Jump to content

Distributie dusa - 1.4 16v


flopem
 Share

Postare recomandată

as vrea sa stiu cat de grav poate afecta motorul daca se rupe distributia??,ce anume se intampla exact,ce piese se rup etc .

Ma ajuta cineva?...nu de alta dar am o fabia din lotul 2001 si am inteles ca la astea se duc rolele

masina are 110 000 km adusa de afara la 100 000 km si nu stiu de cte ori si daca a fost schimbata de propietar,,in rest arata extreb de bine motorul si aspectul

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se rupe cureaua de distributie poti sa ajungi sa schimbi chiar si motorul ( costurile reparatiei pot depasi costul unui motor sh )

cel mai bun caz se duc supape , spart piston

daca nu ai date despre schimbarea curelei atunci este mai bine s-o schimbi , nu de alta dar dormi mai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E motor pe benzina. Esti sigur tu ca la raportul ala de compresie pistoanele lovesc supapele? Sunt multe la care nu e asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 16V se lasa cu bani multi daca se rupe cureaua. Pentru linistea ta, mergi si fa distributia (mai ales daca masina nu are carte de service si nu stii daca a fost umblat la ea). Vei avea un somn mai odihnit si vise mai placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa o iei chiar ca o regula de baza : la o masina second-hand trebuie schimbata distributia cand o iei si sa nu te increzi in spusele vanzatorului; cateodata chiar si actele te pot minti; bineinteles exista si exceptii. Mai bine faci la inceput o investitie de 200-400 euro si umbli 5-60000km linistit decat sa bagi ulterior mii de euro in reparatia motorului. Oricum s-ar mai putea vedea gradul de uzura cu ochiul liber, dar nu e ceva cert.

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta e necazul de la 1.4 16V. Curelele merg bine mersi (de aia nici nu este termen de schimb). Ce se strica este rulajul de teflon(?) al rolei superioare si duce la ruperea curelei. Iar firma VAG, firma serioasa, nu face recall, ci incaseaza mii de eur de la fraierii care platesc motoare stricate in afara garantiei. :icon_thumright:

De 2 ani incerc sa aflu daca rolele au fost imbunatatite sau nu, daca codul xyz este mai bun sau nu. Degeaba. Pui role azi si pot crapa maine? Nu stie nimeni nimic. De la Skoda mi-au zis sa ma duc din 30 in 30mii km la "verificat"... standard....

post-74-1189170122_thumb.jpg

post-74-1189170130_thumb.jpg

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu va multumesc mult de tot pt sfaturi,,asa o sa fac doar ca de multe ori serviciile la noi in tara sunt mult sub cele din germania,piesele noi la fel,am observat chiar eu la skoda mea piese noi care tin mai putin decat cele uzate din germania si servicii de mantuiala si de aia as fi ezitat sa schimb distributia atata tip cat merge......insa am sa va urmez sfatul(mai bine somn linistit)chiar cu riscul proastelor servicii!1

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca am postat pe aici pe undeva codurile de role mai noi. Asigura-te cand le cumperi ca sunt egale sau mai noi decat alea.

LE:

Tatal meu are acum pe masina

Rolle: 036 109 243 AD

Rolle: 036 109 243 AE

Iar coduri mai noi ar fi:

Rola superioara : 036 109 243 AG

Rola inferioara: 036 109 243 AF

Numai Dzeu stie daca or fi mai bune...cum iti e norocu :icon_thumright:

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi tare mult!! As mai avea o intrebare pt cine stie sa raspunda(sa zicem un as in distributie_):unsure:

deci asa sta treaba:

Am fabiutza 14 16v an 2001 cumparata din germania si avea 100 000 acum o saptamana...bun...DILEMA ESTE:

Pentru ca nu am carte service de le neamt se pune urmatoarea intrebare:

la 100 000 km o fi schimbat neamtu oare distributia macar o data si avand in vedere ca se schimba la 90 000 atunci sa fiu posesorul unei proaspete noi distributii.....sau a trecut peste 90 000 si acum eu deja circul cu ea peste limita legala sa zic????

uitati si cateva detalii...pentru cei ce sunt profesori in distributie:

-am desfacut capac superior distributie si am constatat urmatoarele:

1..curea marca WV estetic buna)se vede si scrisul ok pe ea,,,putin sters

2..ceva pinioane mari de culoare aurie,

3...o rola undeva mai in mijloc foarte fina si privita din lateral cu un miez de culoare rosie

4...am pornit masina,,,nu suiera nu bate nu freaca nimik acolo

5...pe suruburile pinioanelor care sunt verzi se vede o mika urma de cheie pe toate

EI....pentru cine e profi si stie ar trebui sa isi dea seama daca a fost schimbata sau nu ,,chiar si dupa materialele enumerate,culoarea si starea lor etc...

cine stie primeste o bere fie si prin posta,......mersiiiii.....va rog sa ma ajutati dragilor!!!!!!....cu okazia asta va salut pe toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvacaru : sa inteleg ca la skoda nu se schimba distributia ci doar se verifica din 30 in 30 de mii?

@I_AM_STEALTH: E posibil sa loveasca si la benzina pistonul supapele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul 1.4 16V cartea de intretinere spune ca se verifica prima data la 90mii km si apoi din 30 in 30 de mii de km. Se schimba cand e cazul (curea uzata, role zgomotoase, etc). O treaba cam riscanta as spune, cand cureaua arata rau deja nu stii cand plezneste...

Eu la Fabie am schimba la 50mii, acum are aproape 100mii si ma gandesc serios sa se schimbe din nou... paza buna...stii tu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acum intitdeauna am auzit ca la o curea de distributie nu se vede uzura. Se vede daca e sters scrisul, sau ros invelisul de cauciuc, dar nu poti vedea starea structurala a armaturii curelei.

De asta curelele se schimba periodic la un nr. de Km stabilit de producator. Acest numar se stabileste semi-empiric (adica calcule estimative de durabilitate coroborate cu teste statistice), si e singura metoda sa conduci linisit.

Sigur ca majoritatea curelelor, exploatate in conditii normale ar rezista si dublul timpului specificat, dar cum stii daca ai una din "majoritatea curelelor", sau ai nimerit una mai slabanoaga? - de tolerante de fabricatie nu a scapat nimeni pana azi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 16V nu cureaua e problema, ci rolele. Cureaua poate sa arate brici si sa mearga 200mii km, dupa cum se vede in poza de mai sus, buba este (a fost) rola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, si rola cum stii cand urmeaza sa crape? O asculti, daca haraie, la 30.000Km... Si daca incepe sa haraie la 1000Km dupa ultima "ascultare", esti sigur ca mai tine 29.000? Sau daca mecanicul nu se prea spala in urechi? Sau daca gandeste: "las' ca mai merge"? Ca nu cred ca haraie asa sa se auda afara din masina...

Eu tot sunt pentru schimbarea preventiva in cazul setului de distributie (curea + ce role or fi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola cam rar ai sanse sa o prinzi inainte sa crape (colegul Zorro_Classic de pe forum a avut norocul asta)...

Cred ca ai sarit peste ceva paragrafe... eu nu am spus niciodata ca nu se schimba, am spus ce zice Skoda ;)

Eu am schimbat la 50mii km si am dat o mare bila neagra concernului VAG pentru ca nu sunt in stare sa faca un recall si sa inlocuiasca naibii rolele alea cu unele bune. Sunt zeci (probabil sute) de masini pe forumurile straine cu motoare stricate la 30-40mii km ... deci loterie pura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea, am si eu o fabia din 2001 tot 1.4 16v, proaspat luata din Germania cu 74000km, reali dupa cartea service. Intrebarea mea este poate cineva sa imi spuna exact ce contine kitul de distributie, adica curea, rola si alte porcarii.., ce firma sa le cumpar si unde as putea sa le gasesc mai ieftin in Timisoara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare am si eu legata de motorul 1,4 16 v . am schimbat distributia la 60000 , si a inceput sa se auda motorul altfel ... trebuia sa schimb neaparat si pompa de apa ? am auzit ca se schimba la 120000 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum sa o schimb ma costa cat ma costat distributia :) dar sunt curios daca a avut cineva probleme legate de pompa de apa... daca a mai schimbat cineva fara pompa de apa :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.. cum adica s-a schimbat sunetul motorului? Suna mai rau sau mai bine?

Legat de pompa de apa ma bat si pe mine aceleasi ganduri.

Insa, teoretic, sa schimbi pompa de apa e simplu acum. Pur si simplu "blochezi" distributia, scoti pompa veche, pui pompa noua si realiniezi. Dispare timpul alocat desfacerii suportului motor, suspendare motor, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suna putin mai rau :rolleyes: ori e distributia noua , ori nu stiu ce se aude asa... are un sunet mai "grav"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat... dar merge bine? Trage normal? Nu ai pus cumva si un ulei nou cu ocazia aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge la fel , trage normal , poate chiar putin mai bine , ca sunt curelele mai intinse . dar un zgomot ciudat ma bruiaza , parca de la tacheti , dar stiu ca sunt hidraulici... in stanga motorului este o cutiuta neagra si de la aia se aude un tacanit ( dar nu mereu ) , nici aia nu stiu ce este , si nici mecanicii pe unde am fost :vaidecapulmeu:

ulei nou nu am pus ca am schimbat uleiul la 59000 , si distributia la 64000.

Modificat de B_85_DIZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
merge la fel , trage normal , poate chiar putin mai bine , ca sunt curelele mai intinse . dar un zgomot ciudat ma bruiaza , parca de la tacheti , dar stiu ca sunt hidraulici... in stanga motorului este o cutiuta neagra si de la aia se aude un tacanit ( dar nu mereu ) , nici aia nu stiu ce este , si nici mecanicii pe unde am fost :lol:

ulei nou nu am pus ca am schimbat uleiul la 59000 , si distributia la 64000.

cutiuta aia neagra este o valva care iti foloseste vaporii din rezervorul de benzina.am auzit si eu acelasi tacanit si am intrebat la service care-i treaba.norocul meu a fost k eram cu masina pe tester si mi-a aratat omul de acolo care-i faza cu tacanitul.cred ca-i zice pulse valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum sa o schimb ma costa cat ma costat distributia :( dar sunt curios daca a avut cineva probleme legate de pompa de apa... daca a mai schimbat cineva fara pompa de apa :)

eu am schimbat distributia fara pompa de apa, pe acelasi motor.

mi-a zis mecanicul (un prieten) ca daca nu este curs nimic, nu este necesara schimbarea ei.

si cred ca mai duce inca 50.000 km.

eu am schimbat distributia la 103.500 km.

dar ceva m-a nelamurit: cine ti-a zis tie ca pompa de apa costa cat toata distributia?

eu am cumparat kitul de distributie cu 500 ron, si cred ca pompa de apa si antigelul costau maxim 200 ron.

in fine. nu ma pricep asa mult la masini.

vroiam doar sa-ti confirma ca am schimbat distributia fara pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!