Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare stie cineva daca se pune ulei in cmpresor nu ma refer la uleiul dupa instalatie ci la cel din compresor

Am si eu o intrebare stie cineva daca se pune ulei in cmpresor nu ma refer la uleiul dupa instalatie ci la cel din compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod normal nu se pune ulei. Dar se poate face o revizie la compresor, se demonteaza de pe masina, se scoate uleiul vechi, se pune ulei nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare forumisti,

Odata cu venirea caldurii am pornit AC-ul masinii din semnatura, iar dupa activarea lui am observat ca am probleme. Mai precis dupa ce motorul ajunge la 90 de grade Celsius instalatia de AC introduce aleatoriu aer rece in masina. Am facut vreo 150 de km cu AC-ul pornit in speranta ca instalatia va functiona la parametrii normali, dar situatia persista.

Am fost la un service, le-am spus problema si au hotarat sa imi goleasca/verifice/reumple instalatia cu agent si ulei, iar la sfarsit mi-au spus ca este compresorul bulit, ca nu face presiune pe inalta.

Inainte sa merg la service am facut o diagnoza pe un drum drept unde am urmarit parametrii masurati de VCDS. Cand AC-ul nu functiona in parametrii, datele masurate erau:

  • Shut-off code: 0
  • Compressor current (actual & specified): 0.820A
  • Compressor load: cand motorul era turat scadea la 0.5 Nm (@3100 rot/min), iar cand motorul era la relantiu, incarcarea era la 3.5 Nm (@1000 rot/min)
  • Refrigerant pressure: cand motorul era turat scadea la o medie de 6.2 bari (@3100 rot/min), iar cand motorul era la relantiu, presiunea se situa pe la 8.4 bari (@1000 rot/min)

Cand AC-ul functiona am observat la presiune si 10.5 bari, dar nu am vazut incarcarea compresorului.

Ce credeti ca ar fi compresorul, electrovalva sau am o alta supriza?

Multumesc de info.

 

Modificat de Cristiano90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am un coleg de serviciu cu o skoda fabia 1.4 16v AUB si nu-i mergea ac-ul.

dupa lungi insistente m-am dus pe la el sa verificam si am gasit 2 probleme:

1-vesnica problema la fabia,codarea gresita(am schimbat eu din 00095 in 00071).am reusit sa pornim conpresorul,insa nu pornesc ventilatoarele.

2-am gasit urmatoarea eroare pe AUTO HVACLog-MEMO-TMBMD26Y313104917.txt cu toate ca el are ac nu clima(la mine la g4 nu pot intra pe acest modul,si eu am tot ac)

ce avem de facut in situatia de fata,cu eroarea asta?

STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca are freon. .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El zice ca i-a bagat...si eu m-am gandit ca nu are,sau la senzor defect...o sa discut cu el azi.mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, mirceamad said:

 

2-am gasit urmatoarea eroare pe AUTO HVACLog-MEMO-TMBMD26Y313104917.txt cu toate ca el are ac nu clima(la mine la g4 nu pot intra pe acest modul,si eu am tot ac)

 

pentru ca el are climatic si poti accesa modul - iar tu ai AC - Manual - nu ai ce modul sa accesezi.

1. Nu are freon

2. senzor presiune defect

.... una dintre acestea.....

 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Florin.sa inteleg ca acest climatic este o "corcitura"intre climatronic si ac manual.dar fiind asa e posibil ca acel ventilator din fata sa cupleze si sa decupleze,cum am vazut mai ales pe la logan,sau trebuie sa mearga incontinuu,ca la golf 4 cand pornesc ac-ul.el mi-a zis ca a mai bagat la cineva freon,doar ca nu-i pornea conpresorul:banghead:deci...nu a bagat nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, climaticul este un AC mai avansat, care stie sa regleze temperatura, etc.

cand pornesti AC, trebuie sa mearga ventilatorul/ventilatoarele - in functie de model masina Golf4, Fabia, Passat - este unul sau doua.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venind caldurile, si citind acest topic nu mi-am pus niciodata problema daca electrovalva mea functioneaza corect 100%. Nici nu am bagat de seama daca baga aer rece dupa cateva secunde sau dupa minute bune. Asa ca uite acu cobor sa fac o scanare sa vedem ce valori am, o sa arunc si un ochi la compresor poate vad ce firma este ca  sa stiu daca am din generatia aia proasta, la care au renuntat, masina fiind 2004 eu zic ca e din ala prost, de prima generatie. Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 ani ~ am umplut instalatia cu freon la o firma specializata. Cum au introdus solutia aerul conditionat a mers si baga foarte rece. Acum cand pornesc baga rece dar nu foarte rece, si afara sunt 17 grade, daca era mai cald baga cald.

 

Care sunt problemele? electrovalva/radiator -pierde pe la dop? masina e golf 5 1.9 tdi 2004 BKC.  Intreb pt ca vreau sa comand piesele separat online si sa merg intr-un service sa le schimb. 

 

Clima on mediu/Clima on pe max.

 

Si eroarea ce aparea la scanare:

1 Fault Found:
18049 - Please check DTC Memory of A/C Controller 
            P1641 - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.54 V
                    Bin. Bits: 00001100
                    Temperature: 68.4°C
                    (no units): 144.0

Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
   Part No: 1K0 907 044 K
   Component: ClimatronicPQ35 061 0201  
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2F6DF537BEE897663D9-807A

2 Faults Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            009 - Open or Short to Ground
00229 - Refrigerant Pressure 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

 

 

 

 

 

 

compresor clima.jpg

print clima 2 clima max.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are vreo importanta am compresor Sanden, eticheta/modelul asta/ in print screen meu nu trebuia sa am radiator fan activation specific ~ egal cu actual?

 

91875784_1_644x461_compresor-clima-vw-go

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput eu as freona instalatia sa vad daca are pierderi, vezi diferenta de freon de la ultima incarcare, dupa care as schimba electrovalva, e responsabila si controleaza  presiunea in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca daca bagi freon si schimbi electrovalva, pierzi din ce-ai bagat, deci bagi freon de 2 ori, si daca nu e asta problema, si trebuie schimbat radiatorul/condenserul bagi freon de 3 ori. 3x100=300ron aruncati pe geam.

Nici sa schimb toate piesele nu este o solutie, cred ca am sa apelez la o firma pt diagnoza, ca sa vad exact, am citit pe forumuri si erorile nu se leaga, 

 

Am presiune putina de freon conform erorii, am eroare de senzor g65 pe rosstech am cititi ca din cauza lipsei freonului poate aparea aceasta eroare, insa daca te uiti la presiune am 8 bari, fara sa turez nimic, la ralanti, ceea ce indica ca am freon, totusi o presiune normala ar fi 12-16 bari max.  Mai este o varianta, cu motorul oprit sa am presiune prea mica in instalatie, si atunci sa se stocheze aceasta eroare. Mai astept opinii, multumesc mult pt postare.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai presiune, freon, dar e controlata de electrovalva, recupereaza freonul , montezi electrovalva dupa care faci umplerea, nu pierzi mult.Tot un ciclu de completare te costa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine merg sa bag freon si sa vad cat s-a pierdut in 2 ani, si o sa le cer sa bage solutie UV sa vedem pe unde pierde (banuiesc ca pe la dopul magic). 

 

Am vb cu 2 persoane si au zis ca la compresorul Sanden model vechi cu cod: 1K0820803Q nu se poate schimba separat electrovalva, in cazul asta ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman: O problema asemanatoare am pe masina din semnatura. Mai sus am descris problema. Ieri am vorbit in service si mi-au spus baietii ca nu se poate inlocui electrovalva ci doar compresorul cu totul (asta dupa ce mi-au testat instalatia cu freon, vacumm, lumina, etc). Diseara fac niste poze la codul compresorului sa vad despre ce este vorba. Cert este ca m-am pus sa strang bani pentru inlocuire.

Modificat de Cristiano90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cum functioneaza electrovalva, daca este actionata de o anumita presiune sa inchida sau sa deschida, insa nu trebuie sa renuntam asa de usor si sa schimbam piese, pentru ca ele se pot repara, sau se fie alta problema. 

 

Eu inca nu am descoperit de ce nu se poate schimba electrovalva la acest tip de compresor Sanden PX16- 1K0820803Q. Am pus mana pe electrovalva si arata exact ca cea de la 1K0820803S, am cautat cod pt electrovalva compatibila cu 1K0820803Q si am gasit atat pe ebay ca si la magazine de specialitate, acu daca mint aia, asta nu am de unde sa stiu.

 

Spre ex: http://euro-klima.pl/en/ek25-7004-sanden-pxe16-mocowanie-zeger.html

 

Si totodata, daca bag freon si am presiune in instalatie, si imi baga aer rece la sub 1 minut dupa ce sta in soare, e clar ca nu am probleme cu electrovalva. Panaramele din dezmembrari te jupoaie de viu, un compresor e 400ron minim, si nu e intr-o stare prea optima, decat sa iau asa si sa mai schimb valva sau fulie pe ala mai bine iau unu nou "reconditionat". Sunt aproape sigur ca ne scapa freon pe la condeserul/radiatorul de clima, ala mic, al meu e plin cu mizerie, cu fantele alea mici indoite, cred ca e ala original de pe masina are 300 000km, nu cred ca s-ar supara masina prea tare daca l-as schimba.  Va tin la curent cu ce am rezolvat, ca vad ca suntem mai multi cu aceasi problema.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara trecuta nu am mai suportat si am purces la rezolvarea situatiei.

Eu am avut probleme si cu compresorul si cu radiatorul. (electrovalva, respectiv pierderi freon pe la dopul de plastic al radiatorului)

Radiatorul nou marca nissen a costat 250 lei.

Desi la mine se putea schimba electrovalva am decis sa achizitionez compresor nou. decizia de a inlocui cu totul compresorul a fost faptul ca modelul montat din fabrica era ZEXEL si din ce am inteles, modul in care a fost construit determina sa ajung in aceeasi situatie dupa o anumita perioada de functionare cu noua electrovalva. practic uzura (span) bloca iar electrovalva dupa un timp. 

M-a costat 1200 lei compresor nou sanden recomandat de un service foarte laudat aici pe forum care intr-adevar, cat am stat acolo cu masina, au rezolvat alte 3 masini octavia2 / golf 5 / jetta cu aceeasi problema.

Ambele piese le-am achizitionat personal de la magazin de piese cu factura si garantie.

Cost total: 1200 compresor + 250 radiator + 300 manopera = 1750

Nu am realizat niciodata cat de repede poate masina sa faca rece inainte de reparatie... Poate sta in temperaturi de 40 de grade, ca in 20 de secunde vine un aer foarte rece prin gurile de ventilatie.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am reusit sa vad modelul compresorului. Este un Sanden Pxe14. Mai urmaresc presiunea si aerul conditionat. Astazi am simtit un pic mai mult aer rece desi afara aveam 25 de grade...

Modificat de Cristiano90
corectie text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit forumul, cateva zeci de pagini.

Am gasit radiator/condenser la 160 ron nou cu garantie. 

Am gasit poza cu compresorul care il am pe masina, si nu imi dau seama cum se poate da jos acea valva:

 

001559590.jpg

 

Valvele sunt de 2 tipuri cu o-ring in forma de C sau cu surub pe lateral. Asta al meu pare sa aiba ceva surub deasupra electrovalvei, a reparat cineva asa ceva?:

 

Lista cu electrovalvele: http://www.polarbearinc.com/PBPC/Homepage/products_Comp_Valves.html#SD6V12

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!