Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

dap, asta am inteles si eu din topic, scot la un service freonul apoi il pun la loc tot in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca in alte posturi mai e un client multumit de climauto sau asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Move to Golf V. Scuze pentru postul pe forumul Octavia.

Modificat de snorlex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La voi face fata sistemul de climatizare de la Octavia 2 cand temperatura de afara depaseste 35 de grade? Eu setez climatronicul pe auto, iar temperatura pe 20- 21 de grade...dar cand e f cald afara nu cred ca ajunge niciodata la temperatura asta interioara. De exemplu la inceputul saptamanii acesteia am facut un drum de Austria, si luni pe la amiaza erau 38 de grade pe autostrada in Ungaria. Climatronicul baga aer rece...dar chiar si dupa mai multe ore de mers continuu era ceva racoare in masina, dar nu era rece asa incat sa simti ca iti este frig...desi temperatura era pe 21 de grade. Uneori simt nevoia sa fie si mai rece.

De vreo 2 saptamani am fost la reprezentanta Skoda din Cluj si am facut o reincarcare cu freon si o verificare a climatizarii si ei au zis ca este totul in parametri. Dupa reincarare parca a inceput sa bage ceva mai rece...dar cum spuneam mai sus, cand afara sunt peste 35 de grade tot nu se ajunge niciodata sa simti ca este chiar rece in masina.

Cumnatul meu avea un Passat 2.0 TDI din 2007 cu care am mers si eu de cateva ori si la acela daca setai temperatura pe la 20 de grade dupa un timp iti era frig in masina daca erai numai in tricou.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste topicul de la inceput. o sa afli tot ce trebuie sa verifici... de la radiator infundat de muste si praf pana la electrovalva compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci concluzia este ca am ceva defect la climatizare? Ar trebui sa poata realiza 20-21 de grade in masina chiar daca afara sunt peste 35 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost cu masina in alt service pt o alta problema...si am mentionat si problema mea cu clima. S-a facut o diagnoza, cu climatronicul setat pe LOW si ventilatia la maxim, geamurile deschise si presiunea la inceput era in jur de 13 bari parca...pe urma dupa cateva minute a inceput sa scada treptat pana pe la 10 si ceva. Afara erau 22 - 23 de grade. Cel care mi-a facut diagnoza a zis ca nu e normal sa scada presiunea...si ca sa fie rece cum trebuie in masina ar trebui sa schimb compresorul...ca nu mai functioneaza bine pistonasele din el (daca bine am inteles). Am intrebat daca nu se poate schimba doar electrovalva si a zis ca la mine nu aia e problema...ca daca ar fi dusa electrovalva atunci nu ar mai merge deloc clima, sau ar merge doar uneori. La mine functioneaza tot timpul dar nu are randamentul necesar. Chiar aveau in service o Octavia 2 2.0 TDI la care schimbau compresorul.

Ce parere aveti? Anul acesta nu cred ca mai schimb nimic ca se termina vara in curand...dar oricum e nasoala treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spun eu ce parere am dupa ce fac reparatia: masina mea nu baga aer rece atunci cand sta in soare si e cald afara, peste 26-28 de grade. Freon are, rece baga cand scade temperatura, cum ar fi seara sau dimineata. La service mi-au zis ca e vorba de un senzor, trebuie inlocuit, si au dat comanda. Joi ma duc sa fac schimbul si va anunt daca se schimba ceva. Daca e pe bune inseamna ca scap cu un cel mult 200 lei in conditiile in care unii mi-au recomandat compresor nou si o cheltuiala de vreo 2000 lei. Tineti-mi pumnii. :icon_geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am o Octavia 2 Elegance 1.9 TDI din 2005, are 74.000 KM. Are Climatronic.

Nu merg eu cu ea de obicei, o conduce sotia. Intamplarea face ca sa o folosesc eu de 2 saptamani si nu raceste cum trebuie... Abia dupa vreo 15 - 20 de minute se simte un pic de racoare desi temperatura pe climatronic e trecuta pe LOW sau la 16 grade. Senzatia e ca si cum ar fi vreo 25-27 de grade.

Am zis ca fiind din 2005 o fi ramas fara freon. Am fost azi la un service si mi-au pus aparatul:

1) golire instalatie de freon si ulei + vidare (a recuperat 280 g freon si doar 4 g ulei)

2) testare instalatie pentru scapari prin cu substanta vizibila in spectrul ultraviolet.

3) completare 525 g freon si 20 g ulei.

Dupa ce am tinut masina turata aproape 3-4 minute, tot nu racea calumea. Se simtea ceva dar in niciun caz cum ar trebui.

Cei de la service s-au uitat, presiune exista, compresorul se aude, dar nu raceste calumea...

Ce pot sa fac sa scutesc cheltuieli inutile pe la reprezentate? Se pricepe cineva la asa ceva? V-ati mai intalnit cu situatia asta?

Mentionez ca nu s-a umblat la instalatie de cand a fost cumparata masina de la dealer (din 2005)

Am nevoie de ajutorul cuiva priceput, contra cost evident.

Multumesc,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat era presiunea?

ce inseamna ca se aude compresorul? el nu trebuie sa faca niciun zgomot in functionare....

La prima vedere seama cu simptomele electrovalvei defecte

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

fara un log la clima nu poti sti exact ce are.

deci roaga pe cineva din cadrul forumului care are interfata sa-ti faca o diagnoza si apoi stam de vorba aci .

o intrebare cit de rece este teava ce iese dun compresor daca face pe ia apa adica condens

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nicio eroare, s-a facut o scanare acum o saptamana. Avea o eroare legata de baterie (s-a descarcat acum vreo 3 luni) dar am sters-o.

PS: temperatura pe conducte este de 15- 20 de grade, iar cei de unde am completat cu freon ziceau ca trebuie sa fie mult mai mica , apropiat de 0 grade

Cand am zis ca se aude compresorul, ma refeream ca se aude ca a pornit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda,

Este ora 1 noaptea, am citit tot threadul asta, si din ce imi dau seama din descrierile celorlalti colegi de suferinta, cred ca este vorba de electrovalva de la compresorul climei.

Am aceleasi simptome mentionate de altii:

1. merge clima dar nu la randament normal (baga ceva aer dar nu atat de rece pe cat ar trebui si nici foarte repede - abia dupa vreo 15 minute de mers)

2. presiune in instalatie exista in limite normale (conform spuselor celui de la service)

3. pierderi nu sunt (mi-a facut test 20 de minute cu aparatul acela)

Electrovalva am inteles ca nu se comanda separat, vine impreuna cu compresorul, ori acum sa dau 2000 de lei nu prea imi convine deloc. Idee cum se poate procura singurica? Una sh nu stiu daca e ok sa cumpar, poate fi la fel de defecta cum e si cea de pe masina (asta daca se confirma banuiala mea - ca electrovalva asta pacatoasa este de vina)

Eu nu ma pricep la partea asta tehnica foarte mult si as vrea sa ma ajute un coleg de forum care se pricepe sau are vreun atelier, sa verifice daca intradevar asta e problema - macar sa stiu ce piese sa caut.

Va multumesc pentru ajutor si sfaturi.

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

sfatul meu e sa incerci si la www.climauto-diag.ro, eu am rezolvat problema doar cu inlocuirea electrovalvei, care se comanda separat (piesa noua) in functie de marca compresorului (daca nu stii, la constatare o sa-ti spuna ei).

Dureaza cam 3 zile sa vina piesa si se inlocuieste intr-o ora, nu demonteaza compresorul de pe masina, opreatiunea la mine a costat 550 lei, cost care a inclus electrovalva, incarcarea cu freon si ulei, manopera.

Eu am vorbit cu Stefan Paul - 0726094278.

Ca si locatie sunt undeva in Prelungirea Ghencea (str. Dr. Valea Furcii Nr. 49).

Sper sa nu fie considerata reclama, chiar nu am nicio legatura cu ei, doar ca pe mine m-au salvat de la "solutia" data de altii, cu inlocuirea compresorului.

Succes.

Modificat de angel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce compresor ai, pentru unele nu exista electrovalva separata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat recent electrovalva, sa vedem cat de fiabila e solutia in timp. La mine au reaparut zgomotele de dinainte: bolboroseala freonului cca 10 sec, dupa oprirea motorului. Baga rece, dar din cauza acestei bolboroseli, nu sunt convins ca solutia va tine doar cu inlocuirea electrovalvei cu pricina. ....Vom vedea.

Costul total, oriunde ai merge, este tot pe acolo -550.

La diagnoza nu iti apare nicio eroare, desi in interiorul masinii iti merge ventilatorul, compresorul nu pleaca. Daca esti atent, se aude cand functioneaza compresorul si cand nu, mai ales la oprirea motorului. Pe caldura mare, compresorul are un sunet specific, la care se adauga si ventilatorul radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul functioneaza non-stop, supapa aia nu se mai deschide pentru a permite circuitului sa plimbe freonul de colo colo. Problema este ca, supapele, indiferent de marca... sunt porcarii :). Nu sunt facute de producatorul compresorului, ci de altcineva...

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde.. Sunt supape care inca functioneaza bine si la 8 ani (si aprox 250.000 km)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am referit la produsele aftermarket, nu de cele originale care vin odata cu compresorul. (Intr-o alta nota, observi ca tocmai astea cedeaza (originale), apoi supapele din comert (aftermarket) sunt mai proaste si rezista mult mai putin decat cea originala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mai multe cautari, am gasit si de unde pot cumpara electrovala aia... se mai cheama si supapa regulatoare compresor.

Pun link-ul aici ca am vazut ca sunt mai multe persoane care cauta si sunt si cativa membri care spun ca nu se vinde separat de compresor.

http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=21669&GrupaId=54&Subgrupanume=Supapa%20regulatoare%20compresor&afisProdPeGrupe=1&

acum ramane sa aflu daca intr-adevar asta e problema din cauza careia nu se raceste indeajuns. Se pricepe cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cei de la www.climauto-diag.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o banuiala ca acel zgomot care se aude dupa ce aopresc motorul este de la aeroterma, si nu de la freon. Se aude in gurile de ventilatie cateva secunde, exact cat se mai invarte rotorul din inertie. Acelasi zgomot e prezent si cu motorul pornit, dar il aud numai daca dau radio pe minim.

Aeroterma e neumblata in 5 ani, cred ca e cazul sa o curat si sa o gresez. Dupa, o sa va spun rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa-ti zic exact dar am impresia ca esti ca mine, adica, ti le cauti my friend :)). SI eu dau muzica incet cand aud cel mai mic fasait... gagica-mea o ia razna cand mi se pare mie ca bate ceva sau fasaie ceva :))). Era o vorba, daca auzi ceva zgomot pe la masina inseamna ca e muzica prea incet :).

ON: Cred ca e normal sa se auda asa... si eu mai aud pentru o secunda aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ramai fara aer conditionat la 40 de grade, nu stiu ce sa zic.... acu suflu si in iaurt.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!