180000 sau de ce nu 200000 de km...... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia mea, care e pe benzina, a cam venit vremea sa-i schimb distributia, care e pe curea dintata de cauciuc. Mi-au recomandat la revizia de 4 ani, iar a mea face in curand 4 ani si jumatate.

Nu am alergat-o eu prea mult, adica abia are 26.900 Km si atunci nu se impune schimbarea si a pompei de apa, ca nu a carat ea prea multa apa in 30.000 Km.

Preturile in service variaza daca o faci cu piese originale, sau, fiind iesita din garantie, cu piese "after market", adica facute de alti producatori, mai mult sau mai putin omologati. Diferenta in cel de al doilea caz e de 3-400 lei mai putin.

Am sunat la Brady din Iuliu Maniu si mi-au spus (pentru tipul meu de motor) un pret de 754 lei, cu piese originale, manopera si TVA inclus. Am sunat si la Brady din Valea Oltului (care fac reclama ca sunt mai ieftini), si mi-au dat un pret bomba, de 1.800 lei, in aceleasi conditii.

Ca sa vad cine e nebun, am mai sunat si la Avia, de unde am obtinut un pret de 1300-1400 lei, cu piese originale si manopera inclusa.

La intrebarea mea, de ce difera atat de mult pretul la aceeasi firma (Brady), dar in cartiere diferite, mi s-a raspuns ca au "Management diferit"!... La Avia e la fel, indiferent daca e in Pantelimon sau in Militari. Alegerea e a voastra, dar intrebati inainte.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca aceeasi problema am avut-o si eu, pana la urma distributia la Ibiza mea, 1.4 16v 75 cp cod motor BKY a costat la Alto Syncro (aceeasi locatie ca Avia) 1350 RON, desi primisem oferta la 1000 RON. Diferenta este din cauza unei role de la cureaua de distributie, care se pare ca nu e inclusa in kitul de distributie. Te sfatuiesc sa intrebi clar ce piese sunt incluse. Mentionez ca in pretul platit de mine a intrat si pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au cerut si am dat codul motorului si seria sasiului, tocmai pentru ca difera (cu o rola in plus). Pretul este pentru modelul meu, pentru ca altfel era si mai ieftin (pleaca de la 462 lei). Multumesc de sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!