Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

nu neaparat... oricum la astea cu electrovalva ai tot timpul 2% recirculare.

inainte de a inlocui electrovalva sa faci o completare cu freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si doar daca nu se remediaza dupa completarea cu freon, atunci sa schimb electrovalva...Am inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi tu, e o chestie complexa. De multe ori la o completare de freon ( vacuum, freon + ulei ) s-a intamplat sa se mai deblocheze electrovalva si sa mai mearga compresorul ceva vreme.

La altele nu. 

Depinde  cat de blocata este....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema care a aparut ieri subit la Octavia mea, este o Octavia 2 1.9TDI BKC din 2005, nu am clima, am doar AC, dar de 2 saptamani am inceput sa il tot folosesc, pe iarna l-am foslosit doar de 3-4 ori mai mult pentru dezaburire, in weekend am facut un drum lung, am avut aerul conditionat pornit si nu am sesizat probleme, ieri cand mergeam prin oras la semafor se auzea un fluierat puternic, chiar cu geamurile inchise si muzica pornita mai jos. Initial am crezut ca se aude de la alta masina din trafic dar la urmatorul semafor la relanti s-a auzit din nou, mi-am dat seama ca e de la mine. Am oprit muzica, geamurile jos si AC-ul pornit in continuare, daca e turat motorul se aude, dar slab in schimb la relanti fluiera de zici ca o ia razna, cand opresc AC imediat se opreste si fluieratul si doar din cand in cand se aude un "ciripit". Chiar daca fluiera tot baga aer rece pe fiecare treapta de ventilatie si recirculare, si baga destul de repede, dar cand fluiera am impresia ca vibreaza putin mai tare masina, turatia nu pare sa fluctueze in nici un fel. Nu am nici o eroare pe masina, nu am VAG COM, dar am un ELM327 si IOBD2 pe un IPAD care citeste toate modulele masinii. Inainte sa merg la service va rog sa va dati cu parerea, nu vreau cei de acolo sa ma taxeze direct pentru compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca se aude doar cand e ventilatia pornita si mai si suiera e zic sa verici elicea de la ventilator, si la mine facea ca dracu dupa schimbul electrovalvei, a bagat mecanicul mana pe acolo si a rezolvat-o , ori iti scapa aer pe la vreun furtun - colier, hence suieratul mare in mers. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ELM327 citeste doar motorul. Alte module nu le vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cantitatea de ulei/freon din instalatie la un service de AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aplicatia IcanOBD2 face totul, de exemplu acum 1 luna mi s-a intrerupt firul din usa de la senzorul lateral de impact am stiut ca e asta pentru ca am putut sa citesc eroare cu tableta, firul acela galben din burduf, imi aparea eroare in bord de airbag, am citit pe forum si am vazut unde e senzorul si cum se verifica, am avut noroc, am tras de burduf si am vazut firul, l-am lipit si am folosit aplicatia sa sterg eroare fara probleme, pot sa imi vad si service interval, si are cam 17 module pentru masina mea, chiar si radio, parktronic, etc la Passatul unui prieten din 2009 are chiar mai multe. De exemplu mai am o mica eroare, si anume cand opresc masina se misca putin stergatoarele, nu am insistat pe asta dar in IcanOBD2 imi apare eroarea urmatoare https://www.dropbox.com/s/n75wpjfue0yd9x9/2015-04-26%2015.39.31.png?dl=0 Pentru diagnoza simpla e super tare, nu pot decat sa sterg erori si sa resetez intervalul de service. Lucrez ca programator si practic imi e mai usor sa gasesc si sa fac chestii din astea decat partea de mecanica, dar incerc sa repar tot ce pot singur. Mai multe info aici despre aplicatie: https://www.youtube.com/watch?v=s-5USgm6FeA si o puteti downloada pentru Ipad de aici https://itunes.apple.com/us/app/icanobd2/id645570799?mt=8 sau cautati Icanmobile pentru Iphone este aceasi aplicatie cu alta interfata. Functioneaza doar cu ELM327 Wifi nu merge cu ELM327 BT

 

O sa merg dupa amiaza la un service sa imi verifice prima data cantitatea de ulei si freon. Sper sa se rezolve cu asta, oricum fluieratul se aude in partea aceea a curelei, am ascultat sa vad daca e de la ventilator dar nu pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se misca putin stergatoarele spre motor este absolut normal si la mine este la fel.Practic se autoblocheaza pe pozitia inchis .Nu iti mai fura stergatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme si la mine, Octavia 2 2006, de curand se aude un zgomot metalic pe instalatie cand pornesc compresorul si persista. La inceput baga rece pe partea dreapta (am verificat eu pe tester) si cald pe stanga, acum nu mai baga rece deloc. Ce ar putea fi? Mi-a zis cineva ca e posibil sa nu faca destula presiune si de fapt zgmotul ala sa fie de la span-ul rezultat in urma distrugerii compresorului. Eu nu am testat cu masina turata, doar cu ea la relanti, cat ar trebui sa fie presiunea la relanti? (creste la inceput pana pe la 10 si apoi se stabilizeaza in jur de 7);

Log facut la relanti cu clima pe low:

                Address 08: Auto HVAC  (1Z0 907 044 J)

21:50:22 Group 002: Compressor
  0.825 A  Compressor Current (actual)
  0.820 A  Compressor Current (specified)
  1000 /min  Compressor Rotations
  2.6 Nm  Compressor Load

21:50:22 Group 003
  7.0 bar  Coolant Pressure
  24.8 %  Radiator Fan Activation (actual)
  30.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed (increase)

21:50:22 Group 005: Outlet/Footwell Blower Temperature
  25.0°C  Left Outlet Blower Temperature
  14.0°C  Right Outlet Blower Temperature
  27.0°C  Left Footwell Blower Temp.
  16.0°C  Right Footwell Blower Temp.

 

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati rulmenti are un compresor?Unul?Doar din cauza aluia haraie urat,sau sunt si alte cauze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modelul asta are 2 rulmenti. Dar amandoi sunt in interiorul lui si accesibili doar prin demontare completa a compresorului

 

Posibil rulmentul, posibil si pistoane sparte :)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu?Denso?La al meu a intrat apa cu nisip de rau.Am vazut pe un filmulet ca se pune contact,se porneste AC si atunci ambreiajul lui se cupleaza de poti destrange surubul fuliei.Eu m-am chinuit sa tin cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut din nou

daca schimb electrovalva ar trebui schimbat si uscatorul? sau nu e cazul?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat in urma cu o pagina, am fost aseara la un service specializat pe clime, presiune si incarcare cu Freon/Ulei este ok doar compresorul este gripat. Fiind cu AC manual mi-au spus sa nu folosesc aerul conditionat pana nu il repar pentru ca risc sa rup cureaua si sa raman in drum. Nu m-a costat nimic diagnoza, dar trebuie sa imi planific sa las masina pentru demontare compresor, sa il desfaca si sa vada daca poate fi reconditionat, altfel altul nou. Pe site-uri de piesa am vazut ca unul Denso este in jur de 1000 RON http://www.epiesa.ro/compresor-climatizare-skoda-octavia-1z3-1-9-tdi-denso-dcp32045/17970/10454/item-1803915/ Exista alte solutii mai ieftine, si ce a dus la griparea compresorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut din nou

daca schimb electrovalva ar trebui schimbat si uscatorul? sau nu e cazul?

merci

Eu am schimbat acum vreo 3 ani electrovalva , fara uscator , merge foarte bine in continuare.

Ps:La golf V , dupa 10 minute baga aer rece si am inlocuit electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme si la mine, Octavia 2 2006, de curand se aude un zgomot metalic pe instalatie cand pornesc compresorul si persista. La inceput baga rece pe partea dreapta (am verificat eu pe tester) si cald pe stanga, acum nu mai baga rece deloc. Ce ar putea fi? Mi-a zis cineva ca e posibil sa nu faca destula presiune si de fapt zgmotul ala sa fie de la span-ul rezultat in urma distrugerii compresorului. Eu nu am testat cu masina turata, doar cu ea la relanti, cat ar trebui sa fie presiunea la relanti? (creste la inceput pana pe la 10 si apoi se stabilizeaza in jur de 7);

Log facut la relanti cu clima pe low:

                Address 08: Auto HVAC  (1Z0 907 044 J)

21:50:22 Group 002: Compressor

  0.825 A  Compressor Current (actual)

  0.820 A  Compressor Current (specified)

  1000 /min  Compressor Rotations

  2.6 Nm  Compressor Load

21:50:22 Group 003

  7.0 bar  Coolant Pressure

  24.8 %  Radiator Fan Activation (actual)

  30.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)

  OFF  Engine Speed (increase)

21:50:22 Group 005: Outlet/Footwell Blower Temperature

  25.0°C  Left Outlet Blower Temperature

  14.0°C  Right Outlet Blower Temperature

  27.0°C  Left Footwell Blower Temp.

  16.0°C  Right Footwell Blower Temp.

 

 

Merci.

lipsa freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salut din nou

daca schimb electrovalva ar trebui schimbat si uscatorul? sau nu e cazul?

merci

Eu am schimbat acum vreo 3 ani electrovalva , fara uscator , merge foarte bine in continuare.

Ps:La golf V , dupa 10 minute baga aer rece si am inlocuit electrovalva.

 

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am si eu urmatoarea problema cu compresorul de la clima incepe sa raceasca si dupa ceva timp vine un aer caldut, am fost la service au schimbat supapa de presiune pentru ca pierdea freon, am completat si tot asa face, cei de la service au pus testerul si mi-au spus ca pierde presiunea din compresor si ca ar trebui sa faca presiune peste 10 bari si el face undeva la maxim 10 dupa care scade in cateva secunde la 8 si iar creste si tot asa. Ce ma sfatuiti sa fac?

Cei de la service m-au sfatuit sa schimb compresorul.

Am 90000km compresorul este sanden si masina este din 2008 motor 1.9 tdi bxe.

Modificat de P0wer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce supapa pierdea freon? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de presiune

post-29105-0-54573800-1431071643_thumb.j

Modificat de P0wer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica functionarea ventilatorului de racire motor si pe urma incearca sa schimbi electrovalva compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de presiune

Al e un senzor, nicidecum o supapa. L-ai schimbat degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!