Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Desfaci acel surub de langa electrovalva si tragi usor de ea,o sa iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot senden PXE16-8675F am si eu, doar ca are codul 1K0 820 803 G.

doi comercianti mi-au confirmat ca electrovalva corespunzatoare este aceasta http://www.al-padrino.ro/articol/2597207/vemo-v15-77-1013-supapa-regulatoare-compresor.html. sper sa nu se considere reclama. inca nu am schimbat-o, deocamdata nu e asa cald, dar urmeaza.

41RUjU6yI6L.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine vad ca este codul diferit 5N0 820 803 - PXE 14. Eu m-am uitat pe compresor si am reusit sa fac poza asta:

IMG_20160413_183926.jpg

Modificat de Cristiano90
corectie text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am fost la service, am incarcat instalatia cu freon/ulei/substanta UV. Si acum supriza, in instalatie aveam ~400grame freon dupa 2 ani de la ultima umplere (ceea ce indica ca nu am pierderi, sau nu sunt majore). Cu toate acestea la scanare  am depistat low preassure? cu 400 grame freon in instalatie....

 

Daca dau climatronicul pe low imi baga foarte foarte rece ~5-7 grade la gurile de ventilatie. Temperatura in masina este de 22-23 grade, daca setez climatronicul pe 20 imi baga putin rece. Temperatura la evaporator varia intre 2 si 7 grade, deci sa inteleg ca nu am pb cu compresorul.

 

Baiatul de la service, a zis ca ceva se intampla, de ce am avut eroare pe senzorul G65 (la el pe scanare nu a aparut eroare, deci nu s-a manifestat) si de ce am valoarea 0-0 pe senzorul de intesitate luminoasa (g107 si g134)? am desfacut senzorul de pe bord, si la scoaterea lui indica ----, la introducere si scoatere indica valori, se poate sa nu mearga corect clima si sa bage aiurea aer din cauza asta? influenteaza cu ceva? vorbesc de poza nr 4, are cineva valori pe acesti senzori?

 

Si inca ceva pe grupul 005, de ce sunt diferente asa enorme intre ce sufa pe sus si ce sufla pe la picioare?

 

 

 

 

 

poza clima forum.jpg

 

Ce e cu eroarea asta?: 

 

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
   Part No SW: 03G 906 016 B    HW: 028 101 147 8
   Component: R4 1,9L EDC G010SG  5645  
   Revision: 12345678    Serial number: VWZ7Z0D9418383
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 01973 973 01973
   VCID: 224B0C03FD3A2A0EA27-8077

1 Fault Found:
18049 - Please check DTC Memory of A/C Controller 
            P1641 - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.54 V
                    Bin. Bits: 00001100
                    Temperature: 68.4°C
                    (no units): 144.0
 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorii de radiatii solare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele sunt facute intr-un peco Petrom la soare, inainte sa vina norii si ploaia. Eu zic ca sunt defecti, insa nu stiu cum influenteaza ei  functionalitatea climatronicului.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corecteaza reglajul temperaturii in functie de expunerea masinii la.soare. Adica bate soarele in masina, da putin mai mult aer rece in amestec, intra soarele in nori reduce aerul rece. Totul ca sa pastreze temperatura interioara  cat mai constanta, luand in calcul incalzirea ce o produce radiatia solara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am trecut pe la un alt service si au facut baietii teste diferite fata de primul service. Au observat ca la o turatie mica a compresorului, acesta produce presiune mai mare si prin urmare aerul care intra in habitaclu este mai rece (10 grade era temp pe uscator). Astfel dupa 15 de mers la relantiu, era destul de rece in masina (dar nu de speriat). Dupa ce am turat motorul la 2800 rot/min, se observa cum temperatura din interior incepea sa creasca (cu robinetul pe low si ventilator la maxim).

Verdictul dat de acestia: schimbare compresor. 

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, in mod normal un compresor dus trebuie sa se comporte invers. Intreaba la service despre valva de expansiune (asa arata), am mai auzit cazuri in care aia s-a dus insa sincer nu stiu la ce probleme a condus nefunctionalitatea valvei.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan: uitasem de valva acea. Posibil sa fie bulita.

Cert este ca in Bv am cautat pe google o entitate care sa se ocupe numai de instalatii de A/C, dar nu am gasit ceva dedicat pe aceasta arie. Ma gandesc sa fac o vizita pana in Bucuresti ca sa ma conving. Aveti vreo recomandare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu luni imi comand valva, azi deja faceam urat in masina. Dimineata pornesc la 6:30, erau 7 grade pe bord/afara dau drumu la 18 grade pe clima, baga aer decent, nu rece, dar ok. S-a incalzit afara la vreo 11 grade, in masina erau 22-23, i-am dat pe low imi baga aer destul de rece. Cand afara a ajuns la 25 grade mai ales dupa ce am lasat masina la "RAcit" in soare vreo 2 ore, imi baga o lesie la 15 -18 grade, aka daca apasam pe economic sau pe AC nu era nici o diferenta, ca era ac on sau eco on. 

 

Este clar de la electrovalva, pt ca nu se poate altfel sa ai asemenea fluctuatii de temperaturi. Pe evaporizator am 3 grade, si la gurile de ventilatie am 15-18 grade? 

 

Luni iau valva si marti o montez in service, am sa revin cu detalii daca va ajuta cu ceva, in special pe tine Cristiano90, ai aceleasi problema ca si mine, acelasi cuplu absorbit, aceasi presiune dar nu iti baga suficient aer rece.

 

Valva e usor de schimbat, nu vad de ce ai vrea sa faci o vizita la Buc, ca sa le dai baietilor 150 ron sa-ti bage freon? cand in Bv gasesti la 60 ron ?:)) buna asta.

 

Cine are compresor cu terminatie Q/F/ sau cu surub in lateralul valvei, merge valva asta: http://www.epiesa.ro/supapa-regulatoare-compresor-audi-a1-8x1-8xf-1-6-tdi-thermotec-ktt060003/9305/10454/part-4147325/#

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pe evap ai 3 grade (ca mai jos nu poate sa coboare) problema nu e electrovalva la tine. Cei 2 senzori de radiatii i-ai schimbat ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, nu cred ca de la acei senzori nu imi baga aer rece cand afara este cald, sau cand masina sta in soare. Daca e sa facem o analogie, si valoarea sta in zero, cu senzorii defecti inseamna ca ea nu vede cand e soare sau cand e noapte, si atunci imi baga  "constant".

 

Este posibil ca eu sa aberez, si sa spun unele date eronate, insa stiu sigur ca daca las masina in soare si pornesc aerul, baga cald 1 minut, si dupa baga 20 grade chiar daca pun pe low. Daca merg cu ea, baga putin mai rece, dar departe de sfera rece. Trebuie sa ajung iar cu scannerul la masina, ca am o vaga impresie ca o sa am iar eroare cu senzorul de presiune  freon-G65.

 

Am reperat senzorul si unde se afla, insa nu sunt 100% convins ca el este problema, daca imi reapare eroarea, atunci am sa verific cablajul sau senzorul, daca nu ramane electrovalva, altceva nu stiu ce sa-i fac. Ar mai fi o varianta sa apelez la un service pt clima auto, la cata experienta au mi-ar spune problema foarte usor, insa sunt putin incapatanat.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrea Cristi sa spuna .... daca ai 3 grade pe vaporizator si in acel moment nu baga rece, problema e la partea de reglaj temperatura - clapete din bord.  Insa ti-am zis, nu te astepta sa bage rece cand setezi o temperatura 18-20-24 etc

Doar pe LOW clima baga maxim rece, in rest orice alta temperatura aerul va avea temperatura reglata si nu va fi nici macar egala cu setarea ( de xemplu daca ai setat 22 grade, aerul nu va avea 22 de grade , ci va avea cat ii reiese din calcule si date de la senzori, ca e nevoie sa fie ca sa aduca temperatura din habitaclu la setare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De undeva este, insa nu poate fi de la acei senzori de lumina solara. Repet , daca merg cu masina cu motorul cald, daca apas pe Econ on/off adica Ac on/off nu exista nici o diferenta de temperatura intre Econ on/off adica nu am AC uneori, cateodata merge, cateodata nu merge, am incercat sa resetez folosind toate setarile disponibile, econ on/off, climatronic on off, temp low/high, suflat min/max n-are importanta, cand il apuca dracii imi baga aer cald in loc de aer rece, iar cateodata cand e pe low sufla un aer asa de rece ca nu poti sa stai cu gurile de ventilatie orientate spre tine.

 

Senzorii de lumina solara i-am urmarit la soare timp de 30 minute, valoarea lor nu s-a schimbat niciodata, e moarta, sta pe 0 si stanga si dreapta, a dracului s-au stricat amandoi deodata? daca sunt decedati, nu aveam fluctuatii.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti face treaba asta in mers, e clar de la electrovalva. Insa subliniez... incearca sa o prinzi cand nu baga rece si foloseste meniului climatronicului sa vezi temperatura la vaporizator. Sunt convins ca atunci cand nu baga rece nu e 3 grade... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina asta face numai ce vrea ea, nu am timp sa scanez zilele astea ca am primit un telefon de urgenta si trebuie sa plec intr-o delegatie in tara. 

 

Azi am mers sa ajut un prieten sa vada niste masini prin Buc, am facut vreo 15 km prin trafic, cu multe opriri, aerul conditionat a functionat pe toata durata, cum? nici eu nu stiu si nu mai inteleg nimic.

 

Masina a stat in soare, si am pornit din fata blocului pe la ora 11:00 afara erau deja 25 grade, mi-a bagat direct aer rece din secunda 2. Pe traseu s-a mentinut rece, si cand afara erau deja 30 grade, ea tot rece baga, nu a existat nici o fluctuatie, nu stiu ce are. Aerul scos era rece, la 17 grade temperatura setata, aerul era usor deranjat de rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cu clima. Am dat drumu azi la el, pe 18grade, insa nu baga deloc aer rece. Cred ca nu porneste compresorul, sau nu stiu care e problema. Pe tester am o singura problema, un motoras care nu e bun. 00716 - air recirculation flap positioning motor (v113). Imi poate recomanda si mie cineva un service profesionist, unde pot vedea care este exact problema? La o prima vedere, un mecanic zice ca e compresorul defect, insa nu prea il cred. Tin sa precizez ca am incarcat in ultimele 6 luni de doua ori freonul, neavand pierderi pe instalatie. Astept un raspuns cu sfaturile voastre. Multumesc antiicpat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman: sper sa reusesti sa faci A/C-ul si sa nu mai ai probleme cu el. Cel putin ai avut parte de aer rece :)

@AlexRadu16: daca ai tester, verifica in "measuring blocks" valorile date de senzorii din instalatia de AC. La recomandari nu ma pricep, sunt din Bv si n-am fost surprins de cele 2 service-uri pe care le-am vizitat.

In weekend am facut un drum Brasov - Bicaz si inapoi. Am plecat dimineata, erau vreo 8 grade afara (ideal de plimbare). La intoarcere (ora 15:00), erau 26 de grade la Gheorghieni. Am sperat ca AC-ul va functiona cum trebuie, dar n-a fost sa fie. La un moment dat cand coboram curbele de la Lacul Rosu, mergeam cu schimbatorul pe liber, stiind ca daca tin motorul la ralanti, compresorul va baga ceva aer rece. M-am bucurat putin de scurta adiere a unui aer rece, dar cum traficul nu mi-a permis sa merg cu treapta lasata pe liber, a trebuit sa ma multumesc cu o sauna mobila la intoarcere.

Am facut un scurt filmulet astazi, schimband grupurile de masura pentru a cuprinde mai multi parametri. Culmea este ca la realizarea filmului desi motorul a stat la ralanti, compresorul a ramas la 8 bari, instalatia nu a mai bagat deloc rece (setarile pe Low, ventilatia la maxim). Temperatura pe evaporator a ramas la 38 de grade, in interior aveam 41.

@deenman banuiesc ca datele masurate sunt corecte, am observat ca senzorii de radiatie solara masoara doar cand soarele ii lumineaza direct. Filmarea am facut-o cand masina statea sub umbra, am testat senzorul cu o lanterna, dar valorile au ramas la 0. Dupa ce am mutat masina in soare, aveam 1200/730 (batea soarele usor din partea stanga)

https://youtu.be/W7-qa9MvruY

Ce parere aveti?

Modificat de Cristiano90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorii de radiatie nu reactioneaza decat la soare.

la tine compresorul e problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam ca am o problema cu acei senzori de radiatie solara, intrucat nu reactioneaza la lumina unei lanterne. Insa, la soare, indicau zeci, sute de W/m2. Valorile lor pot fi observate in meniul climatronic pe canalele 2-0 si 3-0 (stg/dr).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o problema cu compresorul un sanden 1k0820803s (cod motor 1,9tdi bjb) in sensul ca brusc dupa iarna, nu mai raceste absolut deloc.

Am fost la un mecanic,i-a bagat freon insa nu mai are putere pe tester baga numai 3 bari presiune.

Nu m-a lamurit care este cauza pt care nu face presiune, cauzele pot fii multiple iar ce e ciudat este ca anul trecut racea ff bine.

Ca alternativa mi-a zis sa iau altul de la dezmembrari sa il inlocuiasca cu ala.

Intrebarea mea este urmatoarea: in momentul de fata pe masina este un sanden cod 1k0820803s, cel gasit in dezmembrari este tot sanden si are codul 1k0820859- 8681P insa nu stiu daca sunt compatibile.

Se potriveste sa il inlocuiesc pe cel de la masina mea cu acesta,sau l-as cumpara degeaba si nu rezolv nimic?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge orice compresor de Octavia 2 , golf 5, 6, touran, rtc, orice terminatie, Merg si coduri noi 5N0....., etc

Presiunea de 3 bar e mica, inseamna cs nici freon nu ai destul in instalatie. Presiunea minima ( de repaos) e undeva la 5-6 bar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci il pot cumpara fara probleme?

Inca o intrebare;  daca compresorul din dezmembrari ce ar urma sa-l cumpar a stat dat jos de pe masina fara orificii astupate, ar putea avea probleme din cauza timpului cat a stat desfacut?

La al meu mecanicul ii bagase freon si ulei inainte, insa degeaba, nu face rece nici la relanti nici jn turatie la drum lung.

 

Modificat de mihi78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am rezolvat si eu problema cu aerul rece bagat tarziu, la 5-10 minute dupa pornire.

am cumparat supapa THERMOTEC KTT060003 si am mers la un service de ac.

compresorul este Sanden PXE16-8675F, cod 1K0 820 803 G.

cei de acolo au fost sceptici, spunand ca este de vina compresorul, dar ca o sa imi faca pe plac si imi schimba supapa.

nu au putut sa o schimbe, pe motiv ca cea noua este mai lunga si nu intra de tot. intradevar, este putin mai lunga, am atasat o poza. totusi nu au incercat sa stranga surubul dupa ce au pus supapa, doar au spus ca nu se potriveste.

am plecat dezamagit, cu vechea supapa pusa inapoi, iar pe drum am constat ca nu mai face rece, m-am plimbat vreo 20 de minute si presiunea in instalatie "se blocase" la 4 bari iar temperatura la evaporator crestea. 

m-am intors la service, le-am spus ca nu mai pleaca compresorul, ei au spus ca e clar dus si ca trebuie sa il schimb.

le-am spus sa mai incercam o data sa schimbam electrovalva, de data asta m-au lasat pe mine, am pus supapa pe pozitie si am strans surubul pana a intrat de tot. au pus freon si cand am pornit motorul si ac-ul, in 10 secunde presiunea s-a dus la 12 bari, si deja baga rece.

partea proasta este ca am vazut ca nu se mai invarte ventilatorul mic, de ceva timp, cel mare parca se aude mai tare, am inteles ca trebuie dat jos si verificat carbuni, curatat.

multe informatii utile pe aici, multumesc!

edit: completat modelul compresorului.

rsz_2016-04-22_092933.jpg

Modificat de lvi935
completat informatii compresor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!