Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat azi cu aerul conditionat.

S-au demontat bara fata si trager pt a avea acces la radiatorul de clima.

Acesta a fost demontat, impreuna cu cateva furtune ce au fost curatate sub presiune cu o solutie de mirosea a aurolac - foarte urat mirosul, chimic...

S-au spalat apoi cu o perie moale si un jet de apa bland radiatorul mare care era imbacsit de mizerie precum si ce mai era in jurul lui... Baietii au facut exces de zel probabil.

S-a demontat si compresorul vechi si s-a montat cel nou Delphi precum si noul radiator Nissens.

Pacat ca e arginitiu si nu vopsit negru cum era cel vechi de pe masina...

Dar nu ma plang , acum am aer rece si sunt tare fericit.

Timp efectiv de lucru - 3 ore

Cost: 400 lei si cate 50 lei la cei doi baieti, pentru ca mi-a placut ca s-au ocupat si de alte chestii minore ce nu aveau legatura cu operatia pentru care venisem.

Mai am si compresorul vechi la care trebuie schimbata electrovalva si va functiona. Il pastrez, ca cune stie cand voi avea nevoie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Am si eu o problema cu o skoda octavia FL 2010 ,instalatia de clima cand este cald afara imi baga rece dupa 13 -15 min, dupa care baga rece ok poate in mers mai face figuri si nu raceste foarte tare ....am mers la service si cei de acolo au zis ca trebuie sa schimb compresorul si vaporizatorul, dar citind pe aici am vazut ca mai pot fi si alte rezolvari prin schimbarea electrovalvei, credeti ca la mine o fi tot asta de vina? si daca se poate schimba acasa fara a se goli circuitul de freon ?

 

Ce ma indrumati sa fac...?

 

Multumesc pentru ajutor!


Si alta intrebare ar fi daca stiti prin Pitesti un service sau pe oricine se mai baga sa faca un diagnostic OK la clima pentru ca in service am vazut ca sunt habarnisti  adica dau verdictul '' treb schimbate toate componentele clima...'' totusi fiind cat de cat pe langa domeniu (ing automatist) nu cred ca au cum sa pice toate componentele ....zic si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie electrovalva si la tine, electrovalva care, de obicei, "pica" din cauza piliturii ce ajunge in sita ei...Pilitura, care, ai ghicit: vine din compresor! Si care poate fi si prin instalatie deja...Si inca ceva: compresorul poate ajunge sa faca pilitura din cauza radiatorului, care este montat in fata si preia toate pietrele de pe magnificele drumuri ale patriei, rezultand o racire defectuoasa(mai slaba), implicit si o functionare mai intensa a compresorului.

Si la a 2-a intrebare: se poate schimba acasa(daca ai ceva scule: un patent cu cioc, dar se va pierde freonul.

 

P.S. Nu ma lua in seama, sunt tot inginer automatist.

 

Si o intrebare pentru cei care au schimbat electrovalva: dintre cei care nu au curatat circuitul, filtrul si altele, dupa schimbare ati mai avut probleme? Sau e suficient schimbarea electrovalvei  si reumplere instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bblaguta81

 

E cunoscuta treaba cu "trebuie schimbat compresorul".

Ar fi bine sa nu iei in seama, cel putin in prima instanta cand inca nu s-au facut verificari amanuntite asupra masinii.

Interesul lor e sa te prinda cu lucrari cat mai scumpe.Daca "pui botul" e foarte bine pentru ei.

 

Nu sunt din Pitesti, nu stiu service-uri pe acolo.

Incearca sa mergi la un service specializat pe climatizari, nu service-uri generale.

Sau mergi la unele de cartier.Foarte multi au rezolvat problemele de genul la service-uri relativ mici, dar canalizati doar pe sectorul asta.

 

 

Succes.

Sa ne tii la curent daca rezolvi.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi

 

Problema este ca nu cunosc in Pitesti unde sa merg dar o sa incerc sa ma interesez .

O sa ma uit sa vad si ce tip de compresor am...si apoi sa vad cat m-ar duce un compresor nou sau o electrovalva...cu toate ca as fi preferat sa schimb doar electrovalva....

Oricum am vazut ca sunt cei de la climaauto-diag.com fac treaba buna ....dar sunt in bucuresti...

Mai astept si alte pareri...

 

Multam fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba electrovalva, o poti face si singir, doar ca trebuie scos freonul inainte si bagat la loc dupa schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cumva o procedura (un tutorial) cum se face golirea instalatia de freon si reintroducere pt schimbare electrovalva....?

Nu cunosc pe unde se face golirea, reintroducerea ...!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit am vazut nu prea are cum sa se duca compresorul cred ca poate fi si curatat , spalat....decat cumpararea altuia (daca ar fi sa cumpar cred ca as cumpara de la dezmebrari), nu stiu daca electrovalva merita sa o iau de la dezmembrari....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sansa sa o iei la fel "de buna" ca a ta...Pretul unei electrovalve nu e chiar mare, eu am gasit pentru compresorul meu la 200 ron. Si mai costa inca ~100 reumplerea cu freon.

De golit, sigur se goleste daca scoti electrovalva :)) insa te murdaresti. Poti merge la un service cu aparatura de umplere si ti-l pot scoate ei, dupa care schimbi electrovalva si mergi iar sa incarci instalatia. Tu NU POTI REUMPLE INSTALATIA acasa, decat daca ai ceva mai multe cunostiinte si scule/materiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce compresor ai si de unde ai cumparat electrovalva?


Ce compresor ai si de unde ai cumparat electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva cum e compresorul Repstar?Ar fi nou cu piesa la schimb 317 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa vad ce compresor am ,este SANDEN insa nu este loc ca sa introduci mana sa schim electrovalva . A gasit cineva elwctrovalva pt Sanden , daca da de unde a ti cumparat? Ce am mai gasit este ca pe compresor era ceva gen motorina cu ulei cam murdar...

Mie mi se pare cam de schimbat electrovalva acasa si nici nu am gasit un tutorial sau ceva de genul pe net cu niste pasi de urmat ...daca gasiti ceva puneti aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repstar este o marca proprie cred a furnizorului de piese auto Meteor (Trost). Sortiment de piese low-cost si reconditionate. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

nu se schimba acasa supapa .

mai intai se extrage freonul din instalatie se curata bine in jurul supapei apoi se scoate supapa veche si apoi se monteaza cea noua apoi se umple cu freon 

acu depinde de model compresor sanden  

daca pe el scrie ca este PX 16 ca  exemplu se cauta supapa pentru acel model

http://www.epiesa.ro/compresor-piese-skoda-octavia-combi-1z5-1-6-tdi/31591/subcat-10454/

pentu motorul 1.6 tdi CAYC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Tatăl meu are o skoda Octavia 2 din 2005, diesel, motor bkd.i-am schimbat recent radiatorul de clima,cel din urma fiind spart.am vacumat instalația,am încărcat cu freon cat scrie pe eticheta dar apar doua probleme.

1. La ralanti pornesc clima din buton dar nu funcționează compresorul decât după ce accelerez puțin peste 2000 de ture.am verificat pe tester și îmi arata ca, compresorul funcționează deși presiunea din instalație rămâne egalizata,iar temperatura din vaporizator neschimbata(evident nu răcește).după ce accelerez peste 2000 de ture începe sa funcționeze clima.presiunea pe refulare e undeva la 9-10 bar, iar temperatura de pe vaporizator e în jur la 4-5 grade.

De ce pornește clima doar după ce accelerez?

2.ventilatorul mic de pe condensator nu funcționează și nu a funcționat niciodată.la mașina mea (cea din semnătură) și la altele am observat ca ventilatorul mic pornește împreună cu compresorul.am cautat acel modul de comanda sub baterie, sub lonjeron, nu l-am găsit să-l pot verifica.e situat în alta parte la skoda Octavia 2?

Va mulțumesc anticipat pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are modul sub lonjeron. ala e doar la Golf 4, etc

la tine ventilatorul mare are modulul in el, il comanda si pe cel mic. Incearca sa bati cu coada de la ciocan in ventilatorul mic si vezi daca porneste. poate sa fie el defect, sau poate fi defecta partea de comanda de pe ventilatorul mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu o problema asemanatoare - nu pornea ventilatorul mic. Tot asa ziceam si eu - "nu imi amintesc sa fi mers vreodata"

M-am dus la service, l-au batut cu coada ciocanului, l-au pus pe direct la baterie si mi-au zis "domne e defect, trebuie schimbat"

 

Mi-au dat piesa veche la pachet, si pentru ca ma plictiseam intr-o zi, l-am desfacut.

Ce sa vezi? carbunii erau blocati pe sanie si nu mai faceau contact cu rotorul.

I-am impins un pic cu surubelnita, si dupa conectarea ventilatorului la bornele bateriei, a pornit.

Am cheltuit banii degeaba pe un nou ventilator.

 

Daca vrei sa economisesti niste bani, incearca sa demontezi ventilatorul cu grija (pentru ca eu in proces am fortat deschidera capacului acestuia si nu cred ca l-as mai fi putut pune inapoi - am deformat capacul metalic al ventilatorului).

Poate ai o sansa si scapi de plata unui nou ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mulțumesc pentru ajutor. Voi încerca să-l demontez și sa-l repar dacă se poate.

Totuși, nu știe nimeni din ce cauza trebuie sa turez motorul ca sa pornească compresorul?după ce pornește funcționează fără probleme. Mi se pare o chestie foarte ciudata.am avut un vw bora care făcea aceeași chestie.pe tester nu îmi da nici o eroare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ventilatorul jos, deblocheaza carbunii si vezi daca  se rezolva. Asa am avut si eu ventilatorul nefunctional si l-am dat jos, deblocat si pus la loc. Nou era pe la 400lei...

Modificat de Alexandrinos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai compara Golf 4, Bora cu Octavia 2. Sunt sisteme dfierite si principii de functionare complet diferite la compresoare.

la tine patesti asa pentru ca e pe duca electrovalva din compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, cum imi dau seama ca odata ce pornesc clima imi pleaca si compresolrul + ventilator (cred ca nu se aude la tdi 1.6), trebuie sa ma uit sub capota ,nu?

 

Am luat legatura cu cei de la climauto-diag. si oameni au zis ca ma costa 5 mil schimbat electrovalva + umplere freon cu electrovalva lor (au zis ca in proportie mare este dusa electrovalva), mie imi baga rece dupa 15 min (in acest timp imi baga aer aer caldut) dupa ce pornesc clima plus ca in mers ba imi baga rece ba nu....

 

Au zis ca nu este nevoie de sparea instalatiei , la mine simtindu-se si un miros mai inchis cand incepe sa imi bage rece...

Ce credeti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, electrovalva.

Spalarea instalatie se refera la altceva, nu la eliminarea mirosului din ventilatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @Ilyes,

Salut, si la mine ( O2 BKD 140 hp) compresorul se comporta la fel. As fi curios daca exista o explicatie exacta, mie mi-au spus ultima data la service ca e pe duca compresorul ,ca de obicei probabil electrovalva , si aceasta este "ajutata" de o crestere "brusca" in turatii a motorului ceea ce antreneaza nu stiu ce curea ..bla..bla. Dar m-am saturat de atata schimbat compresoare si altele la acest pacatos de AC, asa ca nu-l mai schimb de data asta decat dupa ce crapa de tot. Asta e al treilea pe aceasta masina (masina din 2008) si mi-a facut probleme dupa cateva luni dupa ce a fost pus (acum 2 ani cand am schimbat cu tot cu radiator si numai stiu ce, +spalare) si de atunci tot asa face. Daca nu porneste singur trebuie sa-i dau un "spit" de peste 3500-4000 turatii si o i-a din loc. Problema ca in Bucuresti, la stopuri, daca sta cateva minute neturata , iar se opreste si iar trebuie sa-i dau si tot asa. Dar, dupa cum am spus eu unul "m-am dat batut" in "lupta " cu AC-ul la masina asta. Am bagat f.multi bani si tot am avut probleme constant, cel putin o interventie la 6 luni. Ultima data am schimbat radiatorul acum o luna fiindca se sparsese de la lovituri de pietricele probabil si piedea tot.  Pacat de masina/marca asta fiindca daca nu era acest FOARTE PROST GANDIT sistem de AC ,chiar ar fi o masina f. reusita, eu personal nu am bagat bani in altceva la ea, nu a cazut absolut nimic altceva.

 Deci, personal, te sfatuiesc (si nu numai pe tine) sa mergi cu ea asa pana crapa de tot compresorul/valva.

 

 Apropo, stie cineva daca s-o fii remediat situatia cu AC -ul la noua Octavia ? Sau este acelasi sistem ?

Modificat de PIPO75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu numai la Octavia ... cam toate masinile moderne au compresor cu electrovalva...

Sistemul e foarte bun, mai ales dupa rezolvarea problemei cu electrovalva, care se gaseste ca piesa originala la reprezentanta.

Daca ai probleme asa des, nu ai folosit piese de calitate sau nu s.a curatat instalatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cam la toate masinile moderne compresorul/electrovalva nu se strica. Pe cand la O2 este clar o problema de proiectare/fabricatie/calitate a pieselor. Eu asta vroiam sa spun. Eu unul nu am avut/condus nici-o data o masina care sa aiba asemenea probleme cu AC-ul si crede-ma ca am condus multe si f. multi km. In afara de o eventuala reumplere cu freon o data la 1-2 ani nu ar trebui sa faci alta interventie la AC timp de cel putin 5-6 ani si multe sute de mii de km. Pe cand la Skoda Octavia mi-au spus si la reprezentante si la alte serviceuri ca este o problema reala si RECUNOSCUTA. De altfel cred ca este vizibil si pe acest forum.

 La ce Reprezentanta se schimba doar Electrovalva ? Ca eu unul de cate ori am avut probleme cu compresorul ,la reprezentanta m-i sa spus ca nu se schimba decat intreg compresorul si ca nu exista ca piesa "originala" decat compresorul cu totul. Si crede-ma ca dupa ce dai o data 3500 lei nu prea iti mai arde sa-l schimbi iar dupa 2 ani .Dar eu bineinteles ca a trebuit si drept urmare m-am indreptat catre un service de cartier in ideea sa schimb si radiatorul ,sa fac spalare si ce se mai tot spune ca ar fi bine ca sa fie "ca nou". Asa ca am facut toate acestea cu 3000 de lei. Dar ce sa vezi, vara urmatoare (ca asta avusese loc toamna) am observat ca nu functioneaza permanent aerul si asa cum spuneam si mai devreme in traficul din Bucuresti "ma cam taiau transpiratiile". Bineinteles ca am fost la service-ul care i-mi schimbase piesele si ce sa vezi .. acolo aerul mergea si ei i-mi spuneau ca totul e in regula. Mai tarziu mi-am dat seama ca daca turai 2-3 secunde masina pornea compresorul si probabil asta faceau si ei ca sa i-mi arate ca nu are nimic. Oricum, dupa aia am avut o problema la clapeta de recirculare (de mi se aburea instant toata masina ) si am pierdut si cu aia o gramada de timp si bani pana am depistat-o/rezolvat-o la o reprezentanta pana la urma, ca la alte service-uri vroiau sa-mi schimbe iarasi tot aerul dar si acolo iarasi vreo 1500 lei in total.Acum de curand am schimbat radiatorul, iar 1100 lei si uite asa s-au dus 10 000 lei pe un AC care tot nu merge bine nemai punand la socoteala prima interventie prin 2010 cand era in garantie (si cand nu i-mi aduc aminte sigur dar parca numai compresorul l-au schimbat).

 Asa ca tragi tu concluziile cam ce parere ar trebui sa am despre acest AC de la Skoda, cand in rest la toate masinile care le-am avut personal sau de la munca (de la Matiz pana la Volvo) nu am avut absolut nici-o problema in afara de reumplere instalatie cu freon.

 Cu toate astea, sper sincer ca la noua Octavia sa fi rezolvat problema, fiindca in rest masina este f. fiabila si ar fi pacat sa persiste cu aceasta problema. Chiar daca nu m-au convins deloc cu noul design, m-as risca iarasi la o achizitie daca as sti ca au rezolvat-o cu AC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!