Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

da, electrovalva era o problema reala. Dar niciodata nu cade asa repede, merge minim 100.000 km. Nu am intalnit niciuna sa pice mai repede de atat. Foarte multe merg lejer 150-250.000km.

Vezi multe aici pe forum pentru ca si Octavia 2 este o masina vanduta foarte bine si sunt multe pe forum... de aici si proportia mare.

 

Mai nou ( de vreo 2 ani) exista supapa ca piesa de schimb , originala, la reprezentanta... 

post-17228-0-12515800-1441027732_thumb.p

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-a picat la 70.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , ok, dar 70.000 km tot e o cifra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la 25000km ce zici, au schimbat compresorul cu totul in garantie in 2010.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pb cu clima Octavia 2 RS 2.0 TDI. 92000 KM

Acum 2 zile pe autostrada m-am trezit brusc ca se face cald, ca nu mai baga aer rece. Absolut nimic :(

Azi am puso pe tester, nici o eroare pe HVAC si am obtinut ceva de genul :

 

Address 08: Auto HVAC  (...)

 

09:50:50 Group 002: Compressor

  0.825 A  Compressor Current (actual)

  0.820 A  Compressor Current (specified)

  1000 /min  Compressor Rotations

  2.0 Nm  Compressor Load

 

09:50:50 Group 003

  6.0 bar  Coolant Pressure

  24.8 %  Radiator Fan Activation (actual)

  30.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)

  OFF  Engine Speed (increase)

 

Vreo idee?

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Eu nu vreau sa deschid vreo polemica despre cat trebuie/nu trebuie sa functioneze un compresor la Skoda O2. Nici nu cred ca exista vreun tipar, dar sunt convins ca nu sunt singurul "ghinionist" . Si cei de la reprezentanta si cam toti mecanicii pe unde am fost cu probleme la AC mi-au spus ca sunt f. multi care au probleme cu AC -ul la O2, daca nu chiar majoritatea. La reprezentanta mi-au spus acum ceva timp ca poti sa te consideri "norocos" daca te tine un compresor la O2 mai mult de 50 000 km si ca in general majoritatea pe la 70 000 sigur pica. Si vorbesc aici de cel original. Din punctul meu de vedere consider ca Skoda are o problema grava cu producatorul respectiv de subansambluri, in speta cel care le produce compresoarele , si nu inteleg de ce nu au luat masuri in timp fiindca am inteles ca problema era "cunoscuta" de prin 2008-2009. Eu am facut prostia in 2013, cand am hotarat sa pun de data asta piese aftermarket,  sa nu ma interesez/informez bine si am lasat pe cei de la service-ul unde le-am schimbat sa-mi puna ce considera ei. Si mi-au pus un compresor la care NU se poate schimba Electrovalva aia nenorocita. Mi se pare ca e un NISSENS sau asa ceva , pot cauta factura daca vrea cineva neaparat sa stie si sa nu faca aceeasi greseala.

 Oricum ,eu unul acum m-am "impacat" cu situatia si o sa trag de acest compresor pana crapa de tot sau poate cine stie pana o vand si iau alta noua. Dar au fost ani in care am fost frustrat ca un "amarat" de AC ce ar trebui sa fie in zilele noastre un "must have" care sa functioneze daca vrei non stop impecabil (cel putin asa cred eu) i-mi poate creea atatea probleme si disconfort. Masina a costat o "caciula" de bani la vremea respectiva -e model Laurin&Klement- si ultimul lucru la care ma asteptam sa i-mi faca probleme era AC -ul. De-asta spun ca ar fi pacat pt. acest model/marca sa nu rezolve aceasta problema in vreun fel fiindca in rest chiar este o masina pe care te poti baza si care si-ar merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pb cu clima Octavia 2 RS 2.0 TDI. 92000 KM

Acum 2 zile pe autostrada m-am trezit brusc ca se face cald, ca nu mai baga aer rece. Absolut nimic :(

Azi am puso pe tester, nici o eroare pe HVAC si am obtinut ceva de genul :

 

Address 08: Auto HVAC  (...)

 

09:50:50 Group 002: Compressor

  0.825 A  Compressor Current (actual)

  0.820 A  Compressor Current (specified)

  1000 /min  Compressor Rotations

  2.0 Nm  Compressor Load

 

09:50:50 Group 003

  6.0 bar  Coolant Pressure

  24.8 %  Radiator Fan Activation (actual)

  30.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)

  OFF  Engine Speed (increase)

 

Vreo idee?

 

Multumesc 

Electrovalva cu probleme. trebuie schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si completat niste freon ca lipseste putin

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

 

Am fost azi in service, am golit/umplut instalatia cu freon sperand ca se deblocheaza... dar nu

In concluzie, recuperat seria compresorului 1K0820803N, cerut pret la Porche pentru electrovalva - nu se comercializeaza separat, doar compresorul intreg >3000 RON 

 

Am gasit pana la urma electrovalva aici:

 http://www.epiesa.ro/supapa-regulatoare-compresor-vemo-v15-77-1015-item-2626289.htm

 

O sa o inlocuiesc sapt viitoare. Revin cu concluziile.

 

Intrebare, exista risc de uzura compresorului daca circul fara freon (am golit instalatia pana la inlocuirea electrovalvei); As avea un drum urgent de facut de aprox 400km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, rebuia sa fi lasat freonul si uleiul acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@PIPO75 foarte urat ce ai tot pățit, dar cred ca ești foarte ghinionist de ai pățit-o de atâtea ori într-o perioada relativ scurta. Eu am 103k km cu mașina, de la sfârșitul lui 2009 și nu am avut niciodată probleme cu nimic la instalația de climatizare. Și folosesc a/c tot timpul, nu merg niciodată cu geamurile deschise și a/c oprit. Uneori și iarna îl pornesc când am 4 persoane în mașină și se aburesc geamurile pe spate puțin. Am observat ca usuca aerul și se dezaburesc asa. În rest, din martie pana în octombrie, a/c e pornit tot timpul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carora nu le lipseste o gaura in buget din cauza electrovalvei,incercati si varianta lovirii usoare cu un cican de cauciuc.Eu am deblocat doua si vad ca merg de cateva luni.Nu mai racesc ca la inceput,aia e clar ,dar racesc mai mult decat multumitor.Eu de exemplu,merg cu ea la  minim si imi raceste cum mergeam inainte la 22.Freonul si uleiul sunt noi

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat si eu mecanicul, el zice ca nu poate scoate mai mult de 50ml ulei cand goleste instalatia si ca oricum compresorul nu cupleaza si nu misca pistoanele, singura parte in miscare find fulia care este pe direct...

 

 

complicat :(


am incercat deblocarea prin lovituri usoare, nu a functionat :(


cei de la epiesa mi-au confirmat ca asta este modelul V15-77-1015...

dar pana nu o demontez nu pot sa fiu 100% sigur

Modificat de blondu74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul raman la parerea mea ca nu e ok sa mergi cu instalatia goala, mai mult de 1/2 din compresor este inca in functiune, mai putin pistoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat; nu fortez ca poate fi tare scump; maxim fac efortul sa reumplu instalatia in asteptarea reparatiei finale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat deblocarea prin lovituri usoare, nu a functionat :(

Eu i-am dat circular ,in toate partile,in timp ce clima era pornita,sa nu dai in mufa sa o rupi.Cred ca depinde si de noroc.

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e problema daca circuli fara freon. In compresor oricum ramane ulei, ce nu poate fi scos decat prin golirea compresorului. Statia de freon poate sa recupereze doar uleiul dispersat in freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

finalul povestii:

am fost azi la mecanic, dat jos compresor, schimbat elecrovalva si apoi surpriza, a descoperit ca defapt ambreiajul era rupt :(

http://www.epiesa.ro/disc-ambeiaj-magnetic-compresor-clima-skoda-octavia-1z3-2-0-tdi-rs-thermotec-ktt020009/26623/10454/item-4023458/

 

Ciudat ca nu au reusit sa vada pana sa demonteze compresorul de pe masina. Nu facea nici un zgomot, era usor topit cauciucul - s-a rupt cand eram pe autostrada. Si da, acum cred ca este de preferat sa eviti pornirea AC in turatie chiar si pe climatronic; in timp acest ambreiaj (defapt un amortizor de soc) se distruge. 

 

Drept care, cautat urgent ambreiajul (la epiesa livrau doar a doua zi), cumparat cu 200 ron la un service pentru AC de masina (in loc de 81RON) ca masina era blocata pe rampa, si apoi alte probleme de rahat - surubul care asigura ambreiajul in fulie s-a rupt (surubul asigura partea centrala, sa nu sara, daca se rupe ambreiajul); s-au chinuit apoi vreo 2 ore sa-l scoata, se pare ca a fost blocat cu pasta de blocat. Nu au reusit s-al scoata, facut alta gaura si blocat aproximativ cu un surub mai mic care sper sa nu sara si nici sa nu descentreze prea tare axul (evident ca nu mai este perfect in mijlocul fuliei).

 

Am schimbat cu prilejul asta si elecrovalva, inteleg ca vechiul model nu era prea fiabil si dat fiind ca deja era demontata...

 

In concluzie, obligatoriu dat jos mai intai compresorul inainte de a comanda orice piesa pentru el; si inarmat cu rabdare...

costuri - piese 510 RON, manopera + freon (recuperat/reumplut) 100 RON (prieten vechi...)

Modificat de blondu74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ma uitam de curiozitate prin ELSA si am gasit urmatoarele detalii:

6 Capacities6.1 Refrigerant R134aAir conditioner compressorManufacturer Total capacity7SEU16C Denso 525±25 gram7SEU17C Denso 525±25 gramPXE16 Sanden 525±25 gramDSC17E Zexel 525±25 gram6SEU14C Denso 525±25 gram6CVC 140 Delphi 525±25 gram6.2 Refrigerant oilType Total capacityDenso 7SEU16C 180 cm3 ±10 cm37SEU17C; Denso 140 cm3 ±10 cm3PXE16; Sanden 110 cm3 ±10 cm3Zexel / Valeo DSC17E 120 cm3 + 15 cm3PXE16; Sanden 110 cm3 ±10 cm36SEU14C; Denso 90 cm3 ±10 cm36CVC 140; Delphi 110 cm3 ±10 cm36.2.1 Oil distributionThe oil, which is located in the sump of the air conditioner compressorbefore the air conditioner system is switched on for thefirst time, distributes itself through the refrigerant circuit as follows:♦ Air conditioner compressor approx. 50%♦ Condenser approx. 10%♦ Suction hose approx. 10%♦ Evaporator approx. 20%♦ Receiver approx. 10%

Intrebarea de 100 de puncte este cat ulei ramane in compresor dupa procedura de creare vacuum...

 

Anul trecut, cand golful meu avea 6 ani, am mers in service pentru o verificare, si mi-au zis ca am nevoie de un alt compresor, intrucat nu imi mai facea rece cand mergeam pe autostrada de exemplu cu 3000 rpm constant. Ei bine, dupa ce mi-a completat cu cantitatile de mai jos, compresorul si-a mai revenit nitel si merge mult mai ok decat inainte, dar la nivel satisfacator per total.

 

Extras: 505 g refrigerant, 9 ml ulei

Completat: +45 g refrigerant (550g in total), +10 (cred ca tot grame) ulei (=19 in total), 0,07 (cred ca tot grame) solutie UV pentru detectare scurgeri

 

Oare a completat cu suficient ulei?

Totodata, dupa ce am plecat din service, m-am ales si cu un fasait ce dureaza vreo 10 secunde din clipa in care cuplez compresorul, fasait ce poate fi auzit in habitaclu si care te duce cu gandul la circulatia refrigerantului prin conducte. Aceste zgomot nu il aveam inainte. Oare e normal sau a completat cu prea mult refrigerant?

 

Multumesc pentru rabdare! :)

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul din compresor ramane la volum aprox fix. Dupa cum zice si acolo, la prima pornire se va distribui prin instalatie.

La recuperare / umplere freon, e necesar sa pui inapoi cat a recuperat aparatul.

Nu mai mult, nu mai putin.

Oricum acel aparat introduce uleiul in conducte, de acolo nu poate sa mai intre inapoi in carterul compresorului

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca un compresor nu face presiune,este electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau lipsa freon, sau compresor gripat.. sau fire intrerupte la valva, sau alta probleme de comanda.

Diagnoza spune totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare !

Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica a instalatiei electrice si a instalatiei Ac model climatronic pentru o octavia 2 din 2005 1.9 tdi(schema electrica releu ventilatoare radiator,culori fire )masina respectiva a suferit un accident in urma căruia nu mai are mufe,relee etc.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!