Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Multumesc Al Bundy. Am fost azi dimineata la service Climauto (ca tot e renumit pe aici) si mi-au zis din start ca am compresorul bun si sunetul ala e sunet de instalatie goala (ceea ce banuiam si eu, e mai mult un suierat). Au constat ca radiatorul scapa freon pe la dop. S-a gasit vreo metoda de inlocuire a dopului? Acum trebuie sa schimb radiatorul, aveam 3 optiuni: Thermatec (polonez, sunt cele mai ieftine dar nu-mi inspira mare incredere), Nissens (am dat deja comanda) sau Original Sh cu data de fabricatie mai noua (2011, 2012). Am facut alegerea buna? Sa ma astept sa fie si electrovalva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service-ul la care am fost eu tot asa intrebam , daca e aia , daca e ailalta ... si mi-au zis ca toate au probleme cu electrovalva, a zis sa o schimbam pe aia si vedem dupa, daca nu e de la electrovalva nu e problema, se returneaza piesa. Nu va uitati la 50 lei sa va luati voi piese singuri ca daca nu merg service-ul nu isi asuma nici o vina si vanzatorul poate face figuri. Tipul care mi-a schimbat dracia aia de electrovalva in cateva minute mi-a zis ca a facut pana acum sute de vag-uri , nu stie de la ce mai exact fac asa dar tot timpul problema a fost aceeasi chiar daca simptomele erau diferite. 

@power : eu in locul tau m-as intoarce la service si le-as cere bani inapoi pe senzor/valva daca problema nu s-a rezolvat, cu mecanici d-astia ajungi sa schimbi toata masina ca e clar ca ei nu stiu care e problema si te pun sa iei alt compresor cu totul . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy. Am fost azi dimineata la service Climauto (ca tot e renumit pe aici) si mi-au zis din start ca am compresorul bun si sunetul ala e sunet de instalatie goala (ceea ce banuiam si eu, e mai mult un suierat). Au constat ca radiatorul scapa freon pe la dop. S-a gasit vreo metoda de inlocuire a dopului? Acum trebuie sa schimb radiatorul, aveam 3 optiuni: Thermatec (polonez, sunt cele mai ieftine dar nu-mi inspira mare incredere), Nissens (am dat deja comanda) sau Original Sh cu data de fabricatie mai noua (2011, 2012). Am facut alegerea buna? Sa ma astept sa fie si electrovalva? 

Daca reusesti s adesfaci acel dop, sub el mai e unul cu 2 garnituri, alea trebuie schimbate. Eu nu am reusit sa desfac dopul, asa ca am inlocuit radiatorul cu un nisens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de presiune

Al e un senzor, nicidecum o supapa. L-ai schimbat degeaba.

poate scapa freon si pe la presostat, au fost destule cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denso cati rulmenti are?Sa ma pun sa-l schimb sau n-are rost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare !

revin cu vechia problema in legatura cu nefunctionarea compresorului AC.

astazi am gasit in compartimentul motor urmatoarea piesa,din cate am gasit pe google are legatura cu ambreiajul compresorului AC,rog sa ma corectati daca gresesc.

in urma unei scanari cu VCDS imi apare urmatoarea eroare care nu are legatura cu partea de ambreiaj din cate stiu eu :

00898 - Control Circuit A/C compressor
            010 - Open or Short to Plus - Intermittent

problema este atunci cand pornesc climatronicul compresorul AC cupleaza pentru ca imi creste consumul iar motorul scade in turatie.DpofKz.png

Modificat de m@d@
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara aceasta piesa nu este actionat axul compresorului, ceea ce de regula inseamna compresor gripat.... 

Ai dreptate, eroarea prezenta nu are legatura cu ambreajul, doar indica circuit intrerupt ( fire pana la electrovalva) sau electrovalva arsa.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru sfat andrei_221,saptamana viitoare o sa cumpar un alt compresor de la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vechiul compresor e blocat, va trebui sa speli instalatia de span....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si imi poti spune o modalitate de curata instalatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

 

Revin si cu rezolvarea (nu le luati neaparat ca pe niste sfaturi profesioniste, este doar ce am experimentat eu). Multi cer sfaturi pe forumuri dar niciodata nu revin cu solutia, e important sa facem asta pentru a aduce valoare acestei comunitati.

 

Simptome initiale:

- baga aer rece doar pe dreapta apoi la o saptamana dupa nu mai baga deloc

- pe tester s-a confirmat chestia cu aerul doar pe o parte si presiunea era scazuta

- cand baga cat de cat, cupla cel putin un ventilator, dupa nu a mai cuplat niciunul

- se auzea un suierat pe instalatie cand era cuplat compresorul (sunetul provine de la faptul ca instalatia era goala si nu de la 'sunet de span' cum au zis unii de la anumite service-uri)

 

Verificati prima data ce compresor aveti, daca e Sanden, atunci puteti scapa fara schimbarea lui pentru ca sunt printre cele mai fiabile montate pe generatia asta. Daca se invarte si axul compresorului cand este cuplat atunci inseamna ca acesta nu e blocat si sunt toate sansele sa nu se fi rupt nimic si sa nu fie pilitura pe instalatie (adica sa nu trebuiasca sa schimbati radiatorul). 

La service-ul la care am fost eu, au verificat etanseitatea capacului radiatorului si surpriza sau nu pe acolo pierdea presiune si freon. Acum eu nu inteleg cum un inginer VW a putut gandi un astfel de produs, cu filtrul de dezumidifacare integrat in radiator si care nu se poate desface pentru a-l inlocui, asta e un exemplu de produs facut special pentru a aduce bani ulterior (in ziua in care am fost eu la service a mai fost o octavia 2 care avea aceiasi problema cu radiatorul).

Daca necesita inlocuire, teoretic eu unul as face un test cu freon in instalatie sa vad daca nu cumva mai sunt si alte probleme pentru ca o data pus noul radiator daca e span pe instalatie va fi contaminat si acesta. Insa, cei de la service, probabil din experienta, au zis ca-si asuma montarea radiatorului direct. Operatiunea dureaza vreo 2 ore pt ca trebuie demontata fata masinii.

Dupa ce l-au montat, au incarcat instalatia si au facut testul. Spre bucuria mea a functionat si acum baga din nou RECEE :).

 Cel care mai era cu O2 nu a fost asa norocos, a trebuit sa schimbe si supapa aia regulatoare (electrovalva).

 

Radiatorul pe care l-am pus eu: Nissens, e din material bun si la pret ok si cel mai important are capac de metal si filtru detasabil.

Mult noroc.


Instalatie se curata cu ultrasunete, este important sa inlocuiesti radiatorul dupa curatare si inainte de a pune noul compresor, sau daca ai model cu filtru de dezumidificare detasabil poti inlocui doar filtrul. 

Modificat de die
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aiurea, nu se curata cu ultrasunete. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă Salut!

Știe cineva un service în Galati - Brăila unde as putea schimba și eu electrovalva bucuclasa? Nu as merge pana la Bucuresti pentru asta. ..

Multumesc anticipat!

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresoarele astea s-au constituit in grup organizat si actioneaza ca o structura autonoma... Azi am constata ca si al meu refuza sa raceasca eficient. Se simte asa ca un zefir bland si abia dupa 10 minute incepe sa raceasca

Update.

Test in service, lipsa totală freon şi ulei. Substanţa de contrast a evidenţiat pori în condensator (n.m. Nisens, proaspăt montat în august)

Solutia: schimbare în termenul de garanţie...saptămâna viitoare căci nu aveau pe stoc. Am cerut în mod explicit denso sau valeo.... nissens no more

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema, am schimbat valva, merci andrei!

baga rece acum in 3 secunde de cand pornesc motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă Salut! Am cumpărat electrovalva astăzi! Vemo, am dat 300 de lei pe ea. Mâine as vrea sa o schimb la un prieten cu service. Ca sa nu am probleme mâine as avea nevoie de ajutorul vostru. La vw passat 3c din 2009 e nevoie sa dau compresorul jos sau am loc sa bag mana fără sa demontez? Valva e băgată prin presare, adică pentru a o scoate trebuie doar sa trag de ea sau are o siguranță? Trebuie sa învârt? Mulțumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic ai loc sa lucrezi pe masina. valva e asigurata cu siguranta, dar o sa iese destul de greu pt ca are si oring.uri de cauciuc + coroziunea.

inainte e a scoate valva veche sa cureti foarte bine zona cu spray si suflat cu aer comprimat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat azi supapa regulatoare de pe compresor si raceste in cateva secunde!

Se schimba foarte usor, a fost mai lunga operatiunea de golire/umplere cu freon!

EDIT: pe Suberb 2 nu am fost nevoit sa dau compresorul sau altceva inafara de scut jos.

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă Salut! Sâmbătă am schimbat și eu supapa regulatoare! Instalația de climatizare funcționează acum fără cusur! Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri a mers OK, azi exact ca inainte baga aer cald timp de cateva minute! Am schimbat de pomana electrovalva.

Ce as putea banui in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca nu ai spalat instalatia in prealabil... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service mi-au spus ca nu e nevoie dupa ce au studiat eletrovalva! Aceasta fiind curata!

Ma gandesc ca ieri a mers datorita faptului ca masina a stat in hal la racoare si am circulat toata ziua cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ... faci schimbul complet : compresor nou, radiator sau filtru uscator nou, spalare instalatie. Si sigur va merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna metoda! Chiar nu am dubii ca daca schimb toata instalatia va merge...

Nu mai bine schimb masina sa fiu sigur ca merge?  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

altceva ce putem sa iti spunem?   mai desfaci odata valva sa o verifici, schimbi macar filtrul de pe radiatorul de clima.. si te rogi sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!